askerliğini yapmamayı düşünen biri zaten onu kafasına koymuşsa şimdiki sistemde de yapmaz bekler vekil olur ki elbet askerlik yapacak
hangi cumhurbaşkanı tarafsız olabildi ki üstelik sezer örneği verenler bile bu yeni sistemin haklılığını ispatlıyor demektir
diğer yazdıklarınız tamamen farazi meseleler şu olursa bu olursa gibisinden
derdiniz elinizde olan sistemin başka bir sistemle değiştirilip devletin asli unsurlarına dönmesinin ideolojilerinizde sıkıntı yaşatacağıdır
şimdiki sistemle gidildiğinde istediğiniz yerden müdahil olunan anlayış hakim
en önemlisi sistemi milletle buluşturan unsurlar maddelerde mevcut
%25 ile yönetilen sistemden %50 ile yönetilen sisteme geçiyoruz
%25 ile yönetilemeyen desek daha doğru aslında
70 li yıllarda böyle bir sistem olsaydı aylarca cumhurbaşkanlığı seçimi beklenir darbe olurmuydu
90 lı yıllarda böyle bir sistem olsaydı belirsiz yıllık koalisyonlarla ülke krizden krize sürüklenirmiydi
neden şimdiye kadar hayırcılar bir alternatif sunmadılar
ya da varda bizmi göremiyoruz
askerliğini yapmamayı düşünen biri zaten onu kafasına koymuşsa şimdiki sistemde de yapmaz bekler vekil olur ki elbet askerlik yapacak
hangi cumhurbaşkanı tarafsız olabildi ki üstelik sezer örneği verenler bile bu yeni sistemin haklılığını ispatlıyor demektir
diğer yazdıklarınız tamamen farazi meseleler şu olursa bu olursa gibisinden
derdiniz elinizde olan sistemin başka bir sistemle değiştirilip devletin asli unsurlarına dönmesinin ideolojilerinizde sıkıntı yaşatacağıdır
şimdiki sistemle gidildiğinde istediğiniz yerden müdahil olunan anlayış hakim
en önemlisi sistemi milletle buluşturan unsurlar maddelerde mevcut
%25 ile yönetilen sistemden %50 ile yönetilen sisteme geçiyoruz
%25 ile yönetilemeyen desek daha doğru aslında
70 li yıllarda böyle bir sistem olsaydı aylarca cumhurbaşkanlığı seçimi beklenir darbe olurmuydu
90 lı yıllarda böyle bir sistem olsaydı belirsiz yıllık koalisyonlarla ülke krizden krize sürüklenirmiydi
neden şimdiye kadar hayırcılar bir alternatif sunmadılar
ya da varda bizmi göremiyoruz
gncormuh , 7 yıl önce
Referandumda ''evet'' çıkar ise değişen tek şey cumhurbaşkanlığının partili olması olacak, başkanlık seçimi ise 2019 yılında yapılacak. Güçlü türkiye, barış vs gibi yuvarlak laflara gerek yok hangi maddeler bunu sağlayacak onu tek tek açıkla bakalım. bak ben neden hayır diyeceğimi açıklıyorum.
madde 76: seçim yaşını düşüren bu kanunla askerlik hizmetini yapmayan 18 yaşındaki birey milletvekili olabilecek. mevcut düzende dahi zenginlerin milletvekili olduğunu düşünürsek bu kanunla askerlik yapmak istemeyen zenginlerin çocukları milletvekilliği gibi kutsal bir görevi paravan olarak kullanacak.eğer sen ben gibi adamların çocuğu, arkadaşı yararlanacak olsa destek çıkabilirdim.
madde 77: türkiye büyük millet meclisi ve cumhurbaşkanlığı seçimleri aynı günde yapılacak. ve zaten cumhurbaşkanın kalkan tarafsızlığı tamamen seçim arenalarına da yansıyacak ve siyasi kontrol mekanizması tamamen ortadan kalkacak.
madde 104: bu maddeyle beraber cumhurbaşkanı kanun hükmünde kararnameler çıkarabilir. bunun 200 sene önce padişah fermanıyla aynı olduğunu söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama söylemiş oldum.
madde 106: bu maddeyle cumhurbaşkanı istediği kadar cumhurbaşkanı yardımcısı atayabiliyor. malum fetö darbe girişiminde görüldüğü gibi cumhurbaşkanı yakınındakine bile güvenmemeli. oysa bu maddeyle cumhurbaşkanı yardımcısı rahatlıkla cumhurbaşkanı yerine yetki alabilecek. bir daha benzer olaylar olmayacağının garantisi var mıdır? yoktur.
madde 116 : bu maddeyle beraber cumhurbaşkanı iki kere seçilmenin yanında seçim yenilenirse üçüncü kez seçilebilecek. 15 sene cumhurbaşkanlığı yapabilecek.
madde 146: bu maddeyle beraber on yedi üyeden oluşan anayasa mahkemesi 15 üyeye düşecek. görünürde tarafsızlık ile ilgili bir sorun olmasa bile bütün üyeler cumhurbaşkanı denetiminde gerçekleşecek. 4'ünü cumhurbaşkanı direk kendi seçecekken 11 üyeyi ise adaylar arasından seçecek. 3 üyeyi iktidar partisinin genel başkanın gösterdiği, 3 üyeyi cumhurbaşkanının gösterdiği yök tarafından gösterdiği, kalan 5 üyeyi yargıtay ve danıştayın gösterdiği adaylar arasından cumhurbaşkanı seçecek. bu madde tabii 9. maddeye eklenen tarafsızlık ilkesini özde değil sözde noktasına itiyor. 9. madde tamamen göstermelik oluyor baştan diyeyim.
madde 159 : hâkimler ve savcılar yüksek kurulu'nun sayısı 13 üyeye çıkarılacak olup 7'sini cumhurbaşkanı seçecektir. burada manipülasyona karşı açıklama yapmam gerek. üyelerden biri adalet bakanı ve katılmadığı hallerde adalet bakanlığı müsteşarı'dır, bunu da cumhurbaşkanı seçtiği için 7'dir. diğer 5'ini de meclis seçecektir ama ağırlıklı iktidar partisinin seçeceğini düşünürsek tüm kadro cumhurbaşkanı ve onun temsil ettiği parti tarafından seçilecek diyebiliriz.*alıntıdır*
Sizin dediklerinizi (Güçlü türkiye, terör bitecek, analar ağlamacak ..)hangi maddeler sağlıyor açıklarsanız sevinirim.