Editörler : crops35
12345678910111213»

denizyeşil
Aday Memur
21 Eylül 2008 12:34

2008 yılı sonuna kadar a.ş olduğumuzu farzedersek ilk adım atılmış olur ama özelleştirme süreci en az 3 yıl en fazla 5-10 yılda tamamlanır.(telekom 1995 de a.ş oldu 2006 da özelleşti.)yani kurum değiştirmeye daha vakit var.ama maaş biraz iyileşir ancak çalışma şartları nasıl olur onu göreceğiz hayırlısı olsun. belkide kimse kurum değiştirmek istemez.


sarı5
Şef
21 Eylül 2008 19:01

hmmm... bakalım bakalım nolcak. belki dediğin gibi olur ama gına geldi bu kurumdan. kurumdan kastım yönetim ve halden anlamayan yönetici....... aslında şöyle çok param olacak varya mahkeme manyağı yaparım bu kurumu da yok işte... kazayla sayılsal falan tutturmayım ucan sinek için bile dava acarım bu kuruma valla.. hukuku hiçe sayıp kafalarına göre bir sürü iş yapıyorlar. bizimkilerde sendika işte.. LAF.... hemde hepsiiiiiiiiiiiiiiii........


sarı5
Şef
23 Eylül 2008 01:52

güncelllll....

23 Eylül 2008 02:43

arkadaşlar inanmıyorum ptt özelleşirşe maaşların yükselcene ve ikramiye olcana devlet heryerden kısıtlamaya giderken hic inandırıcı gelmiyor özelleşirse herkes kurum değiştirir olcağı bu bu kurumu aramıyalımda özelleştinde


cücü
Şef
23 Eylül 2008 21:50

sarı sen nefret ediyorsun... benim gerçek hislerimi yazsam forumdan atılırım. ve hakkımda soruşturma açılır. hele yamyam genel müdürün içme suyumuza göz dikmesinden sonra.


shadowfax
Daire Başkanı
23 Eylül 2008 22:05

bayram zehir oldu..Allah'a havale ediyorum hepsini..hükümet,sendika ve yönetim..arife günü ne iş yapacaksında bize merkezleri şubeleri açtırıyosun..kaç tane fatura alacaksında ..sanki devleti biz kurtaracagız..ya neler neler anlatcam neler ama bi laf vardır " çok söz söyleyeceğim ama ağzıma su kaçar" ..naçarız yapacak bi şey yok..

ne tuttugumuz orucun , ne bayramın anlamı kaldı..memlekete gidemedikten sonra ana-babanın elini öpemedikten sonra,arkadaşlarınla dostlarınla hasret gideremedikten sonra..ne anlamı kaldı...

Hz.Peygamber söyle buyurmuş" haksızlık karşısında susan dil şeytandır"...susmuyoruz.herkes 9 gün tatil yapıyor,hatta başmüdürlüklerdeki kısımlarda çalışan personeller bile tatil yapıyor,ama merkezlerde şubelerde çalışan gişecilerin anası aglıyor..bu mu hak -adalet..niye onlara 9 gün yok...sizleri Allah'a havale ediyorum..bize zehir oldu size olur mu bilemem ? Yaradan'ın takdiri...


sarı5
Şef
24 Eylül 2008 12:18

güncel arkadaşlar. güncellll.... eh hadiiiiiiiii... valla a.ş konusunda nerdeyse ihtisas yaptım....


sarı5
Şef
25 Eylül 2008 00:19

KAMU SERMAYELİ ŞİRKETLER KANUNU

TASARISI TASLAĞI, Nisan - Haziran 2003

Taslak, Genel Gerekçe ve Ek Liste

Amaç

Madde 1- Bu Kanun amacı;

Kapsamda yer alan kuruluşların özel hukuk hükümlerine tabi olarak faaliyette bulunmalarını, uluslar arası kabul görmüş yönetim ilkelerine uygun yönetilmelerini ve performans hedeflerine ulaşabilmeleri için denetlenmelerini, gerektiğinde özelleştirmeye hazırlanmalarını sağlayacak şekilde yeniden yapılandırmalarını, uygun şartlarda özelleştirme programına alınması veya tasfiye edilmelerini sağlayacak kuralları belirlemektir.

Kapsam

Madde 2 ? Bu Kanun ekonomik alanda ticari esaslara göre faaliyet gösteren kamu sermayeli şirketleri kapsar.

Tanımlar ve Kısaltmalar

Madde 3 ? Bu Kanunda geçen deyimler ve kısaltmalar aşağıda tanımlanmıştır.

1-?Şirket? Kamu sermayeli şirket kamunun çoğunluk hissesine sahip olduğu, ekonomik alanda ticari esaslara göre faaliyet gösteren ve ekli listede belirtilen şirketlerdir.

2-?Müsteşarlık? Başbakanlık Hazine Müsteşarlığıdır.

3-?DPT? Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığıdır.

4-?ÖYK? Özelleştirme Yüksek Kuruludur.

5-?Sektör Bakanlığı?; Şirketin faaliyet alanı itibariyle ilgili sektörde politika belirleyen Bakanlıktır.

6-?YPK? Yüksek Planlama Kuruludur.

Şirketlerin Kurulması

Madde 4 ?

a-Şirketler Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulur.

b-Kamu Sermayeli Şirketler anonim şirket şeklinde kurulur. Bu şirketlerde Türk Ticaret Kanununun 277 nci maddesinde sözü edilen beş kurucunun bulunması şartı aranmaz.

Şirket Yönetim ve Denetleme Kurullarının Teşkili

Madde 5 ? Yönetim ve Denetim kurulu üyeleri Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın önerisi üzerine Genel Kurul tarafından atanır. Özel sektör payı olan şirketlerde Yönetim ve Denetim Kurullarının teşkili ana sözleşmelerinde ve ilgili diğer sözleşmelerde belirlenir.

Şirket Yönetim ve Denetim Kurulu Üyelerinin Nitelik ve Şartları

Madde 6 ?

a-Şirket yönetim ve denetim kurulu üyelerine atanacakların, Devlet memurluğuna atanabilme genel şartlarına sahip, yüksek öğrenim yapmış ve şirketin faaliyet alanı ile ilgili Şirket ana Sözleşmelerinde belirtilen idari ve mesleki ihtisasa sahip olmaları şarttır.

b-Birinci fıkradaki niteliklere sahip bulunan kamu görevlileri esas görevlerinden ayrılmak suretiyle şirket yönetim ve denetim kurulu üyeliklerine atanabilirler.

Şirket Yönetim ve Denetim Kurulu Üyelerinin Görev Süresi

Madde 7 ?

a-Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi sona erenler tekrar atanabilirler. Kurul üyeliği görevi sona erenlerden bir önceki görevi kamuda olan üyeler eski Kurumlarına iade edilebilirler.

b-Süre dolmadan üyeliğin boşalması veya üyelik için aranan niteliklerin ve şartların kaybedilmesi halinde, kalan süreyi tamamlamak üzere Yönetim Kurulunca atama yapılır ve ilk Genel Kurulun onayına sunulur.

Şirket Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

Madde 8 ? Şirket Yönetim Kurulu, Yüksek Planlama Kurulu kararıyla onaylanıp Hazine Müsteşarlığı tarafından tebliğ edilecek performans kriterleri çerçevesinde şirketin etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlayacak tedbirleri almakla yetkili ve yükümlüdür.

Şirketlerin Nitelikleri

Madde 9 ?

a-Şirketler, bu Kanun ile saklı tutulan hususlar dışında özel hukuk hükümlerine tabi birer anonim şirkettirler.

b-Şirketler, Genel Muhasebe Kanununa, Harcırah Kanununa, Sayıştay?ın denetimine ve büyük ölçekli altyapı yatırımları hariç olmak üzere Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi değildir.

c-Şirketlerin süresi, çalışma konuları, amaçları, merkezleri, sermaye miktarları, hisseleri, genel kurulları, yönetim ve denetim organları, hesapları ve karlarının dağıtımı ile faaliyetlerine, devir, birleşme, fesih ve tasfiyesine ilişkin esaslar Ana Sözleşmelerinde gösterilir.

d-Şirketlerin gerektiğinde özelleştirmeye hazırlanmalarını sağlayacak şekilde yeniden yapılandırılmalarına ilişkin usul ve esaslar Genel Kurul tarafından belirlenir.

Performans Hedeflerinin Denetimi

Madde 10 ? DPT ve Müsteşarlık tarafından yönetimin performansı her altı ayda bir Şirket Denetim Kurulu tarafından hazırlanan Raporlar da dikkate alınarak değerlendirilir. Yönetim, değerlendirme sonuçlarına göre Genel Kurul tarafından ücret, prim, hisse senedi vb. usullerle ödüllendirilebilir veya azledilebilir.

Şirketler Plan, Program ve Bütçesi

Madde 11 ? Yıllık performans hedeflerinin belirlenmesine ilişkin usul ve esaslar Müsteşarlık, DPT, Sektör Bakanlığı ve şirket yönetimi ile birlikte tespit olunur ve YPK tarafından onaylanır. Belirlenen performans hedefleri hazırlanan plan, program ve bütçede yer alır.

Şirketlerde Fiyat Politikası ve Görev Zararı

Madde 12 ? Şirketler ürettikleri mal ve hizmet fiyatlarını tespitte serbesttirler. Çeşitli kanun ve kararnamelerle şirketlere verilmiş olan görevler bu kanunun yayımı tarihinden itibaren yürürlükten kalkar. Şirketlere konuları ile ilgili olarak Bakanlar Kurulunca görev verilebilir. Bu görevden doğacak zarar ve mahrum kalınacak kar, yılı bütçesine konulacak ödenekten avans olarak ödenir. Söz konusu zarar ve mahrum kalınacak karın tutarı Müsteşarlık tarafından tespit edilir.

Mali, İdari ve Teknik Denetim

Madde 13 ? Şirketler, Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu?nun mali, idari ve teknik yönden sürekli denetimine tabidir. Şirketlerin Müsteşarlık tarafından tebliğ edilen performans kriterlerinin denetimini, Müsteşarlık gerekli gördüğü durumlarda Hazine Kontrolörleri Kurulu ve/veya bağımsız denetim kuruluşlarına yaptırabilir.

Temel İlkeler

Madde 14 ? Şirket personeli özel hukuk hükümlerine tabi olarak istihdam edilir. Çalıştırılacak personelin kadro sayısı ve unvanları ile ücret ve sair mali hakları şirketlerin Genel Kurullarınca tespit olunur.

Geçiş Dönemine Ait Hükümler

Geçici Madde 1 ?

a-Bu Kanuna tabi ekli listede yer alan şirketler bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte hiçbir hukuki merasime tabi olmaksızın anonim şirket olarak Ticaret Siciline re?sen sicil olunur. Şirket ana Sözleşmelerine ait Genel Kurul kararları ile buna göre şirketlerin organlarının teşkilatlanmaları, bu Kanun?un yayımı tarihinden itibaren en geç altı ay içinde tamamlanır.

b-Şirketlerin bu Kanun hükümlerine intibakını sağlamak üzere yapılacak bütün işlemler ile şirketler arası devredilecek veya devir alınacak menkul ve gayrimenkuller ile fikri ve ticari hakların devri ve devir alınması her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.

c-Yukarıdaki fıkralarda düzenlemeler yapılıp yürürlüğe girinceye kadar bu Kanun ile kaldırılan hükümlerin uygulanmasına devam olunur.

Geçici Madde 2 ? Şirket personeli 1475 sayılı İş Kanununa tabi olmakla birlikte bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığına tabi olarak kadrolu veya sözleşmeli personel statüsünde çalışmakta olanlardan isteyenler İş mevzuatına tabi personel statüsüne geçirilir ve istemeyenlerin kadrolu personel olarak istihdamına devam olunur. Bu kadrolar emeklilik, istifa, ölüm ve sair nedenlerle boşaldıkları taktirde hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır. İş Kanuna göre istihdam edilen personelden isteyenlerin T.C. Emekli Sandığı ile irtibatları devam eder. Bu durumda ilgililerin hizmet sürelerinin değerlendirilmesi 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre yapılır.

Madde 15 ? Şirketlerin özelleştirilmesine Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulunun Şirketlerle ilgili raporları da dikkate alınarak Müsteşarlığın bağlı olduğu Bakanın önerisi üzerine ÖYK tarafından karar verilir. 4046 sayılı Kanun kapsamında ve programında olan kuruluşlardan özelleştirme ihalesine çıkılmış olanlar hariç diğerleri statülerine iade edilir.

Madde 16 ? 233 ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameler yürürlükten kaldırılmıştır. Diğer kanunların ve 4046 sayılı Kanunun bu Kanuna aykırı olan hükümleri uygulanmaz.

Madde 17 ? Bu Kanun kapsamındaki hususlarda Türk Ticaret Kanunu veya ilgili mevzuattan ayrı düzenlemelerde bulunmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Yürürlük

Madde 18 ? Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 19 ? Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.?

GENEL GEREKÇE

Giderek küçülen ve globalleşen dünyamızda devletlerin performansının belirlenmesinde kamu sermayeli şirketlerin rekabet gücü ve başarısı önem arzetmektedir. Türkiye'deki mevcut mevzuat hükümlerine göre Kamu İktisadi teşebbüsleri (KİT) olarak bilinen kamu sermayeli şirketlerin modern ekonomik düzene, rekabetçi ortama ayak uydurabilmeleri için "iyi yönetişim" ve "kurumsallaşma" ilkelerini benimsemeleri ve uygulamaları kaçınılmaz bir gereksinimdir.

Diğer taraftan, özelleştirme kapsam ve programında olan ancak yıllardır özelleştirilemeyen çok sayıda kamu sermayeli şirket bulunmaktadır. Uzun süreden beri özelleştirme kapsamında bulunmaları nedeniyle bu şirketlerde büyük belirsizlik yaratmış, bunun sonucu mali ve idari yapıları bozularak verimsiz hale gelmişlerdir.

Bu kanunda özelleştirme kapsam ve programında bulunan şirketler ile mevcut KİT' lerin tamamı yeniden değerlendirilerek kısa sürede özelleştirilmeleri mümkün olanların özelleştirilmesi ve diğerlerinin ise yeniden yapılandırılarak özel sektör gibi çalışmaları öngörülmektedir.

Merkezi hükümetin çeşitli Bakanlıklar yoluyla KİT yönetimi üzerinde aşırı etkisi bulunmaktadır. Bu etki yönetimleri hantallaştırmakta ve sorumluluk kolayca siyasilere yüklenmektedir. Bunun sonucunda da yönetimin başarı ve başarısızlığı ölçülememektedir. Meclisin ve hükümetin KİT' ler üzerindeki denetim yetkisi kalkmamakta, tek elden ve etkili yapılması öngörülmektedir.

Ayrıca, sözkonusu kuruluşlara ilişkin mevzuatın çeşitliliği, karmaşıklığı ve uygulamada yaşanan çokbaşlılık; sadeleştirilmiş, hızlı ve etkin karar almayı sağlayan bir düzenlemeyi gerekli kılmıştır. Böylece, Şirketlerin bu Kanunla düzenlenmeyen hususlarda Türk Ticaret Kanununa tabi olmaları ile etkin, verimli ve piyasa koşullarında çalışmaları sağlanacaktır.

Mevcut sistemin aksine, kamu sermayeli bütün şirketlerin Yönetim Kurullarının yetkileri genişletilmiş, daha hızlı karar almaları sağlanmıştır. Şirketlerin yetki ve sorumluluklarının net olarak tanımlandığı, insiyatif kullanmaya elverişli esnek idari bir yapıya kavuşturulmaları hedeflenmiştir.

Belirlenen kriterler çerçevesinde şirket yönetimlerinin performansları değerlendirilecektir. Böylece kamu işletmelerini bir şirket olarak görmek ve etkinlik, müşteri odaklı hizmet anlayışı ile yöneticilerin başarılarının ölçülmesi amaçlanmaktadır.

Şirket faaliyetlerinin uygunluk ve yerindeliği Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulunun yanısıra gerekli görüldüğü taktirde Hazine Kontrolörleri Kurulu ve bağımsız denetim kuruluşları tarafından denetlenebilecektir.

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı portföydeki kuruluşlardan oluşan büyük bir holding haline gelmiştir. İdare, kapsam ve programda bulunan kuruluşların özelleştirme uygulamalarıyla ilgili politikalar üretilmesini, alternatifler geliştirilmesini ve uygulamaların gerçekleştirilmesini sağlamaktan çok sözkonusu kuruluşların rutin faaliyetleriyle ilgili işlemleri yapar duruma düşmüştür.

Bu nedenle Şirketlerin gerektiğinde özelleştirmeye hazırlanmalarını sağlayacak şekilde yeniden yapılandırılmalarına ilişkin usul ve esasların Genel Kurul tarafından belirlenmesi gerekli görülmektedir. Böylece Özelleştirme İdaresi Başkanlığı yalnızca ihale işlemlerini yürüten küçük ve aktif bir birim haline gelecektir.

Şirketlerin faaliyet alanları ve yapılarına uygun düzenlemelerinin yapılmasına esneklik getirilmesi amacıyla kanun metni kısa tutulmuş ve Şirketlerin süresinin, çalışma konularının, amaçlarının, merkezlerinin, sermaye miktarlarının, hisselerinin, genel kurullarının, yönetim ve denetim organlarının, hesapları ve karlarının dağıtımı ile faaliyetlerine, devir, birleşme, fesih ve tasfiyesi ile diğer hususlara ilişkin esasların Ana Sözleşmelerinde gösterilmesi gerekli görülmüştür.

KAMU SERMAYELİ ŞİRKETLER KANUNU TASARISI TASLAĞI

EK-LİSTE

Kanun Kapsamındaki Kuruluşlar (Bağlı Ortaklık ve İştirakler Dahil)

1 ? TPAO (Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı)

2 ? BOTAŞ (Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş.)

3 ? TTK (Türkiye Taşkömürü Kurumu)

4 ? DMO (Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü)

5 ? MKEK (Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu)

6 ? TKİ (Türkiye Kömür İşletmeleri Genel Müdürlüğü)

7 ? TMO (Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü)

8 ? Elektrik Üretim A.Ş.

9 ? Türkiye Elektrik İletim A.Ş.

10 - Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt A.Ş.

11 ? TEDAŞ (Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş.)

12 ? ÇAYKUR (Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü)

13 ? TİGEM (Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü)

14 ? SÜMERHALI (Sümer Halıcılık ve El Sanatları Sanayi T.A.Ş.)

15 ? ETİ Holding A.Ş (Madencilik)

16 ? TCDD (T.C.Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü)

17 ? PTT (T.C. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü)

18 ? DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü)

19 ? Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmesi Genel Müdürlüğü

20 ? T.Ş.F.A.Ş. (Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş.)

21 ? EBÜAŞ (Et ve Balık Ürünleri A.Ş.)

22 ? Eti Bakır A.Ş.

23 ? Eti Gümüş A.Ş.

24 ? Eti Elektrometalürji A.Ş.

25 ? Eti Krom A.Ş.

26 ? Sümer Holding A.Ş.

27 ? TDİ (T.Denizcilik İşletmeleri A.Ş.)

28 ? SEKA (T.Selülöz ve Kağıt Fabrikaları)

29 ? TEKEL (Tütün, Tütün Mamülleri Tuz ve Alkl. İşleri Genel Müdürlüğü)

30 ? TAKSAN (Takım Tezgahları San. Ve Tic. A.Ş.)

31 ? TÜGSAŞ (Türkiye Gübre Sanayi A.Ş.)

32 ? KBİ (Karadeniz Bakır İşletmeleri A.Ş.)

33 ? Gerkonsan (Gerede Çelik Konstrüksiyon ve Teçhizat Fabrikaları San ve Tic. A.Ş.)

34 ? THY (Türk Hava Yolları A.O.)

35 ? PETKİM (Petrokimya Holding A.Ş.)

36 ? TÜPRAŞ (Türkiye Petrol Rafineri A.Ş.)

37 ? TTAŞ (Türk Telekomünikasyon A.Ş.)

38 ? ESGAZ (Eskişehir Şehiriçi Doğalgaz Dağıtım, Ticaret ve Taahhüt A.Ş.)

39 - BURSAGAZ (Bursa Şehiriçi Doğalgaz Dağıtım, Ticaret ve Taahhüt A.Ş.)

40 ? DİVHAN (Divriği ? Hekimhan Madenleri Danayii ve Ticaret A.Ş.)

41 ? T.Demir Çelik İşletmeleri Genel Müdürlüğü

25 Eylül 2008 20:40

a.ş olunca statümüz işçi olacakmış ama nezaman herkezden farklı bi ses çıkıyor özelleşme yolunda hiçbir çalışma yok


shadowfax
Daire Başkanı
25 Eylül 2008 20:47

ne a.ş si arkadaşım...olsa ne olur ,bu zihniyetle a.ş olsa ne olur ..ne değişir...bayram tatili gelir mi gelmez..damacana su gelir mi gelmez..şubede yanına bir memur verilir mi verilmez,subeye tuvalaet-lavabo yapılır mı yapılmaz...aş olsa ne olur ne.müşteri gene söver anana -avradına gene söver,gene tehdit eder...çıldırtmayın yaw adamı...zaten cinler tepede...arife günü yakacam şubeyi...

25 Eylül 2008 21:00

evet bunalrın hiçbiri olmaz ama satatü değişirse sözleşmeyi kabul etmeyip diğer kamu kurumlarına nakil talabimiz olur.

benim istifa edip daha az maaşa özel sektöre giden arkadaşım bile var ya düşün kurumun halini


sarı5
Şef
25 Eylül 2008 21:44

shadovfax... sen ne cıldırıypn ki. al raporu senı cıldırtanlar cıldırsın. sen de bak keyfıne..... bu kadar basit... hangı doktora gıtsen sorununu anlatsan sana raporu verır. hoş bu durumda fazla abartmana gerek yok bence. sana olan olmuş babacan. al raporu bak keyifciğine.....


sarı5
Şef
25 Eylül 2008 21:49

Kamu İktisadi Teşebbüslerindeki Reform Düzenlemleri

Hazine Müsteşarlığınca hazırlanan ve aralarında BOTAŞ, TTK, DMO, TEKEL, THY, PTT, Çaykur, TEDAŞ, TPAO ve MKEK gibi kuruluşlarında yer aldığı bir çok Kamu İhtisadi Teşebbüsü yeniden yapılandırılmaktadır. Yapılan düzenleme ile ÖİB ve Hazine Müsteşarlığı portfoyinde olan KİT'ler ile özel hukuk hükümlerine tabi KİT'ler aynı statüye (Anonim Şirket) kavuşturulmakta ve bu kuruluşlarda çalışan personele işçi statüsüne geçme hakkı getirilmektedir. Kamu Sermayeli Şirketler Hakkında Kanun Tasarısı Taslağı hakkındai ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Aşağıda yapmış olduğumuz açıklamalar Hazine Müsteşarlığından sitemize ualaşan Kamu Sermayeli Şirketler Hakkında Kanun Tasarısı Taslağı temel alınarak yapılmıştır. Şu anki taslak henüz son halini içermemektedir. Taslak için Adalet ve Maliye Bakanlığı ile DPT, ÖİB ve DPB'den görüş istenmiştir. Genel görüşler değerlendiriltikten sonra taslak yeniden düzenlenece Bakanlar Kurulunun kararının ardından da TBMM'ye sevk edilecektir.

Taslak Hazine Müsteşalığınca hazırlandığından olsa gerek önemli teknik eksiklikler taşımaktadır. Geçici madde 1 de yer alan "hiçbir hukuki merasime tabi olmaksızın ibaresi" herhalde ilke kez karşılaşılacak Kanun maddesi olacaktır. Site olarak tasağa ilişkin eleştirilerimizi taslak TBMM'ye sevk edildikten sonra yayınlayacağız.

Kamu Sermayeli Şirketler Hakkında Kanun Tasarısı Taslağı ile muevcut KİT'lerin tabi olduğu 233 ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameler kaldırılmaktadır. Düzenlemede aşağıdaki çizelgede belirtilen kurumlar "Şirket" olarak adlandırılmaktadır. Şirketler anonim şirket şeklinde teşkilandırılacaktır.

Şirketlerin Yönetim ve denetim kurulu üyeleri Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın önerisi üzerine Genel Kurul tarafından atanacak ve görev süreleri üç yıl olacaktır.

Şirketler özel hukuk hüküm hükümlerine tabi olduğundan Genel Muhasebe Kanunu ve Harcırah Kanununa tabi olmayacaklardır. Şirkerler ayrıca büyük ölçekli alt yapı yatırımları haricinde de Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi olmayacaktır.

Aşağıdaki çizelgede yer alan kuruluşlarda çalışan personele ise yeniden yapılandırıma kapsamında işçi statüsüne geçme hakkı sunulacaktır. Düzenlemenin geçici maddelerinde işçi statüsüne geçmek istemeyen personelin kadrolu personel olarak istihdamlarına devam edileceği hüküm altına alınmıştır. Ayrıca, İş Kanuna tabi olarak çalışan personelden isteyenlerin Emekli Sandığı ile irtibatı devam edecektir.


shadowfax
Daire Başkanı
25 Eylül 2008 21:49

sayın sarı baba, vicdan meselesi..ne olacak bu sefer merkezdeki bi arkadaşı şubeye yollayacaklar..yazık onlara..onların işinin artmasına neden olacak ,yoğunluk olcak ...sonuçta onlarda bizimle beraberler,onlarda bizim gibi ezilenler...ben dogruyum, dürüstüm ...özeüme sözüme ihanet edemem...


sarı5
Şef
25 Eylül 2008 21:56

bu arada tasarının hazırlanma yılı 2003 tür...

25 Eylül 2008 22:02

ptt nin özelleşmesi uzun bir dönem alır.


sarı5
Şef
25 Eylül 2008 22:04

a.ş olsun yeter bize.. o zaman pek cok avantajın oluyor.izne cıkma al parasını. telekomdakıler ıznı mecbur kullandırıyorlar. baska kuruma gecene kadar 5 sene sure verıyorlar. kullan sonuna kadar sonra da bak ısıne........

25 Eylül 2008 22:07

kurum kolay kolay özelleşmeyi kaldıramaz statü değişikliğinide çükü çalışanların büyük bir kısmı maaş ne olursa olsun diğer kamu kurumlarına nakil olmak isteyecek istiyorda


shadowfax
Daire Başkanı
25 Eylül 2008 22:07

sayın sarı siz genel müdürlüktesiniz galiba..bu a.ş konusunu iyi takip ediyorsunuz..genel müdürlük personeline sanırım 9 gün tatil var..yoksa kan gövdeyi götürürdü..ezilenler garip gişeciler anlaşılan ..zaten garip olmasalar ptt de ne işleri var!!!hem de subede gişede!!


sarı5
Şef
25 Eylül 2008 22:12

iyi de babacıgım. sana da yazık. vıcdan vıcdan ama senın durumun ozel. bunu her arkadas anlayabılır..... benım 11 gunluk oglum var ve ben bugun ıse basladım. dogum ıznını vermedıler. ama sansıma evım ptt nın hemen ust katı. lojmandayım. ALLAH a şükğrakrabalarım ''cok duskundurler bana'' :)

ama cok dogru ıkı sozun var.

- haksızlık karsısında susan dil şeytandır

- ahırette gorusuruz..

sımdı sussan bır turlu susmasan bır turlu.

bbence bu durumda yapılacak en ıyı sey maşa varken elini ateşe sokmamaktır. aslında tum ptt cıler sendıklar olmadan genel anlamda iş yavaşlatsak o zaman o ruhsuzlar bunların ne derdi var diye sorarlar ama...... maşa: işini sen yönet. kitaba aykırı olmadan bak işine.. agır agır. sakin sakin.. 3. ayda 1400 ytl acık verdım. neden. aman mıllet magdur olmasın. aman işler gitsin. aman da aman.... sen tedbırını al ve koy gerisini...

Toplam 1984 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi