Editörler : crops35
«555657585960616263646566»

Fatsaliguven52
Aday Memur
16 Şubat 2010 16:29

Arkadaşlar size 2 sorum olacak. fiyat duşu unsur belirlerken kullanacağımız efektif fiyat formulü hangi mevzuaatta geçiyo onu bulamadım. 2 değişik formul kullananlar var. Birde mesala herhangi bir özellik için idari şartnamede 20 puan belirlendi . Herhangi bir firmayı değerlendirirken puanı ya hep ya hiç midir yani ya 20 puan yada 0 puan mı verilecek yoksa 15 veya atıyorum 7 puan verilebilrmi?

Birde il düzeyinde yemek hizmeti alımının mevzuaata bir yeri varmı Burda tüm resmi kurumlar resmi daireler kampüsü içinde olduğu için valilik tüm kurumlar için tek ihale yapıp bir firmanın bu hizmeti vermesini istiyo. Bu işi hangi mevzuata dayandırır. biz bunun dışında kalmak için hangi mevzuatı dayanak göztermeliyiz. Bilgisi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum. Saygılar...


sofist
Daire Başkanı
17 Şubat 2010 10:47

maile gelen bir soru;

Sayın sofist bir sorum olacak cevaplarsan sevinirim.Bir hastane mutfakta kullanmak için 22-d ile tüpgaz alımı yapıyor.Sözleşme düzenleniyor.33,50 tl birim fiyatından.Sözleşmede fiyat farkı verileceği belirtiliyor.İlk ödemede firma fatura teslim tarihindeki normal bayi satış fiyatı üzerinden fatura kesmiş.Faturada ayrıca fiyat farkı göstermemiş.Burda nasıl bir yol izlememiz lazım.Bilgi verirseniz çok seviniriz.Şimdieden teşekkürler.Başarılar.

cevap: ( cevaba ekleme yapmak isteyen yada farklı bilgisi olan varsa eklesinler)

doğrudan teminlerle ilgili fiyat farkı için bir düzenlemeye rastlamadım...ihalelerde fiyat farkı ile ilgili bir düzenleme var. http://www.ihale.gov.tr/mevzuat/ bölümünde bakanlar kurulu kararı var orda da mal alımları ile ilgili bölümü incelersin. sonuç itibari ile bence kurumunuza kalmış... doğrudan temin bir istisnadır.İdarelere kolaylık sağlamak için.. ihale yöntemi değildir. idare olarak bağlı olduğunuz üst birimlerden görüş isteyin daha iyi olur. çünkü müfettiş doğrudan teminde fiyat farkı uygulaması yok niye bu şekilde fark verdiniz diye zimmet çıkarabilir.

sofist...


sofist
Daire Başkanı
17 Şubat 2010 10:50

maile gelen bir soru;

merhaba;size bir konuda sorum olacaktı.

iptal edilen ihaleye KİK den teyit alma işlemi yapılmıştır.İhale sonuç işlemlerinden ihalenin iptal edildiği bilgisinin girişini yapamıyorum.Nasıl bir işlem yapmalıyım.

zaman ayırdığınız için teşekkürler

sayın....

ihale kayıt no alma bölümünde ihale iptal seçeneği var. ordan iptal gerekçesini belirttikten sonra iptal edebilrisiniz....

sofist...


sofist
Daire Başkanı
17 Şubat 2010 10:58

sayın fatsa;

birinci sorunuzun vevabını bilmiyorum. ikinci soru ile ilgili ödenek ayrı ayrımı..tek mi.. ona bakmak lazım. yani bütün kurumların ödeneği maliyede tek kalem halinde ise yapılabilinir. idarenin (Valiliğin)takdirindedir. ama ayrı ise kurumsal anlamda ayrı ihale yapılması gerekeceği... mesela hepinizin harcama yetkilisi Vali ise bence yapabilir...

sofist...


1dir1
Aday Memur
23 Şubat 2010 13:10

Selam, 1 soru da benden Açık İhale Usulüne tabi bir yapım işi işyurduna verilebilir mi?


aates1907
Şube Müdürü
24 Şubat 2010 16:24

kepi sana kendi hazırladığım tabloyu göndereyim umarım işine yarar

mail adresini verirsen göndereyim exxelde hazırladım


kirat_80
Aday Memur
25 Şubat 2010 15:02

Merhaba arkadaşlar;

