Editörler : crops35
«109110111112113114115116117118119120»
18 Eylül 2014 01:53

her iki sendikadan arkadaşlara sorduk bu dava ek ödeme davası değil diyorlar içeriğini söylemiyorlar ama ek ödemelerle ilgisi yok diyorlar..

oliveefe, 10 yıl önce

evet ama ne olursa olsun sonuçlanmak üzere görünüyor.


oliveefe
Şef
18 Eylül 2014 08:59

o zaman tazminatları geri alma davasıdır bu


canasss
Şef
18 Eylül 2014 10:37

Sayın ikiekmekbikısasamsun danıştayın sitesindeki 2012/6073 dosya no lu dava gözüküyör bu dosya türkulaşımsenin sitesinde 2.ve 3guruptaki ünvanların dağılımı ve tazminat oranlarının düzeltilmesi hakkındaki dava olarak gözüküyor.yine türkulaşımsenın sitesinde ek ödemelerin hahsubu 2012/6070 gözüküyor.demek istediğim bu davanın ek ödemelerin mahsuplaştırma olduğundan eminmisin?


canasss
Şef
18 Eylül 2014 10:39

Ayrıca türkulaşımsenden bizim havalimanımızı ziyaret eden sendika yetkilileri şu anki davanın ek ödeme davası oldduğunu söylüyorlar.

18 Eylül 2014 14:27

Diğer davalar Red edilmiştir. Geriye sadece Raporlardan yapılan kesintiler ve ek ödeme kalmıştı, Raporlardan yapılan kesintiler onaylandı ve geri ödendi kazanıldı. Şu an sadece tek bir dava var o ise Tazminatlardan yapılan ek ödeme kesintisi.

Bu yüzden 2012/6073 nolu dava tazminatlar ve uyuşmazlıklar başlığı altında işleniyor, Yani Ek ödeme davasıdır bu dava. Tazminatlardan yapılan ek ödeme kesintisi.En geç 5 ay içinde en erken bir iki ay içinde sonuclanacağı ve personel için olumlu sonuçlanacağı öngörülüyor.

canasss, 10 yıl önce

Sayın ikiekmekbikısasamsun danıştayın sitesindeki 2012/6073 dosya no lu dava gözüküyör bu dosya türkulaşımsenin sitesinde 2.ve 3guruptaki ünvanların dağılımı ve tazminat oranlarının düzeltilmesi hakkındaki dava olarak gözüküyor.yine türkulaşımsenın sitesinde ek ödemelerin hahsubu 2012/6070 gözüküyor.demek istediğim bu davanın ek ödemelerin mahsuplaştırma olduğundan eminmisin?

18 Eylül 2014 14:29

Doğru bilgidir.Ek ödeme davasıdır.

canasss, 10 yıl önce

Ayrıca türkulaşımsenden bizim havalimanımızı ziyaret eden sendika yetkilileri şu anki davanın ek ödeme davası oldduğunu söylüyorlar.


canasss
Şef
18 Eylül 2014 15:45

Anlaşıldı teşekkürederim...


oliveefe
Şef
18 Eylül 2014 16:47

peki 2012/6070 , 2012/6071 ve 2012/6072 davalarıda bizi ilgilendiren davalarmıydı.

dilekçe red,kısmen onama ve kısmen bozma ,diğerinde de 6073 nolu davada olduğu gibi tetkik hakimine gönderildi yazıyor.

ikiekmekbikısasamsun, 10 yıl önce

Doğru bilgidir.Ek ödeme davasıdır.

18 Eylül 2014 17:02

Evet hepsi DHMİ hakkında açılan davalardı kimisi tazminat dengesizliği kimisi yapılan kesintiler kimisi ise rapor kesintisi ve en sonuncusu ek ödeme kesintileri, Herhalde bu tazminatlarla ilgili başka kurumlarda bukadar sorun olmamıştır. Herşeyi davalık olan bir durumdu.Kimi dava usulune uygun açılmadığından red edildi kimisi tek numara altında dava acılıp red edilip ayrı ayrı numaralara ayrıldı.

İçlerinden bir rapor kesintisi olumlu sonuclandı ve geriye bir dava kaldı o ise tazminatlardan yapılan ek ödeme kesintisi.

oliveefe, 10 yıl önce

peki 2012/6070 , 2012/6071 ve 2012/6072 davalarıda bizi ilgilendiren davalarmıydı.

dilekçe red,kısmen onama ve kısmen bozma ,diğerinde de 6073 nolu davada olduğu gibi tetkik hakimine gönderildi yazıyor.

19 Eylül 2014 11:24

sadece 2012/6070 tazminatlatlarla ilgiliydi o da zaten reddedildi diğer yazdıkların farklı davalar DHMİ tazminatlarla ilgisi yok

oliveefe, 10 yıl önce

peki 2012/6070 , 2012/6071 ve 2012/6072 davalarıda bizi ilgilendiren davalarmıydı.

dilekçe red,kısmen onama ve kısmen bozma ,diğerinde de 6073 nolu davada olduğu gibi tetkik hakimine gönderildi yazıyor.

19 Eylül 2014 19:48

Hepsi Direkt olarak olmasada Dolaylı yönden Havacılık Tazminatı ile alaka bulan davalardır. Kimisi Tazminattan Gelir vergisi kesintileri, Kimisi Rapor kesintisi Kimisi Tazminatlardaki dengesiz dağılım, Ve derken Hepsi Red edilmiştir.

İçlerinden Rapor kesintisi Olumlu sonuçlanmış olup Geriye bir tek dava kalmıştır Sonuçlanmak üzere olan.

O ise Tazminatlardan kesilen Ek ödeme konusudur. Bu dava numarası ise

2012 / 6073 sayılı davadır. Bilgilerinize.Konuşruğunuz sendikacılar kimler bilmiyorum arkadaşlar fakat konuya pek fazla hakim değiller gibi görünüyor.

http://www.havaliman.com/havacilik-tazminati-ile-ilgili-yasal-surec/

ayhancantürk, 10 yıl önce

sadece 2012/6070 tazminatlatlarla ilgiliydi o da zaten reddedildi diğer yazdıkların farklı davalar DHMİ tazminatlarla ilgisi yok


Kyseri38
Şef
20 Eylül 2014 00:08

Sendikacılık ve Türkiye

Dhmi ve Kurum

Mahkeme ve Adalet

gülünecek çok şey var aslında bu başlıkta :)

20 Eylül 2014 00:48

HAVACILIK TAZMİNATININ HİKAYESİ

Tazminatın tarihçesini sizlere aktarmak daha doğru olur.Bu yazı tarihçe konusunda sizleri bilgilendirmek üzere tasarlanmıştır.

Havacılık tazminatı serüveninin tarihçesi

?Havacılık tazminatı? kanun taslağı DHMİ Genel Müdürlüğü personel ve idari işler eski başkanı sayın Hüseyin tarafından öne hazırlanmış kanun maddesinin başlı olan ?havacılık tazminatı? sözcükleri de yine Hüseyin GÜN tarafından önerilmiş, dönemin genel Müdürü sayın Mahmut TEKİN?kanun başlığını ve içeriğini uygun bularak yönetim kuruluna sevk etmişti. DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ilk kanun taslağına Maliye Bakanlığından ulaştık. Hüseyin GÜN? tarafından yazılan ve DHMİ yönetim kurulu tarafından kabul edilerek Ulaştırma Bakanlığı aracılığı ile ilgili bakanlıkların görüşü alınmak üzere gönderilen taslakta DHMİ personelinin üç gruba ayrılmadığı, tek grupta toplandığı ve oranında %250 olduğu görülmektedir. DHMİ çalışanlarına Bahsekonu taslakta, Başbakanlık müsteşarı maaşının 250?sine kadar damga vergisi kesilerek havacılık tazminatının ödeneceği hususunun düzenlendiği görülmektedir. Maliye Bakanlığı akıl almaz bir şekilde kanun taslağına müdahale ederek önce %250 oranını %200?e indirmiş,akabinde de DHMİ personelini hukuka aykırı olarak 3 gruba ayırmış, birinci grup olarak gösterilen personel için en yüksek devlet memuru aylığının brüt tutarının %200?ü,ikinci grup olarak adlandırılan personel için %100?ü ve üçüncü grup olarak adlandırılan personel için ise %50 sinin damga vergisi kesilerek tazminat olarak ödenmesi hususu düzenlenmişti.

Havacılık tazminatının üç gruba bölünerek ödenmesinin hukuka aykırı olacağı çalışma barışını bozacağı defalarca anlatıldı ama dinleyen olmadı.

