Editörler : E.Kayı Han
11 Temmuz 2017 16:30

İlahiyat okumayı düşünenlere öneriler

İlmi yönden bilgi sahibi olabilmek için önlisanstaki veya fakültedeki ilahiyat bölümünü okumak fuzuli bir iştir. Fakat buradan beyan etmediğiniz gizliden bir niyetiniz varsa oda sizin tercihinizdir. Yani vebalide,sevabıda sizin amelinize,tercihinize bağlıdır.İlmi yönden bilgi sahibi olabilmek düşüncesiyle önlisans ilahiyat bölümünü veya fakülte ilahiyat bölümünü okuyup,mezun olmaya ayıracağınız fuzuli vakti,birazdan sizlerle paylaşacağım bu yazarların eserlerini okuyup idrak ederek,eserlerin içerisinde bulunan bilgileri iyi bir niyetle amel etmeye gayret etseniz, önce kendinizi ıslah etmiş olursunuz ve sonra hayatınızı ihya etmiş olursunuz inşaAllah.Bu yazarların eserlerini satın alıp okuduktan sonra, devrimizdeki,geçmişteki ve gecelekteki,hoca görünümlü fakat hakikatte münafık olan,alim görünümlü fakat hakikatte münafık olan,şeyh görünümlü fakat hakikatte münafık olanlara karşı tedbir alabilmeniz maksadıyla ve tez vakitte,itikad eksikliklerinizi giderip,itikad bozukluklarınızı düzeltebilmeniz için yani iyi bir niyet üzere buradan bu metni paylaşıyorum.Amma velakin belirteceğim yazarların eserlerinin,2017 yılı itibariyle ve 2017 yılından öncesinde ve sonrasında basımını ve dağıtımını yapan yayınevleri hakkında kesinlikle yorum yapmaktan şiddetle kaçınıyorum ve bu eserleri hangi yayınevinden satınalabileceğiniz konusundaki fikri,vebal altında kalmaktan çekindiğimden,bu eserleri hangi yayınevinden satın alabileceğiniz konusundaki fikri,sizlerin tercihinize bırakıyorum.Paylaşmış olduğum web adreslerindeki yayınevleri hakkındaki fikrimin olumlu olması münasebetiyle bu yayınevleri üzerinden paylaşımlarımı yaptığımı dikkatinizi çekerek itinayla belirtiyorum ve paylaşımlarımı yapmış olduğum yayınevlerinden eserleri satın almak sizlerin tercihlerinize kalmıştır.Paylaşmış olduğum metne ve metindeki bilgilere itibar etmek sizin tercihinizdir.

Dipnot:yazarlar ve bu yazarların neşretmiş oldukları eserleri hakkındaki araştırmalarımdan edinmiş olduğum bilgilere dayanarak,araştırmaların neticesindeki bilgilere kanaat ve itimad ettiğimden, İslam Dinine kalpten iman eden din kardeşlerime bu yazarların eserlerini,ahiretlerini kurtarabilmeleri için,tez vakitte,okuyup idrak ederek,iyi niyet üzere amel etmeye gayret etmelerini tavsiye ediyorum.

1)Ömer Nasuhi Bilmen?Büyük İslam İlmihali

http://www.kitapyurdu.com/kitap/buyuk-islam-ilmihali/64277.html&filter_name=Ömer nasuhi bilmen

2)Muhtasar İlmihal

http://www.kitapyurdu.com/kitap/muhtasar-ilmihal-luks-ciltli/37885.html&filter_name=Muhtasar ilmihal

3)İmam Gazali?İhyau Ulumiddin

http://www.kitapyurdu.com/kitap/ihyau-ulumiddin-4-cilt2-hm/61643.html&filter_name=İhyau ulumiddin

4)İmam Gazali?Kimyayı Saadet

http://www.kitapyurdu.com/kitap/kimyayi-saadet/32881.html&publisher_id=272

5)İmam Gazali?Dil Belaları Lisan Afetleri

http://www.kitapyurdu.com/kitap/dil-belalari-lisan-afetleri/104468.html&publisher_id=272

6)Ahmed Davudoğlu?Din Tahripçileri

http://www.kitapyurdu.com/kitap/din-tahripcileridini-tamir-davasinda/32464.html&publisher_id=272

7)Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri?Marifetname

http://www.kitapyurdu.com/kitap/marifetname/32880.html&publisher_id=272


Mahzun_
Müsteşar
11 Temmuz 2017 18:34

Önlisans ve İlitamda okuduğum dersler bunların 5 katından fazlaydı. İlim isteyene her yerde var yani

11 Temmuz 2017 18:54

Tavsiye etmiş olduğum eserlerin tamamını(hepsini) okudunuzmu? Önermiş olduğum eserlerin içeriğinden haberiniz varmı?

