Arkadaşlar bizim durum, özelleştirme sonrası yaşanan sıkıntılarla ilgili. Şöyleki;
KPSS Lisans sınavı ile KPSS-3 puanı ile 4857 yasaya tabi olarak, İdari Memur ünvanı ile Daimi kadroya atanıyoruz. Atandığımız Kurum TEDAŞ Dağıtım bölgelerindendir. İşveren vekili konumunda ve en büyük amirden sonra 2ci derecede imza yetkisine hazi personeliz. 4857 yasaya göre atanmamıza rağmen Kurumca Sendikal haklar dışında tutulduğumuz için Kapsamdışı personel statüsündeyiz. Yönetmeliklerimiz mevcuttur. Yönetmeliklerimize göre Yükselme sınavlarına girip Şef, Müdür Yardımcılığı ve Müdürlük görevlerine yükselebiliriz denilirken Eylül 2009'da Yükselme sınavlarına biz meslektaşlar alınmadık. Lisans mezunu olmamıza rağmen Kariyer yapma olanaklarıda engellenmiştir. Kurumda vekaleten Şef, Müdür Yardımcılığı ve Müdürlük görevlerini yürüten meslektaşlarımız olmasına rağmen, tazminat alamamaktadır. Yetmemiş gibi Özelleştirmeler başımıza dert oldu. Özelleştirme adına çıkarılan 4046 sayılı yasada madde 22 diyorki, Özelleştirme sonrası Devlet memuru, 399 sözleşmeli personel ve Kapsamdışı personeller diğer kurumlara nakledilir denmektedir. Buraya kadar bir sorun yok. Ancak, 4046 sayılı yasa madde 22'de şimdiki iktidar, temmuz 2005 te oynama yaparak Kapsamdışı personellerden Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Daire başkanı vs gibi kısıtlı sayıda kişiyi (kendilerine yakın kişileri) özelleşme sonrası diğer kurumlara nakledilir denmiş ve bizler gibi 4 yıllık Lisans Mezunu İdari Memur Raportör'ler bu haklarını kaybetmiş oldu. Yetmediği gibi 2005'ten önce atananlar bu değişiklikten etkilenmezler ibaresi konmasına rağmen, TEDAŞ yine kendi bildiğini okuyup, 2005'ten önce atananları havuza atmadığı gibi 2005'ten 2009'a kadar atanan meslektaşlarıda havuza atmamıştır. Hali hazırda özelleştirmeler devam etmekte olup, dava açan meslektaşlarımız davalarını kazanıp havuzdan diğer bakanlıklara atanarak 657 devlet memuru olarak görevlerine başlamışlardır. Ancak, 4046 yasanın şimdiki hali 2005 sonra atanan meslektaşları mağdur etmekte olup, aynı statüdeki 2005 öncesi atanan meslektaşlar mahkeme kararı ile 657 e geçebilirlerken, 2005 sonrası atananlarda sıkıntı mevcuttur. Şöyleki Anayasa mahkemesinin Karar Sayısı : 1999/15 Karar Günü : 11.5.1999 kararına göre "adalet ve eşitlik kurallarına, dolayısıyla T.C. Anayasasının 10. maddesindeki eşitlik ilkesine (ve eşit ise eşit ücret kuralına) aykırıdır. Anayasa'ya göre hiçbir sınıf ve zümreye ayrıcalık tanınamaz." , " Anayasanın MADDE 10.- Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar."
" Anayasanın MADDE 55.- Ücret emeğin karşılığıdır.
Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.
Asgarî ücretin tespitinde ülkenin ekonomik ve sosyal durumu gözönünde bulundurulur." , "Yasa önünde eşitlik ilkesi" hukuksal durumları aynı olanlar için söz konusudur. Bu ilke ile hukuksal eşitlik öngörülmektedir. Eşitlik ilkesinin amacı, aynı durumda bulunan kişilerin yasalarca aynı işleme bağlı tutulmalarını sağlamak ve kişilere yasa karşısında ayırım yapılmasını ve ayrıcalık tanınmasını önlemektir. Bu ilkeyle, aynı durumda bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak yasa karşısında eşitliğin çiğnenmesi yasaklanmıştır. Durum ve konumlarındaki özellikler, kimi kişiler ya da topluluklar için değişik kuralları gerekli kılabilir. Özelliklere, ayrılıklara dayandığı için haklı olan nedenler, ayrı düzenlemeyi eşitlik ilkesine aykırı değil, geçerli kılar. Anayasa'nın amaçladığı eylemli değil, hukuksal eşitliktir. Aynı hukuksal durumlar aynı, ayrı hukuksal durumlar ayrı kurallara bağlı tutulursa Anayasa'nın öngördüğü eşitlik ilkesi çiğnenmiş olmaz. Kişisel nitelikleri ve durumları özdeş olanlar için yasalarla değişik kurallar konulamaz."
denmiş olmasına rağmen 4046 yasanın 2005te güncellenmiş madde 22'si anayasanın eşitlik ilkesine aykırılık teşkil etmektedir. Bizler 2005ten sonra atansak bile, aynı statüdeki meslektaşlarımız mahkeme kararları ile memurluğa nakil yapmışlarken, bu hukuksuz durum yaşanmakadır. TEDAŞ özelleştirmeleri sürüp, devir esnasında bizleri DPB havuzuna gönderilmemizi talep edeceğiz. Aksi durumdaki olumsuz cevap veriyor TEDAŞ ve dava açacağız. Bize yukarıdaki gibi ve bizim durumumuza uygun dava sonuçları, Danıştay vs kararları iletmenizi rica ediyoruz. Yukarıdaki karara benzer kararları ek olarak dava dosyasına koyacağız. Sizlerden haber bekliyorum. Özelimede yazabilirsiniz. Saygılar.
Arkadaşlar bizim durum, özelleştirme sonrası yaşanan sıkıntılarla ilgili. Şöyleki;
KPSS Lisans sınavı ile KPSS-3 puanı ile 4857 yasaya tabi olarak, İdari Memur ünvanı ile Daimi kadroya atanıyoruz. Atandığımız Kurum TEDAŞ Dağıtım bölgelerindendir. İşveren vekili konumunda ve en büyük amirden sonra 2ci derecede imza yetkisine hazi personeliz. 4857 yasaya göre atanmamıza rağmen Kurumca Sendikal haklar dışında tutulduğumuz için Kapsamdışı personel statüsündeyiz. Yönetmeliklerimiz mevcuttur. Yönetmeliklerimize göre Yükselme sınavlarına girip Şef, Müdür Yardımcılığı ve Müdürlük görevlerine yükselebiliriz denilirken Eylül 2009'da Yükselme sınavlarına biz meslektaşlar alınmadık. Lisans mezunu olmamıza rağmen Kariyer yapma olanaklarıda engellenmiştir. Kurumda vekaleten Şef, Müdür Yardımcılığı ve Müdürlük görevlerini yürüten meslektaşlarımız olmasına rağmen, tazminat alamamaktadır. Yetmemiş gibi Özelleştirmeler başımıza dert oldu. Özelleştirme adına çıkarılan 4046 sayılı yasada madde 22 diyorki, Özelleştirme sonrası Devlet memuru, 399 sözleşmeli personel ve Kapsamdışı personeller diğer kurumlara nakledilir denmektedir. Buraya kadar bir sorun yok. Ancak, 4046 sayılı yasa madde 22'de şimdiki iktidar, temmuz 2005 te oynama yaparak Kapsamdışı personellerden Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Daire başkanı vs gibi kısıtlı sayıda kişiyi (kendilerine yakın kişileri) özelleşme sonrası diğer kurumlara nakledilir denmiş ve bizler gibi 4 yıllık Lisans Mezunu İdari Memur Raportör'ler bu haklarını kaybetmiş oldu. Yetmediği gibi 2005'ten önce atananlar bu değişiklikten etkilenmezler ibaresi konmasına rağmen, TEDAŞ yine kendi bildiğini okuyup, 2005'ten önce atananları havuza atmadığı gibi 2005'ten 2009'a kadar atanan meslektaşlarıda havuza atmamıştır. Hali hazırda özelleştirmeler devam etmekte olup, dava açan meslektaşlarımız davalarını kazanıp havuzdan diğer bakanlıklara atanarak 657 devlet memuru olarak görevlerine başlamışlardır. Ancak, 4046 yasanın şimdiki hali 2005 sonra atanan meslektaşları mağdur etmekte olup, aynı statüdeki 2005 öncesi atanan meslektaşlar mahkeme kararı ile 657 e geçebilirlerken, 2005 sonrası atananlarda sıkıntı mevcuttur. Şöyleki Anayasa mahkemesinin Karar Sayısı : 1999/15 Karar Günü : 11.5.1999 kararına göre "adalet ve eşitlik kurallarına, dolayısıyla T.C. Anayasasının 10. maddesindeki eşitlik ilkesine (ve eşit ise eşit ücret kuralına) aykırıdır. Anayasa'ya göre hiçbir sınıf ve zümreye ayrıcalık tanınamaz." , " Anayasanın MADDE 10.- Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar."
" Anayasanın MADDE 55.- Ücret emeğin karşılığıdır.
Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.
Asgarî ücretin tespitinde ülkenin ekonomik ve sosyal durumu gözönünde bulundurulur." , "Yasa önünde eşitlik ilkesi" hukuksal durumları aynı olanlar için söz konusudur. Bu ilke ile hukuksal eşitlik öngörülmektedir. Eşitlik ilkesinin amacı, aynı durumda bulunan kişilerin yasalarca aynı işleme bağlı tutulmalarını sağlamak ve kişilere yasa karşısında ayırım yapılmasını ve ayrıcalık tanınmasını önlemektir. Bu ilkeyle, aynı durumda bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak yasa karşısında eşitliğin çiğnenmesi yasaklanmıştır. Durum ve konumlarındaki özellikler, kimi kişiler ya da topluluklar için değişik kuralları gerekli kılabilir. Özelliklere, ayrılıklara dayandığı için haklı olan nedenler, ayrı düzenlemeyi eşitlik ilkesine aykırı değil, geçerli kılar. Anayasa'nın amaçladığı eylemli değil, hukuksal eşitliktir. Aynı hukuksal durumlar aynı, ayrı hukuksal durumlar ayrı kurallara bağlı tutulursa Anayasa'nın öngördüğü eşitlik ilkesi çiğnenmiş olmaz. Kişisel nitelikleri ve durumları özdeş olanlar için yasalarla değişik kurallar konulamaz."
denmiş olmasına rağmen 4046 yasanın 2005te güncellenmiş madde 22'si anayasanın eşitlik ilkesine aykırılık teşkil etmektedir. Bizler 2005ten sonra atansak bile, aynı statüdeki meslektaşlarımız mahkeme kararları ile memurluğa nakil yapmışlarken, bu hukuksuz durum yaşanmakadır. TEDAŞ özelleştirmeleri sürüp, devir esnasında bizleri DPB havuzuna gönderilmemizi talep edeceğiz. Aksi durumdaki olumsuz cevap veriyor TEDAŞ ve dava açacağız. Bize yukarıdaki gibi ve bizim durumumuza uygun dava sonuçları, Danıştay vs kararları iletmenizi rica ediyoruz. Yukarıdaki karara benzer kararları ek olarak dava dosyasına koyacağız. Sizlerden haber bekliyorum. Özelimede yazabilirsiniz. Saygılar.