Bir kaynaktan aldığımız bilgilere göre, Dönemin Genel Müdürü sayın Mahmut TEKİN ve yine dönemin Personel ve İdari İşler Daire Başkanı sayın Hüseyin GÜN, personelin üç gruba ayrılarak havacılık tazminatı ödenmesinin imkansız olduğunu, hukuka aykırı olduğunu ileri sürerek itiraz etmişler ise de başarılı olamamışlardır. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü personeline havacılık tazminatı ödenmesini öngören kanun maddesi 21.4.2005 tarihli ve 5335 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 27.maddesi ile yürürlüğe konulmuştu.

Daha Sonra Ne mi Oldu? Ödüllendirmeler Yapıldı

Havacılık tazminatı ile ilgili olarak, Bakanlığın haksız müdahalesi DHMİ personeli arasında ücret uçurumuna neden olmuştu. Havacılık tazminatının yasalaşması ve adil bir uygulama olması için gece gündüz demeden çalışan Hüseyin GÜN ise DHMİ personelinin üç gruba ayrılmasının sorumlusu ilan edilerek DHMİ çalışanlarının tamamının cephe aldığı bir kurban haline getirilerek kurumsal bir mobbing mağduru olmasına neden olunmuştu.Havacılık tazminatı ile ilgili olarak Hüseyin GÜN tarafından yazılan ilk kanun taslağı elimizde mevcut olup,DHMİ personeli tek grupta toplanmış ve oran ise en yüksek devlet memuru aylığının %250?sine kadar havacılık tazminatı ödenmesine ilişkindir. Ülkemize özgü bir manzara olan bu durum yine vuku bulmuş, ödül Hüseyin GÜN?ün görevden alınması ile gerçekleşmişti. Dönemin Genel Müdürü Mahmut Tekin ile daire başkanı Hüseyin GÜN, konuyla ilgili görüşlerini gönderseler yayınlamak ta isteriz

Üç grup arasındaki oranlar arası uçurum çalışma barışını bozdu ve motivasyonu düşürdü. Yeniden düzenlenen taslakta da durum değişmedi.

Neden personel üç gruba bölündü suçlamasını sürekli gündemde tutan DHMİ çalışanları, bu yöndeki haksızlığın giderileceği umudunu yitirmedi. Havacılık tazminatının yeniden düzenlenmesi için harekete geçen yeni DHMİ yönetimi yeni bir kanun taslağı hazırladı ve ilgili bakanlıklara gönderdi. Bu taslakla yapılan düzenlemede, pilotlar için en yüksek Devlet Memuru brüt aylık tutarının %1000?i birinci grupta yer alanlar için %600?ü,ikinci grupta yer alanlar için %300?ü üçüncü grupta yer alanlar için ise %100?ünün ödenmesini, daha önce sadece damga vergisi kesilmesi düzenlenmiş iken, ikinci düzenlemede gelir vergisinin de kesilmesi düzenlenerek 23.7.2010 tarihli ve 6009 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair kanunun 56.maddesi ile yürürlüğe girdi. DHMİ personelinin daha önceki düzenleme de şiddetle karşı çıktığı ve itiraz ettiği uçurum seviyesindeki oranlar aynen korunmuştu. Hayal kırıklığı yaşayan DHMİ personeli adeta şaşkına dönmüştü. Ortada bir kusur varsa bir sorumlusu da olmalıydı ama suç galip kaldı.

Aylarca YPK kararı çıkmadı. Geciktikçe gecikti bu gecikme personelin aleyhine sonuçlandı. Daha önce çıkmış olsaydı eşit işe eşit ücret engeline takılmayacaktı.

DHMİ çalışanlarına, havacılık tazminatında ikinci kez yapılan düzenlemenin Resmi Gazetede yayınlandığı 23.7.2010 tarihinden bu yana avans olarak ödeme yapılmıştı. DHMİ çalışanları yaklaşık 24 aydır, havacılık tazminatından fark almayı beklerken sükûtu hayale uğradı. Çalışanların büyük umutla bekledikleri Havacılık tazminatı, deyim yerindeyse personelin çoğunu strese soktu. Uydurma haberler birbirini kovaladı, sendika eylemleri açıklamalar derken bugünlere kadar gelindi. Yasa ile ilgili YPK kararı bir türlü çıkmadı. Kimi Başbakan yardımcısı Sayın Ali BABACAN?ın karşı çıktığını, kimi daha alt kademelerdeki bürokratların tazminat ödenmesine karşı çıktığını, bu nedenle geciktiğini yazdı ve konuştu.

Sayın TURNA konuyu sürekli yakından takip etti.

Yoğun işlerim arasında ABD de bile konuyu yakından takip ettim. DHMİ personelinin mailleri kesilmedi. Gelir gelmezde bu konu ne oldu diye araştırdığımda bir arpa boyu yol alınamadığına tanık olduk.

Nihayet YPK kararındaki imzalar tamamlandı. Ama çok az sayıdaki personel hariç herkesi hayal kırıklığına uğrattı.

Nihayet Havacılık tazminatı ile ilgili YPK kararı 6.7.2012 tarihinde yürürlüğe girdi, fark çalışmaları yapıldı, farklar personelin hesaplarına 15 Temmuz 2012 maaşı ile birlikte yatırıldı. Personelin bir kısmı gece uyumadı saat 24.01den itibaren bankamatiklere koştu, bankomat kartını çıkardı ve yerleştirdi şifresini girdi, gözlerine inanamadı, hesaptaki paranın çokluğundan değil azlığından, hatta bir kısmı geçen ayki maaşlarının bile altında maaş aldığını gördü. Kimisi internetten hesabına girdi ve elindeki kuşu kaçırmış bir kimsenin haleti ruhiyesi ile donakaldı.

Şimdi DHMİ çalışanları soruyor?

Ne olmuştu da havacılık tazminatından bekledikleri farkı alamamışlardı? YPK kararı yeterince takip edilmemiş miydi, ilgili bakanlar yeterince ikna edilmemişler miydi? Bu hata varsa bu kimindi? Konu muamma. Havacılık tazminatından gelir vergisi kesilmesi yetmezmiş gibi bir de kanunda olmayan bir husus YPK kararına konularak personele verilen hastalık izinlerinden de rapor süresince günlük tazminat kesilmesi düzenlenmişti.

Yetki sorumluluğu, sorumluluk ise hesap vermeyi zorunlu kılar. Bu yasalarımızda düzenlenmiş temel yönetim ilkelerinden biridir.

Bazı Arkadaşlar belki bilmiyordur diye paylaşmak istedim.Havacılık tazminatı Nedir kaynak nasıl sağlanır.Geçen ay Bir gazatede yayınlanan haber metni.

DHMİ?nde çalışan 9 bin memurun havacılık tazminatına zam yapılması halinde, hava sahamızdan geçen uçak firmaları Türkiye?ye ilave para göndermek zorunda kalacak
Memur ek zam alırsa havadan para yağacak

Hükümetle memur sendikaları arasında yapılan toplu sözleşme görüşmelerinde ilginç bir zam pazarlığı yaşandı. Ulaştırma Memur-Sen, hükümete götürdüğü teklifte, Devlet Hava Meydanları İşletmesi?nde (DHMİ) çalışan personelinin aldığı havacılık tazminatına zam istedi.
?Ücret dengesini bozar?
Sendika, sayıları 9 bini bulan DHMİ memuruna yapılacak her 1 liralık zamma karşılık Avrupa?dan 4 lira para geleceğini pazarlık masasında iletti. Durumu değerlendiren Maliye ve Hazine bürokratlarının memurlar arasındaki ücret dengesini bozacağı gerekçesiyle bu talebi ?şimdilik? geri çevirdiği belirtilirken, sendikanın aynı talebi önümüzdeki aylarda hükümetle yapılacak teknik görüşmelere getireceği öğrenildi.
Para havuzdan gelecek
Ulaştırma Memur-Sen Başkanı Can Cankesen?in gündeme getirdiği talep, Türkiye?nin uluslararası hava trafiğine sağladığı hizmetin karşılığı olarak alınan parayı içeriyor. Kurallar gereği, Türkiye dahil 60 ülkeden bir veya birkaçının hava sahasını kullanan uçak şirketleri, geçtikleri her ülke için Eurocontrol?a para ödüyor.
Brüksel?de ?havuz? var
Ödenen bu paralar Eurocontrol?un Brüksel?deki havuzunda toplanıyor. Bu paraların önemli bir kısmı, havacılık kurumlarında çalışan personele ?havacılık tazminatı? olarak ödeniyor. DHMİ personeli de, bu hizmeti verdiği için tazminattan yararlanıyor.
Döviz girişi sağlar
Havacılık tazminatının memurlara ulaşabilmesi için, devlet bütçesinden bu memurlara tazminat ödenmesi gerekiyor. Çünkü sistem, önce bütçeden memura personel gideri yapılması, daha sonra da Eurocontrol?un bu giderleri karşılaması esasına dayanıyor. Cankesen, havacılık hizmeti verirken masrafların Eurocontrol?e fatura edildiğini, bu nedenle zamlar yoluyla masrafın artmasının Türkiye?ye ciddi döviz girişi sağlayabileceğini söyledi.
Tazminat miktarı 650 milyon euroya çıkabilir
Ulaştırma Memur-Sen Başkanı Cankesen, Türkiye- ?nin halen Eurocontrol?dan yıllık 350 milyon euro tazminat aldığını, buna karşılık benzer ülkelerin aynı hizmetler için aldığı tazminatın 500- 600 milyon euroyu aştığını belirterek şu değerlendirmeyi yaptı: ?Türkiye dışındaki ülkeler çalışanlarına yüksek maaşlar ve tazminatlar ödeyip maliyetin tamamını Eurocontrol teşkilatına fatura ediyor.
Türkiye ise bu hakkını kullanamıyor. Öyle olunca da, kazanan Türkiye hava sahasını kullan yabancı havayolları oluyor. DHMİ memurunun tazminatında 25 milyon liralık artış yapılırsa Eurocontrol Türkiye?ye 100 milyon lira para göndermek zorunda kalacak.?


canasss
Şef
20 Eylül 2014 09:08

Sayın ikiekmekbikısasamsun bu tazmintların dağılımı avrupada nasıl oluyor bir bilgin varmı?

20 Eylül 2014 18:03

Türkiye Eurocontrol üyesi ülke içinde hizmet birim sayısı baz alındığında ilk sıralarda iken, birim maliyet olarak son sıralarda yer almaktadır. Örneğin, bazı yıllar kesinleşen maliyet rakamlarına bakıldığında diğer teşkilat üyesi ülkelerin toplam maliyetler içerisindeki personel harcamalarının payı yaklaşık %44?80 aralığında iken bu oran Türkiye de %26?30 aralığında bulunmaktadır. İngiltere?de personel harcamalarının toplam gelire oranı %47, İsveç?te %54, İrlanda?da %83 ve Tayland?da %56?dır. Türkiye?de ise bu oran yaklaşık %23-25?ler civarındadır. Avrupa ülkelerinde hava seyrüsefer hizmet harcamaları yatırım harcamaları ve cari harcamalar olmak üzere iki gruptan oluşmaktadır. Avrupa ülkelerinde Cari harcamalar içinde personel harcamaları önemli yer tutmaktadır.

canasss, 10 yıl önce

Sayın ikiekmekbikısasamsun bu tazmintların dağılımı avrupada nasıl oluyor bir bilgin varmı?


nazilli0909
Kapalı
20 Eylül 2014 19:24

DHMİ de havacılık tazminat sorunu bugune kadar süren mahkemeler alınan haklar verilen haklar ünüversitelerde tez olarak okutulur :))) sonumuza hayır diyelim ..

20 Eylül 2014 19:28

:) Öyle evet haklısın.

nazilli0909, 10 yıl önce

DHMİ de havacılık tazminat sorunu bugune kadar süren mahkemeler alınan haklar verilen haklar ünüversitelerde tez olarak okutulur :))) sonumuza hayır diyelim ..


nazilli0909
Kapalı
20 Eylül 2014 19:44

işimiz bürokrata kaldığı için çıkmıyor zaten bu tazminatlar yada oranları yukarıda uçan kuşdan bile vergi alıyor bu ülke 1 liraya 4 lira para girişi olacağını bildiği halde vermeyen bürokratın derdi ben alamıyom onlar da almasın mevzusu hocam

ikiekmekbikısasamsun, 10 yıl önce

:) Öyle evet haklısın.

20 Eylül 2014 20:48

Bende öyle düşünüyorum. Bürokratın önüne geldiğinde imzalar ,Oradaki maaşları görünce "Ben bürokrat olduğum halde şukadar alıyorum o memur haliyle şukadar alıcak imzalarsam ,Olmaz O okadar almasın" Diye düşünüyor belkide. Paranın dış kaynaklardan geldiğine baktıklarını bile sanmıyorum.

Fakat unutulmamalıdır ki, O bürokratları oraya getirende direkt olmasada dolaylı olarak yine millet olarak getiren de biziz.

Tazminat oranlarının düzeleceği hakkında bir umudum yok.Ve kurum içinde birimler arası o çatışmalarında ,Direkt olarak DHMİ ye başlayanlar belki farkında olamıyor, Fakat başka kurumdan gelipte gözlemlediğinde kişi dhmi de personelleri arası iletişimler ve uyumların çok kötü olduğunu söyleyebilirim. Birimler arası arkadaşlık bile çok kötü.Bunların sebebi ben şukadar maaş alıyorum ben bukadarlık adamım diye benimsemesi belkide kendince,Herkes için bu böyle olmasada genel olarak limanlarda personeller ve birimler arası çalışma barışı çok bozuk,Ben bunu gözlemledim çeşitli havalimanlarında.Kimi birim çıkıyor bu bizim işimiz değil diyor. İş paylaşımıda kötü kurumda.

Tazminatların personeller arası dağıtılan oranlarının düzeleceğini sanmıyorum, Kimi birimin arkasında güçlü dernekler var bundan dolayı kendi birimlerine toz kondurmuyorlar. Zaten uzun vadede DHMİ nin özelleşeceği de net.Tabi bi kaç sene içinde olmuycak bu ,aşama aşama ilerliyor.

Özelleştirilecek sıradaki limanlar Samsun-Nevşehir-Isparta Olarak görünüyor ve ardından diğer limanlara sıra sıra gelecektir.

Çalıştığımız bu zamanlar içinde en azından hakkaniyet olabilseydi keşke.Belki ek ödeme kesintileri olumlu sonuclanırda belki borcu harcı olanlar için bir işe yarar en azından.

nazilli0909, 10 yıl önce

işimiz bürokrata kaldığı için çıkmıyor zaten bu tazminatlar yada oranları yukarıda uçan kuşdan bile vergi alıyor bu ülke 1 liraya 4 lira para girişi olacağını bildiği halde vermeyen bürokratın derdi ben alamıyom onlar da almasın mevzusu hocam


nazilli0909
Kapalı
20 Eylül 2014 20:58

çok iyi gözlemlemissiniz hocam ben 4 yıldır dhmi deyim tazminatlardan önce nöbetli çalısan personeller bir araya gelir oturur sohbet ederdik çayı kahvesi sohbeti olurdu şimdi adamalr selam bile vermiyorlar iş o derecelere vardı .. inşallah erzurumuda satarlarda bizde gideriz memeleketimize yakın yerlere kurumda torpil almış gitmiş başını adamı olan tek dilekçe ile tayin oluyor adamı olmayan kalıyor ölece en azından başka kuruma geçeriz üç beş kurusa mutlu olmayıda biliriz biz ..

ikiekmekbikısasamsun, 10 yıl önce

Bende öyle düşünüyorum. Bürokratın önüne geldiğinde imzalar ,Oradaki maaşları görünce "Ben bürokrat olduğum halde şukadar alıyorum o memur haliyle şukadar alıcak imzalarsam ,Olmaz O okadar almasın" Diye düşünüyor belkide. Paranın dış kaynaklardan geldiğine baktıklarını bile sanmıyorum.

Fakat unutulmamalıdır ki, O bürokratları oraya getirende direkt olmasada dolaylı olarak yine millet olarak getiren de biziz.

Tazminat oranlarının düzeleceği hakkında bir umudum yok.Ve kurum içinde birimler arası o çatışmalarında ,Direkt olarak DHMİ ye başlayanlar belki farkında olamıyor, Fakat başka kurumdan gelipte gözlemlediğinde kişi dhmi de personelleri arası iletişimler ve uyumların çok kötü olduğunu söyleyebilirim. Birimler arası arkadaşlık bile çok kötü.Bunların sebebi ben şukadar maaş alıyorum ben bukadarlık adamım diye benimsemesi belkide kendince,Herkes için bu böyle olmasada genel olarak limanlarda personeller ve birimler arası çalışma barışı çok bozuk,Ben bunu gözlemledim çeşitli havalimanlarında.Kimi birim çıkıyor bu bizim işimiz değil diyor. İş paylaşımıda kötü kurumda.

Tazminatların personeller arası dağıtılan oranlarının düzeleceğini sanmıyorum, Kimi birimin arkasında güçlü dernekler var bundan dolayı kendi birimlerine toz kondurmuyorlar. Zaten uzun vadede DHMİ nin özelleşeceği de net.Tabi bi kaç sene içinde olmuycak bu ,aşama aşama ilerliyor.

Özelleştirilecek sıradaki limanlar Samsun-Nevşehir-Isparta Olarak görünüyor ve ardından diğer limanlara sıra sıra gelecektir.

Çalıştığımız bu zamanlar içinde en azından hakkaniyet olabilseydi keşke.Belki ek ödeme kesintileri olumlu sonuclanırda belki borcu harcı olanlar için bir işe yarar en azından.

Toplam 8384 mesaj
«109110111112113114115116117118119120»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi