düzeltilerek yazılmış halidir;
osmalının en büyük dini otoritelerinden ve en büyük alimlerinden kanuninin şeyhülsilamı olan ebu suud efendinin fetvalarına göre; Yunus Emrenin bütün şiirlerini okumak yasaktı. Ebu Suud Efendi, batıni inanç ve davranışların yanı sıra vahdet-i vucud inancına dayalı bir tasavvuf (gizemcilik) anlayışını zındıklık (dinsizlik) ve ilhad (dinden çıkma) saymış, bu inanç sahiplerinin şeran öldürülmelerinin gerektiği yolunda fetvalar vermiştir. Ebu's Suud Efendi, Oğlanşeyhi diye anılan İsmail Mâşukinin katli için İbn Kemal'in verdiği fetvayı desteklediği gibi, şeyhulislamken kendisi de Melâmi Bayrami tarikatından şeyh Husameddin Ankaravînin halifesi Bosnalı şeyh Hamza Balinin ve Halvetiye tarikatının Gülşeni kolundan şeyh Karamaninin öldürülmeleri yolunda fetva vermiştir. Bunda o kadar ileri gitmiş ki Yunus Emre'nin kimi şiirlerini açıkça dinden çıkma, kafirlik ve küfür saymış, okuyanların öldürülmelerinin şeran mubah olduğu yolunda fetva vermiştir.
Gelelim ikinci süprize, gene KANUNİNİN ŞEYHÜLİSLAMI ÇİVİZADE EFENDİ, MEVALANANIN kafir olduğunu düşünmektedir ve bu kanaati taşımaktadır, hatta şeyhülislam çivizade efendi mevlananın kafir olduğu yönünde Knauniye mektup yazdığından bahsedilir, yine sşyhülsilam çivizade efendiye göre muhyiddin arabi de kafirdir,
düzeltilerek yazılmış halidir;
osmalının en büyük dini otoritelerinden ve en büyük alimlerinden kanuninin şeyhülsilamı olan ebu suud efendinin fetvalarına göre; Yunus Emrenin bütün şiirlerini okumak yasaktı. Ebu Suud Efendi, batıni inanç ve davranışların yanı sıra vahdet-i vucud inancına dayalı bir tasavvuf (gizemcilik) anlayışını zındıklık (dinsizlik) ve ilhad (dinden çıkma) saymış, bu inanç sahiplerinin şeran öldürülmelerinin gerektiği yolunda fetvalar vermiştir. Ebu's Suud Efendi, Oğlanşeyhi diye anılan İsmail Mâşukinin katli için İbn Kemal'in verdiği fetvayı desteklediği gibi, şeyhulislamken kendisi de Melâmi Bayrami tarikatından şeyh Husameddin Ankaravînin halifesi Bosnalı şeyh Hamza Balinin ve Halvetiye tarikatının Gülşeni kolundan şeyh Karamaninin öldürülmeleri yolunda fetva vermiştir. Bunda o kadar ileri gitmiş ki Yunus Emre'nin kimi şiirlerini açıkça dinden çıkma, kafirlik ve küfür saymış, okuyanların öldürülmelerinin şeran mubah olduğu yolunda fetva vermiştir.
Gelelim ikinci süprize, gene KANUNİNİN ŞEYHÜLİSLAMI ÇİVİZADE EFENDİ, MEVALANANIN kafir olduğunu düşünmektedir ve bu kanaati taşımaktadır, hatta şeyhülislam çivizade efendi mevlananın kafir olduğu yönünde Knauniye mektup yazdığından bahsedilir, yine sşyhülsilam çivizade efendiye göre muhyiddin arabi de kafirdir,