Bir şekilde ulaştım O da bana kalsın. Ama bu kez yazıyı buraya alıntılayacağım. Neme lazım..
_ _ _
Alıntı: MEB. ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ YÖNETMELİK TASLAĞI
"ÇAĞDAŞ EĞİTİME YIKICI VE OLUMSUZ BİR DÜZENLEME ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YAPILIYOR
Çağdaş eğitimin olmazsa olmazı rehberlik hizmetleri Yönetmeliği İçeriğinde öğrendiğim kadarıyla eğitim ilkeleri, Rehberlik ilkeleri katledilerek hatta yok edilerek yeniden yazıldığının ve imza için beklediğinin bilgisi elimize ulaşmıştır.
Yeni yönetmelik taslağı ile ilgili olarak
Referandum öncesi farklı algı oluşmaması için duyuru dışında fazla eleştiri yapmadım
Dün itibariyle bakanlıktan Son aldığım bilgiye göre
Yönetmelikte açıkça
Nöbet
Etüt
Derse girer ifadeleri bulunuyor
Haftalık 40 saat mesai
Verilemeyecek görevler kısmı kaldırılmış
Psikolojik Danışma kavramı kaldırılmış
Çağdaş eğitimde üçüncü boyut olan
Okullarda öğrenci kişilik hizmetleri kapsamında
Rehberlik hizmetleri işşevsellikten çıkarılmış ucube bir duruma getirilmiş Yeni yönetmelik Okul Rehberlik hizmetleri bilimselliği ve ilkelerinden
Gizlilik
Gönüllülük
Demokratik insancıl anlayış
Bireysellik ilkeleri ve hizmette
Empati ve terapötik iletişim için gerekli olan eşitlik anlayışını yok etmektedir.
Nöbet tutan bir rehberlik personeli uyumsuz öğrenciyi nöbet görevi gereği disipline vermesi, uyarması aynı öğrencinin ve okul öğrencilerinin Rehberlik uzmanına koşulsuz kabul ile gitmesine engeldir.
Bu gün Ülkemizde öğrenci tecavüz, istismar ve ihmalinde rehberlik personeli sayesinde ortaya çıktığı aşikardır. Bunun nedeni ise görevde koşulsuz kabul dür
Rehberlik personelinin görevinde en önemli done iletişimdir, iletişim ise Karşılıklı anlayış, Rehberlik personeline öğrencinin koşulsuz kabul, empati, güven ve saygı çerçevesinde oluşmaktadır. Oysa ki nöbet, Etüt, ve benzeri erk görevler bu ilişkiyi dolayısıyla rehberlik hizmetleri işlevini yok edecektir.
Öğretmen mesaisi 30 saattir, 40 saat yapılması kanunlara aykırıdır, ayrıca fazladan eklenen 10 saatin karşılığı ücret ve diğer hakları nasıl karşılanacak belirtilmemektedir. Yapılan düzenleme Anayasa ve kanunların eşit işe eşit hak ilkelerine aykırıdır.
2001 yönetmeliği eksikleri olsa dahi rehberlik ilke ve yöntemleri açısından işlevseldir
Rehberlik personeli okulun joker öğretmeni, idare yardımcısı haline dönüştürülmüştür.
Bu yönetmeliği yazanların Psikolojik Danışma ve Rehberlik ile ilgili en küçük ne bilgileri ne eğitimleri olduğunu sanmıyorum.
Hatta eğitim bilimleri ve okullar konusunda bilgileri olduğunu düşünmüyorum.
Bundan sonraki aşama öğretmenlerin 40 saat okulda tutulmasıdır. Bu mesai konusu genel bütün branşlar için düşünülen projedir,Rehberlik ilk ayagıdır.
Hayatında okullarda görev yapmamış Okullarda psikolojik Danışma ve Rehberlik eğitimi almamış kişilerin yazdığı açıkça ortada olan bu facia eğitim sistemine atılan bir dinamittir.
Öğrenci farklılığı ve bireyselliği eğitim ilke ve yöntemlerinin yok sayıldığı bu yönetmeliğe.
Sayın Bakanımız ve Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarımızın derhal duruma el koyması Eğitim Sistemini bu düzenleme ile ortaya çıkacak olumsuzluklardan bir kurtaracaktır."
_ _ _
Haydi hayırlısı bakalım.
Bir şekilde ulaştım O da bana kalsın. Ama bu kez yazıyı buraya alıntılayacağım. Neme lazım..
_ _ _
Alıntı: MEB. ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ YÖNETMELİK TASLAĞI
"ÇAĞDAŞ EĞİTİME YIKICI VE OLUMSUZ BİR DÜZENLEME ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YAPILIYOR
Çağdaş eğitimin olmazsa olmazı rehberlik hizmetleri Yönetmeliği İçeriğinde öğrendiğim kadarıyla eğitim ilkeleri, Rehberlik ilkeleri katledilerek hatta yok edilerek yeniden yazıldığının ve imza için beklediğinin bilgisi elimize ulaşmıştır.
Yeni yönetmelik taslağı ile ilgili olarak
Referandum öncesi farklı algı oluşmaması için duyuru dışında fazla eleştiri yapmadım
Dün itibariyle bakanlıktan Son aldığım bilgiye göre
Yönetmelikte açıkça
Nöbet
Etüt
Derse girer ifadeleri bulunuyor
Haftalık 40 saat mesai
Verilemeyecek görevler kısmı kaldırılmış
Psikolojik Danışma kavramı kaldırılmış
Çağdaş eğitimde üçüncü boyut olan
Okullarda öğrenci kişilik hizmetleri kapsamında
Rehberlik hizmetleri işşevsellikten çıkarılmış ucube bir duruma getirilmiş Yeni yönetmelik Okul Rehberlik hizmetleri bilimselliği ve ilkelerinden
Gizlilik
Gönüllülük
Demokratik insancıl anlayış
Bireysellik ilkeleri ve hizmette
Empati ve terapötik iletişim için gerekli olan eşitlik anlayışını yok etmektedir.
Nöbet tutan bir rehberlik personeli uyumsuz öğrenciyi nöbet görevi gereği disipline vermesi, uyarması aynı öğrencinin ve okul öğrencilerinin Rehberlik uzmanına koşulsuz kabul ile gitmesine engeldir.
Bu gün Ülkemizde öğrenci tecavüz, istismar ve ihmalinde rehberlik personeli sayesinde ortaya çıktığı aşikardır. Bunun nedeni ise görevde koşulsuz kabul dür
Rehberlik personelinin görevinde en önemli done iletişimdir, iletişim ise Karşılıklı anlayış, Rehberlik personeline öğrencinin koşulsuz kabul, empati, güven ve saygı çerçevesinde oluşmaktadır. Oysa ki nöbet, Etüt, ve benzeri erk görevler bu ilişkiyi dolayısıyla rehberlik hizmetleri işlevini yok edecektir.
Öğretmen mesaisi 30 saattir, 40 saat yapılması kanunlara aykırıdır, ayrıca fazladan eklenen 10 saatin karşılığı ücret ve diğer hakları nasıl karşılanacak belirtilmemektedir. Yapılan düzenleme Anayasa ve kanunların eşit işe eşit hak ilkelerine aykırıdır.
2001 yönetmeliği eksikleri olsa dahi rehberlik ilke ve yöntemleri açısından işlevseldir
Rehberlik personeli okulun joker öğretmeni, idare yardımcısı haline dönüştürülmüştür.
Bu yönetmeliği yazanların Psikolojik Danışma ve Rehberlik ile ilgili en küçük ne bilgileri ne eğitimleri olduğunu sanmıyorum.
Hatta eğitim bilimleri ve okullar konusunda bilgileri olduğunu düşünmüyorum.
Bundan sonraki aşama öğretmenlerin 40 saat okulda tutulmasıdır. Bu mesai konusu genel bütün branşlar için düşünülen projedir,Rehberlik ilk ayagıdır.
Hayatında okullarda görev yapmamış Okullarda psikolojik Danışma ve Rehberlik eğitimi almamış kişilerin yazdığı açıkça ortada olan bu facia eğitim sistemine atılan bir dinamittir.
Öğrenci farklılığı ve bireyselliği eğitim ilke ve yöntemlerinin yok sayıldığı bu yönetmeliğe.
Sayın Bakanımız ve Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarımızın derhal duruma el koyması Eğitim Sistemini bu düzenleme ile ortaya çıkacak olumsuzluklardan bir kurtaracaktır."
_ _ _
Haydi hayırlısı bakalım.