Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : a_durmazasayginhopali
19 Şubat 2009 00:54  


Matematik Nasıl Öğrenilir?

.Verimli çalışmak; zamanınızı hedefleriniz doğrultusunda etkili bir şekilde kullanmaktır. Verimli çalışmak sadece ders çalışmak değildir, verimli çalışmayı öğrenmiş bir kişi oyun oynamaya, faklı faaliyetlere ve arkadaşlarına zaman ayırabilecektir. Başarılı insanlar, hedeflerine belirledikleri bir süre içinde ulaşmış insanlardır diyebiliriz. Başarılı olabilmek için , eğer ders çalışacaksanız derse ilişkin hedefinizi ortaya koyun ve bu hedef için süre belirleyin. Başaracağınıza inanırsanız yolu yarılamışsınız demektir, eğer başaramayacağınızı düşünüyorsanız daha çalışmaya başlamadan kaybettiniz demektir. Kendinize güvenin ve işe koyulun.

Meşhur bir söz var ?Sadece oturarak başarıya ulaşan tek yaratık vardır, oda tavuk?

Evet çalışmaya hazır mısınız?

Bu aşamada şunları öğreneceksiniz;

Kendinizi psikolojik olarak hazırlayın;

Hangi dersi, o dersin hangi konusunu ne derece öğrenmeniz gerektiğini düşünün. Çalışacağınız kaynağın ilgili konularına baştan sona göz atın ne kadar sürede bitirebileceğinize karar verin. Konuyu çalışıp tam anlamıyla öğrendiğinizde, sizi bekleyen olumlu durumları hayal edin, ?Sınavdan yüksek not alırsam çok mutlu olurum? gibi.

Çalışma esnasında hayallere yada iç konuşmalara daldığınızı hissederseniz bundan vaz geçmeye çalışın. Tekrar hayalinize dalıyorsanız hayalinizi düşünmeye devam edin ve bitirin, aksi takdirde sizi tekrar rahatsız edebilir.

Bu arada verimli çalışmak için bedeninizi de hazırlamalısınız;

Önemli bir dersi çalışacaksanız yada sınavınız varsa yeterince dinlenmiş olmalısınız. Yeterince dinlenmiş olmanız kafi derecede uyumak ve yorucu bedensel faaliyetlerden uzak kalmanıza bağlıdır. Fiziksel yorgunluk ders çalışmanızı olumsuz olarak etkileyecektir, diyelim ki bir futbol maçı yaptınız maçtan sonra ders çalışmaya başlarsanız uykunuz gelecek ve gereğince çalışamayacaksınız. O halde ya maçı erteleyin yada sınavı. Tabi birincisini ertelemek daha kolay. Eğer akşcam çalışacaksanız gün içerisindeki 40-50 dakikalık uyku sizi dinlendirecektir. Asla yatarak veya masaya uzanarak çalışmayın çünkü bu duruş uykunuzu getirecektir. Ortamdaki lamba gözünüze direkt gelmemeli onun yerine ışığı arkanıza alacak şekilde oturun.

Çalışma ortamınızı uygun şekilde düzenleyin;

Çevrenizde dikkatinizi dağıtacak nesneleri, poster ve resimleri kaldırın. Televizyonun bulunduğu odada çalışmayın, çünkü ses dikkatinizi dağıtacaktır. Masanızı bir çalışma masası gibi düzenleyin gereksiz şeylerden kurtulun. Çalışma ortamınızı değiştirmemeye özen gösterin çünkü sürekli aynı ortamda çalışmak bir süre sonra şartlı reflekse dönüşür ve çabuk konsantre olmanızı sağlar.

Kendinize bir çalışma programı oluşturun. (Çalışma planı hazırlamak için boş bir şablon yükledim indirmek için tıklayın.)

Çalışma süresi olarak şu formülü kullanmanız uzmanlar tarafından önerilir.

40 dakika çalışma + 5 dakika tekrar + 10 dakika dinlenme

Çalışmanızın kalıcılığını sağlayacak en önemli faktör tekrardır. Tekrar için tavsiye edilen en iyi yöntem; İlk tekrar 40 dakikalık bir öğrenme seansının sonunda yapılmalı ve 10 dakika sürmelidir. Bu tekrar hatırlanan miktarın bir gün daha aynı düzeyde kalmasını sağlar. 2-4 dakika sürecek ikinci tekrar 24 saat sonra yapılmalıdır. Bundan sora bilgi hafızada bir hafta kadar saklanır. Bir hafta sonra yine 2-4 dakika sürecek üçüncü tekrar yapılmalıdır. Dördüncü tekrar; bir ay sonra 2-4 dakikalık bir süreyle yapıldıktan sonra, bilgiler uzun süreli hafızaya geçer, ve son derece kuvvetli bir biçimde yerleştirilmiş olur.

Bunun dışında yatmadan önce çalıştığınız konunun tekrarını yaparsanız öğrendikleriniz büyük ölçüde hafızanıza yerleşir.

19 Şubat 2009 00:56

matematikçi1600

Matematiği okuma, yap.

Formülleri ezberleme, ifade et.

Sembollerden korkma, onları kullan.

Arkadaşına sor, sana sorulunca da cevapla.

Cesaretli ol, bol bol dene, yanıl ve hata yap.

Potansiyelini zorla

Kimi insanlar için matematik çok zor gelir, başarılı olamadıkları için de bu dalı pek sevmezler. Herkes matematik dáhisi olamaz, ama belli ölçüde matematiği herkes anlayabilir diyor bilim insanları.

Matematik sınavı yaklaştı. Sayılar, denklemler ve problemler aklınıza bir türlü yerleşmiyor mu? En iyisi oturup çalışmak. Yoksa kimi insanlar için çalışmak boşuna mı? Hayır, hiç de değil, belli ölçüde matematiği herkes öğrenebilir.

Matematikte başarılı olmak "matematik anlayışı" gerektirir. Matematik anlayışı ise soyutlama yetisi, mantıksal düşünce ve yaratıcılığın bir kombinasyonudur.

19 Şubat 2009 01:16

matematikçi1600

Problem çözümlerinde ;problemi öncelikle kendiniz çözmeye çalışınız.Çözemezseniz bile çözmek için bir gayret sarf ediniz.Bütün zihinsel enerjinizi bu soru üzerinde yoğunlaştırınız.Kendi kendinize mantıklar üretiniz ancak ürettiğiniz mantıklar matematiksel dairenin dışına taşmamalıdır.Soruyu çözemeseniz bile göreceksiniz ki , yaptığınız işlemler sizin matematiksel ufkunuzu genişletecektir.

Bir problemi çözdükten sonra ; asıl çözümle , kendi çözümünüzü karşılaştırınız.Yanlış yapmışsanız nerede yanlış yaptığınızı , doğru yapmışsanız , hangi çözümün daha kolay ve pratik olduğunu karşılaştırınız.Unutmayın ki, her matematiksel sorunun kendine özgü bir pratik yolu vardır.Önemli olan bu yolu tek başına bulmaktır.

Çözemediğiniz her soruyu , aşamadığınız bir engel olarak görünüz.Bu engeli aşmak için elinizden gelen her şeyi yapınız.Şunu unutmayın, o soruyu hazırlayan kişi bu soruyu çözdüğüne göre sizde çözebilirsiniz.

Matematik konularının çok ince ayrıntıları vardır.Bunları öğretmeninizden çok iyi bir şekilde öğrenin.

Soruları çok iyi bir şekilde analiz etmeye çalışınız.Soruda neler verildiğine, bu sırada bu konu ile neler bildiğinizi gözden geçiriniz ve sizden isteneni bulmak için çözüme geçiniz.Göreceksiniz ki sorunun çözümü sandığınız kadar zor değilmiş.

Öğrendiğiniz bilgileri unutmamak için , belli aralıklarla tekrar ediniz.İnsan nasıl yemek yemeği unutmuyorsa kendisinin geleceği için çok önemli olan ÖSS sınavında başarılı olmak için matematik kurallarını , formüllerini unutmamalı.

Sabırlı olunuz..Karşılaştığınız güçlükler karşısında yılmayınız, bir adım bile olsa geri çekilmeyiniz.Aştığınız her engelin sonucunda , kendinizde yeni bir engeli aşabilecek bir güç bulacaksınız.Matematik mantığını keşfetmeye çalışınız.Başarılar

19 Şubat 2009 02:42

enverozkan

Ben de gene bilmem kaç seansta full matematik gibi şeyler göreceğimi zannediyordum :)

19 Şubat 2009 10:55

matematikçi1600

gncl

19 Şubat 2009 11:00

morduman
Yasaklı

benim matematiğim hep iyidir ama bir türlü kümeleri yapamıyom çok zorlanıyorum

19 Şubat 2009 11:06

q.matematikçi

matematik te, temel kavramların önemi çok büyüktür. genel matematik kurallarını özümseyerek, türlü matematik problemlerini, matematik mantığı içerisinde çözebilmek mümkün, bunu sınava adapte etmek içinse bol soru çözmek, sorular üzerinden konuya hakim olmak, gerekir.

19 Şubat 2009 11:18

matematikçi1600

Kümeler, konusunu bir türlü yapamıyorum sözü yerine ; diğer konuları başardım kümeler konusunuda başarabilirim diyerekten kendinize güvenmelisiniz.Hiçbir konuyu bilmeseniz ; dahi önce kendinize güvenmeniz hedefe daha rahat kavuşmanızı sağlayacaktır.

Einstein'in başarısından kimsenin kuşkusu yoktur herhalde. Einstein başarıyı şu şekilde formüle ediyor: A= başarı, x= çalışma, y= yerinde ve zamanında davranma, z= dinlence veya eğlence; meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve başarınızı engelleyecek pek çok sebeple karşılaşırsınız. Başarıya ulaşmak için anlama, öğrenme ve hız kazanma çalışmalarını sistematik bir şekilde sürdürmek gerekir. Üniversite sınavlarında şans faktörü % 0'a yakındır. Çünkü, diğer öğrenciler işi şansa bırakmıyor. Planlı ve programlı bir çalışma yürütüyor. Planlı ve programlı bir çalışma yürüten öğrenci varken sizin işi şansa bırakmanız, erkenden havlu atmak olacaktır.

Planlı çalışma, nereye ve nasıl gideceğinizi mantıklı bir biçimde, önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi gerekmektedir.

Herhangi bir bilgiyi zihne kazandırmanın en etkili yolu, konuyu bütünüyle kavramaya yönelik çalışmaktır. Böylece eldeki metin veya konu bir bakışta kavranır ve daha kolay hatırlanır.

Öğrenmeyi veya öğrenmemeyi belirleyen 3 önemli etken vardır:

Çalışmak + tekrar

Sınamak

Dinlemek

Çalışmayı kısa süreli dinlenme aralarıyla sürdürmek, hem öğrenilenlerin sindirilmesi hem de zihnin kendini toparlaması açısından son derece yararlıdır.

19 Şubat 2009 11:32

matematikçi1600

Haklısınız hocam,bol soru çözümüde çok önemli bol tekrar yapılmadığında başarıyı yakalamak çok zor bol tekrarlar ve bol soru çözümleri pratikliğide artıracağı gibi en büyük sorunlardan olan zamanında yapamadım , soruları yetiştiremedim handikapınında ilacı mahiyetinde.

19 Şubat 2009 12:06

turk_o
Yasaklı

Kümeler, konusunu bir türlü yapamıyorum sözü yerine ; diğer konuları başardım kümeler konusunuda başarabilirim diyerekten kendinize güvenmelisiniz.Hiçbir konuyu bilmeseniz ; dahi önce kendinize güvenmeniz hedefe daha rahat kavuşmanızı sağlayacaktır.

Einstein'in başarısından kimsenin kuşkusu yoktur herhalde. Einstein başarıyı şu şekilde formüle ediyor: A= başarı, x= çalışma, y= yerinde ve zamanında davranma, z= dinlence veya eğlence; meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve başarınızı engelleyecek pek çok sebeple karşılaşırsınız. Başarıya ulaşmak için anlama, öğrenme ve hız kazanma çalışmalarını sistematik bir şekilde sürdürmek gerekir. Üniversite sınavlarında şans faktörü % 0'a yakındır. Çünkü, diğer öğrenciler işi şansa bırakmıyor. Planlı ve programlı bir çalışma yürütüyor. Planlı ve programlı bir çalışma yürüten öğrenci varken sizin işi şansa bırakmanız, erkenden havlu atmak olacaktır.

Planlı çalışma, nereye ve nasıl gideceğinizi mantıklı bir biçimde, önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi gerekmektedir.

Herhangi bir bilgiyi zihne kazandırmanın en etkili yolu, konuyu bütünüyle kavramaya yönelik çalışmaktır. Böylece eldeki metin veya konu bir bakışta kavranır ve daha kolay hatırlanır.

Öğrenmeyi veya öğrenmemeyi belirleyen 3 önemli etken vardır:

Çalışmak + tekrar

Sınamak

Dinlemek

Çalışmayı kısa süreli dinlenme aralarıyla sürdürmek, hem öğrenilenlerin sindirilmesi hem de zihnin kendini toparlaması açısından son derece yararlıdır.

doğru ama eksik...dinlemek okumak tekrar sınamak bunlar sadece yüzde elli kalıcılık saglar...dahada onemlisi sentez gerekir...uyguladıklarımızın veya öğrettiklerimizin yüzde doksanını anımsarız,bir bakıma öğreniriz...sanırım tamamklandı...

19 Şubat 2009 12:49

matematikçi1600

Bazı bilgiler üstte anlatıldığından tekrarlama gereği duymadım.Sevgili hocam yinede teşekkürler.Bu konuda Fikri olan arkadaşlar birşeyler yazarsa ,hazırlık yapan arkadaşlara küçük birer katkımız ve matematiğin fobi olmaktan çıkmasına vesile oluruz.

19 Şubat 2009 13:43

swordx88

ben bu sene ilk defa kpss ye giricem.matematikten hiç anlamıyorum.evde kendim oturup çalışabileceğim bana faydalı olabilecek bir kaynak önerebilirmisiniz.oturup ilk baştan başlıycam çalışmaya.12-13 net yapsam tamamdır.bana tam olarak ne önerirsiniz.

19 Şubat 2009 14:05

daamat

konu anlatımlı videolar için önerebileceğim sitedir.ben dinledim zamanında faydalı olmuştu.

http://www.cebirsel.com/kpss-matematik-konu-anlatimli-videolar/2.html

19 Şubat 2009 14:05

nocoment
Yasaklı

recep ivedik 2 indirmeden direk izle

http://www.yorucu.tr.gg/Sinema-izle.htm

19 Şubat 2009 22:20

matematikçi1600

önceki yılların oks hazırlık kitaplarından güvebderle başlayabilirsiniz.Başlangıç olarak iyi kitap daha sonrasından farklı kpss kitaplarındaki konuları çalışın ve ardından çözümlü sorular yapın.çözümünüz doğru olsada kitapların çözümlerini inceleyin;çünkü kitaptaki çözüm metodu daha pratik olabilir.ardından test soruları çözün.çözemediğiniz konuları tekrar çalışın.daha sonra sınavlarda çıkmış olan soruları kendiniz çözmeye çalışın.Yine yapamadığınız konuları tekrar çalışın.soruları çözerken muhakeme yapmaya çalışın ezberden kaçının eminim başarırsınız. Kendinize güvenin.

20 Şubat 2009 18:08

swordx88

teşekkür ederim.

20 Şubat 2009 18:14

tutkum 1237

öğrenilmez...

20 Şubat 2009 22:20

matematikçi1600

Ezberciliğe dayalı bilgi aktarımının esas alındığı geleneksel eğitim günümüzde çocukların zihnini körelten bir mekanizma haline gelmiştir. Okulun asli görevi çocuklara nasıl öğrenileceğini öğretmektir. Bugün okullarda yeni bilgi ile mevcut bilgiyi bütünleştirerek anlama sentez yapabilme bilgileri yorumlayabilme gibi beceriler değil; bilgiyi kitaptaki gibi öğrenme ve ezberleme gibi etkinliklere yer verilmektedir. Bunun sonucu olarak öğrencilerimizin çoğunluğu matematiğin gerçek manasını anlayamamakta ve "matematiği niçin öğreniyoruz?" "bu dersin bana faydası nedir?" günlük hayatta uygulaması nasıl oluyor?" gibi ifadeler kullanmaktadırlar.

20 Şubat 2009 22:40

matematikçi1600

Öğrencilerimizin büyük çoğunluğu temel bilgileri zamanında alamadığından matematik hakkında önyargıya kapılıp, bu dersin zor olduğunu ve öğrenilemeyeceğini düşünmektedir. Temeli olmasa dahi matematik belirli bir düzeyde herkes tarafından öğrenilebilir. Bunun için ilk şart, matematiğin öğrenilebilirliğini kabul etmek ve o ders hakkındaki önyargıları bir kenara bırakmaktır. Matematiği öğrenmede öğretmenin rolü çok önemlidir. Bu dersi sevdirmek ve öğrenciyi belli bir düzeye getirmek öğretmenin görevidir, fakat unutulmamalıdır ki öğrenmede aktif olan, öğrenci olmalı ve herşeyi öğretmenden beklememelidir. Öğrenci kendisini ne kadar zorlar ve öğretmeni sadece yol gösterici olarak görür ve o yolda kendisinin ilerlemesi gerektiğini bilirse sonuca da o kadar çabuk ulaşır. Aksi taktirde öğretmenin ön plana çıktığı durumlarda öğretmen olmayınca öğrenme ve ilerleme de olmayacaktır. Genelde öğrenciler kolaycılığa kaçarak her şeyin çözümünü öğretmenden beklemekte, öğretmenin anlattıklarını anlamakla sonuca ulaşabileceğini zannetmektedirler. Halbuki anlamak ile yapmak çok farklı şeylerdir.

20 Şubat 2009 22:45

matematikçi1600

Bir problemi çözebilmek için önce o konu problem tipleri hakkında belli bir bilgi birikimine ihtiyaç vardır. O birikimi oluşturmadan çözülen sorular anlaşılsa dahi başka problemleri yapmada güçlük çekilecektir. Bu durum kişinin kendisini kandırmasıdır, soruyu algıladığını zannetmesidir. Bilgi beyne gitmiştir, fakat kalıcı olmamıştır. O yüzden konunun kalıcı olmasını ve problem tiplerinin beyne yerleşmesini sağlamak gerekmektedir. Bunu yapmak için de öğretmenin yaptığı çözümlü örneklerin tekrar tekrar incelenmesi, bıkmadan usanmadan soruların çözümlerine önce bakarak sonra cevabı kapatarak bir kez daha çözülmeleri gerekmektedir. Bu yöntem uygulanırsa artık o konu hakkında beynimizde belli bir birikim sağlanacak, artık başka sorular da yapılabilecektir. Değişik sorular çözerken öncelikle basit sorulardan başlanmalı konunun iyice pekişmesi sağlanmalıdır. Bir soru çözülemiyorsa pes edilmemeli, tekrar tekrar çözmeye uğraşılmalıdır. Unutulmamalıdır ki çözümüne zor ulaşılan sorular veya uğraşmanıza rağmen çözülemeyen sorular size çok şey katacaktır. Siz farkında olmadan konunun genel tekrarını yapmakta değişik durumları düşünerek bilgilerinizi sağlamlaştırmaktasınızdır.

20 Şubat 2009 22:48

matematikçi1600

Öğrencilerin en büyük problemlerinden bir tanesi de unutma olayıdır. Temeli sağlam olmayan bir öğrenci, bir konuyu öğrense dahi çalışmaya ara verir, geri besleme yapmazsa o konuyu çok çabuk unutacaktır. Bu yüzden her konuyu gündeminizden eksik etmeyin ve geri besleme yaparak muhakkak konularla ilgili tekrar örnekleri yapın.

Toplam 189 mesaj
ANKET
Her il'de bir üniversite açılmasını;