Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : ergunReverse
29 Haziran 2007 15:35  


finans bankalarından kredi çekmek caiz mi değil mi bilen lütfen nedenlerinide açıklasın

faizden bir farkı yok gibi geldi bana ne dersiniz

29 Haziran 2007 15:57

hayatsafhası

accaip tartışmalı bi konu. geçen bir mecliste tartıştık, ihtilaf giderilemedi. kolay değil o işin içinden çıkmak.

29 Haziran 2007 15:59

anything
Kapalı

enflasyon oranına faiz diyemezsin be manasım destanım;)

ama dikkat et yinede:)

banka bu caiz maiz dinlemez 3 ay ödemezsen parayı el kor hertürlü maddi ve manevi malvarlığına:)

29 Haziran 2007 16:50

modern35

Niye caiz olmasın ki;

Kredi kartının borcunu zamanında ödemezsen normal bankalar faiz alırken, islami finans kuruluşları buna ceza ödemesi diyerek aynı parayı alır.

Normal bankalara paranı faize yatırırsın vade sonunda faizini alırsın. İslami finans kuruluşlarında da vade sonunda faizini alırsın ancak bunun adı kar payı dır.

Derlerki vereceği pay belli değildir zarar da edebilirsin. Ama ne hikmetse kar payı aldığında hiçbir zaman zarar etmezsin (Ben araştırdım sizde araştırabilirsin)ve ne kadar tesadüftürki normal bankaların aylık faizi artıp azaldığında bu kar payı % desi de oranlarda artıp azalır.

Bu durumda faizsiz bankacılık tabikide caizdir.

29 Haziran 2007 23:33

vngdkl

kesinlike caiz değil. nedenini başımdan geçen bir olayla anlatayım. geçen sene bir galeriden araba alacaktım. finans bankla anlaşmaları olduğunu bu nedenle bu bankadan kredi çekebileceğimi ve bana yardımcı olacaklarını söylediler. neyse finans banka gittim. bana 2. el otoda kar

paylarının(!) 2.10 olduğunu söylediler. başka bankalarda ise oran ortalama 1.90 idi. yani bana kredi verecekler ve benden aylık 2.20 kar payı(!) alacaklarını söylediler. daha sonra benden aldıkları kar payını(!) diğer mevduatı olanlara dağıtacaklar. ne kar payı be düpedüz faizciler. hemde daha azılıları. kimse lam cim etmesin. be kadar kesin.

29 Haziran 2007 23:36

vngdkl

bu trü bankalar vatandaşlarımızın dini duygularını sömürüp rant elde eden kuruluşlar. eğer o kadar hassasiyetleriniz varsa son sözz diğer bankalar neyse bu kar payı(!) dağıtan bankalarda aynı. en azaından diğer bankalar delşkanlıca faiz diyor. bunlar insanı enayi yerine koyuyorlar.

01 Temmuz 2007 02:13

vngdkl

güncel

02 Temmuz 2007 15:21

modern35

güncel

03 Temmuz 2007 09:55

tanıs
Kapalı

hilei şeriyye ..güya..

Allah ı mı kandıracaksınız..

kesinlikle HA-RAM-DIR....

03 Temmuz 2007 10:49

ibniabidin
Kapalı

sadece caiz olduğunu yazayım

zaten delillerini yazsakta herkes yine bildiğini söylemeye devam ediyor

beni dinleyen ve merak edenler için yazıyorum kanuyu araştırdım,ayrıca hayrettin karaman,hasip asutay gibi hocalarda araştırmış ve caiz olduğuna kanaat getirmişler.

bankadaki sözleşme ile finans kurumlarındaki sözleşmleler farklı bu farkı anlamak için konuya hakim olmak lazım aksi takdirde aynı şeymiş gibi gelir

ben şöyle dikkat çekici bir örnekle bir sözleşme haramı nasıl helal yapar anlatayım:

evlilik bir akit,sözleşmedir.şimdi bir adam bir bayanla ilişkiye girse eğere akit(evlilik)yoksa bu zinadır ve haramdır.eğer akit(evlilik) varsa bu ibadet içerikli bir muamelattır.

işte bankaların sözleşmeleri islami değil çünkü;direkt paray para veriyor,halbuki finans kuruluşları banka faiz oranı nisbetinde sizi kar payına ortak ediyor ama bir farkla zararada ortaksınız!!!

peki neden hiç zarar etmiyor dersenin;genelde önceden sparişini aldıkları bir yere sizin paranızı sermaye olarak kullandıkları için zarar doğmuyor,hatta o sparişte bir aksama olursa sizin sermaye niteliğindeki paranızı başka bir satış işlemine semaye ortağı olarak yönlendiriyor.

bankaların yaptığına efendimiz zamanında faiz deniyor,fakat efendimiz zamanında müdarebe ortaklığı adı verilen bir işlemi uyguluyorlardıki müslümanlar işte finans kurumlarının yaptıklarıda budur...

