Otomobil sever kişilerin bir çoğunun ortak bir sorunu bu. Daha yeni orta kalite araç mı, daha eksi üst kalite araç mı?
Cevabı tercihe bağlı dostum. Peki bu tercihi neye göre yapacaksın?
1- Eğer bir süre kullanıp satmayı düşünüyor isen yeni araç alacaksın. Sen 2006-2007 BMW Audi alırsan bu aracı, 2-3 yıl sonra satman zaman alır. Değerleri düşmese de (ki elbet düşer) kolayca satamazsın. Belki bir iki ay uğraşırsın. Bir araç ne kadar yeni ise o kadar kolay satılır. Ne kadar bilinen marka ise yine o kadar kolay satılır. Yani ikinci eldeki satış olanaklarını düşünüyor isen yeni araç...
2- Gözden kaçırmış gibi göründüğün ince bir nokta var dostum... mesele, BMW Audi Mercedes falan gibi kaliteli üretimlere imza atan firmaların otomobilleri bizde çok abartılır. Yani bir BMW'nin her şartta bir Opelden bir VW'den, Pougeot'dan çok daha üstün olduğu sanılır. Bu doğru değil. Bu bizim, "adamlar ne araba yağmış argadaş! Vay beaa!" gibi tripleri çok sevdiğimizden. Volvo fabrikasının kapısında "Bundan iyisini allah yapar yazıyormuş" öyküsü gibi. Buna ciddi bir kalabalık inanıyor örneğin. Lan bu dünyada Rolls Royce var, Bugatti var, bir sus allahaşkına demezler çünkü bilmezler. BMW 5-7 serisi, MErcedes E-S serisi Audi A6-A8 için övgüler sıralayabiliriz çünkü gerçekten çok enfes araçlar ve sektörde bunların rakibi araç yok. Ama bu markaların orta sınıf ya da alt sınır araçları öyle çok da abartılacak araçlar değil. Yani BMW 7 serisinin Opel'e, VWde, Peugeotda, Citroende, Fiat'ta rakibi yok. Ama 1 serisinin bir ton rakibi var. 3 serisinin bir ton rakibi var. Ve bazıları fiyat maliyette BMWden daha iyi. Hatta BMW, bu sınıftan da nemalanabilmek için 1 serisini üretti. Hatta bunu ilk olarak MErcedes A serisi ile yaptı ve bin pişman oldu, A serisi geyik testinde devrildi, dünya ayaklandı vs. Mercedesin imajı ciddi biçimde zedelendi. MErcedes M sınıfı jip yaptı ve berbat malzeme kalitesi yüzünden hayranlarının hışmına uğradı. Bunları bilen kaç kişi var? YOk... Yani BMWyi övüp Citroen'e b.k atanlar, BMW'nin Citroen'e rakip olmak için araç yaptığını bilmez. Passat'ın çıktığı yıllarda yaılan testlerde BMW'den ve MErcedesten daha iyi çıktığını da bilmezler. Severiz bir öyle "vay be, adamlar ne araba yapmış arkadaş!" demeyi falan. Ama emin ol, son jenerasyon Opel VW, iki önceki jenerasyon BMWden daha iyidir. Yani özetle, çok da BMW'ci, Auid'ci olmaya gerek yok. Ki örneğin Golf, sınıf Audi a3'ten bile daha iyi belki de. Çünkü çok olgunlaşmış,m 7 jenerasyon boyunca pişmiş bir araç.
3- Yedek parça, bakım, kaza durumunda yapım falan hep BMW Auidi çok ama çok pahalı. Bunu da düşün...
Önerim, evdeki 2. araç olmayacaksa, alıp çok uzun yıllar binmeyeceksen yeni otomobil...
Otomobil sever kişilerin bir çoğunun ortak bir sorunu bu. Daha yeni orta kalite araç mı, daha eksi üst kalite araç mı?
Cevabı tercihe bağlı dostum. Peki bu tercihi neye göre yapacaksın?
1- Eğer bir süre kullanıp satmayı düşünüyor isen yeni araç alacaksın. Sen 2006-2007 BMW Audi alırsan bu aracı, 2-3 yıl sonra satman zaman alır. Değerleri düşmese de (ki elbet düşer) kolayca satamazsın. Belki bir iki ay uğraşırsın. Bir araç ne kadar yeni ise o kadar kolay satılır. Ne kadar bilinen marka ise yine o kadar kolay satılır. Yani ikinci eldeki satış olanaklarını düşünüyor isen yeni araç...
2- Gözden kaçırmış gibi göründüğün ince bir nokta var dostum... mesele, BMW Audi Mercedes falan gibi kaliteli üretimlere imza atan firmaların otomobilleri bizde çok abartılır. Yani bir BMW'nin her şartta bir Opelden bir VW'den, Pougeot'dan çok daha üstün olduğu sanılır. Bu doğru değil. Bu bizim, "adamlar ne araba yağmış argadaş! Vay beaa!" gibi tripleri çok sevdiğimizden. Volvo fabrikasının kapısında "Bundan iyisini allah yapar yazıyormuş" öyküsü gibi. Buna ciddi bir kalabalık inanıyor örneğin. Lan bu dünyada Rolls Royce var, Bugatti var, bir sus allahaşkına demezler çünkü bilmezler. BMW 5-7 serisi, MErcedes E-S serisi Audi A6-A8 için övgüler sıralayabiliriz çünkü gerçekten çok enfes araçlar ve sektörde bunların rakibi araç yok. Ama bu markaların orta sınıf ya da alt sınır araçları öyle çok da abartılacak araçlar değil. Yani BMW 7 serisinin Opel'e, VWde, Peugeotda, Citroende, Fiat'ta rakibi yok. Ama 1 serisinin bir ton rakibi var. 3 serisinin bir ton rakibi var. Ve bazıları fiyat maliyette BMWden daha iyi. Hatta BMW, bu sınıftan da nemalanabilmek için 1 serisini üretti. Hatta bunu ilk olarak MErcedes A serisi ile yaptı ve bin pişman oldu, A serisi geyik testinde devrildi, dünya ayaklandı vs. Mercedesin imajı ciddi biçimde zedelendi. MErcedes M sınıfı jip yaptı ve berbat malzeme kalitesi yüzünden hayranlarının hışmına uğradı. Bunları bilen kaç kişi var? YOk... Yani BMWyi övüp Citroen'e b.k atanlar, BMW'nin Citroen'e rakip olmak için araç yaptığını bilmez. Passat'ın çıktığı yıllarda yaılan testlerde BMW'den ve MErcedesten daha iyi çıktığını da bilmezler. Severiz bir öyle "vay be, adamlar ne araba yapmış arkadaş!" demeyi falan. Ama emin ol, son jenerasyon Opel VW, iki önceki jenerasyon BMWden daha iyidir. Yani özetle, çok da BMW'ci, Auid'ci olmaya gerek yok. Ki örneğin Golf, sınıf Audi a3'ten bile daha iyi belki de. Çünkü çok olgunlaşmış,m 7 jenerasyon boyunca pişmiş bir araç.
3- Yedek parça, bakım, kaza durumunda yapım falan hep BMW Auidi çok ama çok pahalı. Bunu da düşün...
Önerim, evdeki 2. araç olmayacaksa, alıp çok uzun yıllar binmeyeceksen yeni otomobil...