11 Temmuz 2017 19:19

Kardeşim bu sene ilahiyat bitti. Gördüğüm ilahiyata başlayan kimse alim olma iddiasında değildir. İnsan öğrendikçe ne kadar az şey bildiğini görüyor inan ki. Şöyle bir söz var: Her alandan birşeyi, bir alandan herşeyi bilmeli insan. İlahiyat her alandan birşey bilme yeridir. Bir alandan herşey bilme ise yüksek lisansla başlar.

11 Temmuz 2017 20:22

Peki siz benim önermiş olduğum eserleri okunuzmu ve bu eserlerin içeriğinden haberiniz varmı?

köylüoğluköylü, 7 yıl önce

Kardeşim bu sene ilahiyat bitti. Gördüğüm ilahiyata başlayan kimse alim olma iddiasında değildir. İnsan öğrendikçe ne kadar az şey bildiğini görüyor inan ki. Şöyle bir söz var: Her alandan birşeyi, bir alandan herşeyi bilmeli insan. İlahiyat her alandan birşey bilme yeridir. Bir alandan herşey bilme ise yüksek lisansla başlar.


Mahzun_
Müsteşar
11 Temmuz 2017 20:27

Sadece 5 ve 6 yı bilmiyorum. Heralde onları bilmemek büyük gaflet olmasa gerek. Köylü hocama katılıyorum. Sizin söylediğiniz eserleri ezberlesek bile kendimizi bir şey zannedemeyiz. İnsan okudukça, öğrendikçe, bildikçe ne kadar aciz olduğunu daha iyi anlıyor. Okudukça ne kadar eksik olduğunu hissediyor. Okumak, öğrenmek sürekli olması gereken bir şey. Bir kaç kitap okumakla alim olunmaz, fakat cahil kalınmaz. Yani okumaya devam. İnsana yarayan her satırı okumak gerek.


BenSiz Gül
Memur
11 Temmuz 2017 22:03

Molla Muhammed Ali Doğan hoca söyle diyor ilahiyat okuyacaksanız diplomasi için okuyun diyor eğer ki ilim okuyacaksanız boşuna okumayın diyor. Ve her zaman bu görüşe katıldım. Hatta bi hafız arkadaş vardı okula birlikte giderdik ezan okunurdu abdesti var olurdu hemen cemaate yetişirdi biz ise erteler veya abdest almayla gider dik. Bu arkadaş günlük en az 2 cüz okumadan güne başlamaz di. İlahiyata başladı hepsini bıraktı hatta kuranı abdestsiz okuya bilirsiniz dedi. İmam oldu gitti faizle araba aldı. Bu arkadaş nasıl değişti şaşırdık. Hepsi de inanın ilahiyattan sonra oldu.

12 Temmuz 2017 11:28

1)Paylaşmış olduğum bütün maddelerde yer alan eserlerin hepsi önemli konulardan sözedip insanların bilinçlenmelerini sağlayacak konulara değinmekte olduğu gibi 5. ve özellikle 6. maddede yer alan eser birçok konuda insanların bilinçlenmelerini sağlıyacak çok muhim konuları barındırmaktadır. Satın alıp okumanızı tavsiye ederim. Şunuda belirtmek isterimki ben bu forum üzerinden,herhangi birşeyin ticaretini yapmıyorum ve benim bu işten maddi olarak herhangi bir kazancım yoktur.Paylaşımlarımı iyi niyet üzere yapmakta olduğumu belirtip,beyan eder ve dikkatinizi çekerim.Gayem, maalesef güngeçtikçe,devrimizde yaşayan insanların cehaletinden kaynaklanan ve bu cehaletten dolayı hızla artan sahtekarlıkların taban bulmalarına karşı bir nebzede olsa dur diyebilmektir ve insanların sahtekarlıklara karşı uyanık olup,önlem alabilmelerine vesile olup,sahtekar kişilere uyup ahiretlerini yakmamaları için,itimad edilen doğru kaynaklardan doğru bilgiler içeren müelliflerin ve eserlerinin okunmalarına vesile olarak,doğruları öğrenip,abd,ingiltere,almanya vb. emperyalist güçlerin uşaklığını yapmakta olan, pkk,deaş,ypg,pyd,fetö,dhkpc vebuna benzeyen daha nice sayısız terör örgütlerine karşı bilinçlenip bu terör örgütlerinin militan kamplarına katılmalarına engel olup,vatan haini olmalarına engel olmaya çalışmaktır.

2)Eserleri ezberlemek bir anlam ifade etmiyor ve eserlerin içerisindeki bilgileri insan kendi hayatında tatbik edemedikten sonuç hüsrandır . Burada önemli olan eserlerin içerisindeki bilgileri idrak edip Allah rızası için iyi niyetle ihlaslı biri olmaya gayret ederek ahiretinizi ve insanların ahiretlerini kurtarmaya vesile olabilmektir ve bunun için amel etmeye çalışmaktır.

Ayrıca insanın ilahiyatçı ünvanı olsun yada olmasın kendisini birşey zannetmesi ahmaklıkdır. Şeytanda alimdi,zalim oldu.

Kur'anı Kerim'in Kehf Suresinin 50. Ayetinde mealen şöyle beyan edilmektedir:

"Yine o vakti hatırla ki biz, meleklere: «Âdem'e secde edin!» demiştik. İblis hariç olmak üzere onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi, Rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz beni bırakıp da İblis'i ve soyunu dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler için bu ne kötü bir değişmedir."

Kur'anı Kerim'in Zumer Suresinin 9. Ayetinde mealen ilmin önemi şöyle beyan edilmektedir:

"Yoksa o, gece saatlerinde kalkan, secdeye kapanıp, kıyama durarak daima vazifesini yapan, ahireti hesaba katan ve Rabbinin rahmetini uman kimse gibi olur mu? De ki: «Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?» Ancak temiz akıl sahibi olanlar anlar"

Peygamberimiz(s.a.v) hadis?i şeriflerinde ilmin önemini şu şekilde haber vermektedir:

"Kim ilim tahsil etmek için bir yola girerse, Allah o kişiye cennetin yolunu kolaylaştırır." (Müslim, Zikr 39. Ayrıca bk. Buhârî, İlim 10; Ebû Dâvûd, İlim 1)

"Hidâyete davet eden kimseye, kendisine uyanların sevabı kadar sevap verilir. Bu onların sevaplarından da hiçbir şey azaltmaz." (Müslim, İlim 16)

"İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer. Şu üç şey bundan müstesnadır: Sadaka?i câriye, istifade edilen ilim, kendisine dua eden hayırlı evlat." (Müslim, Vasiyyet 14)

"İlim tahsil etmek için yolculuğa çıkan kimse, evine dönünceye kadar Allah yolundadır." (Tirmizî, İlim 2)

"Allah'a yemin ederim ki, Cenâb?ı Hakk'ın senin aracılığınla bir tek kişiyi hidayete kavuşturması, senin, en kıymetli dünya nimeti olan kırmızı develere sahip olmandan daha hayırlıdır." (Buhârî, Fezâilü'l?ashâb 9, Meğâzî 38; Müslim, Fezâilü's?sahâbe 34)

?İlim talep etmek / öğrenmek her Müslümana farzdır.?(İbn Mace, Mukaddime, 17).

Peygamberimiz(s.a.v) hadis?i şeriflerinde fetva hakkındada şu şekilde haber vermekdedir:

"Ahir zamanda bir kavim ortaya çıkar. Cahiller başa geçerek insanlara fetvâ verirler. Böylece hem kendileri sapar hem de başkalarını saptırırlar." (Buhari, İlim, 34; Müslim, İlim, 13Tirmizi, İlim, 5)

?Kadılar/ hakimler/ yargıçlar üç sınıftır. Birisi cennette, diğer ikisi ateştedir. Cennette olanı, hakkı bilip onunla hüküm verendir. İnsanlar arasında bilgisizce hüküm veren ile hakkı bilip hükümde haksızlık yapan ise ateştedir." (Ebû Dâvud, Akdiye, 2; İbn Mâce, Ahkâm, 3)


kartalova
Aday Memur
12 Temmuz 2017 15:51

Herkes kendi bildiğini yaşadığını doğru sanıyor.Bir insan ilahiyat okudu diye şöyle oldu böyle oldu diyorsunuz yani ilahiyat insanları faize mi yöneldiriyor ne kadar yanlış bir düşünce.Ayrıca kuran abdestli okumak sevaptır, öncelikle abdestli okunmalıdır ancak bir mezarlığa gittin yada ezberden bir sure okuduğunda bu geçerli olmaz mı bence olur.

Bende ilmi yönümü arttırmak için ilahiyat okumayı düşünüyorum ve banda katkı sunacağına inanıyorum

BenSiz Gül, 7 yıl önce

Molla Muhammed Ali Doğan hoca söyle diyor ilahiyat okuyacaksanız diplomasi için okuyun diyor eğer ki ilim okuyacaksanız boşuna okumayın diyor. Ve her zaman bu görüşe katıldım. Hatta bi hafız arkadaş vardı okula birlikte giderdik ezan okunurdu abdesti var olurdu hemen cemaate yetişirdi biz ise erteler veya abdest almayla gider dik. Bu arkadaş günlük en az 2 cüz okumadan güne başlamaz di. İlahiyata başladı hepsini bıraktı hatta kuranı abdestsiz okuya bilirsiniz dedi. İmam oldu gitti faizle araba aldı. Bu arkadaş nasıl değişti şaşırdık. Hepsi de inanın ilahiyattan sonra oldu.


