Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : portakallı ördek
24 Mayıs 2008 14:45  


Karayolları Genel Müdürlüğü Neden Personel Kaybediyor.?......

Karayollarında çalışan arkadaşlarım neden bu kurumu bırakıp başka kurumlara gidiyor.sonuçta sosyal imkanları çok iyi bir kurum ve hangi bölge müdürlüğü önüne gidip dursanız ağzınız bi karış açık kalıyor.buna rağmen terk ediliyoruz.neden?

24 Mayıs 2008 14:56

son_1

inanın bu soruyu ben sormadım ve son 3-4 yıl içerisinde karayollarında işe başlayan arkadaşlarımın hepsinin sorunlarını çok iyi biliyorum.Karayollarından ayrılma isteği bende herkesten çok.bu yazıyı yazmamdaki amaç ise arkadaşlarımın tepkisini ölçmek.ve Karayollarındaki son günlerimde Sonunun Köy Hizmetleriyle aynı olmasını ve tüm sosyal tesislerinin satılımasını dilediğim bu kuruma hoşçakal demek...

24 Mayıs 2008 15:05

son_1

Açılışı ben yapayım.

LOJMAN

Sizce bir memur lojmanda en çok Kaç yıl oturur. 5-10-15-20

Hayır,ben Kendi bölgemde tahsis olmadığı halde 40 yıl lojmanda oturan memur biliyorum.bu sayı bir değil bir çok larla ifade ediliyor.ve bu insanlar hala dürüstlükten devletten faydalı olmaktan bahsediyor.

Bence Karayollarının en büyük sorunu Lojman çok uzun yıllar lojmanda oturan ve artık buraları kendi evleri belleyen eski çalışanlara karşı amirlerin hiçbir şey yapmıyor olmayışı bence daha büyük bir hata.

Bence Karayollarının tüm lojmanları satılmalıdır.

24 Mayıs 2008 15:11

feremek

bende şöyle düşünüyorum, haksızlığı düzeltemiceklerse evet, lojmanları satsınlar. lojman konusunda adalet de sağlanmış olur.

26 Mayıs 2008 23:54

peace.

sorun lojmanlardan öte maaştır aslında. Bir karayolcu olarak işimi severek yapmakla birlikte aldığım ücretle ilgili ciddi problemlerim var. Elbetteki ülkemizin gerçekleri ortada ancak aynı bakanlığa bağlı farklı kuruluşlardaki personel için geçerli olan ülke şartları benim içinde geçerli olsun isterim. Yanlış anlaşılmasın onların maaşı fazla veya hak etmiyorlar demiyorum sadece ortada çekilecek maddi zorluklar varsa herkese eşit dağıtılsın diyorum. Eşitlik anayasal bir haktı sanırım... saygılarımla :(

27 Mayıs 2008 15:16

cantrk

kamu kurumlarının içinde en düşük mühendis maaşı veren bi kurum..yeni başlayan bir mühendis 1380 ytl falan alıyor .diğer kurumlar özellikle kitler çok daha avantajlı.sosyal imkanlar her geçen gün biraz daha kısıtlanıyor.Karayolları Bu koşulları düzeltmesse personel kaybetmeye devam edecektir.

29 Mayıs 2008 10:07

secil_38

niye kaçmasınlar ki burası o kadar iğrenç bir kurum ki anlatamam ayrıca burdan memurlar nete de bir iki çift lafım var neden karayollarındaki lojman konusunu ve kuruma alınan torpilli yani kpss sınavı ile girmeyen sözleşmelileri haber konusu yapmıyorlar anlamıyorum sanki bizim burda yazdıklarımız yalan kardeşim memurlar.net olarak sizin göreviniz haber yapmak değil mi alın işte size haber gidin araştırın karayollarının bütün bölgelerini gezin personellerin sıkıntılarını bir dile getirin adamlar hem torpille kuruma giriyor hemde en güzel lojmanı alıyor nasıl bir adalet nasıl bir eşitliktir bu böyle anlamıyorum sayın editör lütfen bu konuyu ana sayfaya taşıyın...

29 Mayıs 2008 11:23

35kaptan35

Öncelikle sorun maaş olduğunu düşünüyorum. İyi bir maaş verilmiş olsaydı lojman çok fazla sıkıntı oluşturmazdı. Fakat 1380 YTL maaş verildiğinde o maaşla 400 YTL kira vermek zor olur tabii. Birde kışın yakıt filan devreye girip rakam 650 YTL oluyor ki bu da ayrı bir ızdırap. Sonra Karyollarında çalışan TH personelin büyük çoğunluğu mühendislerden oluşmaktadır. Mühendisler Karayolarının da içerisinde olduğu bir kaç kamu kuruluşunda çok düşük maaş almaktadırlar. Sonuç olarak maaşlar Karayollarının hemen yanında TÜİK'te 2400-2500 YTL'yi bulmakta, hemen karşısında yer alan TSE'de de aynı şekilde 2400-2500 YTL'dir. Olaya başka bir açıdan bakalım. Karayollarına KPSS ile yerleşen Mühendis arkadaşların maaşları istikrarını korurken, aynı gün, aynı meslek, aynı puan (hatta biraz daha düşük) Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne atanan arkadaşımın maaşı bire bira daha artmıştır. Oraya atanan arkadaşım vakıf gelirlerinden döner sermaye ile yararlanırken, yılda hazineye 850 Milyon YTL (850 Trilyon TL) para aktaran köprü ve otoyollarndan Karayolu personeli hiçbir şekilde yararlanamıyor. Sözün özü şu: Karayolları, DSİ, Bayındırlık gibi kuruluşlarda maaşlar bu şekilde düşük oldukça ve düşük tutuldukça, buradaki arkadaşlarımız daha yüksek maaş veren yerlere gitmek isteyeceklerdir. Bundan daha doğal, daha normal. daha tabii ne olabilir ki?

29 Mayıs 2008 13:47

miba

karayollarında ek ödenek yok, hiçbir yan gelir yaok daha çok onun için terk ediliyordur.köprüden yada otoyoldan bile indirimli geçilemiyor..hastanede çalışan önceliği var senden önce muayene oluyor ve dönersermayeden para alıyor..maliyedeki eködeme alıyor.

karayollarında kuru maaşa talim neden dursunlar ki..

dayım karayollarında çalışıyo o söylüyordu hep bunları dogruluk payı var demekki..

26 Haziran 2008 09:16

novolvere

SADAKA VERDİM GENÇLİĞİMİ DİLENCİ YOLLARA...

30 Haziran 2008 00:44

kubiben
Kapalı

Bu konu umarım yeni çıkarılan Kamu reformu ile düzeltilir.Kamudaki bütün Mühendisler aynı maaşı alsın. Bir kurumdaki Mühendisin maaşı ile başka bir kurumdaki mühendisin maaşının farklı olmasının mantıklı bir açıklaması yok...

30 Haziran 2008 00:46

kubiben
Kapalı

Pardon çıkarılması Düşünülen Kamu reformu diyelim...

30 Haziran 2008 10:19

novolvere

birader başka kurumu boşver, aynı kurumda farklı kurumdan gelen mühendislerin maaşları arasındaki farka ne aklım ne matematiğim yetti. şu memlekette mühendisten daha ezik bir insan var mıdır bilemem. yazıklar olsun!

03 Temmuz 2008 10:56

1881-1938
Yasaklı

karayolcu isen amalesin demektir. Devlet yeni giren mühendisini hırsızların kucağını atıyor sonra da iş yap diyor.

Maaş düşük keşke kpss de karayollarını yazmaz olaydım.

08 Temmuz 2008 00:04

erdoganem

1-en önemli sorun maaş. maaş tatminkar olduğunda takdir edilir ki ne lojmana ihtiyaç olur ne de lojman talep edilir. yıllık 7 milyar lira yatırım yapan tck ve dsi de mühendisleri malum ücretlerle çalıştırmak, milyonlara imza atma yetkisi verip bu bedeldeki işleri yaptırıp yine malum maaşları vermek fırsat bulunduğunda kaçılmasını teşvik etmekten başka birşey değildir. tabii ki devleti beğenmeyen çeker gider özelde çalışır başka şeyler yapar ya da piyango çıkar evde yatar. ama kamuyu tercih eden bizim gibiler doğal olarak hak ettiğini düşündüğünü kovalar. maaş bunda en önemli unsurdur.

2-lojman hiç önemli değildir. ama bekar olana lojman verilmemesi, 5 yıllık çevrimişn uygulanmaması, lojman konusunda idarenin objektif davranmaması karayollarında büyük sorundur. evi olan evini kiraya verir 15 sene lojmanda oturur, yeni gelen burnu sürtsün diye belki lojman alamaz. bu gibi örnekler çoktur. yine övülen misafirhaneler de böyledir. ücret hesabı gariptir. devamlı kalamayacağınız söylenir, lütuf! gösterilir ve kalırsınız, sigara içeni odana habersiz verirler, misafirhanede çalışanlara arıza yapmazsın ama muhatap olmaya gelmez tepene çıkarlar. yemek sorunu vardır. neyse bunlar önemsiz sorunlar.

3-başta işçi-memur olayı gibi başka kurumdan gelen 1.5 maaşlı pek çalışmayan-çalışan, ilgili bölgeden olup memleketçilik yapanlar vardır, sen mühendis olarak örneğin teknikeri rencide etmediğin hatta aklından bile geçmediği halde bazılarının arıza çıkarması gibi iş barışını bozan unsurlar vardır. İŞÇİNİN FAZLA MAAŞI SORUN DEĞİLDİR. MEMURLA AYNI İŞİ YAPAN MASADA OTURAN AMA STATÜSÜ İŞÇİ OLDUÜU İÇİN bölge müdürü kadara maaş alıp, arkasını sendikaya dayayan ve onu kullanan, ve de hiçbir sorunluluğu olmayan bazı kişiler sinek gibidir mide bulandırır.

4-yaptığınız iş içinize sinmezsei bazı ayak oyunları olduğu hissine kapılırsanız kaçmak istersiniz.

5-en büyük sorunlardan biri tayindir. tayinin kriteri yoktur. önce gelen gider lafı safsatadır. doğuda adamlar varken bakarsın batıya kadro açılır tayin mekanizması ile sorun halledilecekken. bir promosyonda batıya adam almazsan sonralinde alırsan, denge tutturamazsan 92 puanla van'a giden adam tabii ki kaçar. evli olmayan tayin olamaz. evli olan da sürünür. adamın yoksa kalırsın. çalışan adamsan bırakmazlar. ancak baştan arıza olursan belki gidersin.tayin işini bile kpss gibi kriterle yapsalar emin olun ihtiyacı olan çoğunluk ister ama nedense ipi bırakmak istemeyenler bunu gündeme bile getirmez.

6-yaptığın işyükü çok ağırdır. bakma milletin seni hırsız görmesine. birkaç hırsız yüzünden adı çıkmıştır. 9 tane 11 tane iş verirler üzerine, 3 tane yol 4 tane kavşak falan filan. bununla, bazı dengesiz müteahhitlerle cebelleşirsin hafta sonu çalışırsın, 1400 lira alırsın.

7-fiziki şartları iyi değildir, yeri gelir bilgisayar sıkıntısı olur, kırtasiye malzemeleri bulmak her zaman kolay değildir (örnek post-it kesinlikle bulamazsın).

8-karayollarına alınan 4/b li sözleşmeliler benim bildiğim kpss ile alınmazlar. nedense karayollarına BU ÖZEL NİTELİK İÇİN alınan 4/b liler son yıllarda muazzam artmıştır (önceki yıllarda sınavla alınıyorsu, 2004 den beri sınav yok artık). bunlar çok şikayetçidir hallerinden ama bu kısımdan bahsetmezler. herkesi bir tutmak istemem ama karayollarındaki 4/b olayı böyledir ve az da olsa kpss ile gelenler ile 4/b li gelenler arasında soğukluk olabilmektedir (sorun her iki taraftan da kaynaklanabilir)

9-maaşa ek olarak verilen harçlık (harcırah) her zaman adaletli dağıtılmaz, ve bunun miktarı aylık 150 ytl falandır.

bunlar maalesef hep negatif konular. tabii ki pozitifleri de var ama kaçmanın nedenleri kabaca bunlar. bunlar tabii ki her bölgeyi herkesi kapsamıyor, belki genelleme de doğru değil. ama çalışan arkadaşlar bunu doğrulayabilirler.

ben de ayrılanlardanım. benimn ayrılma nedenim maaş ve tayin. elimde olmayan nedenle (kadro açılan yerler birkaç bölge idi) taşrada başladım, tayin mümkün değildi, maaş malumdu, ben bu nedenle ayrıdım. diğer sorunların çok azını yaşadım, kurumdan kısmen, bölgeden kısmen memnundum, çalıştığım bölüm ve insanlardan ise (ast ve üst) çok memnundum. karayolları herşeye rağmen kuruluş mantığıyla iyi bir kurumdur ama realiteler de malumdur. zaten beklenen şudur ki karayolları bölgeleri lağvedilip il bazlı özel idareye bağlı kurum olacaktır. bu, karayolcuların beklentisi değildir ama kamuda bu doğrultuda düzenleme olacağı beklentisi vardır. bahsettiklerimin karayollarında soğumaya sebep olmasını istemem ama beklentinin hayal kırıklığı yaratmaması için açıklama ihtiyacı duydum. herkese saygılar.

08 Temmuz 2008 08:55

1881-1938
Yasaklı

bugün işcilerin fazla mesaileri geldi ve şok oldum.

adamın mesailer ile beraber maaşı 3300 ytl.

gelde bela okuma.

19 Temmuz 2008 15:02

suna100

bence çalışılabilecek en kötü kurum

21 Temmuz 2008 14:23

OkurgezeR06

"çalışılabilecek en kötü kurum" demek daha kötülerini görmemiş olmak demek bence.

karayolları son 5-10 senedir çalışanlarını memnun edemiyor ancak evveliyatı pekte kötü değil.

eğer çalışanlar kadar yönetenlerde bu kurumun değerinin farkında olsalar eski günlerin geri gelmesi zor değil.

25 Temmuz 2008 23:56

workman

Eski Karayolcu Yeni.....

Vallahi Arkadaşlar Erdoganem Rumuzlu arkadaşımız o kadar güzel olayı anlatmış ki ne diyeyim üzerine cümle eklemek gelmiyor..Yalnız Suna 100 Rumuzlu arkadaşım inan bana en kötü kurum TCK değil...Yani Ben TCK 11 Bölge ve 12 Bölgede çalıştım ama şimdi çalıştığım kurum kesinlikle hiyerarşi ve yapılanma olarak TCK dan çok çok kötü...Yani diyecek söz bulamıyorum....İnanın bana tüm eksiklerine rağmen TCK bence DSİ den sonra yine Bir Teknik elemanının çalışacağı en iyi kurumlardan biridir.

Arkadaşlar ne yazıkki biz Teknik elemanlar hakkımızı bir çok kurumda alamıyoruz.Umuyorumki bizde Doktorlar ve Avukatlar gibi güçlü meslek örgütlerine sahip olup hakkımızı almayı bileceğiz.

Tüm Karayolcu dostlarıma saygılarımla...

Şantiyenizin Yolları açık olsun:))

22 Haziran 2009 13:21

shawojuko

1881-1938 arkadaşimiz

"bugün işcilerin fazla mesaileri geldi ve şok oldum.

adamın mesailer ile beraber maaşı 3300 ytl.

gelde bela okuma."

demiş...

Keşke yazinin devaminda bahsettiği işçiler ---ki bunlar 2005 öncesi girişli eski işçiler---

2.skala ile çalişan 2005 ve sonrasi girişli işçilerinde maaşlarini ve mesaileini yazsaydi...

Bugün T.C.Karayollarında çalışan 2.skala mağdurları her ay mesai yapsalar da en düşük Memur

Maaşından daha aşşağıda hatta bir çoğu -Açlık Sınırı- nın biraz üstünde rakamlarla

çalışıyor...Bu sebeple işçi arkadaşlarımız yüz e yakın dava açmış durumda.. Dava sonuçları

olumsuz olur ise "www.karayolcular.com" adresinden de takip edebileceğiniz gibi Sendika ve

gerekirse T.C.K. dan toplu istifa organizasyonu içindeler.

Demem o ki artık T.C.K. sadece MEMUR değil İŞÇİ de kaybediyor..

1881-1938 Öncelikle yiğidi öldürelim hak yemeyelim...

Mesailer ile birlikte 3000 tl maaş alıyor dediğin adamlar aralık 2008 sekizden beri

yaptıkları mesaileri ÖDENEK OLMADIĞI gerekçesi ile daha yeni aldılar...

Gerektiğinde ARALIKSIZ 48 SAAT KAR MÜCADELESİ YAPAN, TUZLAMA YAPAN, BÜZ DÖŞEYEN İŞÇİLER

bırak alın terlerinin karşılığını alsın...

İstersen 48 saat kar mücadelesinde sende çalış sana da o kadar para versinler...

Onlar niye yüksek alıyor diye sorulacağına MEMURLAR NİYE DÜŞÜK MAAŞ ALIYOR - Niye

HAKETTİĞİMİZ MESAİ ÜCRETİNİ ALAMIYORUZ diye sormak çare aramak ve takibini yapmak gerekir.

Kimse tam olarak bilmediği konuda yorum yapmasın... Bu sadece ortalık bulandırır.

06 Ocak 2010 11:39

pia_

bizde kazandık karayollarını umarım sıkıntıı olmaz

Toplam 36 mesaj
ANKET
1 Mayıs sizce Taksim'de kutlanmalı mı?



Grup Vizyon