hep aynı hikaye, bir taraf bayan işi der, öteki taraf amelelik der. Araba sürmek yola hakimiyettir, vites atmak değildir. Manuel kullanana bişey demem, zevk meselesi, ama yok bayan işidir, yok sen şöför sayılmazsın falan derse, bıyık altından gülerim.
Benim araç otomatik ve sürmekten zevk alıyorum. Canım sıkılırsa manuel moda alıp oynuyorum. Motor freni yapıyorum, devirli kullanıyorum. Ama genelde otomatik modda bırakıyorum.
tam otomatik şanzımanlar hantaldır ve çok yakar ama 50 yıllık teknoloji. Kendini kanıtlamış. Arıza çıkartırsa çok masraf açar ama düzgün kullanılırsa arıza yapma riski manuel şanzımandan daha azdır. Çünkü elektronik beyin sakıncalı geçişlere izin vermez. Düzgün kullanılırsa yıllarca kullanılır. 20 senelik otomatik mercedes'ler var, tıkır tıkır çalışan.
Mmt ve easitronic gibi şanzımanlar için aynı şeyi söyleyemem. Tam otomatik değil. Değişik bir sistem.
Çift kavramalı şanzımanlar hele, manuel'in pabucunu iyice dama atan türden. Peformans kaybı yok, yakıt kaybı yok. Bmw smg ve VW dsg örneğin. VW orta sınıfa bu şanzımanı ilk getiren firma oldu. Yakında diğer firmalar benzer ürünler çıkartırlar.
Türkiye'de otomatik vitese karşı bir ön yargı var. Bir de millet fakir olduğu için 3-4 milyar fazladan para vermek istemiyor, ve 100 km'de 1-2 litre fazla yakmak istemiyor. Performans kaybı istemiyor.
Ama konfor açısından herşeye değer. İstanbul'da araba sürmek işkence. Kronik bir trafik sorunu var. Otomatik vites sol ayağınızın ağrımasına engel olur.
Ankara'dakilerin bu dediğimi anlamaları imkansız. Daha 2-3 ay önce ankara'daydım ve trafik çok rahat geldi bana.
Kısacası zevk meselesi. İsteyen manuel takılır isteyen otomatik.
Ben şahsen otomatikten asla vazgeçmem. Alıştım artık. Hatta bazen iş çıkışı öyle yorgun oluyordum ki, şu direksiyon da otomatik olsa diyorum :D
hep aynı hikaye, bir taraf bayan işi der, öteki taraf amelelik der. Araba sürmek yola hakimiyettir, vites atmak değildir. Manuel kullanana bişey demem, zevk meselesi, ama yok bayan işidir, yok sen şöför sayılmazsın falan derse, bıyık altından gülerim.
Benim araç otomatik ve sürmekten zevk alıyorum. Canım sıkılırsa manuel moda alıp oynuyorum. Motor freni yapıyorum, devirli kullanıyorum. Ama genelde otomatik modda bırakıyorum.
tam otomatik şanzımanlar hantaldır ve çok yakar ama 50 yıllık teknoloji. Kendini kanıtlamış. Arıza çıkartırsa çok masraf açar ama düzgün kullanılırsa arıza yapma riski manuel şanzımandan daha azdır. Çünkü elektronik beyin sakıncalı geçişlere izin vermez. Düzgün kullanılırsa yıllarca kullanılır. 20 senelik otomatik mercedes'ler var, tıkır tıkır çalışan.
Mmt ve easitronic gibi şanzımanlar için aynı şeyi söyleyemem. Tam otomatik değil. Değişik bir sistem.
Çift kavramalı şanzımanlar hele, manuel'in pabucunu iyice dama atan türden. Peformans kaybı yok, yakıt kaybı yok. Bmw smg ve VW dsg örneğin. VW orta sınıfa bu şanzımanı ilk getiren firma oldu. Yakında diğer firmalar benzer ürünler çıkartırlar.
Türkiye'de otomatik vitese karşı bir ön yargı var. Bir de millet fakir olduğu için 3-4 milyar fazladan para vermek istemiyor, ve 100 km'de 1-2 litre fazla yakmak istemiyor. Performans kaybı istemiyor.
Ama konfor açısından herşeye değer. İstanbul'da araba sürmek işkence. Kronik bir trafik sorunu var. Otomatik vites sol ayağınızın ağrımasına engel olur.
Ankara'dakilerin bu dediğimi anlamaları imkansız. Daha 2-3 ay önce ankara'daydım ve trafik çok rahat geldi bana.
Kısacası zevk meselesi. İsteyen manuel takılır isteyen otomatik.
Ben şahsen otomatikten asla vazgeçmem. Alıştım artık. Hatta bazen iş çıkışı öyle yorgun oluyordum ki, şu direksiyon da otomatik olsa diyorum :D