Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : hamzakck
11 Haziran 2007 00:04  


Eğitim Yönetimi ve Denetimi

sayın hocalarım bu iki bölümlerden birinde yüksek lisans yapmak istiyorum ancak iki bölüm hakkında da yeterli bilgi edinemedim.Acaba bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?Şimdiden teşekkür ederim.

12 Haziran 2007 17:12

alpertunga84

Elbette program geliştirme.sakın diğerini seçme gibi bir hata yapma bence.ben program geliştirmede başvuru yapacam.

13 Haziran 2007 00:18

Zeyno82

teşekkür ederimalpertunga.ama neden program geliştirme.bende biliyorum as çok bişeyler.ama hala soru işaretleri var kafamda...

13 Haziran 2007 20:54

alpertunga84

mesela hocam bana demişti ki hem geleceği olan bir alan hem de rahatlıkla okulda ders alabilirsin dedi.Eğitim teftişi yüksek yapanların ders alamadıklarını söyledi bi de.

14 Haziran 2007 18:56

Zeyno82

iide arkadaşım ders alıosun falan tamam ama bise başka nası getirileri olcak.herkes ii iş die.good job dedi hocalarda.ama onlarda bilmio.bide herkes uzman olamıo.ama diğerinde uzman olmasanda yani devam etmesende en azından müfettiş olma ihtimalin var dimi.i düşünmek lasım.kulaktan dolma bilgilerle olmas ya.

15 Haziran 2007 00:15

_ ZyNpEkM_
Kapalı

evet kulak dolma bilgilerle olmaz.

ben eyp mezunuyum ve eğitim yönetimi ve teftişinde yüksek lisans yaptım. getirisi ne oldu derseniz ..müfettişlikte işinize yarar..alımda eskisi gibi ayrıcalıkları yok fakat müfettişlik yardımcılığı döneminde alacağınız eğitimlerde büyük bir artısı var. çünkü almanız gereken derslerin büyük bir kısmını zaten aldığınız için böyle bir artısı söz konusu.

okulda ders alma noktasında bir etkisi olmaz. eğitim programları bölümünün de olmaz yalnız. öğretmenlik meslek bilgisi branşında her ikisi de eşit koşullardadır fakat bunlar genelde lisans düzeyinde eğitimi dikkate alarak veririlir.yani yüksek lisans la öğretmenlik meslek bilgisi derslerine giremezsiniz. branş lisans eğitimi ile belirlenir çünkü.

üniversitede kariyer açısından her ikisinin de birbirine bir üstünlüğü yoktur. ama eğitim yönetiminde yaparsanız kamu yönetimine de yakındır.

kendi ilginize bağlı. geleceği parlak diye düşünmeden önce bence hangi alanda çalışmak araştırma yapmak hoşunuza gidiyor ve sıkılmadan çalışıyorsanız onu seçin derim. çünkü sevmediğiniz bir alanda bilim uzmanı olsanız:) da ki devam etme olasılığınız düşer.

başarılar dilerim.

15 Haziran 2007 14:49

alpertunga84

benim hocalarımdan aldığım izlenim Program geliştirmenin diğerinden daha iyi olduğudur. Eğitim Yönetimi ve Denetimi ise sadece müfettişlikte işe yarıyor. Ama müfettiş olunca ilk 5 sene doğunun ücra köşelerinde geziyorsunuz.Kurtuluşunuz yok yani başka türlü.

15 Haziran 2007 15:09

_ ZyNpEkM_
Kapalı

hocalardan kulaktan dolma değil..okuyun araştırın.. bu iki anabilimdalını karşılaştırıp şu daha iyi denmesi saçma. hocalar böyle dedi demek de saçma. okuyup araştırmak lazım. hoca kendi doğrusunu söyler ona uygun olan size uygun olmayabilir.

dediğim gibi kararı ona göre vermek lazım. ikisi de farklı uzmanlık dalları olduğuna göre birbirine göre farklılıkları vardır. bu birinin diğerinden daha iyi ya da kötü olduğunu göstermez.

15 Haziran 2007 15:17

alpertunga84

Bunlar cami hocası değil ama arkadaşım,bilmem farkında mısın.senelerini akademik hayata vermiş insanlar.

15 Haziran 2007 21:06

harika1982
Kapalı

arkadaşım eğitim programları bölümünde mutlaka bilimsel hazırlık programı veriyorlar.diğerini bilmiyorum ama bir dersten kalırsan bilimsel hazırlıkta bazı üniversitelerde y.lisanstan atılıyorsun bence bölüm araştırması yapmaktan daha çok üniversitelerin yönetmeliklerini iyi öğren hangi üniversiteye başvuracaksan.iyi sanslar

15 Haziran 2007 22:50

_ ZyNpEkM_
Kapalı

eğitim yönetimi be teftişi de lisansı yönetim olmayanlara bilimsel hazırlık veriyor. çoğu üniversitede bu var zaten.

bunlar cami hocası değil demişsin de.. eğer sizler lisanüstü yapacaksanız araştıran ve sorgulayan insanlar olmalısınız. yarın öbürgün tezini de hoca öyle diyo diye yapamazsın..

16 Haziran 2007 20:58

Zeyno82

oh be.nihayet biri yasmış:)teşekkür ederim bilgiler için arkadaşlar.ben de dinliorum hocalrı ama hepsi bişey dio.

eğitim yönetimi daha kısırmış ders açısından anlatılana göre.yani belirli çerçeve dışına çıkılamıomuş çalışmalarda.ama proğram geliştirmenin böle bi sıkıntısı yokmuş.sonuçta bişi geliştirlcek ve bunu sonu yok .hayal etme gibi.

aslında ben araştırdım ölçme ve değerlendirme en iyilerden biri ama onuda okumak zormuş.matematikle ve istatisliklerle arası i olmayanlar tercih etmesin diolar.hala napcam düşünüorum.as zaman kaldı yahu...

17 Haziran 2007 16:46

alpertunga84

_ ZyNpEkM_ arkadaşım sen benim dediğimi anladın da demagoji yapıyorsun.neyse burda böyle gereksiz bir tartışmaya girmek istemiyorum.Sorgulayıcı bir insan olmasak hem nette hem de insanlarla birebir olarak olayı araştırmayız!

18 Haziran 2007 00:38

egitimli

sevgili arkadaşım PG biraz daha yüzü öğretmenliğe dönük bir alan; eğitsel etkinlik hazırlamaktan, dramatizasyondan, öğrencilere öğretici uğraşılar bulmaktan zevk alıyorsan ve bu doğrultuda kabiliyetinin olduğuna inanıyorsan, orayı seç.

PG uzmanlarının çalışma alanı öğretmenin sınıfta neyi nasıl yapacağına dönüktür yani uygulama ağırlıklıdır.

Yöneticilik ise doğası daha farklı bir alandır, yönetim alanında, lisansüstü eğitimin esnasında çok uygulamaya dönük bir eğitim almayacaksın daha teorik düzeyde eğitim alacaksın.

Alanın kısırlığı fikrine bir yönetimci olarak katılmıyorum alan kısır olmaz insanların dönüşümsel potansiyeli sınırlı olur. eğitim yönetimi alanyazının son 100 yılının ve özellikle son 10 yılının analizini yaparsanız bu ne demek istediğimi anlayacağınızı düşünüyorum.

Mesleki yaşantınızı öğretmen olarak sürdürme düşüncesindeyseniz eğer, kesinlikle PG alanına yönelmenizi tavsiye ederim, sebebini ilk paragrafta açıkladım.

Akademisyen olma düşüncesinde iseniz ilgi alanlarınızı değerlendirmeniz gerekir. Ama bu durum çok önemli değil doktorada da alan değiştirebilirsiniz. Hatta yeni doktora programlarında disiplinler arası bir politika güdülüyor (bunu burada açma gereği görmüyorum).

Eğitim Bakanlığında farklı kademelerde (müfettişlik) görev alabilme eğiliminiz varsa yönetim alanı size 4 yıl zaman kazandırabilir, onun dışında müfettiş olabilme noktasında çok fazla katkısını göremezsiniz, sadece puan eşitliği durumunda yüksek lisans yapmış olmak tercih sebebidir o kadar. Ama kazandıktan sonra alanı tanıyan birisi olarak daha başarılı bir müfettiş olma ihtimaliniz yüksek olabilir. (cümlede iki tane olasılığı kasıtlı olarak kullandım).

18 Haziran 2007 00:46

egitimli

Değinme gereği duyduğum bir başka durum; yıllarını akademik yaşama adamış insanların görüşleri saygı değerdir yararlanılabilir ama eleştirilemez tabular değildir, bir gün sen de hoca olduğunda -ki umarım olursun- bunu daha iyi anlarsın. Çünkü eleştiri almayı en çok o zaman isteyeceksin, tabi kısır düşünmeyen bir hoca olursan. Ayrıca bunlar cami hocası değil derken (kötü bir niyetinin olmadığını düşünüyorum ama) "saygı değer" cami hocalarını rencide edebileceğini de düşünseydin keşke.

18 Haziran 2007 15:26

Zeyno82

sayın egitimli hocam; açıklamalarınız için teşekkürler zaman ayırdığıız içinde.Verdiğiniz bilgiler benim için gerçekten çok değerli...

21 Haziran 2007 12:20

NEC34

slm herkese.

ben de eğitim teknolojisi hakkında bilgisi olan varsa bilgi almak istiyorum.şimdiden teşekkürler.bir de bu eğitim bilimleri mülakatında neler soruluyor???daha önceden tecrübesi olan arkadaşlar varsa paylaşabilirlerse çok mutlu olacağım.matemetik öğretmeniyim.

21 Haziran 2007 22:59

Zeyno82

ben girmedim hiç ama öğrendim.mülakatta genel olarak düşünceler konuşma özgüvene faaln bakıolarmış.yani yapabilirmi bu işi şeklinde.neden bu bölümü seçtin neden yüksek lisans yapmak istiosun gibi sorular soruluomuş genel larak.

22 Haziran 2007 00:57

sevdakoca

İkisi de bir işe yaramaz.Kusura bakmayın.

22 Haziran 2007 18:33

puduhepa_
Yasaklı

sevda hocam biraz sanki realist takılmışmı desem?

12 Temmuz 2007 11:53

noname_123

arkadaşlar bu konuyla ilgili bir sorum olacak. "Eğitimde Program Geliştirme Anabilimdalı" diye bir ayrıca bir anabilimdalı var mı? yoksa program geliştirme " Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilimdalı" kapsamında mı?

Toplam 90 mesaj