Mahzun_
Müsteşar
12 Temmuz 2017 15:53

iLAHİYATLARI bir öcüymüş gibi, sadece zarar üreten, kişilerin imanını sarsan yerler olarak göstermekten vazgeçin.

Ben ilitamı yeni bitirdim. Ve bugüne kadar okumadığım, öğrenemediğim bir sürü şey öğrendim, bilgi edindim. Çok değerli, inançlı hocalarla tanıştım.

Bir insanı ilahiyat bozmaz. Kişi bozulmaya müsaitse ilahiyata gitmedende bozulur. Ben bir çok hafız tanıyorum ilahiyat okumamış, bir sürü medrese bitirmiş sözde ilim sahibi ama yaşadığı hayata bakıyorsun alakası yok sahip olduğu ilimle.

Yani kısaca bir kişi ne ilahiyat okumakla alim olur nede ilahiyat okumakla rezil olur. Kişi ne yaparsa kendine yapar. Suçu ilahiyatlara atmayın boşuna.

12 Temmuz 2017 18:10

Peygamberimiz(s.a.v) hadis?i şeriflerinde şu şekilde haber vermektedir:

"Hayra vesile olan,hayrı yapmış gibidir." (Tirmizi,ilim 14)

?Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyanlar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehennem girer.?(Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).

"Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır."

buyurmuş. Ashab sormuşlar:

"Yâ Resûlâllah, o kurtulan fırka hangi fırka olacaktır?"

Şöyle cevap vermiş:

"Benim sünnetimden şaşmayanlar kurtulanlardan olacaktır! Yâni Ehl-i sünnet ve cemaat mensuplarıdır."(Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17)

"İlim tahsil etmek maksadıyla bir yola giden kimseye Allah Teâlâ cennet yollarından açar. Melekler, ilim ve tahsil edene karşı memnuniyetleri ve tevâzûleri sebebiyle kanatlarını yere sererler. Göklerde ve yerde olan her şey, hatta su içindeki balıklar, âlim için Allah'tan rahmet diler. Âlimin, bilmeden ibadet eden kimseye üstünlüğü, on dördündeki ayın, görünen diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir. Âlimler peygamberlerin varisleridir. Peygamberler ne altın ne de gümüş bırakmışlardır, onlar miras olarak sadece ilmi bırakmışlardır. Kim ilmi almışsa büyük ve değerli bir şey almış demektir." (Ebû Davud, İlm, 1).

"Allah'ım, bana öğrettiklerinle beni faydalandır; bana fayda sağlayacak ilim öğret, ilmimi artır." (Tirmizî, Daavât, 128);

"Faydasız ilimden Allah'a sığınırım." (Tirmizî, Daavât, 68) buyurururdu.

"Nebinizin sünnetini terk ederseniz, dalalete düşersiniz."(Müslim, el-Mesacid, had. 257; en-Neseî, el-İmamet, 50)

"Bir kimse benim getirdiğime değil, hevasına tabi olursa gerçek mü'min olamaz."(Kasımi, Kavaidu?t-Tahdis, s. 53)

"Sünnetimi terkedene Allah ve ben lanet ederiz."(et-Tirmizi, el-Kader, 17)

"Sünnetimden yüz çeviren benim yolumu takip etmiş değildir."(el-Buhari, el-Kader, 17)

"Bizim yolumuza uymayan bir işi yapanın bu ameli merduttur."(el-Buhari, el-İ?tisam, 20; Müslim, el-Akdiye, 17,18)

Kur'anı Kerim'deki Surelerde ve Ayetlerde mealen şöyle beyan edilmektedir:

"Ey İnananlar, And olsun ki, sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı çok anan kimseler için Allah'ın Resulü (Hz. Peygamber) en güzel örnektir." (Ahzâb, 33/21).

"... Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden menederse ondan geri durun; Allah'tan sakının, doğrusu Allah'ın cezalandırması çetindir." (Haşr, 59/7)

"Ey Muhammed! Eğer sana cevab veremezlerse, onların sadece heveslerine uyduklarını bil. Allah'tan bir yol gösterici olmadan hevesine uyandan daha sapık kim vardır? Allah zalim milleti şüphesiz ki doğru yola eriştirmez." (Kasas, 28/50).

"(Ey Muhammed!) De ki, Allah'ı seviyorsanız bana uyun, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah affeder ve merhamet eder." (Âl-i İmrân, 3/31)

"Sakın ha cahillerden olma." (En'âm, 5/35

"Kim, Peygamber' e itâat ederse Allah'a itâat etmiş olur..." (Nisâ, 4/80).

"... Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakla-dıysa ondan da sakının..." (Haşr, 59/7)

"Allah ve Resûlü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir kadın ve erkeğe, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur." (Ahzâb, 33/36).

