Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : cilginturk71sabah melikesi
27 Mart 2007 22:10  


Asaf Halet Çelebi

bu şairin cüneyd adlı şiirinde ki anlatılam istenen nedir bilen varsa ve bana yardımcı olursa gerçekten çok ama çok sevineceğim.şimdiden teşekkürler.

29 Mart 2007 00:11

bakseeen

ASAF HALET ÇELEBİ

(1907-1958)

CÜNEYD

bakanlar bana

gövdemi görürler

ben başka yerdeyim

gömenler beni

gövdemi gömerler

ben başka yerdeyim

aç cübbeni cüneyd

ne görüyorsun

görünmeyeni

cüneyd nerede

cüneyd ne oldu

sana bana olan

ona da oldu

kendi cübbesi altında

cüneyd yok oldu

29 Mart 2007 01:56

ferraikkonen

Malesef en az anlaşılır şairlerimizden biri olan Asaf Halet Çelebi'yi anlamak için onun şiir tarzını,neleri yazdığını bilmek gerekir.İslam Tasavvufu ve Budizm hakkında bilgili olmak gerekir.

bu şiirde anlatılmak istenen aslında açıktır.tasavvufda "vahdid-i vücud" kavramı vardır.Bu kavram kendini Allah yoluna adayanların kendiyle Allahın tek vücut olduğunu,tek kaynaktan geldiğini,Ona ulaştığını anlatır.

bu şiirde Asaf halet Cüneyid-i Bağdadi'ye gönderme yapar.

şiirde geçen "bana bakan gövdemi görür ben başka yerdeyim" cümleleri Cüneyid-i Bağdadi'nin sözleri gibi yazılmıştır.çünkü o,Allaha ulaşmıştığını,Onunla bir olduğunu anlatmak için "cübbemin altında Allah'tan başkası yokktur" demiştir.ama Asaf halete göre tasavvuf düsturuna aykırı gelerek sırrını açıklamış ve böylelikle kendi kendini yok etmiştir.

30 Mart 2007 15:01

bakseeen

ferraikkonen arkadaşım cevabın için çok teşekkür ederim sağol...

30 Mart 2007 15:07

ferraikkonen

önemli değil:)

umarım yardımcı olabimişimdir...

31 Mart 2007 15:15

ben uğraşamam

cüneyd bağdadi sır falan açıklamış değildir, çünkü açıkça söylese bile bizim gibi bilmeyenler bu ve benzer sözleri anlayıp bi yere oturtamaz

hem söylenmemesi gereken sırrı söylemiş ve kendi kendini yok etmiştir gibi sözler bu işe basit bi korku filmi havası katıyor

31 Mart 2007 15:54

ferraikkonen

gerçekten komik bir benzetme!oysa benim söylediklerim gayet açıktı.

arkadaşım tasavvufda "bilen söylemez,söyleyen bilmez" düsturu vardır.cüneyid bağdad-i de "cübbemin altında Allah'tan başkası yoktur" derken bununla çeliştiği için kendi dediklerini de çürütmüş oluyor.

yani senin anladığın gibi kendi kendini gerçekten yok etmiyor.şiirde anlatılanlar bu,üzgünüm yapacak birşey yok!!!

31 Mart 2007 18:02

ben uğraşamam

aaa ben kendi kendini gerçekten yok ediyor sanıyordum, öyle değilmiş, bak ne güzel anlatmışsın, sağol

bu şekilde hafta içi mecburen çalışarak hafta sonu da bize kalan beş dakikada böyle saçma sapan şeylerle geçerken ne olacak sonumuz

onu da anlatır mısın

31 Mart 2007 18:07

ferraikkonen

arkadaşım senin sorunun kiminle bilemem ama ben sadece şiirde anlatılanları söyledim.yani onları kafamdan uydurmadım.ne yapmaya da çalıştığını anlamadım.

bu arada saçma sapan şeylerle uraştığın için üzüldüm.gerçekten...

