Editörler : supporters.


Kapalı
31 Temmuz 2017 16:16

Yardımcı doçent alımlarında yapılan yabancı dil sınavında baraj puan belirtmek zorunludur

Bilindiği gibi Yrd. Doç. yabancı dil sınavlarında merkezi sınavlar KPDS, YDS, YÖKDİL vs. yanında;

Öğretim Üyeliğine Atanma ve Yükseltilme Yönetmeliği?nin 6 ncı maddesinde; Yardımcı doçentlik kadrosuna atanabilmek için; şartları, bu Yönetmeliğin 7 nci maddesinde belirtilen ve fakülte, enstitü veya yüksekokul yönetim kurullarınca düzenlenecek olan yabancı dil sınavında başarı göstermek gerekir.

Aşağıdaki linkte bir arkadaş bu soruyu sormuş fakat www.akademikadro.net editorleri soruyu hatalı cevaplamıştır.

http://www.akademikadro.net/yardimci-docent-alimlarinda-yapilan-yabanci-dil-sinavinda-baraj-puani-var-midir-6660.html

Bu linkte YÖK'ün belirttiği sınav merkezi sınavlardır. Yani yardımcı doçentlik başvurularında yabancı dil KPDS, YDS, YÖKDİL vs.merkezi sınavlardan 26/05/2007'de resmi gazetede yayınlanan yönetmelikte KPDS'den 60 puan alma barajı getirilmiş, bu baraj Danıştay 8. İdari dava dairesinin 12/09/2007 kararıyla durdurulmuştur.

YÖK'ün KPDS'den 60 puan alma zorunluluğuna dair üniversitelere gönderdiği yazıya alltaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.sinop.edu.tr/idaribirimler/personel_daire_baskanligi/formlar/YARDIMCI%20DOCENTLERIN%20YABANCI%20DIL%20DINAVLARI.pdf

Kısaca Yrd. Doç. başvurularında KPDS, YDS, YÖKDİL vs.merkezi sınavlarından istenilen öğretim görevlilerinin ilk atamasında geçen gerekli asgari yabancı dil taban puanı sağlama koşulu kaldırılmıştır.

Yukarıda anlattığım gibi üniversitelerin kendi yaptığı Yrd. Doç. yabancı dil sınavında başarı göstermek için kaç puan alınması gerektiğini önceden belirtmek ve bu baraja göre başarı ile başarısızlığı göstermek zorundadır. Eğer üniversite, kendi yaptığı yabancı dil sınavından geçmek için kaç puan alınması gerektiğini belirtmiyorsa, sınava giren tüm adayları geçirmek zorundadır. Üniversitelerin kendi yaptığı yabancı dil Sınavından geçmek için bir puan belirtilmeden başarı veya başarısızlığı ölçmek Anayasanın eşitlik ilkesine aykırıdır.

İdareye yürütme durdurmalı dava açılıp iyi bir savunma yapıldığında bu sınav ve bu sınava istinaen yapılan atama iptal edilecektir.

05 Ağustos 2017 13:00

Bende bu sınav nedeniyle mağdurum. Üniversiteye 2016 mart ayında yrd. doç. luk için müracat ettim ve yabancı dil sınavı yapıldı. Yabancı dil sınavından başarılı olmak için kaç puan alınması gerektiği üniversitenin yönetmelik, mevzuat ve kadro ilanında belirtilmedi.

Sınavdan bir gün sonra telefonla sınavdan 55 puanla başarısız olduğum söylendi. Sınavdan başarılı olan kişi aynı üniversitenin başka bölümünde ÖYP kadrosunda. Çalıştığı bölüm kapatılacağı için Kadro ona açılmış. Dosyalar bilimsel juriye gitmeden sınavdan hemen sonra YÖKSİS'de asistan olan kaydı üniversite tarafından yrd. doç olarak değiştirildi.

Bende sınavda başarılı olmak için kaç puan gerektiği belirtilmeden, YÖK yönetmeliğinde sınav sonucunun adaya aynı gün tebliğ edilmesi gerektiği şartı olduğu, henüz atama işlemleri tamamlanmadan adayın YÖKSİS'e yard. doç. olarak girildiğini belirterek Kamu denetçiliğine dilekçe yazdım. Kamu denetçiliği YÖK'den yabancı dil sınavı için bilgi ve belge istemiş;

YÖK Kamu denetçiliğine verdiği cevabında; sınav sonucunun aynı gün adaya tebliğ edilmemesinin atama ve yükseltilme mevzuatı 7. maddesine aykırı ve usulune uygun olmadığını belirtmiştir. Kamu denetçiliği ise sınav sonucunun adaya aynı gün tebliğ edilmemesinin usule aykırı olduğu fakat bu aykırılığın sınav iptalini gerektirip gerektirmeyeceği mahkemelerin kapsamında olduğundan idari mahkemelere başvurmam gerektiğini belirtmiştir.

Aralık 2016'da Rize idare mahkemesine başvurdum ve davayı 4 gün geç açtığım için davam süreden red edildi. İstinafa başvurdum, üniversiteden yürütme durdurma için cevap istediler. Üniversite atama prosedürü tamamlanmadan Bu personelleri senota kararıyla Bil. Müh. bölümüne aktardıklarını kabul etti.Sonra Samsun Bölge 3. idari dava dairesi 4 gün nedeniyle davamı süreden red etti. Bölge gerekçeli kararında Davanın süreden red edilme nedeni olarak BİMER üzerinden YÖK'e idare hakkında doğrudan başvuruda bulunulamayacağını belirtti.

Daha sonra üniversite itirazıma verdiği cevapta bana hangi makamlara başvurmam gerektiğini belirtmediği için anayasanın 40/2 md. gereğince dava açma süremin başlamayacağı ve davanın süreden red edilmesinin anayasaya aykırı olduğunu, Danıştay idari kurulunun da bu yönde olan kararını ekleyerek İYUK 53 md göre Bölge 3. idari dava dairesinden yargılamanın yenilenmesini istedim.

(Anayasanın 125. maddesi uyarınca, idari işlemlere karşı açılacak davalarda sürenin, yazılı bildirim tarihinden başlayacağı belirtilmişse de; ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağının ve sürelerinin belirtilmesi zorunluluğu getirildiğinden, kişilere bildirilen idari işlemlerde başvuru süresi ve başvuru yerinin de gösterilmesi gerekmektedir.Dava açma süresini başlatacak olan yazılı bildirim, anayasanın amir hükmü (40. maddesi) uyarınca başvuru mercii ve süresini de gösteren yazılı bildirimdir. Bunun dışındaki yazılı bildirimler, amir hükmüne (40. maddesi) uygun olmadığından bu bildirimin dava açma süresini işlemeye başlatması düşünülemeyecektir. )

Dün elime yargılamanın yenilenmesi talebimin red edildiği tebligatı geldi. Kararda, üstü kapalı olarak Bölge idari mahkemelerinin istinaf mah. olduğu ve alt mahkemenin kararlarının hukuka aykırı olup olmadıklarını incelediği bu nedenle yargılamanın yenilenmesi talebimin kabul edilmesinin imkansız olduğu belirtilmektedir. Açıkça nereye başvurmam gerektiği belirtilmemiştir.

Yargılamanın yenilenmesini talep etmek için 60 günlük süre haftaya bitecek. Yargıya, hakimlere zerre kadar güvenim yok. Neye göre karar verdiklerini bilmiyorum.

05 Ağustos 2017 15:11

Yargılanmanın Ynilenmesini İsteme nedenim;

(Danıştay VDDK 12.10.2011 gün, 2011/40 E., 2011/594 K; Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu tarafından, idarece tesis edilen bir işlemde başvurulacak merci ve süresi gösterilmemiş ise yazılı bildirimin süreyi başlatmayacağı yönünde kararlar verdiği görülmektedir (Danıştay VDDK, E.2013/221, K.2014/88, 19/2/2014; E.2014/613, K.2014/791, 17/09/2014; E.2014/812, K.2014/928, 12/11/2014): [/B]

idarenin her türlü işleminde bu işlemlere karşı başvurulacak yargı yeri veya idari makamların göstermesi zorunlu olduğunu ve tesis edilen idari işleme karşı başvurulacak idari merci ve süresi gösterilmeyen yazılı bildirimlerin itiraz süresini başlatmayacağına hükmetti.

Yine[B] Anayasa Mahkemesinin[/B] kararı [url]http://www.kararlaryeni.anayasa.gov.tr/BireyselKarar/Content/27d36515-75bc-4aca-9875-3cc17a266ebf?wordsOnly=False[/url] dava süresinin başlamayacağını belirtiyor.

([B]Anayasa Mah. tarafından İptal Edilen Hüküm:[/B] Olayda, teminat mektubunun nakde çevrilmesi suretiyle tahsil edileceği yolunda tesis edilen işlemin 07.02.2004 tarihinde tebliği akabinde başlayan dava açma süresinin 05.03.2004 tarihinde gümrük başmüdürlüğüne yapılan itiraz başvurusuyla durduğu, itiraz başvurusunun reddine ilişkin Başmüdürlük kararının 29.03.2004 tarihinde tebliği üzerine itiraz edilmekle duran dava açma süresinin yeniden işlemeye başlayıp, başvurma tarihine kadar geçmiş olan sürenin de hesaba katılmasıyla 01.04.2004 tarihinde sona erdiği, buna karşın 26.04.2004 tarihinde Mahkememiz kayıtlarına giren dilekçe ile davanın açıldığı anlaşılmıştır.

Buna göre, dava açma süresi içinde yapılan itiraz başvurusunun reddi üzerine en geç 01.04.2004 tarihinde dava açılması gerekirken, bu süre geçirildikten sonra 26.04.2004 tarihinde açılan davanın süre aşımı nedeniyle esasının incelenmesine olanak bulunmamaktadır.

Açıklanan nedenlerle, davanın 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 15/1-b maddesi uyarınca süre yönünden reddine, ")

Toplam 2 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi