Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : uludaburak363
02 Eylül 2005 19:18  


Kapalı
ilköğretim öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu

Özellikle ilköğretimlerde çalışan arkadaşlar bu kurul hakkında bilgi alışverişinde bulunalım.Aksayan yönleri ve önerilerimizi yazalım

02 Eylül 2005 19:34

erkes
Yasaklı

olabilir

02 Eylül 2005 22:16

poyrazzz

Ben iki yıldır bu kurulda görevliyim. İyi olur....

18 Eylül 2005 23:12

neptün

bende bu kurulda üyeyim , bilgi alışverişinde bulunabiliriz

18 Eylül 2005 23:35

nahiuluc
Yasaklı

Bu kurulun işleyişinde sorun yaşanan veya çözüm bulunmakta zorluk yaşanan kısımlar varsa gündeme getirilmeli.

Genelde sınıf veya rehber öğretmenlerinin prosedür takipsizliği, veli ile sürekli iletişime geçememek sonucu, kurulun kağıt üzeri iş yapması ile karşı karşıya kalınması gibi bir sorunun yaşandığını görüyorum çevre okullarda.

Üzücü yan, hemen hemen bir çok kurulun (göz önündeki okullar hariç) kağıt üzerinde gerçekleşmesi gibi bir sorunumuz da var.

Okul müdürünün anlayışı belirliyor bu gerçekleşme/me/leri.

Sıkıntıya düşülen konular ve izlenecek yollar hakkında kaygısı olanlar paylaşsın; ben de foruma üye bir çok arkadaş gibi yardımcı olmaya çalışırım.

18 Eylül 2005 23:42

özgürlük

tamam o zaman bende varım

19 Eylül 2005 01:02

uzmandanisman
Kapalı

benim gönrüğüm en büyük sıkıntılar şunlar:

1) öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun (buna alt kurul diyeceğim)yöneltmelikte belirtildiği gibi aylık olarak toplanamaması.

2)yöneltmelikte belirtilen kuralları ihlal eden öğrenciyi sağlıklı bir şekilde öğretmen veya idareci kurula taşıyamıyor

3)yöneltmelikte belirlenen formların eksik olması

4)işleyişte bir sıra ve düzen karmaşası yaşanması

21 Ekim 2005 23:51

uzmandanisman
Kapalı

ilköğretimlerde özelliklede bu kurulda görevli olan idareci ve öğretmen arkadaşlar bu forma gereken ilgiyi göstermemenizin sebebini bu kurulların tıkır tıkır işletildiğini ve herhangi bir sıkıntıya yol açacak bir karışıklık veya karmaşıklığın söz konusu olmadığını düşünüyorum.

Eğer durum yukarıdaki gibiyse bu kurulları gerektiği şekilde işleten arkadaşlardan ricam bu konuda bilinenin ötesinde neler yapıyorlarki bir sıkıntıyla karşılaşmıyorlar.Bu konuda yardımcı olurlarsa sevinirim.

22 Ekim 2005 14:49

nilüfer gül

Öğrenci davranışlarını değerlendirme üst kurulundayım.Görüş alışverişi bencede çok iyi olur.

22 Ekim 2005 14:51

nilüfer gül

Öğrenci davranışlarını değerlendirme üst kurulundayım.Görüş alışverişi bencede çok iyi olur.

23 Ekim 2005 03:56

uzmandanisman
Kapalı

Bir haftadır ilgili yöneltmeliği tekrar tekrar okuyorum.Her defasındada sanki o maddeleri okumamışım gibi yeni yeni şeyler öğreniyorum.

Mesala okudukça yerine getirilmeyen veya uygulanmayan maddeleri burda yazacak olursam (yani ihmal edilenler):

1-üstün başarı belgesi üstüste 3 yıl takdir alan(yani 6 kere ) öğrencilere bu belgeyi vermeyi okulumun ihmal ettiğine şahit oldum.

2-bir öğrenci eğer kınama veya okul değiştirme yaptırımı aldığı takdirde takdir veya teşekkürü hak etse dahi verilmemesi gerekirken bu maddenin bilinmediğine ve yanlış uygulamalara gidildiğine şahit oldum.

3-Yaptırımlardan birini ceza olarak alan öğrencinin dosyasına bu yaptırımların işlenmediklerine şahit oldum.

4-okul müdürü isterse direk olarak bir öğrenciye kınama yaptırımı uygulaya bildiği yöneltmeliklerde olduğu haldi idareciler ve öğretmenler bu maddeyi bilmiyorlar.

5-salt olarak bu kurulun sadece ceza olarak bir görevi olduğu zannediliyor.Oysa tüm başarı ve ödüller ayrıca okulla ilgili alınacak kararlar ve uygulamalar bu kuruldan geçmek zorunda.

6-Bir öğretmen bir öğrenci hakkında olumsuz bir durum karşısında nasıl davranacağını iblmediğine şahit oluyorum.

7-bu yaptırımlar ilk başta çok basit kaldığı anlaşılıyor.Fakat içine girdikçe aslında basit olmadığı ve bir öğrenci için ağır sonuçlar veya öğrenciyi caydıracak ağır sonuçlar olduğu görülüyor.

23 Ekim 2005 03:59

uzmandanisman
Kapalı

6. madde yanlışyazmışım doğrusu:

6-Bir öğretmen bir öğrenci hakkında olumsuz bir durum karşısında nasıl davranacağını bilmediğine şahit oluyorum.

23 Ekim 2005 04:21

uzmandanisman
Kapalı

8-yöneltmelikte bu yaptırımlar 6.7 ve 8. sınıf öğrencileri için geçerli olduğu halde daha alt sınıflar içinde bu yaptırımları uygulamak isteyen öğretmenler bulunmaktadır.

23 Ekim 2005 04:28

alsolen

Uzman hocam iki kurul var.Biri Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu,diğeri üst kurul görevleri farklı.Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun ceza ile bir ilgisi yok.

Söylediklerinde ne kadar haklısın hocam ben bu kurulları idareci iken işletmeye çalıştım,başaramadım.Şimdi ise hatırlatıyorum ama nerde iki yıldır üstün başarı belgesini bir öğrenciye bile vermedik.Müdürümüz böyle bir kurul olduğunu bile bilmiyordu...Bahsetsem sayfalar tutar.

Diğer bir konu yaptırımlar:Eski yönetmelikte üst kurulun başkanı okul müdürü idi.Bir öğrenciye Okul değiştirme cezası verdik;amacımız oluşan çeteyi dağıtmaktı.Klasör dolusu suç,ailesini ikna ettim tüm prösedürü tamamladım.İlçeye gönderdim.Bir de ne görelim.İlçe Kurulu oluşturamamış..Kaymakamın imzası bulunan belgeyi dahsilleyip kurul üyelerini yeniden oluşturdular.Sonuçta durum açığa çıkar diye ailenin itiraz etmediği cezayı geri gönderdiler.Hemde yönetmeliği hiç okumadan...Rezaletin bini bin türlü...Çılgına döndüm istifamı verdim.BENİM OKULUMA VE ÖĞRENCİME SÖZÜM GEÇMİYORSA BUYRUN SİZ YÖNETİN DEDİM.

Aman ceza verirken iyi düşünün..

23 Ekim 2005 16:23

uzmandanisman
Kapalı

sayın hocam iki kurulun farkındayım.

Bir konuya parmak basmışsınız bu vesileyle bu konuda bende şunları ifade etmek isterim:

111 madde:

d) Kınama yaptırımı, öğrenci davranışlarını izleme, değerlendirme ve geliştirme üst kurulu tarafından verilir.

g) Kınama yaptırımı okul müdürünün, okul değiştirme yaptırımı ise ilçe öğrenci disiplin kurulunun onayından sonra uygulanır.

i) Okul müdürü gerektiğinde yazılı savunmasının alınması şartıyla öğrenciye doğrudan ?Kınama? yaptırımı verebilir.

Madde 114- te Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulunun Görevleri arasında

c) Olumsuz öğrenci davranışlarını incelemek, nedenlerini araştırmak, değerlendirmek ve bu konuda uygun görülen rehberlik çalışmalarının uygulanmasını sağlamak, yaptırım uygulanmasına karar verilenlerin dosyasını üst kurula göndermek.

tüm bu maddelere bakıldığında öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun ceza veya yaptırım yapmaması gerektiği gibi bir durum söz konusu fakat ben burda bu kurulun uyarma yaptırımı (yani sözlü uyarılması ve öğrenciyle sözleşme) yapılabileceğini düşünüyorum.

23 Ekim 2005 16:45

uzmandanisman
Kapalı

Okullarda Bu kurulların sağlıklı işletilmemesindeki sebeplerden birisi olarak ben ÖDDK sağlıklı işletilememesine bağlıyorum.

yöneltmelikte öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun görevleri belirtilirken;

1- genel ifadelerin kullanılması,

2- somut adımlarla yapılacak iş ve işlemlerin anlatılmaması,

3- Üyelerin toplanamaması,

bu kurulun sağlıklı işletilmemesindeki sebepler olarak görüyorum.

Bu kurul çalışmayınca üst kurulda çalışamıyor.

Burdan önerim:

ÖDDK için

1-genel ifadelerden kaçınılması

2-somut adımlarla görevler ifadelendirilmeli subjektif değerlendirme ve uygulamalara yol açaçak ifadeler yöneltmeliklerden çıkartılmalıdır.

3-üyeler bu kurulun çok iyi bir işleyiş ve hızlı çalışma potansiyelini kaldırabilecek kişilerden seçilmelidir.

Üyelerin kimlerden oluşturulması gerektiği tekrar masaya yatırılmalıdır.OGYE veli temsilcisi,OÖK başkanı ve Üstün Başarı Belgeli bir öğrenci bu kurulda yer alması tekrar görüşülmelidir diye düşünüyorum.

Çünkü bu yöneltmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren ben bu üyelerle hiç karşılaşmadım.

07 Kasım 2005 23:37

uzmandanisman
Kapalı

bu yöneltmelikte bir iki madde değişti.

1)eskisinde öddkuruluna m.yardımcısı yenisinde seçilen herhangi bir öğretmen başkanlık ediyor.

2)eskisinde ödd üst kuruluna müdür yenisinde m.yardımcısı başkanlık ediyor.

3)eskisinde öddkurulunda rehber öğretmen üye değilken yenisinde üst kurulda olduğu gibi bu kuruldada görevli.

07 Kasım 2005 23:44

uzmandanisman
Kapalı

ilköğretimlerde rehber öğretmenin bu kurullardaki görevi yanlış anlaşılıyor.bu kurullardaki görevi öğrenci hakkında rapor yazmasıdır.

yöneltmelikte rapor örneği olmadığı için böyle anlaşılmaya yol açıyor.

özellikle il veya ilçe öğrenci davranışları değerlendirme kuruluna öğrenci sevkedildiğinde il veya ilçedeki kurul rehber öğretmenin raporu oılmadan kalem oynatmıyor.(oynatanlarda var fakat bu doğru değil)

11 Kasım 2005 20:11

uzmandanisman
Kapalı

Osmanli zamanında, Bizans donanması ile Osmanlı donanması savaşacaklar. Bizans 10 gemilik muhteşem bir donanma hazırlar ve denize açılır. Donanmanın başında Andropolos vardır. Andropolos en öndeki geminin burnunda elleri göğsünde heybetli bir heykel gibi durmaktadır ve hemen arkasında yaverleri vardır. Hep birlikte Osmanlı donanmasını beklemektedirler. Yukarıdan gözcü bağırır:

"Komutanım, Osmanlı donanması 3 gemiyle göründü".

Komutan yaverine döner ve:

"Bana kırmızı gömleğimi getirin eğer savaşta yaralanırsam

kanım belli olup da askerlerin morali bozulmasın."der. Hemen kırmızı gömleği Giyer ve aynı ihtişamıyle yerinde durur. Gözcü yine bağırır:

"Komutanım, o 3 geminin ardından 30 gemi daha göründü."

Andropolos tekrar yaverine döner ve hafifce mirildanir:

"Bana kahverengi pantolonumu getirin."

11 Kasım 2005 21:44

metilen

Sayın hocam çok önemli bir konu bencede eğer bu kurullar işlerlik kazanırsa(ciddi anlamda)okullardaki disiplin probleminin azalacağını düşünüyorum.Fakat bir öğrenci hakkında dilekçe verdiğinizde bazı öğretmenler tarafından problemliymiş gibi görülüyorsunuz.Birşeyi daha merak ediyorum sizin okullarda okul değiştirme cezası alan var mı?

11 Kasım 2005 23:34

uzmandanisman
Kapalı

İkisenedir uğraşıyorum.Bu kurulun sağlıklı işleye bilmesi için:

1)Tüm Öğretmen ve idarecilerimize bu konu hakkında bilgi verdim.

2)6.7. ve 8.sınıf öğrenci velilerine bu konu hakkında bilgi verdim.

3)6.7. ve 8.sınıf öğrencilere bu konu hakkında bilgi verdim.

4)İlgili maddeleri A3 boyutunda çerçeveletip okulun tüm korudorlarına astırdım.

5)Yöneltmelikte geçen işleyişin standart çalışmasını yaptım.[Dilekçe, tutanak, sözleşme (yöneltmelikteki ek 10 belgesini daha kullanışlı hale getirdim)örnekleri hazırlayarak tüm öğretmenlerimize dağıttım.

6)Sene başı öğretmenler kurulu toplantısında yöneltmeliğe uygun seçimlerin yapılmasını sağladım.

7)ÖDDK. ve ÖDDÜKurulunda görevli kişilere görevlerini anlatan yöneltmelik maddelerini hazırlayıp Müdür adına o kişilere tebliğ ettim.

8)Her iki kurul için dosya oluşturdum.İlgili dosyalara ait Tutanak defteri hazırladım.

SONUÇ:Sıfır elde var sıfır.

Metilen öğretmenim, öğretmenler, hatta kurulda görevli öğretmenler başta olmak üzere, idarecilerde dahil olumsuz öğrenci davranışları konusunda zaman zaman çektikleri sıkıntıyı dile getiriyorlar ve 'birşeyler yapılmalı.... bu böyle gitmez....., bu öğrencilere gerekenler yapılmalıdır...' vs vs. cümlelerini çok kullandıkları halde okulumuzun kurulları var gerekeni yapalım DEMEDİLER.

Sonuçta bu kurullar işlemediği için okul değiştirme yaptırımı için İL MEB öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna sevkettiğimiz öğrenci olmadı.

Not:okul değiştirme cezası alan var mı? diye sormuşsunuz.Ceza ibaresi önceki yöneltmeliğin bir kaç yerinde geçiyordu.Yeni düzenlemeyle birlikte ibaeler çıkartıldı.Bilginize...

Toplam 22 mesaj
ANKET
Sizce Cumhurbaşkanı kim olmalı?











Grup Vizyon