Özellikle Osmanlı imparatorluğunun son yıllarından itibaren üniversitelere sadece bazı yabancı liselerde okuyan elit tabakanın çocukları yerleşti ve onlar memur, siyasetçi, bürokrat oldu .
Sorular sadece yabancı ve bazı özel liselerde okuyan öğrencilerin çözebileceği şekilde, neredeyse üniversite seviyesinde zor soruldu . Hala LYS sorularının büyük kısmı, üniversite seviyesinde zor sorulardan oluşmaktadır.
Dershane sistemi de bu zor sorular nedeniyle ortaya çıkmıştır ve devam etmiştir. Zor soru lobisinin arkasında dershaneciler de bulunmaktadır. Sorular zor olsun ki, öğrenciler bizim elimize düşsün istiyorlar.
Zor soru taktiği ile sadece belirli kesimler üniversite okudu ve memur, bürokrat, siyasetçi, mühendis, mimar vb kilit noktalara yerleşti. Zor soru, başarılı gençleri elemek için kullanıldı.
Ama tüm bunların çözümü ; saçma sapan bir sistem ortaya çıkarıp, gençleri tarihinden, bilim ve teknolojiden koparmak olmamalı . Kurgulayacaksanız, ona göre makul bir sistem kurgulayın. Sadece dershane ve özel okul eğitimi alan, yabancı okullarda okuyan öğrenciler değil, tüm okullardaki öğrenciler aldıkları eğitimle, yeterli miktarda soru çözerek, üniversiteye girebilsin. Alanlar ve soru sayısı mantıklı bir şekilde dağıtılırsa, sorun çözülecektir.
ABD SAT sınavlarını tek seferde değil, yıl içinde çok kez yapıyor. Biz de aynı yöntemi uygulayabiliriz. Öğrenci dilediği skoru kullanır. Malesef lise bitiren öğrenciler hedeflediği skora ulaşmak için 2-3 yıl beklemek zorunda kalıyor. 1 yıl arayla sınava girebiliyor ki, hedef skoruna ulaşabilsin.
Özellikle Osmanlı imparatorluğunun son yıllarından itibaren üniversitelere sadece bazı yabancı liselerde okuyan elit tabakanın çocukları yerleşti ve onlar memur, siyasetçi, bürokrat oldu .
Sorular sadece yabancı ve bazı özel liselerde okuyan öğrencilerin çözebileceği şekilde, neredeyse üniversite seviyesinde zor soruldu . Hala LYS sorularının büyük kısmı, üniversite seviyesinde zor sorulardan oluşmaktadır.
Dershane sistemi de bu zor sorular nedeniyle ortaya çıkmıştır ve devam etmiştir. Zor soru lobisinin arkasında dershaneciler de bulunmaktadır. Sorular zor olsun ki, öğrenciler bizim elimize düşsün istiyorlar.
Zor soru taktiği ile sadece belirli kesimler üniversite okudu ve memur, bürokrat, siyasetçi, mühendis, mimar vb kilit noktalara yerleşti. Zor soru, başarılı gençleri elemek için kullanıldı.
Ama tüm bunların çözümü ; saçma sapan bir sistem ortaya çıkarıp, gençleri tarihinden, bilim ve teknolojiden koparmak olmamalı . Kurgulayacaksanız, ona göre makul bir sistem kurgulayın. Sadece dershane ve özel okul eğitimi alan, yabancı okullarda okuyan öğrenciler değil, tüm okullardaki öğrenciler aldıkları eğitimle, yeterli miktarda soru çözerek, üniversiteye girebilsin. Alanlar ve soru sayısı mantıklı bir şekilde dağıtılırsa, sorun çözülecektir.
ABD SAT sınavlarını tek seferde değil, yıl içinde çok kez yapıyor. Biz de aynı yöntemi uygulayabiliriz. Öğrenci dilediği skoru kullanır. Malesef lise bitiren öğrenciler hedeflediği skora ulaşmak için 2-3 yıl beklemek zorunda kalıyor. 1 yıl arayla sınava girebiliyor ki, hedef skoruna ulaşabilsin.