03 Temmuz 2007 12:09

iyikivarsin
Kapalı

türkiye finansa sordum sizinkinin faizden farkı ne diye aynen şunu dedi.biz sizden aldığımız fazla parayı kar payı olarak diğer müşterilerimize dağıtıyoruz.diğer bankalar ise merkez bankasında işletip kar elde ediyorlar.yani..yorum size ait.

03 Temmuz 2007 15:54

modern35

ibniabidin

ben şöyle dikkat çekici bir örnekle bir sözleşme haramı nasıl helal yapar anlatayım:

Diyorsun;

Biz buna haramı helal yapmak değilde camiyi kılıfına uydurmak diyoruz.

Haram olan faizi sözleşmeyle Helal yapmak ne güzel bir tabir. Aslında yazdıkların konuyu özetliyor.

03 Temmuz 2007 17:09

hubele

ibniabidin'in dediğine katılmayacaksak, insanların sermayeleriyle kazandıkları (emek harcamadıkları) her kazanç haram olur. Ben gidip ev alıp kiraya veriyorsam bu kirayı da haram kabul etmek iktiza eder.

finans kurumuna para yatırıldığında, bu para mal almak için kullanılıyorsa (genelde iddia edilen olay yani, toptan alıp perakende satma ya da önceden sipariş verme usülleri gibi) haram olmaması lazım gibi.

ama herhangi bir şekilde faiz bulaşıyorsa ona diyecek bir şey yok zaten.

bu arada çok param var ve herhang, bir finans kurumuna yatırmış değilim, düşüncemi iletiyorum, yaptığına kılıf uyduruyor demeyin sakın :))

03 Temmuz 2007 20:14

tanıs
Kapalı

çok parası olan arkadaşım (ihtiyaç fazlası ise.ki ihtiyaç fazlası dır beklediğine göre)dinimizde bunun yolu belli..islam için harcamak...

şimdi haram belli bunu menfaatlerimize uydurmak için eğip bükmenin bi alemi yok..

ha. a veya be.. bankası ha finans banklar..hepsi faizle işliyop..işlkemler gerek kredi kartı gerek pos cihazları faizle işliyo..bu bankaların bi kere çalışması haram...günümüzde şartmış..şartsa bizde yapalım mantığı sığ bi mantık..

kar zarar ortaklığı sözleşmesi yapılıyosa neden karlar bi sene evvelinden veriliyo..???

gecikme zammı alıyoz faiz değil yada ceza...bu ne be.. asrı saadette bunun örneği varmı...o kadar borç alınmış verilmiş kim almış gecikince fazlasını...fazla olanaı haram ...bunun adını değiştirerek allah katında sorumluluğun kalkacağı mı sanılıyo...kimi kandırmaya çalışıyorz yaw.

03 Temmuz 2007 21:47

nesil_01
Kapalı

hah!...tam senlik konu tanış....

hadi bakalım kolay gele:)

03 Temmuz 2007 22:23

anything
Kapalı

sizi gidi ekonomistler sizi:))

harika dini yorum yapmışınız:)

03 Temmuz 2007 22:59

vngdkl

günahı varsa boynuma başıma gelen olayı anlattım faiz işte kendinizi kandırmayın. diğer bankalar ne kadar faizciyse finans bankta aynısı.

04 Temmuz 2007 00:17

mahsukt

faiz nedir ?

önce onun tanımını koyalım

faiz paranın para ile mübadelesi değil mi?

şimdi benim 15.000 ytl param var

ben paramı birisine 1 yıllığına verir ve yıl sonuda

bana 20.000 vereceksin dersem

bu faiz !!!!

buna kimse itiraz etmez herhalde

şimdi aynı şekilde 15.000 ytl mi birisine verirsem

ondan bu paramı işletmesini istesem (kar-zarar ortaklığı)ve para kazansam bu faiz olmaz

çünkü kar edeceğim gibi zarar da edebilirim

şimdi herşeye haram dersek ticareti zorlaştırız

04 Temmuz 2007 14:46

modern35

Allah aşkına bu kar zarar ortaklığında paranı yatırdıktan sonra zarar eden varmı var sa hangi dönem biyazarmısınız.

Veya hangi ay karpayı oranı -%... çıkmış yani zarar.

Arkadaşlar zarar etme olayı vuku bulmamış bir faiz durumu için ama zarar etme ihtimali de var o yüzden caiz diyerek siz

kendinizimi, milletimi yoksa Allahı kandırdığınızı zannediyorsunuz.

04 Temmuz 2007 15:36

kızılyürek

modern35 sana katılıyorum faizin müslüman işi bu vicdanı rahatlatmaktan başka bir şey değil

04 Temmuz 2007 19:57

tanıs
Kapalı

vicdanı rahatlatmak değil kendini kandırmak...allah alim basir dir..

minareyi çalıp kılıf dikmeye kalkışıyolar.:=)))

kar edeceğini ne biliyoda adam %bilmem kaç kar payı vaad ediyo...yemeyin bzi...yedirmeyin paranızı..

bal gibi faiz....başka kıvırtması yok bunun

Toplam 50 mesaj
ANKET
MEB, 8 yıllık öğretmeni rotasyona tabi tutacak, okulunu değiştirecek..