Kamuda çalışan inşaat mühendisiyim. Sorunlu bir milli eğitim ihalesi sonucu okul güçlendirme işi var, kontrolü özel bi müşavirlik firması tarafından yapılmış(yapılmaya çalışılmış ancak hiçbir kontrol yapılmamış,ve özel müşavirlik firmasının sözleşmesi bitince ortadan kaybolmuş), geçici kabulü milli eğitim ve bayındırlık ortak komisyonu tarafından yapılmış ve kesin kabulu il özel idaresi ve milli eğitim ortak komisyonlarınca yaptırılmak istenmekte. Geçici kabulde eksikler listesi çıkarılmış bu eksiklerin giderilmesi için 40 gün süre verilmiş ancak herhangi bir düzeltme işlemi yapılmamış. İşe 2006 da başlanılmış, geçici kabul 2007 de yapılmış ve şimdi (yıl 2010) kesin kabul yapılmak isteniyor. Bu işte bazı pis kokular seziyoruz. Kanunlarda yada yönetmeliklerde bizim kesin kabul komisyonundan sıyrılabilmemeiz için bir ibare bulunmakta mıdır acaba? Çünkü 1 ay önce bayındırlık ve milli eğitimin ortak komisyonu değiştirilmiş (sebebini bilmiyorum;) yeni komisyonda bayındırlık yerine il özel idaresi teknik elemanları yazılmış. şimdiden ilginiz için teşekkürler, saygılar...


horgeluiz
Yasaklı
25 Şubat 2010 15:57

ACİL CEVAP ARKADAŞLAR SİZDEN BİR SORUMA CEVAP VERMENİZİ BEKLİYORUM

BİR İHALE SÜRECİNDE İSTEKLİNİN BİRİ GEÇİCİ TEMİNAT YERİNE KESİN TEMİNAT KOYMUŞ İHALE DOSYASINA VE BU İSTEKLİDE EN İYİ TEKLİFİ VEREN FİRMA ŞİMDİ BU DURUMDA KESİN TEMİNAT GEÇİCİ TEMİNAT YERİNE GEÇER Mİ YOKSA BU FİRMA DEĞERLENDİRME DIŞIMI BIRAKILMALI ACİL CVP BEKLİYIIYORUM


mustafa48
Şube Müdürü
26 Şubat 2010 13:25

horgeliuz, sadece başlığı geçici yerine kesin teminat diye yazıyorsa kabul edilebilir.bilgi eksikliği kapsamında kabul edil edip bankaya sorabilirsiniz. Ama içerik de kesin teminat mektubu formatında ise kabul etmeyin derim.


murat-i-
Memur
03 Mart 2010 19:41

Arkadaşlar 21 f uygulamasını kullanarak ihaleye çıktık.Hizmet alımı için 4 istekli döküman aldı ve ön yeterlik için zarf verdiler.

1.sorum 1 istekli ön yeterlik zarfına geçici teminat ve teklif mektubu koymamış.Komisyonca eledik. Doğru yaptık mı?

2.sorum diğer bir istekli 1.önyeterlik zarfına teklif mektubunu koydu.son fiyat teklif vermeye davetini tebliğ etmemize rağmen getirmedi.İdareye İtiraz dilekesini verdi.diyor ki ben zaten teklifimi verdim 2.kere neden vereyim.Biz de kabul etmedik ve eledik.Doğru mu yaptık.

KİK tebliğlerine baktım ama bir türlü bulamadım maddeleri belirterek açıklarsanız minettr kalırım.


cdm2
Aday Memur
04 Mart 2010 11:27

slm

benimde bir sorum olacak.

açık ihale usulü ile bakım onarım ihalesi yaptım.

sözleşme yapacağım firmalardan biri vergi borcu olduğunu söyledi?

borcu ihale tarihi itibari ileymiş ve ödeme durumu yokmuş...yinede sözleşme imzalatabilirmiyim?

cevaplayan olursa çok sevinirim...


murat-i-
Memur
04 Mart 2010 21:49

ihalede borç önemli değil önemli olan KİK yasaklısı olup olmadığıdır.KİK ten teyid işlemlerinden sorgula.


usan
Aday Memur
05 Mart 2010 02:10

İl özel idareleri tarafından doğrudan temin usulüyle verilen inşaat-bakım-onarım işlerine teklif vermek istiyorum.Davet alabilmek için hangi belgeleri hazırlamam gerekir?Şahıs olarak başvurabilirmiyim?

Teşekkürler


lauram
Aday Memur
05 Mart 2010 11:00

Merhaba

Kamuya bağlı bir işletmenin işletilmesi ile ilgili personel alımı ihalesine çıkacağız.açık ihale usulü.teknik şartnameyi hazırlayan ekip olarak talep edilen personelin olması gerekenden fazla olduğunu biliyoruz.ama talimat gereği personel sayısını fazla tutuyoruz.ilerde bu durum bize bir sıkıntı yaşatır mı?


sofist
Daire Başkanı
05 Mart 2010 11:58

sayın lauram;

idareniz açısından;

ne gibi sıkıntı doğurabileceğini bilemem zaten talimat gereği dediğiniz için demekki elinizde yazılı bir emir var. talimat gereği personel belirleyebilirsiniz.

kik açısından;

fazla adam belirtmek ekstra maliyet demektir. istekliler teklif verirken sizin yaklaşık maliyetin üzerinde teklif verebilirler. bundan dolayı ihaleyi iptal etme durumunda kalabilirsiniz. kik BENİM BİLDİĞİM KADARI İLE idarenin ihtiyaç duyduğu yada duyacağı personel ile ilgili sayısal belirleme yapmıyor.sadece kendi mevzuatında ki kriterlere bakıyor. birde sgk yı da unutmamak lazım.

sofist...


lauram
Aday Memur
05 Mart 2010 12:02

talimat şifai.personel sayısınıda biz belirliyoruz.


lauram
Aday Memur
05 Mart 2010 12:33

Sayıştay incelemeleri açısından da soruyorum bu soruyu.


sofist
Daire Başkanı
05 Mart 2010 22:25

sayın cdm2;

hizmet uygulama tebliği;

İhale Dışı Bırakılma ve İhaleye Katılamayacak Olanlar

İhale dışı bırakılma

MADDE 51 ? (1) Kanunun10 uncu maddesinde yer alan hükümler gereğince;

c) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olan,

ç) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş vergi borcu olan,

aday ve istekliler ihale dışı bırakılır.

denilmektedir. ancak genel tebliğde vergi borcu ve sigorta borcu için istisnalarda belirtmiştir.

örneğin;

genel tebliğ;

17.4. 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (d) bendine ilişkin olarak,

17.4.1. Yıllık gelir, yıllık kurumlar, katma değer, özel tüketim, özel iletişim ve banka ve sigorta muameleleri vergileri, gelir ve kurumlar vergisine ilişkin tevkifatlar ve geçici vergiye ilişkin vergi asılları ile bu vergi türlerine ait vergi ziyaı cezaları, gecikme zam ve faizleri bağlamında toplam 5.000 TL?yi aşan tutarlardaki borçlar vergi borcu olarak kabul edilecektir.

denilmektedir. ve devam edip açıklamalar yapmaktadır.devamınada bakarsınız...

sofist...


sofist
Daire Başkanı
05 Mart 2010 22:59

sayın USAN;

il özel idarelerine dilekçe ile başvuru yapabilirsiniz. teklif almalarını isteyebilirsiniz. ancak doğrudan teminlerde idare teklif almakta serbest. dilekçe vermeniz sizden teklif alması için bir gerekçe değil istektir. idare istediği en az 3 firmadan teklif alabilir. teklif alınacak firmanın seçimi idarenin takdirindedir. ayrıca istenecek belgede işin niteliğine göre değişir. hiç bir belge istemeden direk teklif alarak en uygun teklifi verene işi verebilir.

SAYIN LAURAM;

benim kik mevzuatı hakkında bilgim var. sayıştay hakkında bilgim yok.yanlış bilgi vermek istemem. ancak ödeme evraklarının ekinde olması gereken belgelere bakılırsa syıştay denetimininde usul açısından olduğu kanaatine varıyorum. yani örneğin bir doğrudan teminde onay belgesi varmı teklifler alınmışmı. en düşük fiyat verene verilmiş mi, gibi usul denetimi, evrak üzerinden yapılmakta DİYE BİLİYORUM AMA YANILABİLİRİM.BİLEN VARSA DÜZELTSİN.

SAYIN KIRAT_80;

hocam pis kokuya gerek yok:):):)...

hocam öncelikle geçici kabulde belirtilen eksikler yükleniciye tebligat yapılıp, 40 gün içerisinde giderilmesi istendi ise ve yüklenici hiç bir şey yapmadı ise;

1- tebligat düzgün yapılıp yapılmadığı

2- kesin teminatın halen durup durmadığı

3- sgk ilişiksizlik belgesi gelip gelmediği

4- yüklenicinin eksikler için ne yaptığı yada ne yapmayı planladığı

5- eğer eksikleri yapmayı düşünmüyor ise eksiklerin sonradan mı olduğu yoksa yapım aşamasında kalan eksiklermi

yapım genel şartname:

Yüklenicinin bakım ve düzeltme sorumlulukları

Madde 25 - (1) Taahhüt konusu yapım işinin her türlü sorumluluğu, kesin kabul işlemlerinin idarece onaylanacağı tarihe kadar tamamen yükleniciye aittir. Yüklenici, gerek malzemenin şartnameye uygun olmamasından ve gerekse yapım işlerinin kusur ve eksiklerinden dolayı, idarece gerekli görülecek bütün onarım ve düzeltmeler ile sürekli bakım işlerini kendi hesabına derhal yapmak zorundadır. Yüklenici bu zorunluluğa uymadığı takdirde, idare, kendisinden bir yazı ile yükümlülüklerini yerine getirmesini isteyecektir. Bu talimatın yükleniciye tebliği tarihinden başlamak üzere işin özelliğine göre, talimat yazısında idarece daha uzun bir süre verilmemişse, yüklenici on gün içinde yükümlülüklerini yerine getirmeye fiilen başlamadığı veya başlayıp da belirlenen süre içinde teknik gereklerine göre işi bitirmediği takdirde idare, söz konusu onarım, düzeltme ve bakım işlerini, bütün giderleri yükleniciye ait olmak üzere 4734 sayılı Kanunda gösterilen usullerden biri ile yaptırabilir. İdare bu işler için yüklenicinin teminatından veya varsa diğer alacaklarından ödeme yapmaya yetkilidir.

(2) İdare, yüklenicinin yaptığı işlerde kesin kabul tarihine kadar geçen zaman içinde herhangi bir aksaklık gördüğü takdirde, bu aksaklıkları yukarıda belirtildiği şekilde düzelttirip onarmakla birlikte, işin niteliğine göre aksaklığı tespit edilen yapım işlerinin kesin kabul işlemlerini uygun bir tarihe erteleyebilir. Bu takdirde kabulü ertelenen kısım için, idarenin uygun göreceği bir tutarda teminat alıkonur.

(3) Yapılan işlerde yüklenicinin kusurundan kaynaklanan ve acilen ele alınması gereken aksaklıklar meydana geldiğinde, yüklenicinin o anda işle ilgilenip konuyu ele alması imkanı yoksa bu takdirde idare, yazılı olarak haber vermek suretiyle yüklenici adına bu aksaklığı giderir. Yüklenicinin tebligat adresinde bulunamaması veya işe ilgi göstermemesi halinde idare, yüklenici hesabına aksaklığı giderip gerekli tedbirleri alır ve yüklenicinin bu uygulamaya itiraz hakkı olmaz.

(4) Yapım işlerinde yüklenici ve alt yükleniciler, yapının fen ve sanat kurallarına uygun olarak yapılmaması, hileli malzeme kullanılması ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan, yapının tamamı için işe başlama tarihinden itibaren kesin kabul tarihine kadar sorumlu olacağı gibi, kesin kabul onay tarihinden itibaren de on beş yıl süreyle müteselsilen sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre yüklenici ve alt yüklenicilere ikmal ve tazmin ettirilir. Ayrıca haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri uygulanır.

denilmektedir. unutmadan, ihale tarihinde geçerli genel şartname değiştimi hatırlamıyorum onada bakın...

SOFİST...


sofist
Daire Başkanı
05 Mart 2010 23:11

SAYIN HORGELUİZ;

yav kardeşim adınıza hitaben yazı yazacağımda, maşallah nickler bir ilginç...yanlış yazarsam kusura bakmayın :):):)

geciçi teminatın ifadesinde;

İdarenizce ihaleye çıkarılan [işin adı] işine istekli sıfatıyla katılacak olan [isteklinin adı ve soyadı/ticaret unvanı]?nın 4734 sayılı Kanun ve ihale dokümanı hükümlerini yerine getirmek üzere vermek zorunda olduğu geçici teminat tutarı olan....

diye devam etmektedir.

kesin teminatta ise;

İdarenizce yapılan ihale sonucunda [işin adı] işini taahhüt eden yüklenici [yüklenicinin adı ve soyadı/ticaret unvanı]?nın 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun ile ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerini yerine getirmek üzere vermek zorunda olduğu kesin teminat tutarı...

aradaki teminat olarak bankanın taahhüdünü gördünüz zannedersem. sorunuz bence tam kik lik. kik büyük ihtimale teklifi reddederdi.

tabi bu arada sayın mustafa 48 de katılıyorum...

sadece başlık farklı olsaydı kabul edilmesi komisyonun takdirine kalırdı...

BU ARADA SAYIN MUSTAFA 48 in görüşleri güzel. kik in mantığıyla örtüşüyor. yada benle, mustafa 48 en azından aynı düşünüyoruz...:):):)

sofist...

Toplam 3530 mesaj
«555657585960616263646566»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi