Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : asillord
12 Eylül 2007 19:00  


Kapalı
Astsubayların Özlük/Genel Hakları

Sevgili arkdaşlarım astsubayların özlük hakları konusunda çalışmalar var sanırım mecliste yakında gündeme gelecekmiş

önerileriniz neler yazalım ...

13 Eylül 2007 01:55

kimono07
Yasaklı

lojman?

maas?

servis?

erken emeklilik?

yipranma payi?

AAA HEPSI ZATEN VARMIS. O yuzden bir onerim yok.

13 Eylül 2007 17:04

onur_can_2007
Kapalı

Tabiki bu kimononun kim olduğu belli değil onun yazdıklarına itibar etme bence sorun bakış açısında özlük hakları için meclisin internet sayfasına girip millet vekillerine mesaj atılabilir mesela..

15 Eylül 2007 13:36

seaturttle
Yasaklı

ARKADAŞLAR...

DÜNYADA VE TÜRKİYEDE BİRTEK ASTSUBAYLAR 1/4 KADEMESİNE DÜŞEMİYORLAR...AYRICA GELİR SEVİYESİNİN YÜKSELMEMESİ İÇİN ELLERİNDEN GELENİ YAPIYORLAR...BUDA SIRF BAŞ HARFİ 'A' İLE BAŞLADIĞI İÇİN...

17 Eylül 2007 23:13

dagger

istifa hakkı mecburen çalışmak istewmiyorum

19 Eylül 2007 14:33

halpaguter

Arkadaşlar 1-3 derece olayı şu an mecliste görüşülmek için bekliyor:Verilmesi bir anlam etmiyor neden derseniz ek gösterge artmadığından göstergenin memur katsayısı çarpımı paraya çevrimi çok az tutuyor ondan oyak ve emekli sandıkları keseneklerini ve vergi lerde düştükten sonra geriye sadece manevi haz kalır.Gelelin yeni personel reformuna buda şu an çıkacak kanun neden derseniz imf istiyor ve anayasa mahkemesinden döndüğü için yeni çalışam yapılıyor.Çıkınca Tüm kamu persenel yasası gerği derece kademe sistemi terk edilerek, ödeme grupları uygulamasına geçilecektir.Anlayacağımız 1-3 uygulaması TBMM meclisi raflarında tozlanmaya kalacaktır. Sevgiler saygılar

20 Eylül 2007 16:10

halpaguter

cevap veriyorum hiç bir zaman 1-4 olamıyacağız.Şu an mecliste bu konu hakkında kanun teklifi var ama görüşülmeyi bekliyor.Hem 1-4 verseler maaşlarda bir değişiklik olmayacak.NEdenmi 1-4 den itibaren ek göstergeleride değiştirmeleri gerekir ki parasal açıdan bir fark aratsın.Maaşlarımızda gösterge ve ek göstergenin toplamının memur kat sayısı ile çarpımından aldığız tutar çok az.parayı yükselten tazminatlar ve ödeneklerdir.Neyse neden alamıyacağımız söyleyeyim Şu an imf ısrarla kamu personel yasasının çıkmasını istiyor.Çıktıda duymuşsunuz cumhur başkanumız anayasa mahkemesi yoluyla iptal ettirdi.Şimdi yeniden düzenleme yapılıyor.İptal maddelerinde maaş dereceleri yok.Artık bu kanunda geri ödeme grupları yer almaktadır.ve kanun çıktığında derece sistemi kalkacaktır.Bu konuda bilginizin olmaması normaldir.MSB den görüş istendi ve kuvvet komutanlıkları görüşlerini bildirdi.Tabiiki bu esnada fark etmeden bırakın astsubayları enbüyük ortaklarımız olan subaylarda telafisi olmayan çok gol yidiler ve fark ettikçe çırpınacaklar ama nafile bataklıkta çırpındıkça batmak çabuklaşır.Kalın sağlıcakla sevgili meslektaşlarım.

22 Eylül 2007 05:01

rtuna75

şunu hatırlatmak isterim doktora mezunu bir üniversite öğretim üyesi olan yardımcı doçentlerinde 1. dereceye düşemediklerini biliyor muydunuz? Yardımcı doçenlerinde 1. dereceye düşebilmeleri için mutlaka doçent olmaları gerekiyor. Ve her yardımcı doçentte doçent olacaktır diye bir kural yoktur. Yayınlarınız yeterli ise ve doçentlik sınavını kazanırsanız ancak doçent olabilirsiniz. Yani eğer yardıncı doçent olarak kalırsanız hiç bir zaman 1. dereceye yükselemezsiniz.

Yani kısaca sadece astsubaylar 1. dereceye yükeselememektedir.

saygılarımla.

22 Eylül 2007 09:02

onur_can_2007
Kapalı

Tüm yorumları teker teker okudum.

1-Herkes hakkını arayacak.

2-Hakkını ararken gerideki öndekini kıskanmayacak,öndeki geridekini hor görmeyecek.

3-Hak arama anayasal süreçtir onun için kamuoyu yaratılması gerekir.

4-Şu an kamuoyu yaratmak televizyonlara çıkmak gazetelere konu omakla olurç

5-Umur talunun yazılarından dolayı kendisine müteşekkirim.

6-Onun gibi birkaç yazarımız-gazetecimiz daha olsa hiç fena omaz.

7-TEMAD bütün hukuksal eksikler için kurduğu hukuk bürosuda değerledirmelerini yaparak gerekli adımları atmalıdır.(Yeni yeni başladı saygılar)

8-Eğer ortada bir hak varsa ve anayasanın eşitliği ilkesi gereği sende o hakkı hak etmişsen hak mücadelesinden vazgeçmemelisin.

9-Hala zihinlerimizde ki (malesef gerçek) TEMAD ın bir kahvehane görüntüsünden kurtarılması.

(Burda bir örnek vermeyi çok istiyorum yukarıdaki verdiğim acımasız eleştiride neden bulunduğumu anlatmak için . Bulunduğum şehirdeki TEMAD üyeleri garnizon komutanının ziyaretinde Derneğin boya bakım ihtiyacından bahsedip yardım istemişler ve garnizon komutanımızda kırmayıp hafta sonu Boyası-Boyacısıyla başında bir Astsubay arkadaşımız olduğu ekiple bakım için gittiği TEMAD dan şu an oyun oynuyoruz akşama boyayın diye bir cevap aldığı için bilmem anlatabildim mi)

10-Siyaset asker işi değil derler ama herkesin bir siyasi görüşü ve duruşu mutlaka vardır.Oyda verdiğimize göre.TEMAD özellikle bulunduğu şehirde(ki bazı küçük şehirlerde bunu sağlayabileceğine inanıyorum) Tüm siyasi partilerle temasa geçerek listede kazanabilecek sırada olmak şartıyla üye ve oy potansiyelini kullanarak bir milletvekili adayı belirleyip.Tüm üye ve yakınlarının desteğiyle Yüce meclisimize bir temsilci veya birkaç temsilci gönderebilirsek siyasi destek anlamında müthiş avantajlar elde etmişoluruz.Tabi J.Uzm.Arkadaşlarımızn ve ailelerinin desteğinide alarak.

ve son olarak tüm hak arayan arkadaşlarımıza naçizane tavsiyem ayrıştırıcı değil birleştirci olalım.Birlikten güç doğar ama bu demek değilki ''körler sağırlar birbirlerini ağırlar misali'' sadece oturup konuşmak değil toplumsal baskı yaratacak sesimizi duyuracak faaliyetlerde de bulunalım.(Bir örenek:Gazetelerdeki köşe yazarlarının kafasına kazınıncaya kadar e-posta göndermek gibi)

hHadi arkadaşlar ne duruyoruz bir olalım birlik olalaım.Ben bugün her gazeteden 2 gazeteciye e-posta göndereceğim sayıyı bir düşünsenize.Hadi mücadele başlasın.Sayın thk1 burda açtığınız konular ve bilgiler için ayrıca teşekkür ederim...

22 Eylül 2007 10:59

onur_can_2007
Kapalı

Sayın ..............................

Şahsınızı ve mesleğinize olan bağlılığınızı gerek televizyonlardan ve gerek gazetenizdeki yazılarınızdan biliyorum.Uzun yıllardır ülkemizdeki tüm yanlış ve haksızlıklara karşı doğruları yazmaya insanları doğru olanı göstermeye çalışıyorsunuz.Eminimki bu uzun gazetecilik yıllarınızda çok farklı ve çok marjinal istekleri olan insanlarlada karşılaşmışsınızdır.Ama benim şimdi size yazacaklarım şu an ülkemizin ana gündem maddesi olan Anayas değişikliği sürecinde o kadar iş varken bunumu düşünecekler diyebileceğiniz ama özde binlerce-yüzbinlerce meslektaşımın karşı karşıya kaldığı ve anayasamızın eşitlik ilkesine taban tabana zıt ve haksız bir konuyu sizinle paylaşmak istiyorum.

Gelelim konumuza ben Türk Silahlı Kuvvetlerimizde görevli bir Astsubayım.Görevim gereği Yurt içinde ve yurt dışında hizmetimi verdim ve vermeyede devam ediyorum.Ancak 657 ye tabi bir memur olarak Üniversite mezunu da olmama rağmen tüm kamu görevlisi memurlara tanınana 1 nci derecenin 4 ncü kademesine yükselememkteyim ve bu 657 sayılı tüm memurlar içinde tek meslek gurubudur.Ayrıca biz Astsubaylar 926 sayılı personel kanunu hükümlerinede tabiyiz.Fakat 926 sayılı personel kanunu maaş ve derec düzenlemeleri için değil makam ve yetkileri düzenleyen bir kanundur.Tüm devlet memurlarının da kanunu değildir.Şimdi bizler hak arama adına yaptığımız başvurularımız AYİM tarafından reddedilmiştir.Red gerekçesi de aşağıda dır.Akla ve nizana uymayacak bu kararı sizinle de paylaşmak ve hakkımız olduğumuz bu konuda bize yardım cı ve destek olmanızı rica ediyorum.Teşekkür ederim.Saygılarımla..

BİRİNCİ DERECENİN SON KADEMESİNE İNTİBAK

ÖZETİ:

926 sayılı TSK Personel Kanunun 137 nci maddesine EK ? VIII sayılı cetvelde astsubayların yükselebilecekleri en üst derece 1 en son kademe 3 olarak gösterildiğinden davacı astsubayın 1 nci derecenin 4 ncü kademesine intibakı mümkün değildir.

Davacı, 20 Ocak 2003 tarihinde AYİM kayıtlarına geçen dava dilekçesinde özetle; 30 Haziran 1994 tarihinde Anadolu Üniversitesinin 4 yıl süreli İşletme Fakültesini bitirdiğini, 30 Ağustos 2000 tarihi itibariyle 1 nci derecenin 3 ncü kademesine intibakının yapıldığını, derece ve kademe ilerlemesini tamamladığını, 926 sayılı TSK.Personel Kanununun 137/4-c bendinde, yükseköğrenim yapmış olan astsubayların intibaklarının 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun genel idare hizmetleri sınıfında aynı yüksek öğrenim bitirenler için tespit edilen derece ve kademelerden (9/1) hizmete başlamış kabul edilerek yapılmasının öngörüldüğünü, 631 sayılı KHK. ile derece-kademe ilerlemesinde makam ve kadro koşulunun aranması esasının terk edildiğini, 926 sayılı TSK Personel Kanununun 657 sayılı Yasanın eski haline paralel olarak düzenlendiğini, yasamanın yeni iradesiyle makam ve kadro ilişkisi ile derece-kademe ilişkilerinin farklı statüde değerlendirildiğini, 926 sayılı Kanununun EK-VIII sayılı cetvelinde 1 nci derecenin 4 ncü kademesinin bulunmasının Anayasanın 10 ncu maddesinde belirtilen ?eşitlik ilkesi?ne aykırı olduğunu belirterek, 926 sayılı Kanununun EK-VIII sayılı cetvelinin, Anayasaya aykırı olması nedeniyle iptaline ve intibakının 1 nci derecenin 4 ncü kademesine yapılmaması işleminin iptaline karar verilmesini talep etmektedir.

Astsubay olan davacı, 30.06.1994 tarihinde 4 yıllık Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesinden mezun olduktan sonra, 19.09.1994 tarihinde 30.08.1994 tarihinden geçerli olarak 4/2 derece ve kademesinden 3/2 derece ve kademesine intibakı yapılmış ve şu an bulunduğu 1/3 derece ve kademesinden 1/4 derece ve kademesine yükseltilmesi isteminin reddine ilişkin işlemin iptalini istemiştir.

Davacının anılan fakülteyi bitirmiş oluşu nedeniyle, 926 sayılı TSK.Personel Kanununun 137 nci maddesinin (c) bendine göre yapılan intibak işlemi sonucu o sırada bulunduğu derece ve kademesine 1 derece ilave edilmiştir. Esasen taraflar arasında intibaka ilişkin bir uyuşmazlık bulunmamaktadır. Anlaşmazlık konusu, halen 1/3 derece ve kademesinde bulunan davacının 1/4 derece ve kademesine yükseltilip yükseltilemeyeceği hususudur.

926 sayılı Kanunun 137 nci maddesine EK-VIII sayılı cetvelde, astsubayların yükselebilecekleri en üst derece 1, en son kademe 3 olarak gösterilmiştir. Anılan maddede, görevde iken yüksek öğrenim gören astsubayların intibak işlemlerinin, aynı yüksek öğrenimi gören Devlet Memurlarının genel idare hizmetleri sınıfının memuriyete giriş derece ve kademelerine göre hizmete başlamış kabul edilmek suretiyle yapılacağı öngörüldüğü halde, bunların tabi olduğu cetvelde gösterilen tavan derece ve kademesinin aşılabileceğine ilişkin bir hükme yer verilmemiştir. Bu nedenle tesis edilen işlemde hukuka aykırı bir yön bulunmamaktadır. Bunun aksine bir yorum biçimi, Kanunun gerçek amacına ve kanun koyucunun iradesine ters bir sonuca ulaştıracaktır.

Kanun koyucu, eğitim ve öğretimi teşvik ve görevde iken de yüksek öğrenimi bitiren astsubayların mağduriyetlerini önlemek açısından, intibaklarında eski emsallerine nazaran ne kadar derece ve kademeye yükseltilebileceklerini belirtmiş ve bunu yeterli görmüştür. Bu hususu tüm açıklık ve detayı ile belirten kanun koyucunun tavan konusunun aşılabileceği yolunda yeni bir hüküm getirmemiş oluşu ile, özellikle EK-VIII sayılı cetvelde bunların yükselebilecekleri en son derece ve kademenin 1/3 olarak gösterilmiş oluşu karşısında, maddeye, davacının vermek istediği anlam ve yorumu vermek mümkün değildir. Eski emsaline nazaran yıllarca bir derece önde gitmiş ve bu şekilde aylık almış bulunan davacının herhangi bir mağduriyeti de söz konusu değildir.

Davacının kendisinin 1 nci derecenin 4 ncü kademesine yükselmesine engel olan hükmün (EK-VIII sayılı cetvelin), Anayasanın eşitlik ilkesine aykırı olduğu iddiası ciddi görülmemektedir. Zira, astsubaylar ve dolayısıyla davacı, statü hukukuna tabidir. Statü hukukunda kişiler şartları önceden belirlenmiş ve düzenlenmiş hukuki duruma girmektedirler. Kişinin içine girdiği bu hukuki durum herkes için aynı olan, kişiden kişiye değişmeyen bir durum, statüdür. Kişi bu statüye girmeyi kabul etmekle önceden belirlenmiş şartları da kabul etmiştir. Bu statüye dahil olduktan sonra meydana gelen olaylar, kişinin içinde bulunduğu statünün şartlarına göre değerlendirilir ve özel düzenleme yoksa başka bir statü hukukundan da yararlandırılamazlar.

Yukarıda açıklanan nedenlerle;

1.Yasal dayanaktan yoksun DAVANIN REDDİNE

Dergi No:19

Karar Dairesi:AYİM 3.D.

Karar Tarihi:09.10.2003

Karar No: E. 2003/313

Karar No: K.2003/94

22 Eylül 2007 11:04

onur_can_2007
Kapalı

YUKARIDA GÖRMÜŞ OLDUĞUNUZ YAZI

MİLLİYET:Can DÜNDAR-Fikret BİLA

HÜRRİYET:Oktay EKŞİ-Bekir ÇOŞKUN

SABAH:Nazlı ILICAK-Erdal ŞAFAK

VATAN:Güngör MENGİ-Zülfü LİVANELİ

AKŞAM:Serdar TURGUT-Deniz GÖKÇE

TOPLAM 5 GAZETEDEN 10 YAZARIMIZA BİZZAT TARAFIMDAN GÖNDERİLMİŞTİR.HADİ HAREKETE GEÇME ZAMANI LÜTFEN SİZDE KÖŞE YAZARLARINA TELEVİZYON PROGRAMCILARINA BİZİM HAKLARIMIZLA İLGİLİ YAZILAR GÖNDERİN.BİLGİLERİ OLSUN BİLGİLENDİRSİNLER.KAMU OYU YARATALAIM....

23 Eylül 2007 06:36

kimono07
Yasaklı

Bu yanlis bilgileri nerden edindiniz?

23 sene okuyup yardimci docent olan kisiler birinci dereceye cikamaz.

Hal bu iken lise mezunu astsubaylarin birinci dereceye cikmak istemesi ilginc olmus.

23 Eylül 2007 08:04

legolas_2002

mevzu bahis lise mezunu değil üniversite mezunu astsubaylar.

ne ilginç adamsın sen ya. gördüğün her konuya atlıyorsun balıklama.. önce konuyu ve mesajları oku... daha sonra fikir belirt..

23 Eylül 2007 08:53

thk.1
Yasaklı

astsubaylar yıllar öncesinden sicil yoluylada 1 nci dereceyi aldılar.sonradan çok fazla astsubay yüksekokul ve fakulte bitirerek sicil şartına mahkum olmadan 1 nci dereceye yükseldiler.yani 1 / 1 - 1/2- 1/3 olabildiler.halende öyle.lise mezunu astsubay sayısı %1-2 yi geçmez.onlarda şuan okuyorlar.Zaten astsubay olmanın şartı enaz 2 yıllık yüksekokul okumak. bunları gerçeklerden bir haber KİMONO için yazdım.cahil kalmasın diye.

bu yrdc.doçent konusu biraz bana ters geldi.tabi araştıracağım.yinede bizim önceki araştırmalarımıza göre böyle birşeyin olması çok zor.

bazılarına duyuralım,hak verilmez alınır.bu nedenle almak için kanuni herşey yapılacaktır.kendim 4 yıllık mezun olmamama rağmen bu haksız uygulamanın düzeltilmesi için çalışmalara devam edecegim.

23 Eylül 2007 18:31

halpaguter

ertuna ve kimonolu güzel yazılarınız beklemek hayal:) sizler okuyupta eşşeklik baki kalanlardanmısınız yoksa buradaki amacınız mikserlikmi? Konu 1 nci dereceye düşememek olmadı konu 1-4 olayı.Lütfen yazdıklarımızı bilinçli okuyun ve bilinçli cevaplayın.Hoş sizlere böyle htap etmek isterdim ama bu sizlerin kışkıtmalarına ayak uydurup forumdan uzaklaşmak olurdu.Hatta forumun seviyesini düşürmek olacaktır.Ben İlkokul mezunu biriyim.İlk okulu bitirince ortaokul mezunu oldum.Ordan da mezun olunca Modern eiğitim veren bir lisden mezun oldum sonra Askeri okulların birinden sınıf okulunu bitirdikten sonra halk ile ilişkileri bitirdim ve 1nci derece den maaş aldım.Neyse bu sizler için bir şey ifade etmez biliyorum yine sallıyorsunuz vs vs gibi yazılarla buralarda gündem yaratacak ve benim şuanda yaptığım gibi gündemin dışında yazı yazdığıma ve bir çok üyenin gündemden çıkmasına neden olacaksınız.

Okuduklarınızı anlayan biri olarak bu satırları yazıyorum.Yoksa Sizlere kızın ,hakaret eden ve küfreden bir yazı yazmakta kolay ama eğer anlamayan bir yapıdaysanız bunlarıda anlamayacğınızdan eminim.O yüzden de hakaret ve küfür dolu satırlarıma neden olmayacaksınız,yazmıyacağım.

Konumuz 1 nci derece değil 1-4 .Ama sevinmeyin meumursanız hele hele TSK da görevli bir sb sanız size bir müjde vereyim özlük haklarında tüm gelirleriniz emekli sandığı ve oyak kesinti matrağına tabii olacak ve kesenekleriniz arttığı gibi emekli olunca da aynı orantıda emekli maaşı alamayacaksınız.Hatta kadrosuzluk karşısında aldığınız tazminatlarınız hizmet oaranları karşılığında eliize geçecektir.Yani 100 de 100 tazminatı emekli olduğunuzda alamayacaksınız.Biz zaten yanmıştık şimdi hepiniz yanıyorsunuz haberiniz yok .Yangın varrrrr ister inanaın ister inanmayın ve şu an golü yediniz ve topu ağlarınızdan çıkarın.Artık gülermisiniz ağlarmısınız bilemem.Ağlamayanağlayanın halinden bilmez

24 Eylül 2007 17:17

halpaguter

arkadaşlar kimonolunun küfür etmesini kaldıramadığımdan bir süre buralara uğramayacağım.Kendisinin konuları saptırması neyse de bir de küfür etmesi forum kurallarına uymaması nedeniyle burada kalırsam onun seviyesine düşeceğimden,seviye ve seviyemi düşürmemek adına uğramayacağım.Kamu maliyesi ve özlük haklarında konularda bir sonraki konularda görüşmek üere hoşçakalın.

24 Eylül 2007 19:43

antiterör_ES
Kapalı

gncl

24 Eylül 2007 20:10

antiterör_ES
Kapalı

gncl

24 Eylül 2007 23:41

halpaguter

yeni personel kanunu kanununda ki çalışmada yer aldığımız gruplar tatmin edici ama burda beni rahatsız eden bir konu var.Subaylar tğm den genarele kadar tüm gruplarda hiyerarşik bir sırada yer almışken astsubaylar sadece 4 grupta toplanmış.Bunda gördüğüm olumsuzluk kıdem olayı göz ardı edilmiş.Gruplar iyide, kıdem ne olacak? üstçavuşla , 2 nci kademeli kıdemlibaşçavuş aynı grupta yer alması ve bunungibi.Bu benim gördüğüm ilk olumsuzluk.İkincisi neden bir kanun çıkarken üstelik kanun hazırlayacı tarafından bağlı bulunduğu bakanlık tarafından görüş istenmişken bu görüşlerde generalinden erine kadar bir çok hak elde edilecekken kazanmadan kaybedecek bir uygulama yapıldı?

Aslında kamu yönetiminde bir piramid yöntemi vardır.Bu ters piramit yada düz piramittir.Yani çalışanların da görüşünü alındığı bir katılım çok iyi olacaktı.Kİ bu şimdiye kadar defalarca uygulayan örnek olan bir TSK neden uygulamadı? Eminim Zaman azlığı baş nedendir.Şimdi yıllarca sürecek bir hukuk mücadelesi başlıyor ama başarı çok az olacak.Çıkmadan önlemler alınsaydı TSK personelinin yarınları için çok iyi şeyler getirecekti.Ama malesef kuvvet komutanlıkları çok iyi uyguladıkları pramit uygulamsını bu sefer uygulamadı .Buda TSK ya çok şey kaybettirecektir.Hele hele aynı ödeme grupları içinde yer alan diğer memurlar da bu itirazlar a başladıklarında iş işten geçecek iş tam bir arap saçına dönüşecektir.Htta yapılan itirazlar güme gidecek bilerek görmezlikten gelecek tir kanun koyucu tarafından.İtiraf ediyorum bir kanun çıkarmak çok zordur ama kanun çıkarken müthiş haklar elde edilir yada kaybedilir.Sonra kanun hükmünde karrnameler devri görüşler devri ve değişiklik numarası işişkili kanunlar sıralanır.Zamanında önlem alınması yerindeyken ayıkla pirincin taşına dönecektir olaylar serisi.

25 Eylül 2007 14:34

karapostallar

Halpaguter kardeşimizin bu konuda epey bilgili olduğu anlaşılıyor ancak ben son yorumdan bişey anlamadım.Sanırım kimsede anlamadıki yorum yapan olmamış sonra.Şu piramit meselesinden.Sanırın hazırlanan yeni personel kanunudan bahsediyorsun.biraz daha açarsan iyi olur.Bizde bişeyler öğrenmiş oluruz.Sevgiler

27 Eylül 2007 00:30

halpaguter

hani birliklere kuvvet komutanlığından bir emir gelir bu konuda görüşleri olan ,şu tarihe kadar görüşlerini bildirsin.Sonra birlikler görüş bildirir, bu konuda görüşleimiz yoktur.Görüş bildirirse pramidin altından katılm olmuş olur ve çalışanların yönetime ve kararlara katılma olayı gerçekleşir.Bu ters pramid olayıdır.Ama nedense görüş bildirme yoluna gidilmez ,görüşleri olmadığından değil vardır ama ya çekinirler, bir pot kırmaktan,saygısıslık sanarlar görüş bildirmeyi yada fırça yemekten çekinirler .Sonra görüş bildirilmediğiiçin ,pramidin üst tarafı, yani yöneticiler tardından sorunlar hakkında yöntem belirlenir.Çalışanların fikri olmadığından da sorunlara çare istenilen seviyede olmaz kararlar.Bizde deriz çalışanlar biziz bu konuda en iyi sorunları biz biliriz ama neden aslında biz e bu konular sorulmadı ? Aslında sorulmuştur ama işgüzar ve ihmalciler yüzünden böyle olmuştur.Bu konuda görüş ve önerilerimiz yoktur.İşte böyle arkadaşım.

Şimdi kamu personel yasası da böyle bir çok sorunlarl a çıkacak.Kanun koruyucu bakanlıkların hepsine sordu bizim bakanlıktan da görüşler alında yani msb den msb de bağlı birliklerinden aldı.Bence adım gibi eminim bu konuda görüş ve önerilerimiz yoktur denmiştir.Yoksa ödeme gruplarında neden Astsb lar dört ödeme grubunda yer aldı?O zaman rütbelerde dörde düşürülsün.Taslak kanunda o kadar eksik parçalar var ki ya google da bir sorun var arama motorundan istediğimiz bilgiler verilmiyor ne tbmm si kanun ve tasarılar sayfasından, nede var olan taslaklarda tüm bilgiler var.Anlayacağınız saklanan ve bilinmesi fazla istenmiyen bilgiler var.

Toplam 121 mesaj
ANKET
MEB'in politika üretebilmesi için, öğretmen atamalarının taşraya devredilmesini ister misiniz?