Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : iren17
16 Ocak 2009 20:42  


cocuk olsun diye 500 yasin

kursumuzdaki ögrencilerden yada dışardan bazı bayanlar yanımıza gelip hocam falancanın cocugu olmuyor 500 yasin dagitabilirmisiniz diyorlar herkes sadece bir tane alabiliyor birden fazla alamazmış bunun bidat oldugnu biliyorum fakat kırmamak adına kabul ediyorum yanlış mı yapıyorum sayı önemli degl bir defa samimiyetle okunması da yeterli diyorum anlamıyorlar sureler bu niyetle okunabilir mi evlenmek icin şu sure şu kadar cocuk icin su sure şu kadar ev icin araba icin şu kadar okumak diye bazı kitaplarda (hanımların tabiriyle güllü yasinlerde) bana cok dogru gelmiyor ihl mezunuyum ilahiyatcı olmadıgım icin cok fazla bir bilgim yok

16 Ocak 2009 22:45

yalçın30
Kapalı

hımmmmm çok ilğinç.... gülmekten kırıldım valla.sana değil.ölülere yasin okumayı yasakladılar,bari dirilere okunsun dediler,,,,ama bu şekilde değil sanırım.)))))

hay allahım yarabbim niye bu zamanda insanlar doktoru unutur ki, hemi de teknoloji gelişmişkene...?

yine de olmuyorsa şartları zorlamanın ne alemi var...bırak olmasın belki böylesi hayırlıdır...

doktora git sonra tevekkül et...... sencede öyle değilmi...?

16 Ocak 2009 22:47

kurmay*

ben çocuk olsun diye ne yapıldığını biliyom ,ama yazmaya gerek yok herkes de biliyodur zaten :))

16 Ocak 2009 22:52

zeynepp38

doktora zaten gidiyorlar o kadarda degil ama ek olarak 500 yasın işin garip tarafı okurum diyenlerin hepsi okuyormu acaba uc gun icinde okunacak diyorlar ben bazen unuturyorum açıkcası tefriciye konusunda duşunceler ne?

16 Ocak 2009 23:05

yalçın30
Kapalı

kardeşim bir rahatsızlık varsa ilkönce doktora gidersin..sonra dua ya koyulursun..yada gitmeden de okursun ..ama doktora kesin gidersin...ister salatı tefriciye oku,,ister hatim yap...ama doktora gitmelisin...

16 Ocak 2009 23:10

zeynepp38

o kadarını biliyorum biyoloji okuduk heralde ben bunun dini boyutunu sordum

16 Ocak 2009 23:14

**Göksu*

Yâsin sûresi, Müslümanlar tarafından çok okunan bir sûredir. Diğer surelere nazaran daha fazla rağbet görmektedir. Hz. Muhammed (s.a.s)'in bu sûre hakkında söylediği ve okunmasını tavsiye ettiği çeşitli hadisler vardır. Bu hadislerden bazıları şöyledir:

"Her şeyin bir kalbi vardır. Kur'ân'ın kalbi de Yâsin'dir. Kim Yâsin'i okursa, Allah onun okumasına, Kur'ân'ı on kere okumuş gibi sevap yazar" (Tirmizî, Fedâilu'l-Kur'n, 7; Dârimî, Fedâilu'l-Kur'ân, 21).

"Yâsin, Kur'ân'ın kalbidir. Allah'ı ve ahiret gününü arzu ederek Yâsin okuyan kimsenin geçmiş günahı affedilir. Onu ölülerinize okuyunuz" (Ebû Davud Cenâiz 20; İbn Mace, Cenâiz 4; İbn Hanbel, Müsned V, 26, 27).

Bu hadislerden anlaşıldığı gibi, Yâsin'i okuyarak sevabını ölülerin ruhuna bağışlamak caizdir. Ancak Kur'ân'ın dirilere nâzil olduğu ve insanların, onun manasını anlayarak, emir ve yasaklarına uygun bir şekilde hayat sürdürmeleri için gönderildiği unutulmamalıdır.

Yâsin sûresi, Yüce Allah'ın varlığına, üstün gücüne ve âhiret yurduna işarette bulunan şu âyetlerde son bulmaktadır:

"Gökleri ve yeri yaratan, onların benzerini yaratmağa kadir değil midir? Elbette kadirdir! O, çok bilen yaratıcıdır. Onun işi, birşeyi (olmasını) istedi mi, ona sadece "ol" demektir, hemen oluverir. O, öyle yücedir ki, her şeyin hükümdarlığı O'nun elindedir. Ve siz O'na döndürüleceksiniz" (81-83).

4444 Tefrîciyye veya 41 Yâsîn gibi belli saylarda okunan dualar, zikirler, salavât, âyetler ve sureler hakkında (namazlardan sonra 33 adet olarak söylenen tesbîh, tahmîd ve tekbîr gibi pek az müstesna tutulursa) emreden, tavsiye eden bir nas yoktur. Müslüman istediği kadar Tefrîciyye diye anılan salavât veya Yâsîn suresi okuyabilir.

"Bunu şu kadar okumak sünnettir, farzdır, dinin emridir..." derse veya böyle inanırsa bid'at gerçekleşir.

Böyle bir inanç olmaksızın, şahsî veya başkasının tecrübesine dayanarak "Bu kadar okumanın şuna faydası oluyor, oldu" der, okur ve tavsiye ederse bu bid'at olmaz ve sakıncası da bulunmaz.

Sorularla İslamiyet

16 Ocak 2009 23:15

zeynepp38

teşekkur ederim istedigim buydu

16 Ocak 2009 23:16

yalçın30
Kapalı

ne varmış dini boyutun da ?? doktorluk işin dini boyutu ne ve ne kadar olur... doktor varken (iyisini bulacaksınız kuru gürültü olan paraya tapanları değil ) okuma işinin hükmünü soruyorsun ? kardeş sen doktora yolla ,hem okusunlar hem doktora gitsinler..

biliyorsun okuyuculuk eskiden bir meslekti...şimdi de meslek medyum meselesi....

aman kardeş ilk önce doktora ....

16 Ocak 2009 23:19

yalçın30
Kapalı

yaw bu altı çizili üye isimlerini sevmiyorum..bunu değiştirebilirmisiniz...yeni üye ,,yazsa orada ne olur yazmasa ne olur.....adam zaten üye olmuş....yeni gelen de es eski olanda es....

16 Ocak 2009 23:21

zeynepp38

zaten doktora gidiyorlar anlatamıyor muyum bunu en cahil insan bile yapar doktor bi sorun yok dediginde bu yola başvuruyorlar tevekkul etmek gerektigini ben de biliyorum yanlış mı yapıyrm okumayın dememekle diye duşundum bazen insan bilmeyebiliyor.sorulan herşeyi bilmemiz mumkun degil birinde bilmyorum desek digerinde diyemiyoruz ögrencilerin guveni kalmaz valla ben bazen çaktırmadan masanın altında soruyu arkadaşlara msj olarak gonderiyorum napım o kadar ilginç sorular gelyor ki önceden çalşmanız cözum degil inan kitap yazsan yazılır

16 Ocak 2009 23:22

gülümse:)))
Kapalı

kuru kuruya yasin okumanın faydası olur mu bilmem ama ,insan içinden gelerek, gerçekten şifanın Allahtan geleceğini umarak ellerini açarak dua ederse elleri boş kalmaz eminim ki. yeterki duanın kabul edileceğini umsun.

bir de sayıyla sayarak selaten nariye salaten (tefriciye )ve selaten tüncina okuyorlar. birbirlerine dağıtıyorlar. başkası başkası için dua okuyor bunun hükmü nedir tam olarak bilemiyorum. ancak bunun sayıyla olacağını düşünmek yanlış. önemli olan içten bir dua edebilmek.

16 Ocak 2009 23:25

yalçın30
Kapalı

bizdeki bolluk molla memleketi iran da bile yoktur,,nerde en karanlık terk edilmiş işler bizdedir...takva yapıyorum derken bile dinin emirleri dışında bir katılığa bile vardırıyorlar...okuyorum diyeceksin okumayacaksın.....ben olsam öyle yapardım..he tama kardaş okuyom deyip bildiğimi okurum gerisini allaha bırakırım...çünkü bizim millet kaşınıyo....

16 Ocak 2009 23:30

**Göksu*

Tefriciye için Faruk Beşer in sitesinden alınan cevabı ekliyorum...

Salât (Çoğulu: Salavât), Peygamberimiz (sa) için dua etmeyi ifade eder. Bu duada ona hem salat, hem de selam okunduğu için buna ?salâtü selam? denir. "Salât-ı tefrîciye" ise, Allah Rasulü Efendimize sıkıntılardan kurtulmak için okunan ve farklı cümlelerden oluşan salâtü selam demektir. Daha çok Mağrip ve havalisinde meşhurdur ve buna ?salât-i nâriyye? de denir.

Kuran-ı Kerimde şöyle buyrulur: "Allah da melekler de o Nebiye salat ederler, ey müminler, siz de ona salat edin, bol bol selam gönderin". (Ahzâb Suresi 33/56). Allahın ona salât etmesi, onu bağışlaması, meleklerin salât etmesi bağışlanmasını dilemeleri, müminlerin salât etmesi de derecesinin yüceltilmesi için dua etmeleri anlamına gelir. Buna göre Peygamberimize salâtü selam okumamız bize Allahın bir emridir ve bunu bilerek hiç okumayanların küfre bile girecekleri söylenmiştir.

Hz. Peygamber de müminlerin kendisine salâtü selam okumalarını ister ve sizin bana okuyacağınız salâtı, Allah on katıyla size iade eder, buyurur.

Sıkıntılarından ötürü Peygamberimize salâtü selam okuyup dua ederek Allahtan tefric (yani sıkıntılarının defedilmesini) istemek meşrudur ve umulur ki, Allah onun hatırına bu duaları daha çabuk kabul eder. Yeter ki, isteyen ondan değil, Allahtan istemiş olsun. Çünkü Allah bizim günde en az on yedi kez, "Ya Rab, sadece senden yardım isteyeceğim" ahdini tekrarlamamızı ister. Ama biz biliyoruz ki, o rasulünü çok sever ve bizim de onu sevmemizi ister. Biz de eğer sevdiğimizi ona salâtü selam okuyarak gösterir ve bunu vesile tutarak da Allahtan muradımızı istersek daha hızlı kabul olacağını ümit edebiliriz.

Buraya kadar yazdıklarımız, sorunuzun cevabı için gerekli temel bilgilerdir.

Ona nasıl, yani hangi cümlelerle salâtü selam okumamız gerektiği konusunda ise belirleyici bir emir yoktur. Herhangi bir salât ve selam kipini kullanabiliriz. Ama Allah Rasulü Efendimiz (sa) nasıl salât okuyalım sorusuna, bizim namazlarda okuduğumuz "salli... ve barik" dualarını öğreterek, böyle söyleyin diye cevap vermiştir. Yani bu dualar salâtü selamın en güzelidirler diyebiliriz. Ama Efendimizin bunları öğretmiş olması, başka cümlelerle salât okunamaz anlamına gelmediği için herkes çok farklı cümlelerle salâtü selamlar okumuştur ve bunların okunamayacağını da kimse söylememiştir. Çünkü önemli olan, ona salâtü selam okumaktır, bunun hangi cümlelerle olması gerektiği ikincil bir meseledir. Ama elbette aşırılık içeren ifadelerle salatü selam okunmaz.

Buradaki bir inceliğe de işaret etmemiz de güzel olur: Biz sadece Allah için ibadet eder ve sadece Onun için namaz kılarız. Ama Allah (cc), Rasulünün kadrini iyi bilmemizi istediğinden olacak ki, sadece kendisi için kıldığımız namazlarda ona da salât, yani dua etmemizi hoş karşılamıştır.

"Salat-i tefriciye" olarak bilinen salâtü selam cümleleri ise hadislerde bulunmamaktadır. Sadece bazı Şia kitaplarında ve Mağripte yazılmış dua kitaplarında yer almaktadır. Bizde dua kitabı yazanlar da bunu oralardan almış ve kitaplarına koymuşlardır. Bu kitapları yazanların, kitaplarının satışını artırmak için, bunu şu kadar okuyan şöyle olur, gibi ümit verici müjdeler zikretmeleri bunun yaygınlaşmasına sebep olmuştur.

Ancak bu salatü selam, sağlıklı bir yorum yapılması kaydıyla, güzel manaları olan cümlelerden oluşur. Dolayısıyla bunları okumakta da bir sakınca olmaz. Ancak bu salatü selama özel bir yer verip, bunu diğerlerinden farklı bir konumda görmenin bir dayanağı yoktur. Hatta selefi bir yorumla yanlış manalar içerdiğine dair yazılar da okudum. Yani bunda öyle cümleler vardır ki, kastettiğiniz şeye göre manası güzel olabileceği gibi, caiz olmayan manalara da gelebilir.

Muhtemelen birisi bir derde müptela olmuş ve içinden gelen bu cümlelerle uzun süre salâtü selam okuyarak Allahtan derdinin giderilmesini istemiş, Allah da duasını kabul etmiştir. Sonra da bu çokça okumayı, herkesin aklında kalsın diye 4444 sayısıyla sınırlamışlar ve bu salâvatı bu kadar okuyanın derdine Allah çare verir demişlerdir. Oysa duaların kabulünü sağlayan pek çok şartlar ve sebepler vardır: Dua edenin samimiyeti, çok bunalmış ve hatalarını sildirecek kadar sıkıntı çekmiş ve cezasını tamamlamış olması, çok candan ve ihlâsla dua etmesi, büyük bir iyilik yaptıktan sonra dua etmesi, Allahın veli bir kulu olması, belli zamanlarda ve belli yerlerde dua etmesi ve böylece okuduğu duayı bir ismi azam duası haline getirmesi. Dolayısıyla bu salâvat cümleleriyle dua edip isteğine kavuşan birisinin bulunmuş olması, herkesin bu sayıda bu salâvatı okuyarak isteğini elde etmesi anlamına gelmez. Hatta istediğini Allahtan isteme yerine sanki bu salâvat cümlelerinin ve 4444 sayısının bir şifre ve sihirli bir etki oluşturduğunu zannedip, tesiri bundan beklemek, sevap değil, Allah korusun şirk bile olabilir.

Sonuç olarak diyebiliriz ki, "salât-i tefriciye", ya da ?salât-ı nâriye? olarak bilinen cümleler, bilinmeyen bir insanın bir araya getirdiği cümlelerdir ve bir yorumla çok güzel manalar içermektedirler. Allah Rasulüne bunlarla da salâtü selam okumanın hiç bir sakıncası yoktur, hatta anlamları doğru bilinirse bu güzeldir. Ancak bu cümlelerden ya da bunların belli sayılarda tekrarlanmasından bir medet umma, insanı Allahtan uzaklaştırabilir, kaş yapayım derken göz çıkarılmış olabilir. İnsan tesiri Allah?tan değil, bunlardan beklemiş olabilir. Dolayısıyla bunlar okunursa bu bilinçle ve manaları düşünülerek okunmalıdır. Bununla yapılan dua mutlaka kabul edilir diye de inanmamalıdır. Yani bu kelimelere ve bu sayıya bir kutsiyet vermemek gerekir. Çünkü Kutsallık Allah?tandır ve Allah bu kelimeleri bize ne kendi öğretmiştir, ne de Rasulü vasıtasıyla öğretmiştir. Yani buna Allah?ın bir kutsallık verdiği bilinmemektedir.

?Salât-ı terficiye? nin aslı, Latin harfleriyle okunuşu ve anlamı şöyledir:

Allahumme salli salâten kâmileten ve sellim selâmen tâmmen alâ-seyyidina Muhammedin ellezi tenhallü bihi?l ?ukadu ve tenfericu bihi?l-kürabu ve tukdâ bihi?l-havâicu ve tünâlü bihi?r-rağâibu ve husnu?l-havâtimi ve yusteska?l-ğamâmu bi-vechihi?l-kerîmi ve ?alâ âlihi ve sahbihi fî-külli lemhatin ve nefesin bi-?adedi külli ma?lûmin lek.

Anlamı:

?Ya Rab! Efendimiz Muhammed?e tam ve mükemmel bir salat ve selam eyle. O Nebi ki, onun yüzü suyu hürmetine düğümler çözülür, sıkıntılar dağılır, ihtiyaçlar karşılanır, arzulara ve güzel akıbetlere erişilir, bulutlardan yağmur dökülür? Onun âline ve ashabına da salât ve selam eyle ya Rab! Her an, her nefeste ve senin bildiklerinin sayısınca.?

bu yazıya ait 54 yorum

16 Ocak 2009 23:35

gülümse:)))
Kapalı

sayın göksu yazısında demiş ki

"Her şeyin bir kalbi vardır. Kur'ân'ın kalbi de Yâsin'dir. Kim Yâsin'i okursa, Allah onun okumasına, Kur'ân'ı on kere okumuş gibi sevap yazar" (Tirmizî, Fedâilu'l-Kur'n, 7; Dârimî, Fedâilu'l-Kur'ân, 21).

bu hadisin uydurma olduğunu hatırlıyorum. sayın kurmayın mevzu hadisler başlığında öyleydi. yanlışmı hatırlıyorum acaba. ben yine de bir kontrol edeyim.

16 Ocak 2009 23:36

zeynepp38

ayrıca cocugun olmasıda yetmiyor yarın obür gün erkek cocuk icin muska yazamısın hocam diye gelirler galiba bazı şeyler hiç degişmeyecek degiştirebilen bir hoca varsa söylesin yolunu

16 Ocak 2009 23:37

**Göksu*

sorularla islamiyetten alınan bir cevaptır.

16 Ocak 2009 23:41

yalçın30
Kapalı

ya işte ,,benim demek istediğim buydu zeynepp...bu iş okuyuculuğa gidiyor besbelli....ilk önce doğru yerden başlıyor,,okudukça eğriliyor.. okudukça okutuyorlar...şunu okuyuver bunu okuyuver...mazallah okuyon kişiyi üfürükçü yapıyor bu toplum..zorla hocayı bozmak diye buna denir....

16 Ocak 2009 23:44

zeynepp38

karlı bir iş desene ne diyanetle ugraşacaksın sözleşmelilere ek ders diye al işte sana ek gelir ufurukculuk (şaka yapıp arkasına şaka ve gulme işareti yapmaktan hoşlanmam ama yanlış anlaşılmakta istemem şaka)

16 Ocak 2009 23:44

gülümse:)))
Kapalı

üfürükçülerden medet umarak verdikleri muskayı taşıyan insan şirke girmiş olur. hafazanallah.

16 Ocak 2009 23:48

yalçın30
Kapalı

bu işin yeni adı medyumluk..hay içine tüküreyim ....zeynep hocam kar çoksa bizde okuyabiliriz..bana da yollaya bilirsin...))))) ama ben okuyorum derim okumam..inanmadığım işi yapmam... bu kadim bir meslektir..sürekli para var bu memlekette bu iş için...) ama allah bir gün sorar....

Toplam 59 mesaj