Yazdıklarınıza katılmakla birlikte Ohal KHK'ların Ohal süresince yargı denetimine tabi tutulamayacağını fakat Ohal rejimi sona erdiği anda yargısal olarak inceleme,iptal imkanının olduğunu Ana Muhalefet Partisinin Anayasa Mahkemesi'ne açtığı iptal davasında vermiş olduğu 12.10.2016 tarihli kararın 25. maddesinde "Olağanüstü hâlin ilan edilmesi ve bu kararın TBMM tarafından onaylanmasından sonra Cumhurbaşkanının başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu tarafından, yurdun tamamında geçerli olmak üzere 25.7.2016 tarihinde 668 sayılı KHK çıkarılmış, 27.7.2016 tarihli ve 29783 (2. Mükerrer) sayılı Resmî Gazete?de yayımlanmış ve aynı gün TBMM?nin onayına sunulmuştur. Dolayısıyla dava konusu kuralları da içeren söz konusu KHK, Anayasa?nın 121. maddesine dayanılarak olağanüstü hâlin geçerli olduğu dönem içerisinde çıkarılmış olan bir olağanüstü hâl KHK?sıdır.
Anayasa Mahkemesi 12.10.2016 tarihli kararda bahsekonu KHK'ların olağanüstü hâl KHK?sı olduğunu yinelemiştir.
Fakat Aynı kararın 21 .maddesinde ise "olağanüstü hâl KHK?sından söz edebilmek için yer, zaman ve konu ölçütlerini ortaya koymuştur. Anayasa Mahkemesi bu ölçütler çerçevesinde olağanüstü hâl ilanının gerekli kıldığı konuya ilişkin olmayan veya olağanüstü hâlin geçerli olduğu yer ya da dönem hâricinde yürürlükte olacak düzenlemeleri, olağanüstü hâl KHK?sı niteliğinde görmeyerek bunların olağan dönem KHK?sı olduğunu değerlendirip yargı denetimine konu yapmış bulunmaktadır.
Anayasa Mahkemesi'ne göre bahsekonu KHK'lar yasalaşmasa bile Ohal süreci sonunda incelemesi ve iptalinin sözkonusu olduğunu belirtmiştir.
Yazdıklarınıza katılmakla birlikte Ohal KHK'ların Ohal süresince yargı denetimine tabi tutulamayacağını fakat Ohal rejimi sona erdiği anda yargısal olarak inceleme,iptal imkanının olduğunu Ana Muhalefet Partisinin Anayasa Mahkemesi'ne açtığı iptal davasında vermiş olduğu 12.10.2016 tarihli kararın 25. maddesinde "Olağanüstü hâlin ilan edilmesi ve bu kararın TBMM tarafından onaylanmasından sonra Cumhurbaşkanının başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu tarafından, yurdun tamamında geçerli olmak üzere 25.7.2016 tarihinde 668 sayılı KHK çıkarılmış, 27.7.2016 tarihli ve 29783 (2. Mükerrer) sayılı Resmî Gazete?de yayımlanmış ve aynı gün TBMM?nin onayına sunulmuştur. Dolayısıyla dava konusu kuralları da içeren söz konusu KHK, Anayasa?nın 121. maddesine dayanılarak olağanüstü hâlin geçerli olduğu dönem içerisinde çıkarılmış olan bir olağanüstü hâl KHK?sıdır.
Anayasa Mahkemesi 12.10.2016 tarihli kararda bahsekonu KHK'ların olağanüstü hâl KHK?sı olduğunu yinelemiştir.
Fakat Aynı kararın 21 .maddesinde ise "olağanüstü hâl KHK?sından söz edebilmek için yer, zaman ve konu ölçütlerini ortaya koymuştur. Anayasa Mahkemesi bu ölçütler çerçevesinde olağanüstü hâl ilanının gerekli kıldığı konuya ilişkin olmayan veya olağanüstü hâlin geçerli olduğu yer ya da dönem hâricinde yürürlükte olacak düzenlemeleri, olağanüstü hâl KHK?sı niteliğinde görmeyerek bunların olağan dönem KHK?sı olduğunu değerlendirip yargı denetimine konu yapmış bulunmaktadır.
Anayasa Mahkemesi'ne göre bahsekonu KHK'lar yasalaşmasa bile Ohal süreci sonunda incelemesi ve iptalinin sözkonusu olduğunu belirtmiştir.
buzmavisi176 , 7 yıl önce
Yaşanan ihraçlar 80'li yıllarda ki ihraçlar ile karşılaştırılması pek de doğru değil. O yıllarda ki ihraçları 'milli güvenlik konseyi' kararları ile yapılmış, sıkı yönetimin kalkması ile ihraç olanlar sıkı yönetimin kalktığını gerekçe göstererek kurumlarından görevlerine iade edilmesini talep etmişler, kurumları olumsuz yanıt verince idare mahkemelerine başvurulmuş, oradan da ret gelince bölge idareye gidilmiş, orası da ret verince Danıştay adli süreçlerden beraat alanların iadelerine karar vermiş.
Bizim için ohal'in kalkmış olması hiç bir anlam ifade etmiyor. Çünkü Ohal KHK'larının geçerli olacağı süre ve şartlar konusunda Anayasamız da herhangi bir hüküm yok. TBMM iç tüzüğünde ohal khk ları 30 gün içerisinde meclis onayına sunulur diyor, fakat sunulmadığı takdirde KHK'ların durumunun nolacağı açıkça yazmıyor. Hukukçuların genel kanısı da Ohal KHK'ları yasalaşmadığı taktir de geçerliliğini koruyacağı. Biliyoruz ki bir çok khk 30 gün geçmesine rağmen meclis onayından geçmedi. Geçerliliğini de koruyor. Koruyacaktır da.
Bizim sürecimiz belli Komisyon- İdare - Bölge İdare - Danıştay - Aym - Aihm. Komisyon etkili bir iç hukuk yolu olduğunu kanıtlamak zorunda, aksi taktirde Aİhm müdahale edecektir. Bu durum da Aihm tarafından komisyon başvurusu yapılmadığı gerekçesiyle 'kabul edilemezlik' kararı verilen, Öğretmen Köksal'ın gerekçeli kararın da açıkça yazıyor.