31 Mart 2007 18:15

ben uğraşamam

aferin

31 Mart 2007 18:17

ferraikkonen

memleketimden insan manzaraları...

05 Nisan 2007 23:59

neranka

Tasavvufa göre insanın müstakil bir varlığı yoktur.İnsanın varlığı bir zandan ibarettir.Tasavvufi yolculukta insan bir takım mertebelerden geçerek nefsini terbiye eder ve sonunda özüne ulaşır.Denizde bir damla olduğunu kavrar, sonrada var olanın deniz olduğunu anlar. İşte Cüneyt de denizde damlanın kaybolduğunu anlamış.

06 Nisan 2007 03:11

ferraikkonen

hocam sizin tasavvuf ve cüneyd hakkında dedikleriniz doğru ama asaf halet'in bu şiirinde anlatmak istediğiyle çelişiyor.

ki sizin dediğiniz gibi olsa;

"sana bana olan

ona da oldu" dizeleri açıklanamazdı.

07 Nisan 2007 01:03

neranka

sana bana olan

ona da oldu

Hocam, ben bu sözleri herkes birgün ölüp toprağa girecek,Hakk'a kavuşacak; ama Cüneyt ölmeden evvel ölmek sırrına kavuşmuş anlamında yorumladım.Zaten yaşarken aslında var olmadığını anlayarak yok olmuş.

07 Nisan 2007 02:52

ferraikkonen

Hocam sizin dediğiniz gibi Cüneyid ölmeden önce ölmek sırrına kavuşmuştur.ya da Allah ile bir olduğunu anlamıştır.işte tam da bu yüzden onun yaşadıkları senin benim başıma gelecek şeyler değildir.yani böyle bir durumda "sana bana olan ona da oldu" denilemez herhalde.

burda asaf halet'in ince dokundurması onun bu mertebeye ulaştıktan sonra "cübbemin içinde Allah'tan başkası yoktur" diyerek" neden bunu açıklamış olmasıdır.yukarıda da dediğim gibi "bilen konuşmaz,konuşan bilmez" düsturundan yola çıkarak senin düştüğün,benim düştüğüm yanlışa o da düşmüştür.yani sana bana olan ona da olmuş demektedir.

bana bu şekilde yorumlamak daha doğru geliyor hacam.

08 Nisan 2007 15:37

neranka

Cüneydi Bağdadi istiğrak hâlinde, kendi varlığından eser kalmamış bir durumdayken bu sözü söylediği için onun dilinden zuhur eden bu sözler kendine ait değil, Hakk'a aittir.Dolayısıyla sır falan açıklamış değildir.Kendi var mı ki sır açıklasın? Peygamber Efendimiz de:" Beni gören Hakk'ı gördü" demiştir. Bu nedenle ;

"sana bana olan

ona da oldu"

mısralarında herkesin başına gelecek olan tabii ölümden söz edilmiştir; fakat tevhid ehlinin bu hâli, zaten ölmeden önce yaşadığı ima edilmiştir.

02 Mayıs 2007 23:27

belkiçıkar
Kapalı

bak

bilmeyenler nasıl da seyri süluk olayına girmiş gibi

söyledikleri nasıl da tecrubeyle sabit gibi

halbuki açıkça söyle işte, ben de senin gibiyim, sadece tasavvuf üzerine biraz okudum ama başımdan bi hal geçmedi, elimde de kayda değer bir sır yok, bilmiyorum diye başla anlatmaya

02 Mayıs 2007 23:47

ben uğraşamam

eski hesabımla yazmışım

23 Mayıs 2007 00:47

neranka

sen kimle uğraşıyosun anlayamadım, hangimize söyledin bunu?:)

14 Kasım 2008 23:39

çeşm-i giryan

Hala da üzerinde çalışılan bir şairdir.Gizemin ve mistik unsurların akla gelen ismi olmuştur.

Toplam 19 mesaj
ANKET
Her il'de bir üniversite açılmasını;