Zorunlu hizmetimi yapmaktayım ancak affa karşı değilim. Bu uygulama eski Türkiye'nin uygulaması. Diğer yandan ciddi haksızlıklara yol açıyor. Bir yandan birileri zorunlu görevi yaparken diğer yanda başka hocalar ki özellikle bayan öğretmenler eş özrü ile en güzide yerlere gidebiliyor. Adaylığı kalkmadan özür tayini ile gelenler var. Diğer bir sorunda 600 700 puan toplayıp hala emekli olmayan merkezi yerlerde çalışan hocaların olması.
Bence bu konuda ciddi bir iyileştirilme yapılmalı. Örneğin liyakata dayalı sınav sistemi getirmeli. Öğretmenler sınav ve dönem içi performansına göre merkezi okullara yerleşebilmeli.
Veya da her okulun sabit bir taban puanı olmalı. Her ildeki ücra yerlerden merkezi yerlere göre puanlar 0'dan başlayıp okuluna göre yükselmeli. Ayrıca da her okulun yine öğretmene verdiği yıllık bir hizmet puanı olmalı. Ve öğretmen ancak istediği okulun puanını topladığı zaman tercihini yapmalı. Örneğin merkezi bir Anadolu Lisesinin taban puanı 200. Bu okula ancak 200 puan toplayan hoca gitmeli. Ancak bu uygulama da merkezi okulların kadrosunun yaşlı olmasına yol açabilir.
Bence en iyisi öğretmenlere tayin için liyakata dayalı bir sınav yapılmalı. Böylece başarılı, dinamik, gelişime açık kadrolar hak ettiği yerlere gelmelidir. İsteyen herkes bu sınava girip aldığı puana göre tercih yapmalıdır.
Merkezi okullarda eş durumu ile gelen derste elinden telefonu düşmeyen öğretmenlerden de kurtulmalıdır.
Zorunlu hizmetimi yapmaktayım ancak affa karşı değilim. Bu uygulama eski Türkiye'nin uygulaması. Diğer yandan ciddi haksızlıklara yol açıyor. Bir yandan birileri zorunlu görevi yaparken diğer yanda başka hocalar ki özellikle bayan öğretmenler eş özrü ile en güzide yerlere gidebiliyor. Adaylığı kalkmadan özür tayini ile gelenler var. Diğer bir sorunda 600 700 puan toplayıp hala emekli olmayan merkezi yerlerde çalışan hocaların olması.
Bence bu konuda ciddi bir iyileştirilme yapılmalı. Örneğin liyakata dayalı sınav sistemi getirmeli. Öğretmenler sınav ve dönem içi performansına göre merkezi okullara yerleşebilmeli.
Veya da her okulun sabit bir taban puanı olmalı. Her ildeki ücra yerlerden merkezi yerlere göre puanlar 0'dan başlayıp okuluna göre yükselmeli. Ayrıca da her okulun yine öğretmene verdiği yıllık bir hizmet puanı olmalı. Ve öğretmen ancak istediği okulun puanını topladığı zaman tercihini yapmalı. Örneğin merkezi bir Anadolu Lisesinin taban puanı 200. Bu okula ancak 200 puan toplayan hoca gitmeli. Ancak bu uygulama da merkezi okulların kadrosunun yaşlı olmasına yol açabilir.
Bence en iyisi öğretmenlere tayin için liyakata dayalı bir sınav yapılmalı. Böylece başarılı, dinamik, gelişime açık kadrolar hak ettiği yerlere gelmelidir. İsteyen herkes bu sınava girip aldığı puana göre tercih yapmalıdır.
Merkezi okullarda eş durumu ile gelen derste elinden telefonu düşmeyen öğretmenlerden de kurtulmalıdır.