Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : a_durmazburak363
01 Ağustos 2008 19:42  


Sbs de okul başarı puanı kaldırılmalı

Bir öğrencinin sbs sınav puanı 380.375, okul başarı puanı 79.69,davranış puanı 81= sbs sınıf puanı 395.352

Bir diğer öğrenci sbs sınav puanı 388.142. okul başarı puanı 79,56, davranış puanı 95= sbs sınıf puanı 395,250

İkinci öğrenci hem sınav puanı olarak hem davranış notu olarak birinci öğrenciden daha iyi durumda. Okul başarı puanındaki küsuratlardaki çok küçük bir fark yani bir punın %13 oranındaki fark öğrencinin 8 puanlık farkı kapatıp,diğer öğrencinin önüne geçmesini sağlamıştır.

Birinci öğrencide 7 puan ikinci öğrencide 15 puanlık bir artış sağlamıştır. Bu nasıl iştir?

Bu nasıl bir değerlendirmedir.Ya da burada birilerinin hakkı yanmiyor mu?

Bu örneklere benzer o kadar tuhaf sonuçlar varki.

02 Ağustos 2008 13:31

cankul

Vediğiniz örnekte 8 puanlık fark çıkması başaı puanından ileri gelmiyor.Bu işte bakkal hesabı yaparsanız yanılırsınız..Şöyle ki

Sınıf puanı için SBS puanının yüzde yetmişi alnıyor.. O zaman birinci örnekteki öğrencini sınıf puanına katkısı 26 puan ikinci örnekteki öğrencinin ise 271 oluyor. Bakın ilk baştaki 8 puanlık fark 5 e düşütü..Birinci örnektek öğrencinin davranış puanındaki düşüklükten kaynaklanan fark ta hesaplarsanız 3- puan civarında çıkar..Başarı puanları arasındaki yarım puanlık fark da sınıf puanına yansımış zaten..

Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi mebin sitesinde var.

http://oges.meb.gov.tr/oks/docs/aciklama.pdf

03 Ağustos 2008 12:24

cem.cemer

A okulunda en başarlı öğrencinin derslerinin not ortalaması 98,

B okulunda en başarılı öğrencinin derslerinin not ortalaması 90 olsun.

A ve B okulundan birer öğrencinin sbs sınavı ders puanı ortalaması ve davranış notları aynı olsun.

Örnek

Sbs puanı 400 ders ortalaması 85 davranış notları da 100 olsun.

A okulundan sınava girenin sınıf puanı 413,418

B okulundan sınava girenin sınıf puanı 423,056 olmaktadır. Yani bütün notları ve sınav puanları aynı olduğu halde farklı okulda okumaları 10 puanlık fark yaratmıştır.Bu durumun ne kadar adil olduğu ortadadır.

Bu kadar saçma bir uygulama binlerce öğrenciye haksızlık yapılmasına neden olmuştur. Öğrencinin B okulunda okuması suç mudur? Böyle haksızlık olur mu?

Bu durumun düzeltilmesi şarttır. Değerlendirmede bütün okullarda en yüksek not 100 olacağı varsayılarak uygulanmalıdır.

03 Ağustos 2008 12:34

cem.cemer

Puan farkı öğrencinin okuduğu okuldaki ortalaması en yüksek öğrenciye göre kıyas yapıldığı için ortaya çıkmaktadır.Bunun farkındayım ancak böyle bir uygulamanın adil olmadığının da farkındayım.

Ne yani son anda bir öğrenci okuluma kayıt yaptırsın ortalaması 100 olsun halbuki o gelmeseydi diğer arkadaşın ortalaması atıyorum 89 du. Ve yine atıyorum benim artalamam da 80 olsun.

Son gelen öğrenci gelmeseydi benim puanım sınav puanıma daha fazla yansıyacaktı değil mi?

Şimdi daha az yansıyacak.

Bu doğru bir sistem midir şimdi? Yıllarca oku,dersanelere git vs.vs... son anda sınav ve başarı durumun dışındaki bir değişiklik sınav sonucunu etkilesin.Olur mu böyle?

Başarı puanı ya kaldırılmalı ya da bütün okullarda en başarılı öğrencinin ortalaması 100 varsayılarak hesaplanmalıdır.

03 Ağustos 2008 12:41

cem.cemer

Ortalaması atıyorum 90 olan bir öğrenciyi varsayalım. Bu öğrencinin sınıfında yani kendi okulunda en başarılı öğrencininki de 98 olsun.

Ortalaması 90 olan öğrenci şöyle bir araştırma yapıp ortalamaların düşük olduğu bir okula bir şekilde kaydını yaptırsın ve yeni okulunda en yüksek ortalamaya sahip öğrenci konumuna gelsin.

Bu öğrencinin sınav puanı bariz bir şekilde artar mı artmaz mı?

Burasa Türkiye olmaz olmaz demeyelim.

04 Ağustos 2008 15:05

*yağmur
Kapalı

Örnek: SBS Puanları ve YBP'leri aynı olduğu halde okullarındaki en büyük YBP'leri farklı olan

öğrencilerin durumu

Farklı SP = (SBS x 0.70) + ( ( ( YBP / EnbYBP ) x 500 ) 0.25 ) + ( ( DP x 5 ) x 0.05)

Okuldaki 2

Öğrenci SBS YBP EnbYBP DP SP

1. Öğrenci 488.305 98.20 100.00 100.00 489.564

2. Öğrenci 488.305 98.20 98.50 100.00 491.433

farklı 2 okuldaki öğrenciler karşılaştırılmıştır. Bu

öğrencilerin SBS ve YBP?leri aynı olmakla birlikte okullarındaki en büyük YBP?leri farklıdır.

2. öğrencinin YBP?si, okulundaki en büyük YBP?ye daha yakın olduğu için SP?ye YBP

katkısı daha fazla olmuş ve bu nedenle SP?si daha yüksek olmuştur

Ben bu mantığı kavrayamadım.Puanı yüksek olan öğrencinin okul arkadaşlarına zararı dokunuyor.

05 Ağustos 2008 09:37

*yağmur
Kapalı

okul başarısının yüksek olması o okulun öğrencileri için avantaj mıdır yoksa dezavantaj mı?

sbs sonucuna göre dezavantaj anlıyorum.Bu mantığı anlayamdım.

31 Ocak 2009 05:47

atahoca

Hesaba gerek yok.

Tek şubeli okul olsa, öğretmenler insaniyetten ötürü bile hata yapmasalar bile tamam değil.

Ne SBS 'de ne de ÖSS'de okul başarı puanı gibi puanlar olmamalı.

04 Şubat 2009 04:42

tekiner06
Yasaklı

Asıl ermeydanı SBS (OKS) ile ÖSS dir.. Aslolan yazılı sınav sorularıdır.. Bilgili olanlar, kendini orada göstermelidir.. Liseden takdir, teşekkür olanlar ÖSS de dökülüyorlar. En kıt puanlı yerleri kazanamayan binlerce öğrencimiz var!.. Yazık!

Doğrusu; iyi ve doğru olanı berbat etmekte üstümüze yoktur.

OÖBP ile, başarısızları başarılı, başarılıları da başarısız ilan ederiz.. Sınav soru ve yanıtlarını kaale almayız.. Daha sonra da başarı puanlı öğrenciler üniversitelerde dökülürler.

İleride güzel veya yakışıklı olanlara da ek puanlar verilirse

hiç şaşırmam!.. Şimdiki M.Eğitim Bakanlığı'ndan bu da umulur.

1999 da yapılan ÖSS sınavında MAT: 44/44, FEN 44/40, TÜRKÇE 44/43, SOSYAL 44/40 net çıkaran öğrenci, EA da Türkiye 1299 uncusu olmuştu ama OÖBP uygulanınca 6400 üncü sıraya inmişti.

