Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : cihan27incir.receli
15 Şubat 2009 01:59  


SBS ile Okul puanı arasındaki fark geçen yıl 30 bu yıl 20 ve üstü

SBS ile Okul puanı arasındaki fark 30 ve üstü ise ne oluyor,bu konuda bilgisi olan varmı,bi okula müfettişler gelmiş,olayı araştırmaya...

15 Şubat 2009 09:36

Vanngölü

Bu konu şimdilik ciddiye alınmıyor.

Kısaca durumu izah edeyim.Geçen yıl için yüzde otuz fark var ise inceleme/soruşturma açılıyor.Bu yıl için ise yüzde yirmi fark olur ise soruşturma açılacak.

Ancak burada bir sıkıntı var öğrencinin yıl sonu ağırlıklı puanı hesaplanırken tüm dersler hesaba katılıyor fakat SBS de belirli Matematik Türkçe gibi alan derslerinden soru soruluyor halbuki matematik ve fen bilgisinden başarısız olan bir öğrenci çok iyi müzik resim yeteneğine sahip olabilir.Çok mükemmel bir sporcuda olabilir.Buna ilaveten okulda derslerine çok çalışır SBS sınavına hiç hazırlanmaz,SBS sınavının yapıldığı gün hasta olabilir kötü bir gününde olabilir.Tüm bunların terside olabilir.Derslerinden düşük not alabilen bir öğrenci yüksek SBS puanıda alabilir.

Bu yıl aradaki yüzde yirmilik dilimi tutturmak oldukça zor bunun sonucunda ne olacak çok sayıda idareci ve öğretmen soruşturma geçirecek not fişleri incelenecek yazılı performans puanları tek tek incelenecek öğretmen masum olduğunu ispat etmeye çalışacak bununlada kalmayacak bunu duyan öğrenciler veliler mahkemelere koşacaklar acaba bizimkinde de bir hata varmıydı diyecekler öğretmenlerde bir müfettişlere bir mahkemeye ifade vermeye gidecekler.Binlerce tazminat davaları açılacak.

15 Şubat 2009 09:49

Vanngölü

Yanlış hesaplamıyorsam 250 puan alan bir öğrencinin ağırlılı yıl sonu başarı puanı maksimum 59 olacak ancak tam heabın nasıl yapıldığına bakmadım.

15 Şubat 2009 10:24

biologc
Yasaklı

Ortaöğretim yani Liselerdede yaklaşık olarak aynı sistem var.Bir sorun çıkacağını sanmıyorum.

Yani sınavı tesadüf sorular ile felaket iiyi geçen öğrencilerden yana bir şikayet olmuş olabilir.Ama Davranış notu bu müfettiş araştırmasının dışında olur.Sadece Yazılı ile sözlü notları arasındaki uçuk fark varmı?VAr ise bu farkı oluşturan şartlar nelerdir.

Onlar incelenir.

15 Şubat 2009 11:35

nart
Yasaklı

bu durum var evet.mufettısler gelmeden okulun bılgılerını alıp gelıyor.ıstem zaen bu durumdakı öğrencılerı ortaya cıkarıyor.benım bıraderın okuluna gelmısler lıste ıle.ylnız durum soyle 6. sınıftakı sbs ve yıl sonu ortalamasında dedıgınız gıbı yuksek fark var ıse bısey olmuyor faakat bu durum 7. sınıfta ve 8. sınıfta aynı ogrencı ıcın durumm aynı ıse yanı okul puanı ve sbs puanlarında gozle gorulur bır fark var ıse ıste o zman sorun var demektır.mufettıslerın dedıgı buydu.

15 Şubat 2009 11:39

Vanngölü

Liselerde uygulanan sistemle bu farklı daha önceki yıllarda ilköğretimlerde liselere benzer uygulama yapıldı diploma puanı etki ediyordu ancak etkisi çok fazla değildi.

Liselerde her öğrenci puanı kadar katkı alıyordu ilköğretimlerdeki ise tam tersi olabiliyor.

Örneğin SBS deb 36 puan alan bir öğrencinin puanı 280 olabiliyor 340 da olabiliyor.Hem yükselebilir hemde düşebilir.Bir puanlık iniş ve yükselişin ne kadar etkili olduğunu düşünürsek biz neredeyse 20 puandan bahsediyoruz.Tüm bunların dışında ağırlıklı yıl sonu puanı ile SBS arasındaki fark yüzde yürmien fazla olmayacak.Resim beden eğitimi müzik tek tas. gibi derslerin yüksek olması veya tersi olması bile sıkıntı yaratıyor.

Diyelimki siz öğrencinin matemtik dersine 70 verdini fakat öğrenci sınav günü yirmi sorudan sadece 5 tanesine doğru yanıt verdi diğerlerine yanlış yanıt verdi ve öğrenci yüzde yirmi barajınada takıldı.Gel bakalım matematik öğretmeni bu öğrenci 70 şi nasıl aldı veya teknoloji tasarım dersinden aldığı 90 nın hesabını öğretmen verecek.

Şimdi soruyorum bu sizce sistem mi?

Sizin çocuğunuz SBS sınavından 493 puan aldı fakat okul puanından dolayı 486 ya düştü ve fen lisesine gidebilecekken gidemeyecek.

Bakınız arkdaşlar işin daha başka bir boyutu daha ortaya çıkacak bunu daha sonra açarız.

Ayrıca tesadüflerin hesabının öğretmene sorulması çok yanlış bir şey olmaz demek doğru değil.
15 Şubat 2009 12:17

cerencermeyen06

Örneğin çocuğun ders notları orta,SBS de yüksek bi performans gösterdi,attı tuttu,ne olcak şimdi.

veya dersleri iyi ,sbs de dibe vurdu.

15 Şubat 2009 12:31

lejyoneer27

Yada öğrencinin ezberi kuvvetli ama test çozme becerisi düşük.Öğretmen anlatmaya çalışsın artık derdini...

15 Şubat 2009 12:36

Vanngölü

Beden eğitimi öğretmenine soruyorsunuz not yüksek nasıl iş diyorsunuz öğretmende "nasıl yani çocuk milli sporcu yüz vermeyecektimde kaç verecektim" bizde olsun diyoruz.Genelge var yapacak bir şey yok.

Şimdilik yüzde otuz fazla sıkıntı yaratmayabailir ancak yüzde yürmiye her okulun en az yüzde yirmisi girebilir.Özellikle sınav deneyiminden yoksun dersaneye gidemeyen öğrencilerin başı dertte dolayısıyle öğretmenlerinin.

15 Şubat 2009 12:42

calikusu49

kimin umrunda???

Milli eğitim önce kendi işini düzgün yapsın.

15 Şubat 2009 13:49

biologc
Yasaklı

SBS değerlendirme sistemindeki yol bir kere eğri gidiyor.

Şoför nasıl doğru gitsinki?Bu kadar etkileyen bir not sınav puanı olabilirmi anlamadım.

Okul puanının etkisi % 5 yada %3'e düşürülmeli bence.

6'ıncı sınıfta sınav dahi olmamalı bence.Yazık bu yaşta yarışın anlamı yok.Dershaneler işi iyice büyüttü.Yani Ücretlerini.

16 Şubat 2009 09:19

serkpss

SBS sınavlarında bir gizli adaletsizlik var.Bunu kim düzeltecek? Şöyleki;

A Okulunda Ali ve B okulunda da Veli Sınava girmişler;

A Okulundaki Ali:

Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Puanı: 465

Yıl sonu Başarı Puanı (YBP): 90

Okuldaki En Yüksek YBP:99

Davranış Puanı (DP):100

Sınıf Puanı (SP): 465.136

B Okulundaki VELİ:

Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Puanı: 453

Yıl sonu Başarı Puanı (YBP): 80

Okuldaki En Yüksek YBP: 81

Davranış Puanı (DP):100

Sınıf Puanı (SP): 465.457

Şimdi soruyorum bu durum nasıl izah edilecektir. Hani öğrencinin emeği gereçrliydi? Bir öğrenci Okul başarısı yüksek, SBS punaı yüksek fakat diğer okuldaki SBS v Okul Puanı Düşük olan Öğrenci öne geçiyor. Bu sadece okul birincisi olan öğrenciyi ölçen bir değerlendirmedir. Öğrencinin kendi aldığı puanların neticesi değildir?

Yargıya intikal edilmeden çözülmesi gerekir. Aksi durumda pek çok mağduriyetler ve karmaşıklıklar olacaktır.

reismk1

arkadaşlar bildiğim kadarıyla sbs de okul not ve performansı sınav sonucunu %30 etkiliyor.öss de olan etkiside yıllardır aşikar bir durum.bir yerde 100metre yarışı yapılıyor ve bu yarışta ahmet sen 10metre ılerıde başla ayşe sen 20 metre ileride başla mehmet sen biraz geri gel tam start çizgisinden başla çünkü antrenmanlara ayşe daha fazla katıldı ver hırslıydı o nedenle yarışa en önde başlamak onun hakkı ahmete gelınce ayşe kadar olmasada sende başarılıydın.sen yarışa 10 metre ileriden başla.mehmete gelince antrenmana katılıyorsun ama antrenman performansını beğenmedim o nedenle sen en geriden başla bunu demeye kimsenin hakkı varmıdır?okul not ve performansının sınavlara etkisini düşünürsek bu durumdan farkı varmıdır?öğrenci mademki çalışkan o zaman kendisi sınavdan karşılığını alır zaten.kalkıp birde puan eklemek doğrumudur.ayrıca bütün öğretmenlerin not kriterleri aynımıdır.kimi öğretmenin notu bol kımınınkı ise kıt not verebilir.belkıde daha iyi olan öğrenci daha vasat öğrenciden daha düşük not alacaktır.simdi bazı öğretmen arkadaşlar emınım diyeceklerdiröğrenciyiokula bağlar bu durum her ne kadar bağlasada temeinde adalet yoksa yaninotu iyi olan yarışa önde başlıyorsa yazık derim.mademki okula öğrencileri bağlanmak istiyorsunuz o zaman sbs sınavı not belırleme sınavı olsun o zaman daha adaletli değilmidir?çünkü aynı sorular sorulacak not ortalamaları daha adaletli olacak buradan başta Milli eğitim bakanı olmak üzere tüm yetkililere ülkenin bir mühendisi olarak sesleniyorum bu sistem adaletli değil kaldırın su okul notlarını veya merkezi sınavla okul notlarını belirleryin.tüm adalete önem veren arkadaşlarımı mühendis doktor öğretmen memur...herkesten destek beklıyorum. bu konunun sevgili editörler tarafından seçilmesini ve soruna kulak verılmesi dileklerimle...

Bir öğrencinin sbs sınav puanı 380.375, okul başarı puanı 79.69,davranış puanı 81= sbs sınıf puanı 395.352

Bir diğer öğrenci sbs sınav puanı 388.142. okul başarı puanı 79,56, davranış puanı 95= sbs sınıf puanı 395,250

İkinci öğrenci hem sınav puanı olarak hem davranış notu olarak birinci öğrenciden daha iyi durumda. Okul başarı puanındaki küsuratlardaki çok küçük bir fark yani bir punın %13 oranındaki fark öğrencinin 8 puanlık farkı kapatıp,diğer öğrencinin önüne geçmesini sağlamıştır.

Birinci öğrencide 7 puan ikinci öğrencide 15 puanlık bir artış sağlamıştır. Bu nasıl iştir?

Bu nasıl bir değerlendirmedir.Ya da burada birilerinin hakkı yanmiyor mu?

Bu örneklere benzer o kadar tuhaf sonuçlar varki.

cem.cemer

elktrnmüh

1 Şubat 2009 00:58 Düzenle Sil

okulunda en başarlı öğrencinin derslerinin not ortalaması 98,

B okulunda en başarılı öğrencinin derslerinin not ortalaması 90 olsun.

A ve B okulundan birer öğrencinin sbs sınavı ders puanı ortalaması ve davranış notları aynı olsun.

Örnek

Sbs puanı 400 ders ortalaması 85 davranış notları da 100 olsun.

A okulundan sınava girenin sınıf puanı 413,418

B okulundan sınava girenin sınıf puanı 423,056 olmaktadır. Yani bütün notları ve sınav puanları aynı olduğu halde farklı okulda okumaları 10 puanlık fark yaratmıştır.Bu durumun ne kadar adil olduğu ortadadır.

Bu kadar saçma bir uygulama binlerce öğrenciye haksızlık yapılmasına neden olmuştur. Öğrencinin B okulunda okuması suç mudur? Böyle haksızlık olur mu?

Bu durumun düzeltilmesi şarttır. Değerlendirmede bütün okullarda en yüksek not 100 olacağı varsayılarak uygulanmalıdır.

cem.cemer

Puan farkı öğrencinin okuduğu okuldaki ortalaması en yüksek öğrenciye göre kıyas yapıldığı için ortaya çıkmaktadır.Bunun farkındayım ancak böyle bir uygulamanın adil olmadığının da farkındayım.

Ne yani son anda bir öğrenci okuluma kayıt yaptırsın ortalaması 100 olsun halbuki o gelmeseydi diğer arkadaşın ortalaması atıyorum 89 du. Ve yine atıyorum benim artalamam da 80 olsun.

Son gelen öğrenci gelmeseydi benim puanım sınav puanıma daha fazla yansıyacaktı değil mi?

Şimdi daha az yansıyacak.

Bu doğru bir sistem midir şimdi? Yıllarca oku,dersanelere git vs.vs... son anda sınav ve başarı durumun dışındaki bir değişiklik sınav sonucunu etkilesin.Olur mu böyle?

Başarı puanı ya kaldırılmalı ya da bütün okullarda en başarılı öğrencinin ortalaması 100 varsayılarak hesaplanmalıdır.

Örnek: SBS Puanları ve YBP'leri aynı olduğu halde okullarındaki en büyük YBP'leri farklı olan

öğrencilerin durumu

Farklı SP = (SBS x 0.70) + ( ( ( YBP / EnbYBP ) x 500 ) 0.25 ) + ( ( DP x 5 ) x 0.05)

Okuldaki 2

Öğrenci SBS YBP EnbYBP DP SP

1. Öğrenci 488.305 98.20 100.00 100.00 489.564

2. Öğrenci 488.305 98.20 98.50 100.00 491.433

farklı 2 okuldaki öğrenciler karşılaştırılmıştır. Bu

öğrencilerin SBS ve YBP?leri aynı olmakla birlikte okullarındaki en büyük YBP?leri farklıdır.

2. öğrencinin YBP?si, okulundaki en büyük YBP?ye daha yakın olduğu için SP?ye YBP

katkısı daha fazla olmuş ve bu nedenle SP?si daha yüksek olmuştur

Ben bu mantığı kavrayamadım.Puanı yüksek olan öğrencinin okul arkadaşlarına zararı dokunuyor.

elktrnmüh

1 Şubat 2009 11:13 Düzenle Sil

öğretmenlerin birçoğunu tenzih ederim ancak içlerinde torpil yapan ve yaptıranlarda mevcut.forumlardan birinde okudum dürüst öğretmen haykırıyor okul müdürü yanıma geldi ve çocuğunun notunu yükseltmemi istedi,bende böyle birşeye müsaade edemem diye cevap verince müdür notları idareden düzeltmiş daha sonra bunu farkeden öğretmen milli eğitim müdürlüğüne şikayet etmiş. malesef bu tür durumlarda yaşanmaktadır.bunlar sadece bir tanesi bu tür durumlar öğrenciler arasında fırsat eşitsizliğine sebep olmaktadır hukuki bir problemdir.okul notları ya dikkate alınmamalı yada her dönem sonu yapılacak merkezi sınavlarla notlar belirlenmelidir.bu haksızlıkları hukuk sisteminin çözümlemesi şık olmaz sayın bakanımın duruma derhal el atması gerekmektedir.

16 Şubat 2009 10:10

ik78

aslında sistem iyi ancak insan faktörü devreye girince karışıyor. okulların bazıları(özel okullar gibi)öğrenciye 80 denaşağı puan vermek yasak bazı okullarda ise öğrenci birşeyler öğrensin eğitimin kalitesi yükselsin diye notu kısıyor.Bu durumda bazı okul birincileri 100 puanla mezun oluyor bazılarıda 70.Bu duruma göre diğer öğrencilerin başarısının hesaplanması kadar doğal bir durum yoktur.

16 Şubat 2009 22:47

serkpss

Bu sistemin en büyük yanlışı okul notlarına göre şekillenen yılsonu başarı puanıyla, öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıflarda sergilediği davranışlarla ilgili olarak sınıf öğretmenler kurulunun belirlediği yöneltme ve davranış puanının devreye sokulmasıdır.

Sınav dışında subjektif nitelik taşıma ihtimali yüksek olan verilerin de puana etki etmesi pişmiş aşa su katmaya benzer. Sınavla objektif bir değerlendirme şansını zaten bulmuşsunuz. Tekrardan öğretmen değerlendirmelerini devreye sokmak doğru bir tercih değildir.

Disiplini ve düzeni, derse olan ilgiyi sağlamada not bir araç olarak fonksiyon icra etse de ideal bir eğitim sisteminde notların öncelikli böyle bir işlevi söz konusu değildir.

İnsan faktörü ne kadar çok devreye girerse sistem o kadar hata ve suiistimale açık hale gelir. Her ne kadar Milli Eğitim Bakanımız ve yetkililer bunun denetleneceğini söyleseler de böyle bir denetlemenin çok da mümkün olmadığı aşikârdır.

Puanlamaya yılsonu ve davranış puanının da etki etmesi yukarıda ifade ettiklerimin dışında öğrenci öğretmen, öğretmen veli, öğretmen okul idaresi, okul idaresi veli arasında birçok problemlerin yaşanmasına neden olacaktır. Özel okullarda bu durum daha da belirgin bir şekilde yaşanacaktır.

Notların devreye girmesiyle özel ders karşılığı öğrenciye not açısından avantaj sağlamalar, kayırmalar yaşanabilir. Hatta daha şimdiden bazı okullarda notlar üzerinde oynama yapıldığı, kayırmaların olduğu söylentileri ortaya çıkmıştır.

Özetle; SBS sistemi genel hatlarıyla başarıyla uygulanabilecek bir sistem. Tabii puanlamanın doğru kriterler esas alınarak yapılması, yani sınavın insanla imtihan edilmemesi koşuluyla!

16 Şubat 2009 23:12

serkpss

Bir veli 6. sınıfta aynı sınıfta okuyan ikiz çocuklarının olduğunu belirterek, ikizlerden birinin 413.172 puan, kardeşinin ise 316.978 aldığını kaydediyor. 413.172 alan kardeşin başarı puanı 82,77 olurken davranış puanı 100 olmasına rağmen sınıf puanı olarak 8.821 puan alabiliyorb başarı puanı 66.95, davranış puanı ise 80 olan diğer kardeşin sınıf puanı ise 12.082 geliyor. Veli ?Çocuklar aynı okul ve aynı sınıfta okuyor olurken, okul başarısı yüksek olan öğrenciye 8 puan civarında puan eklenirken, başarısı diğerinden daha düşük olan öğrencime nasıl oluyor da 12 puan eklenmektedir? sorusunu soruyor.

Başka bir öğrenci ise ortalamasının 92.11 olduğunu sınıf puanım 14 geldiğini belirtirken arkadaşımın ortalamasının 93 olmasına karşın neden 20 puan aldığının açıklanmasını istiyor

16 Şubat 2009 23:42

serkpss

OKS'de soruların tümünü yapan 272 kişi çıkınca Ooo! çekmiştik. MEB'e haksızlık etmişiz. Çıtayı daha da yükselttiler. SBS'de bu rakam bine yaklaştı. 6 sınıflarda tam 829 kişi soruların tümünü cevapladı, 7'lerde de durum farklı değil.

Böyle bir sınavda nasıl doğru bir ölçme değerlendirme ya da sıralama yapılacak? Cevabını bulana aşk olsun. MEB'in, SBS'de il ve Türkiye sıralamalarını açıklamaması da zaten bu yüzden.

Ama daha büyük kaos, tıpkı OKS'de olduğu gibi, hatta daha fazlası, Yıl Sonu Başarı Puanı'ndan kaynaklandı. Öylesine çelişkiler ve puan farklılıkları var ki ne anlamak mümkün ne içinden çıkmak. Velilerin kafası bu konuda karmakarışık. Bilgi alacakları bir makam ise yok gibi.

En büyük karmaşa da karnelerde 5'lik, SBS değerlendirmesinde ise 100'lük sistemin kullanılması. Örneğin, elimizde tüm notları 5 olduğu halde, tüm notları 5 olmayan öğrencilerden daha düşük YSBP olan örnekler var.

Dahası aynı okuldan mezun olan öğrencilerden YSBP'si 84 olup da, 82 olandan daha düşük ek puan alanlar var. Üstelik Davranış Puanları da aynı olmasına rağmen.

Eğer ortada bir yanlışlık söz konusu değil ise puanlamanın nasıl yapıldığı en ayrıntılı bir şekilde ortaya konmalıdır. Yoksa MEB'e duyulan güven hepten yok olacaktır. Bu duruma düşürmeye de hiç kimsenin hakkı yoktur.

Bakan Çelik ve çevresi, bu konudaki eleştirilere de mutlaka bir kılıf uyduracaklardır. Yaşanan kaosu da ciddiye almayacaklardır. İşte gelen mail'lerden sadece birkaçı, üstelik en usturupluları:

Bir öğrencimin seviye belirleme puanı 463.361, yıl sonu başarı puanı 87.16 davranış puanı 100, sınıf puanı 463.52 olmuş.

Diğer öğrencimin ise seviye belirleme puanı 347.066, yıl sonu başarı puanı 79.23 davranış puanı 100 ve oluşan sınıf puanı 378.269. Yani 31 puanlık artış var ikincide. Neden, anlayamadık.

Kılavuzda, okullarda verilen seminerlerde ve basında, puanın 3 alandan, belli yüzdeliklerle hesaplanacağı bilgisine sahibiz. SBS test sonucunun yüzde 70'i, okul başarı puanının yüzde 25'i, davranış notunun yüzde 5 alınarak bir sınıf puanı oluşturulacağı söylendi ve yazıldı. Ancak sonuçlar bu şekilde değil. Ortada bizlere bildirilmemiş bir hesaplama yöntemi var. Lütfen açıklansın.

Oğlumun SBS puanı 468, başka bir arkadaşının 465, araya yıl sonu başarı puanı girince oğlumun puanı 460'a iniyor, arkadaşının 470'e çıkıyor. Yıl sonu başarı puanı aynı zamanda davranış puanı 500 puana çevrilip öyle değerlendirildiği için sınıf puanı üzerinde oldukça fazla etki yapıyor. Benim korkum şu ki, öğrenci ve velinin öğretmen seçme şansı yok. Bazı öğretmenler, 'Aferin, çok gayretlisin' diyerek fazla notlar verirken, bazıları ise 'Benim dersimden kimse tam not almamıştır' diyerek övünüyor. Yazılılardaki soru nitelikleri ve öğretmen karakterleri bu kadar farklı iken yıl sonu başarı puanının ve davranış puanının adil olmadığını, olamayacağını düşünüyorum.

Türkiye'nin yoğun gündeminde bir skandal daha. Ülkemizde milyonlarca öğrencinin girdiği SBS'de puan ve veri hataları gene geleceğimiz olan çocukları olumsuz etkilemektedir. Ekteki dosyaları incelediğinizde karne ve sınav sonuç belgelerindeki YSBP'lerin farklı olduğunu göreceksiniz. Bu örneklerden maalesef çok var.

Açıklanan SBS sonuçlarına göre 6. sınıfta bir öğrenci 500 tam puan almıştır. Okul puanı 89 ve sınıf puanı 491'e inmiştir. İkinci bir örnek ise SBS puanı 470 ve okul puanı 90, sınıf puanı 477, yani sınıf puanı 7 puan yükselmiştir. Bu ne biçim adaletsizlik, notların bu kadar büyük aralıklarla etki etmesi nasıl izah edilir?

SBS 7 sınıfta, sınıf puanında çok büyük farklılıklar var. Bunun nedeni ne olabilir? 1 öğrencinin SBS puanı 468, sınıf puanı 476. Aradaki fark 8 puan, diğer öğrencinin SBS puanı 376, sınıf puanı 412. Aradaki fark 36 puan. SBS ve sınıf puanları arasındaki fark çok fazla ama davranış puanları aynı. Bu fark neden?

Özetin özeti: Bu tartışma daha çok su kaldırır. Milli Eğitim Bakanlığı bir an önce ayrıntılı bir açıklama yapmalıdır.

Gerçekten böyle bir şey inşallah yoktur.Zaten sbs bence adil bi sistem diil.Bi okulda öğretmenler sınavda zor sorar bi okulda kolay.Böylece ybp'ler arasında büyük farklar oluşur ve doğal olarak puanlardada.Mebden açıklama bekliyoruz.Benim Allah'a şükür burda bahsedilen gibi bir sorunum yok ama olanlar var.

17 Şubat 2009 10:07

anaokuluöğretmeni

7. sınıfa giden bir oğlum var.3. sınıfta iken özel ve üstün yetenekli tanısı konuludu. 157 IQ puanına sahib olduğu iki farklı üniversite tarafından tesbit edildi.aynı zamanda hiperaktivite tanısı da konuldu.İlaç kullanıyor.ben ve eşim 12 şer yıllık öğretmeniz.çccuğumuz bütün test sınavlarında çok başarılı iken ,yazma ve gereksiz tekrarlardan hoşlanmadığı;öğretmenlerinin istediği tek tip öğrenci çizgisinin dışında olduğu için not ortalaması düşük.SBS den 3 yanlış ile 475 puan aldı ancak okul başarı puanı devreye girince 31 puanı düştü.Artık fen lisesi şansı yok.Çocuğuma eğitim sistemimiz içinde yer bulamadım.ÇOCUĞUMU OKUL KORİDORLARINDA KAYBEDİYORUM.NİCE DİĞER ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER GİBİ...ÖĞERETMEN ARKADAŞLARIM UYANIN ARTIK.

17 Şubat 2009 21:57

ksahin2755

Oğlum 6.sınıf SBS de 470 aldı fakat not ortalamasından dolayı 465 düştü.Diğer dersleri ço iyi iken teknoloji tasarım 2.İdareye itiraz edince öğretmeni 1 idi de sonra 2 yaptım demiş.Dedim birde çocuğumu asaydınız ? Mahkemeye gittim dava sürüyor.Öğretmeni şikayet ettim soruşturma açıldı.Ama zaten olan oldu.27 yıllık öğretmenim.Bu tür notu silah olarak kullanan öğretmenleri görünce öğretmenliğimde hicab duyuyorum maalesef.

17 Şubat 2009 23:14

ercans10

bu yıl bu farklardan dolayı okul müdürü benim görüşümü aldı.sınava giren zihinsel engelli bir öğrencim %30 luk barajı aşmış yani sınıf içi notları ile sbs arasında çok fark varmış.bu kadar ayrıntılı düşünenler öğrencinin hangi sınıfa devam ettiğine bakma gereği duymamışlar.fıkra gibi değil mi?

17 Şubat 2009 23:36

alara32

okul puanı hesabında en yüksek not uygulaması bence çok yanlış; amaç belki o okullardan da öğrenci gelişini desteklemek ama diğer tarafta başarılı çocukların şansı kayboluyor.Hakettği halde , istediği okula yerleşemiyor.Kızım bu yıl 8. sınıf; geçen yılki SBS 'de 485 aldı, okul ortalaması yüksek , dolasıyısıyla puanı dah yüksek olması gerekirken bu seviyelerde kaldı,sistem yanlış, 3 sefer yapılan bir sınavla başarı mı ölçülür.Şayet öyleyse neden okulda yazılı ve sözlü notu alıyorlar; bırakalım 3 yıl dersahaneye gitsin, sınava öyle girsin, kapatalım okulları!

17 Şubat 2009 23:53

sezarömer

Bu bir tek dershanelere yaradı.Dershane sektörü son yıl %25 büyümüş.Bu senede krize rağmen o kadarlık bir büyüme bekleniyor.Aydın şehrinde burunlarından kıl aldırmıyorlar.Bir sene önce benim çocuğumun başarısına karşılık 400-500 tl ücrete çoğu kabul ederken.Bu sene 1200 tl den aşağı düşen olmadı.Birlik kurmuşlar(bu sistemle nasıl olsa bütün veliler kucağımıza düşecek boşuna pastayı küçültmeyelim demişler)Kesinlikle fiyatlardan taviz vermiyorlar.Herkesi bu durumu protesto etmeye davet ediyorum.SBS sistemi bahane istihdam şahane.Bir yetkili ile bu durumu görüşürken şunları fısıldayıverdi:Bu kadar eğitim mezunu nerede çalışacak.Hepsini MEB'e işe almamız mümkün değil.Zaten kadrolu,ücretli ayrışması maliyetleri düşürmeye yönelik bir çalışma idi.Bunların yükünü devlete yükleme şansımız hiç yok.Maçı idare edin.

Toplam 37 mesaj