"Kim, Allah'a ve O'nun elçisine karşı gelir ve O'nun sınırlarını aşarsa, Allah onu ebedî kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır." (Nisâ, 4/14).

"... Şâyet O'na itâat ederseniz doğru yolu bulursunuz..." (Nûr, 24/54).

"... Şüphesiz ki Sen (sana inananları) mutlaka doğru yola, göklerde ve yerde bulunan herşeyin sâhibi Allah'ın yoluna götürürsün." (Şûrâ, 42/52-53).

"Şüphesiz ki sen, onları doğru yola çağırıyorsun." (Mu'minûn, 23/73).47

"Kim de kendisine doğru yol belli olduktan sonra Peygamber'e karşı gelir ve müminlerin yolundan başka bir yola uyarsa, onu döndüğü yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Ne kötü bir gidiş yeridir orası!" (Nisâ, 4/115).

"Bu böyledir. Çünkü onlar, Allah ve Resûlüne karşı çıktılar. Allah ve Resûlüne de kim karşı çıkarsa muhakkak ki, Allah'ın cezası çetin olur." (Enfal, 8/13).44

"Peygamber müminler için kendi canlarından ileridir. O'nun eşleri de onların anneleridir..." (Ahzâb, 33/6).45

"Şüphesiz ki Allah ve melekleri, Peygamber'e salât etmekte (yani, O'nun şerefini gözetmekte ve şanını yüceltmekte) dirler; o halde siz de îman edenler O'na salât edin (yani, O'nun şanını yüceltmeye özen gösterin); O'na içtenlikle selâm edin (esenlik dileyin)." (Ahzâb, 33/56).

"Ey îman edenler! Allah ve Resûlü'nün önüne geçmeyin, Allah'dan korkun. Şüphesiz ki Allah her şeyi işiten ve her şeyi bilendir. Ey iman edenler, seslerinizi, Peygamber'in sesinden fazla yükseltmeyin, birbirinizle yüksek sesle konuştuğunuz gibi O'nunla da öyle yüksek sesle konuşmayın. Yoksa siz farkında olmadan amelleriniz boşa gider." (Hucurât, 49/1-2)46

Sadet olarak ifade etmek gerekirse temel kural olarak anlaşılan ehli sünnet kaidesidir ve ehli sünnet kaidesinden asla taviz verilmemesidir.Buradan sonuç olarak alim diye tanıtılan kişilerin ve neşriyatlarının ehli sünnet kaidesine uyup,uymadığı incelenmesi ve ehli sünnet kaidesine uyuyorsa itibar edilmesi gerektiği anlaşılmaktadır. Ehli sünnet kaidesine uymuyorsa kesinlikle ehli sünnet kaidesinden taviz verilmemesi gerekmektedir ve ehli sünnet kaidesine uymayan kişilerin ve neşriyatlarının yanlış bilgileri insanlara öğretilmemelidir. Buradan çıkan sonuca göre ilahiyatçı ünvanına sahip olanlara ve ilahiyatçıyım diyenlere çok büyük görevler düşmektedir. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın derseniz,çok büyük hata etmiş olursunuz. Sonuçta, İnsanlara doğruyu nasihat etmek sizin vazifenizdir


kaptanfiilint
Aday Memur
12 Temmuz 2017 21:51

Tabii o da doğru ama bir de mesela hapşırdığın zaman bütün organların dururmuş. kalbin dahi duruyor yani o esnada.

Mesela dikkat et abi gözleri açık hiçbir delikanlı görmemişsindir hapşırırken.

Hapşırık metabolizmayı bozduğu için, o yüzden söyledim abi. Yoksa tabi sizin lafın derinliğine gelincede de ?yarabbi şükür? demek daha mantıklı oluyor

yusuf.kerem, 7 yıl önce

Peygamberimiz(s.a.v) hadis?i şeriflerinde şu şekilde haber vermektedir:

"Hayra vesile olan,hayrı yapmış gibidir." (Tirmizi,ilim 14)

?Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyanlar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehennem girer.?(Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).

"Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır."

buyurmuş. Ashab sormuşlar:

"Yâ Resûlâllah, o kurtulan fırka hangi fırka olacaktır?"

Şöyle cevap vermiş:

"Benim sünnetimden şaşmayanlar kurtulanlardan olacaktır! Yâni Ehl-i sünnet ve cemaat mensuplarıdır."(Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17)

"İlim tahsil etmek maksadıyla bir yola giden kimseye Allah Teâlâ cennet yollarından açar. Melekler, ilim ve tahsil edene karşı memnuniyetleri ve tevâzûleri sebebiyle kanatlarını yere sererler. Göklerde ve yerde olan her şey, hatta su içindeki balıklar, âlim için Allah'tan rahmet diler. Âlimin, bilmeden ibadet eden kimseye üstünlüğü, on dördündeki ayın, görünen diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir. Âlimler peygamberlerin varisleridir. Peygamberler ne altın ne de gümüş bırakmışlardır, onlar miras olarak sadece ilmi bırakmışlardır. Kim ilmi almışsa büyük ve değerli bir şey almış demektir." (Ebû Davud, İlm, 1).

"Allah'ım, bana öğrettiklerinle beni faydalandır; bana fayda sağlayacak ilim öğret, ilmimi artır." (Tirmizî, Daavât, 128);

"Faydasız ilimden Allah'a sığınırım." (Tirmizî, Daavât, 68) buyurururdu.

"Nebinizin sünnetini terk ederseniz, dalalete düşersiniz."(Müslim, el-Mesacid, had. 257; en-Neseî, el-İmamet, 50)

"Bir kimse benim getirdiğime değil, hevasına tabi olursa gerçek mü'min olamaz."(Kasımi, Kavaidu?t-Tahdis, s. 53)

"Sünnetimi terkedene Allah ve ben lanet ederiz."(et-Tirmizi, el-Kader, 17)

"Sünnetimden yüz çeviren benim yolumu takip etmiş değildir."(el-Buhari, el-Kader, 17)

"Bizim yolumuza uymayan bir işi yapanın bu ameli merduttur."(el-Buhari, el-İ?tisam, 20; Müslim, el-Akdiye, 17,18)

Kur'anı Kerim'deki Surelerde ve Ayetlerde mealen şöyle beyan edilmektedir:

"Ey İnananlar, And olsun ki, sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı çok anan kimseler için Allah'ın Resulü (Hz. Peygamber) en güzel örnektir." (Ahzâb, 33/21).

"... Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden menederse ondan geri durun; Allah'tan sakının, doğrusu Allah'ın cezalandırması çetindir." (Haşr, 59/7)

"Ey Muhammed! Eğer sana cevab veremezlerse, onların sadece heveslerine uyduklarını bil. Allah'tan bir yol gösterici olmadan hevesine uyandan daha sapık kim vardır? Allah zalim milleti şüphesiz ki doğru yola eriştirmez." (Kasas, 28/50).

"(Ey Muhammed!) De ki, Allah'ı seviyorsanız bana uyun, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah affeder ve merhamet eder." (Âl-i İmrân, 3/31)

"Sakın ha cahillerden olma." (En'âm, 5/35

"Kim, Peygamber' e itâat ederse Allah'a itâat etmiş olur..." (Nisâ, 4/80).

"... Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakla-dıysa ondan da sakının..." (Haşr, 59/7)

"Allah ve Resûlü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir kadın ve erkeğe, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur." (Ahzâb, 33/36).

"Kim, Allah'a ve O'nun elçisine karşı gelir ve O'nun sınırlarını aşarsa, Allah onu ebedî kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır." (Nisâ, 4/14).

"... Şâyet O'na itâat ederseniz doğru yolu bulursunuz..." (Nûr, 24/54).

"... Şüphesiz ki Sen (sana inananları) mutlaka doğru yola, göklerde ve yerde bulunan herşeyin sâhibi Allah'ın yoluna götürürsün." (Şûrâ, 42/52-53).

"Şüphesiz ki sen, onları doğru yola çağırıyorsun." (Mu'minûn, 23/73).47

"Kim de kendisine doğru yol belli olduktan sonra Peygamber'e karşı gelir ve müminlerin yolundan başka bir yola uyarsa, onu döndüğü yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Ne kötü bir gidiş yeridir orası!" (Nisâ, 4/115).

"Bu böyledir. Çünkü onlar, Allah ve Resûlüne karşı çıktılar. Allah ve Resûlüne de kim karşı çıkarsa muhakkak ki, Allah'ın cezası çetin olur." (Enfal, 8/13).44

"Peygamber müminler için kendi canlarından ileridir. O'nun eşleri de onların anneleridir..." (Ahzâb, 33/6).45

"Şüphesiz ki Allah ve melekleri, Peygamber'e salât etmekte (yani, O'nun şerefini gözetmekte ve şanını yüceltmekte) dirler; o halde siz de îman edenler O'na salât edin (yani, O'nun şanını yüceltmeye özen gösterin); O'na içtenlikle selâm edin (esenlik dileyin)." (Ahzâb, 33/56).