Mühendis veya Doktor olacak öğrenci İktisat bölümünü kazandı.

Öğrencinin OÖBP iyi olsaydı ODTÜ ve BOĞAZİÇİ Üniversitesinde Mühendislik okuyacaktı. Veya HACETTEPE İNG.TIP'a girecekti..

1999 yılındaki ÖSS'de, her bölümden 44 er soru çıkmıştı. Ank.

Anadolu Lisesinde 7 yıl Almanca okuyan öğrenciye, Alman olan 6 öğretmen, kendi derslerinden 3/5 oranında puan vermişlerdi.

Üstelik, o yıl sistem değişikliği geriye dönük uygulanmıştı..

Milli Eğitim Bakanlığı'na beddua etmeyen mi var?..

Saygılarımla..

04 Şubat 2009 15:29

hüseyin19

bu sbs puanarına Oöbp katılması yanlı bunun aksini iddaa eden arkadasımız yoktur.

Okul bazında işi ele aldığımız zaman 1. ve 2. öğrenci arasında 10 puanlık br ortalama farkı varsa diğer öğrenciler yandı ki ne yandı.Alacakları puanlar yarı yarıya düştü bi de ister istemez notlara subjectif yaklasılıyor oda haksızlı getiriyor bir beldede dersgören(2 brans öğretmeni varken) öğrenci ile ilde en sıkı denetimi olan herderse farklı bir öğretmenin girdiğiokulda ki öğrenci aynı degerlendiriliyor.

onu da bırakın sbs de basarısız olan öğrencinin tüm sorumlusu bakan tarafından öğretmen olarak gösteriliyor bunun yorumunu da yazın arkadaslar

04 Şubat 2009 18:49

serkpss

sayın hüseyin çelik öğrencilerin okullarda aldıkları başarı puanlarının yavrularımızın geleceğine yön vermede en büyük faktörlerden biri olduğu kuşkusuzdur.yıllardır öss den uygulanan adaletsiz sistem şimdi de sbs sınavlarında okul ders notu ve okul davranışlarının toplam katkısı %30 alınarak en önemli kriterlerden birini oluşturmaktadır.Bu denli büyük öneme sahip olan okul notlarının belirlenmesi merkezi sınav sistemiyle belirlenmelidir.öğretmenlerin büyük çoğunluğundan en ufak şüphem yok fakat sizlerde takdir edersinizki azda olsa okullarda torpil yapıldığını duymaktayız.torpil yapılan 1 öğrencide olsa sıralamayı etkilemektedier bu durum haksız rekabete yol açmaktadır.öğrencilerin vebali, fazla not verenlerin ve alanların vede bu sisteme göz yumanların üzerinde olacaktır.ayrıca öğretmenlerin not kriterleri farklı kiminin notu bol kimininki kıt;kimi zor soru soruyor kimi kolay aynı okulda farklı sınıflara giren öğretmenlerin dahi not kriteri farklı bu durum öğrenciler arasında haksız rekabete yol açmaktadır.öğretmenin birisi forumların birinde yazmış okul müdürü beni yanına çağırdı ve çocuğunun notunu yükseltmemi söyledi ben hayır diyince bunun üzerine idareden notu yükseltmiş bu durumu farkeden öğretmen milli eğitim müdürlüğüne şikayet etmiş bu sadece bir tanesi bu ve buna benzer olaylar çok rastlanmaktadır.siz ösym tarafından şaibeden uzak hakkaniyeti yüksek ve disiplinli bir sınav yapacaksınız diğer taraftanda bu okullarda sınav gözetmenlerini dahi farklı okullara vererek güzel bir önlem alacaksınız diğer taraftanda okullarda öğretmenler kendi çocuklarına not verme konumunda olacaklar bu notlarda yüzde 30 etki yapacak tüm bunlar azda olsa çokda olsa adaletsizlik barındırmaktadır fırsat eşitsizliğine sebebiyet vermektedir;ayrıca antrenmanda iyi çalışan bir sporcuya 100 metre yarışında oğlum sen anterenmanda çok iyiydin bu nedenle yarışa 30 metre ılerıde başla demekle,okul başarı puanını sınavlarda yüzde 30 eklemenın ne farkı vardırki sınavlar er meydanıdır herkes çıkar orda kendini gösterir başarılı bir öğrenciyse zaten mükafatını orda görür madem notlar alınacak yukarıdada belirttiğim gibi dönem sonları yapılacak olan merkezi sınavlarla bari notlat belirlensinki sistem daha adaletli olsun.bu durumu sayın bakanım farkedince eminim çözer dedim benim düşündüklerimi sayın bakanımda fazlasıyla idraki içerisinde ama bir türlü çözümlemedi bu nedenle fazlada umudum kalmadı ancak sayın başbakanımın çoğunluğun sesi olduğundan ve bundan sonrada olacağından adaletten ve hakkaniyetten yana kararlar aldıracağından şüphem yok aksi halde başbakanım çoğunluğun sesi olmazsa yargı bu fırsat eşitsiliğine çözüm getirmeli

06 Şubat 2009 20:56

serkpss

gncl

06 Şubat 2009 21:44

hatip42

kusura bakmayın hocam ama okul başarı buanı kalkarsa okullarda son haftalarda öğrenci kalmıyor. öğrenci öğretmeni takmıyor. okullarda başıboşluk oluyor.

şimdi öğrenci öğretmennlerine daha iyi davaranmak zorunda, son haftaya kadar derslerine gelmek zorunda valla bence fıstık gibi oldu.

öğrenciler daha bi disiplinli oldu.

06 Şubat 2009 23:58

serkpss

sadece öğrencileri disipline etmek için başarı puanlarının sınavlara eklenmesi isteğiniz bence haksızlık.sadece öğretmenlerin rahatı için öğrencilerin haksız bir şekilde yarıştırılması haksızlık çünkü okullarda torpil olayları hat safhada öğretmen çocuğuna not bile veriyor bari öss sınavlarınıda kaldırın öğretmenlerin sadece notlarına göre üniversitelere yerleştirinde öğrenciler daha disipline olsun bazı öğretmenler çocuklarını en iyi bölümlere yerleştirsinler.

07 Şubat 2009 01:45

atahoca

Hocam,

Zaten SBS ile bir yerlere gelmek isteyen öğrenci seviyeli oluyor. Not olmadan öncede seviyeliydi. Yani davranış notu vs. not vermesekte onlar zaten sorun çıkarmaz.

Sorun çıkaracaklar zaten notu da takmaz. Hem not silah olarak kullanılmamalı. Yönetmelikler, kanunlar değişerek ve okul içinde farklı bir yönetim anlayışı ile ve ahlaki eğitime tekrar önemle bu işler değişmeli. Saygı meselesii halledilmeli. Günümüzde ilköğretim öğrencisi bile öğretmeni tehdit ediyor. Şahit oldum. Bu öğrenci ne SBS'ni umursayacak ki...

Zorunlu Eğitim-Sorunlu Eğitim oldu. Maalesef 5. sınıftan sonra meslek liseleri başlasa belki bir nebze düzelme olabilir.

SBS ve ÖSS de kalkmalıç Herkes yarışa 0 noktasından başlamalı.

08 Şubat 2009 11:41

cem.cemer

Bu konu daha çok su götüreceğe benzer.görünen o ki gerçekten haksızlık yapılmaktadır.Öğrencilerin gerçek başarısı ölçülmemektedir.

Bence bu sınavları her dönem için bir sınav yani toplamda 6 merkezi sınav yapıp, okul başarı puanını da ortadan kaldırmalıdır.Bu uygulanması zor bişey değildir.Bunu yaparkende müfredata uygun olmasına dikkat edilmelidir.Sınavlar kaygı verici olmaktan çıkarılmalıdır.

08 Şubat 2009 18:59

tekiner06
Yasaklı

Şimdiki sistemde sınav kağıdı notuna göre, ÖSS de 6.400 üncü olan öğrenci, OÖBP sayesinde 1.300 üncü olurken; aynı ÖSS de 1300 ncü olan öğrenci OÖBP yüzünden 6.400 üncü olabiliyor.

Tabii, aralarında "Kaf Dağı" yüksekliğinde bir fark doğuyor..

Zayıf öğrenciler zorlu ve popüler okullara, güçlü ve sınavda harikalar yaratan öğrenciler ise daha az seçilen okullara yön

almış oluyorlar. ODTÜ ve BOĞAZİÇİ Ü. Hocaları da kendilerine gelen öğrencilere bakıp "lahavle" çekiyorlar. Deli oluyorlar.

Ne adalet amma?..

Bu sistemi getirenlere, beddua edildiğini de hiç unutmayalım.

Saygılarımla..

09 Şubat 2009 21:12

serkpss

sbs ve öss sınavında kullanılan okul not ortalamaları merkezi sınavla belirlenmeli.bazı okullarda öğretmen kendi çocuğuna bile not verebiliyor.hakkını veren öğretmen çoğunlukta ancak bundan etkilenende olabilir.siz öğremene nasıl çocuğunun öss yada sbs sınavına gözlemci olarak görevlendirebilirmisiniz.mümkün değil;ancak sınavlarda kullanılan okul notlarının verilmesine izin veriyorsunuz.sbs lerde bu not etkinliği %30 u bulduğu halde.bunun haricinde çok torpil olayının yaygın birçok yerde oluyor duyuyoruz. okul notlarının sınavlarda kullanılması haksızlık.siz antrenmanlarda iyi çalışan naşarılı olan bir atleti gel sen antrenmanda çok iyiydin yarışlara 30metre ileride başla diyebilirmisiniz.diyemezsiniz o halde okul notları yüksek olanlarada ek puan vermeyiniz.zaten iyi öğrenciyse başarılı öğrenciyse sınavlarda zaten kendini gösterir.ek puan vermenin anlamı nedir anlamıyorum.not ortalamalarını illede alalım diyorsanız merkezi sınavlarla okul notlarını belirleyinde haksızlık torpilcilik adam kayırmacılıklar olmasın sistem daha adaletli olsun.

09 Şubat 2009 21:49

cem.cemer

Hakedenlerin yerini,haketmeyen birçok öğrenci alacak.Böyle saçma bir uygulama olmamalı.

09 Şubat 2009 22:04

serkpss

hocam öncelikle adalet dürüstlük ve hakkaniyet yolunda yazmış olduğunuz yazılardan dolayı sizleri kutluyorum.açmış olduğum başlıkları incelerseniz eğitim fakültesi mezunları forumunda birçok başlık açtım bu konuyla ilgili malesef birçok kişi halınden memnun destek veren yok denecek kadar az ve bir elin parmakları kadar bile yok malesef adaleti sağlama yolunda az sayıdada olsak bunu başarmak için elimizden geleni yapmalıyız.yeni yeni başlıklar daha açmalıyız. özellikle yoğun olan eğitim fakültesi forumlarıda başlıklar açılırsa yoğun forum olduğundan meb yetkilileri daha çok forumu inceleyebilirler.sizin ve tüm destek verecek arkadaşların o foruma başlıklar açmaya davet ediyorum.gereğini yapacağınıza ınanıyorum.

13 Mart 2009 13:12

destan54

Bu uygulama gerçekten haksızlık.Diyelim ki bir okulun Türkçe öğretmeni lise düzeyinde kompozisyon konuları ve kelime tahlilleri soruyor.Diğer okulun ki ise onların düzeyinde ve daha basit sorular getiriyor.Yani 1. öğretmen resmen çocukların sbs puanını düşürüyor.

Peki bu haksızlık niçin engellenmiyor.O kadar sendika var.Her şeye dava açıyorlar da bu iş için neden kimse uğraşmıyor?

Toplam 58 mesaj