Merhaba Sayın yetkili ve değerli arkadaşlar.
Üniversite de devlet memuruyum. 2547 sayılı kanunun 13b/4 maddesi uyarınca geçici görevlendirmeyle başka bir ilçeye gönderildim. Forumda hiç rastlamadığım bir konuya dikkat çekmek ve bilgi almak istiyorum.
Görevlendirmede süre olmadığı için SÜREKLİ GÖREV YOLLUĞU almam için baskıya maruz kaldım. Hatta bu konuda mütalaa yazısı tarafıma tebliğ edildi. Yazıda şöyle diyor:
"Süre belirtilmemiş ve yaklaşık 1 yılı aşan görevlendirmeler de kamunun zarar görmemesi sebebiyle, sürekli görev olarak düşünülmeli ve sürekli görev yollu ödeneceği kanaatindeyiz"şeklinde.
Ancak idare mahkemesine verdim ve mahkeme "naklen atanmamış durumlarda her nevi görevlendirme geçici görevdir ve geçici görev yolluğunun faiziyle birlikte ilgiliye ödenmesi" şeklinde karar verdi.
365 günlük bir görevlendirmem var ve 1 yılı tamamladım, hala da devam ediyorum.
Kanun: "Görevi başlamayı mütakiben ilk 90 gün tam yevmiye ikinci 90 gün 2/3 yevmiye ödenir ve göreve başlama tarihinden itibaren 1 yıl içesinde 180 günden fazla yolluk ödenemez" demektedir.
Şimdi Sorum şu:
Geçici göreve başlama tarihim olan 01.03.2016 tarihinden 10 gün sonra 10.03.2016 tarihinde 20 gün yıllık izin aldım.İDARE, yolluk ödenmesi ile ilgili ilk 90 günlük tam yevmiye hesabında 20 gün yıllık iznimi düşerek
01.03.2016 -.10.03.2016 arası 10 gün tam yevmiye
11.03.2016 - 30.03.2016 arası 20 gün (yıllık izin sebebiyle ödenmez)
01.04.2016 - 30.06.2016 arası 60 gün tam yevmiye
01.07.2016 - 30.10.2016 arası 90 gün 2/3 yevmiye
hesabını yapmış.
Bana göre yıllık izin sonrası göreve başlama tarihi olan 11.03.2016 tarihinden itibaren kalan ttam yevmiye günlerinin düşmemesi lazım yani şöyle olamsı gerekir
01.03.2016 -.10.03.2016 arası 10 gün tam yevmiye
11.03.2016 - 30.03.2016 arası 20 gün (yıllık izin sebebiyle ödenmez)
01.04.2016 - 20.07.2016 arası 70 gün tam yevmiye
21.07.2016 - 21.10.2016 arası 90 gün 2/3 yevmiye
yani benim görevlendirmem 180 günü aşıyorsa arada izin bile kullansam fiilen çalıştığım 180 günün hak edişini almam gerekir. Ancak idare kanunda : "geçici görevlendirmelerde meydana gelecek ara vermelerin bu müddetleri veya gündelikleri arttırmaya neden olamayacağı hükümlerine yer verilmiştir." ibaresini ileri sürerek kendi yaptığı yukarıdaki ilk hesaplama türünün doğru olduğunu söylüyor.
Burada kanun koyucunun ara vermeden kastı bence şu anlama geliyor. Örneğin beni idare bir ilçeye 2 ay görevlendirdi, sonra geri çekti ve 1 ay sonra tekrar 5 ay aynı ilçeye görevlendirdi. yani bu geçici görevlendirmede ara vermiş olmak (kadronun bulunduğu yere geri dönmek) 180 gün hesabını uzatmaz anlamına gelmektedir. Yoksa burada kanun koyucu ara verme diyerek kastettiği, izin kullanımını ilk 90 günden say ve bu süreyi uzatma demek istemiyor kanısındayım.
Konuyla ilgili detaylı araştırmalarım sonuçsuz kalmış ve hiç bir yerde örneğine rastlamamış olduğum için sizler tarafından aydınlatılmasını saygılarımla talep ederim.
Merhaba Sayın yetkili ve değerli arkadaşlar.
Üniversite de devlet memuruyum. 2547 sayılı kanunun 13b/4 maddesi uyarınca geçici görevlendirmeyle başka bir ilçeye gönderildim. Forumda hiç rastlamadığım bir konuya dikkat çekmek ve bilgi almak istiyorum.
Görevlendirmede süre olmadığı için SÜREKLİ GÖREV YOLLUĞU almam için baskıya maruz kaldım. Hatta bu konuda mütalaa yazısı tarafıma tebliğ edildi. Yazıda şöyle diyor:
"Süre belirtilmemiş ve yaklaşık 1 yılı aşan görevlendirmeler de kamunun zarar görmemesi sebebiyle, sürekli görev olarak düşünülmeli ve sürekli görev yollu ödeneceği kanaatindeyiz"şeklinde.
Ancak idare mahkemesine verdim ve mahkeme "naklen atanmamış durumlarda her nevi görevlendirme geçici görevdir ve geçici görev yolluğunun faiziyle birlikte ilgiliye ödenmesi" şeklinde karar verdi.
365 günlük bir görevlendirmem var ve 1 yılı tamamladım, hala da devam ediyorum.
Kanun: "Görevi başlamayı mütakiben ilk 90 gün tam yevmiye ikinci 90 gün 2/3 yevmiye ödenir ve göreve başlama tarihinden itibaren 1 yıl içesinde 180 günden fazla yolluk ödenemez" demektedir.
Şimdi Sorum şu:
Geçici göreve başlama tarihim olan 01.03.2016 tarihinden 10 gün sonra 10.03.2016 tarihinde 20 gün yıllık izin aldım.İDARE, yolluk ödenmesi ile ilgili ilk 90 günlük tam yevmiye hesabında 20 gün yıllık iznimi düşerek
01.03.2016 -.10.03.2016 arası 10 gün tam yevmiye
11.03.2016 - 30.03.2016 arası 20 gün (yıllık izin sebebiyle ödenmez)
01.04.2016 - 30.06.2016 arası 60 gün tam yevmiye
01.07.2016 - 30.10.2016 arası 90 gün 2/3 yevmiye
hesabını yapmış.
Bana göre yıllık izin sonrası göreve başlama tarihi olan 11.03.2016 tarihinden itibaren kalan ttam yevmiye günlerinin düşmemesi lazım yani şöyle olamsı gerekir
01.03.2016 -.10.03.2016 arası 10 gün tam yevmiye
11.03.2016 - 30.03.2016 arası 20 gün (yıllık izin sebebiyle ödenmez)
01.04.2016 - 20.07.2016 arası 70 gün tam yevmiye
21.07.2016 - 21.10.2016 arası 90 gün 2/3 yevmiye
yani benim görevlendirmem 180 günü aşıyorsa arada izin bile kullansam fiilen çalıştığım 180 günün hak edişini almam gerekir. Ancak idare kanunda : "geçici görevlendirmelerde meydana gelecek ara vermelerin bu müddetleri veya gündelikleri arttırmaya neden olamayacağı hükümlerine yer verilmiştir." ibaresini ileri sürerek kendi yaptığı yukarıdaki ilk hesaplama türünün doğru olduğunu söylüyor.
Burada kanun koyucunun ara vermeden kastı bence şu anlama geliyor. Örneğin beni idare bir ilçeye 2 ay görevlendirdi, sonra geri çekti ve 1 ay sonra tekrar 5 ay aynı ilçeye görevlendirdi. yani bu geçici görevlendirmede ara vermiş olmak (kadronun bulunduğu yere geri dönmek) 180 gün hesabını uzatmaz anlamına gelmektedir. Yoksa burada kanun koyucu ara verme diyerek kastettiği, izin kullanımını ilk 90 günden say ve bu süreyi uzatma demek istemiyor kanısındayım.
Konuyla ilgili detaylı araştırmalarım sonuçsuz kalmış ve hiç bir yerde örneğine rastlamamış olduğum için sizler tarafından aydınlatılmasını saygılarımla talep ederim.