"Ey îman edenler! Allah ve Resûlü'nün önüne geçmeyin, Allah'dan korkun. Şüphesiz ki Allah her şeyi işiten ve her şeyi bilendir. Ey iman edenler, seslerinizi, Peygamber'in sesinden fazla yükseltmeyin, birbirinizle yüksek sesle konuştuğunuz gibi O'nunla da öyle yüksek sesle konuşmayın. Yoksa siz farkında olmadan amelleriniz boşa gider." (Hucurât, 49/1-2)46

Sadet olarak ifade etmek gerekirse temel kural olarak anlaşılan ehli sünnet kaidesidir ve ehli sünnet kaidesinden asla taviz verilmemesidir.Buradan sonuç olarak alim diye tanıtılan kişilerin ve neşriyatlarının ehli sünnet kaidesine uyup,uymadığı incelenmesi ve ehli sünnet kaidesine uyuyorsa itibar edilmesi gerektiği anlaşılmaktadır. Ehli sünnet kaidesine uymuyorsa kesinlikle ehli sünnet kaidesinden taviz verilmemesi gerekmektedir ve ehli sünnet kaidesine uymayan kişilerin ve neşriyatlarının yanlış bilgileri insanlara öğretilmemelidir. Buradan çıkan sonuca göre ilahiyatçı ünvanına sahip olanlara ve ilahiyatçıyım diyenlere çok büyük görevler düşmektedir. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın derseniz,çok büyük hata etmiş olursunuz. Sonuçta, İnsanlara doğruyu nasihat etmek sizin vazifenizdir

12 Temmuz 2017 23:31

1) Sizi rahatsız eden nedir?

2)laf dediğiniz, iSLAM DiNi'dir. Kur'anı Kerim'in Ayetleri ve Hz. Muhammed(s.a.v) hadis?i şerifleri kalpten Müslüman olduğunu söyliyen herkesi bağlayıcıdır.

3)Cebrail(a.s) ile indirilen Vahye iman etmeyenler,Azrail(a.s) ile gelen ölüme teslim olucaklardır.

4)Kur'anı Kerim'in Ali İmran Suresinin 19. Ayetinde mealen şöyle beyan edilmektedir:

"Muhakkak ki Allah katında (yegâne) din, İslâm?dır! Kendilerine kitab verilenler(yahudi ve hristiyanlar), ancak kendilerine ilim geldikten sonra aralarındaki hasedden dolayı ihtilâfa düştüler. Artık kim Allah?ın âyetlerini inkâr ederse, artık şübhesiz ki Allah, hesâbı pek çabuk görendir."

kaptanfiilint, 7 yıl önce

Tabii o da doğru ama bir de mesela hapşırdığın zaman bütün organların dururmuş. kalbin dahi duruyor yani o esnada.

Mesela dikkat et abi gözleri açık hiçbir delikanlı görmemişsindir hapşırırken.

Hapşırık metabolizmayı bozduğu için, o yüzden söyledim abi. Yoksa tabi sizin lafın derinliğine gelincede de ?yarabbi şükür? demek daha mantıklı oluyor

13 Temmuz 2017 19:01

Arkadaş sizinle dalga geçmiş. Laf maf yok. Bu bir film repliği(yanlış hatırlamıyorsam kolpaçino). Son zamanlarda sosyal medyada karşı tarafa umurumda değilsin veya uzun ama boş konuşuyorsun anlamında söyleniyor. Bence gereksiz münakaşaya gerek yok. Ne sen ona cevap yaz ne de o sana yazsın.

yusuf.kerem, 7 yıl önce

1) Sizi rahatsız eden nedir?

2)laf dediğiniz, iSLAM DiNi'dir. Kur'anı Kerim'in Ayetleri ve Hz. Muhammed(s.a.v) hadis?i şerifleri kalpten Müslüman olduğunu söyliyen herkesi bağlayıcıdır.

3)Cebrail(a.s) ile indirilen Vahye iman etmeyenler,Azrail(a.s) ile gelen ölüme teslim olucaklardır.

4)Kur'anı Kerim'in Ali İmran Suresinin 19. Ayetinde mealen şöyle beyan edilmektedir:

"Muhakkak ki Allah katında (yegâne) din, İslâm?dır! Kendilerine kitab verilenler(yahudi ve hristiyanlar), ancak kendilerine ilim geldikten sonra aralarındaki hasedden dolayı ihtilâfa düştüler. Artık kim Allah?ın âyetlerini inkâr ederse, artık şübhesiz ki Allah, hesâbı pek çabuk görendir."


4t.4t.com
Aday Memur
13 Temmuz 2017 19:07

replik kolpaçinodan. efsane sahnedir. devamı da var:

-Bu gene üfledi mi lan?

-Aa bak gönül koyarım ama?

kaptanfiilint, 7 yıl önce

Tabii o da doğru ama bir de mesela hapşırdığın zaman bütün organların dururmuş. kalbin dahi duruyor yani o esnada.

Mesela dikkat et abi gözleri açık hiçbir delikanlı görmemişsindir hapşırırken.

Hapşırık metabolizmayı bozduğu için, o yüzden söyledim abi. Yoksa tabi sizin lafın derinliğine gelincede de ?yarabbi şükür? demek daha mantıklı oluyor


4t.4t.com
Aday Memur
13 Temmuz 2017 19:09

Benim anlayamadığım başlık ilahiyat okuyanlara öneriler ama konunun geldiği yere bak.


BenSiz Gül
Memur
13 Temmuz 2017 19:14

Ey gafil kardeşim ezberden okumayı demiyorum eline alıp okuma. Ve şunu da söyleyim ki öz yiyenim söyle diyor keşke ilahiyatı gideceğime ön lisans okusam medrese de eğitim alsa idim daha faydalı olurdu ilitam la da 4 yıla tamamlardım diyor. Sadece diploma aldım bilgi ise aynı diyor

kartalova, 7 yıl önce

Herkes kendi bildiğini yaşadığını doğru sanıyor.Bir insan ilahiyat okudu diye şöyle oldu böyle oldu diyorsunuz yani ilahiyat insanları faize mi yöneldiriyor ne kadar yanlış bir düşünce.Ayrıca kuran abdestli okumak sevaptır, öncelikle abdestli okunmalıdır ancak bir mezarlığa gittin yada ezberden bir sure okuduğunda bu geçerli olmaz mı bence olur.

Bende ilmi yönümü arttırmak için ilahiyat okumayı düşünüyorum ve banda katkı sunacağına inanıyorum


Mahzun_
Müsteşar
13 Temmuz 2017 20:10

Medreseyle kıyasladığımızda ilim açısından medrese daha avantajlı. İlahiyatta da öğrenilir lakin medresede sindirerek öğrenilir. Ama ilahiyatta öğrenilen az olsada diploma açısından avantajlıdır.


kartalova
Aday Memur
14 Temmuz 2017 09:10

Nerden anladın gafil olduğumu.beni kaç kez gördün benimle oturdun da tanıdın da bunu söyleyebildin.ya sen benden daha fazla gafilsen hesap günü bu ortaya çıkarsa ne yapacaksın kardeşim.

benim ilahiyat okumamdaki amacım sadece düzenli disiplinli bir şekilde İslamı öğrenmek.

Ayrıca Kuran'ıda abdestli okumak önceliklidir ve öyle okunmalıdır.Ancak derseniz Kuran abdestsiz ele alınmaz okunmaz bu yanlış.Okunabilir ancak abdestli okumaya elden geldiğince dikkat etmek gerekir.

Akıllı telefonlarımızda Kuran uygulaması var o zaman abdestsiz yanınızda taşıyamazsınız onu o mantıkla.Müslüman olmayan birisi İslamı tanımak istiyor Kuran'ı tanıyacak hayır önce abdest al bakalım sonra Kuran'a dokunabilrisin mi diyeceğiz.

BenSiz Gül, 7 yıl önce

Ey gafil kardeşim ezberden okumayı demiyorum eline alıp okuma. Ve şunu da söyleyim ki öz yiyenim söyle diyor keşke ilahiyatı gideceğime ön lisans okusam medrese de eğitim alsa idim daha faydalı olurdu ilitam la da 4 yıla tamamlardım diyor. Sadece diploma aldım bilgi ise aynı diyor


BenSiz Gül
Memur
14 Temmuz 2017 09:33

Senin konuşmaların birilerine benziyor hacı. Ben biliyorum kusura bakma da Bir bez ile tutulur Kuran içini açıp okurken sen eline bez al tut oku hacı.

kartalova, 7 yıl önce

Nerden anladın gafil olduğumu.beni kaç kez gördün benimle oturdun da tanıdın da bunu söyleyebildin.ya sen benden daha fazla gafilsen hesap günü bu ortaya çıkarsa ne yapacaksın kardeşim.

benim ilahiyat okumamdaki amacım sadece düzenli disiplinli bir şekilde İslamı öğrenmek.

Ayrıca Kuran'ıda abdestli okumak önceliklidir ve öyle okunmalıdır.Ancak derseniz Kuran abdestsiz ele alınmaz okunmaz bu yanlış.Okunabilir ancak abdestli okumaya elden geldiğince dikkat etmek gerekir.

Akıllı telefonlarımızda Kuran uygulaması var o zaman abdestsiz yanınızda taşıyamazsınız onu o mantıkla.Müslüman olmayan birisi İslamı tanımak istiyor Kuran'ı tanıyacak hayır önce abdest al bakalım sonra Kuran'a dokunabilrisin mi diyeceğiz.


kartalova
Aday Memur
14 Temmuz 2017 09:38

Sen abdestsiz kesinlikle dokunma diyorsun bez alıp okuması gerekn sensiz dokunulamayacağını iddia eden sensin çünkü :)

BenSiz Gül, 7 yıl önce

Senin konuşmaların birilerine benziyor hacı. Ben biliyorum kusura bakma da Bir bez ile tutulur Kuran içini açıp okurken sen eline bez al tut oku hacı.

Toplam 28 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi