GİYİMCİLER VE BESLENMECİLER ÖNCE OKUYUN DERSİN İÇERİĞİNİ VE 1. DERECEDEN ATANAN ENDÜSTRİYEL TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİNİN ALDIĞI EĞİTİMİ.. SONRA BIR BAKIN ALDIĞINIZ EĞİTİME HALA ATANMAK İSTİYCEKMİSİNİZ YADA ATANMALIMISINIZ O ZAMAN SÖYLEYİN
Teknoloji ve Tasarım dersi , iş eğitimi dersi yerine yeni ve farklı bir yapılandırmayla ilköğretim öğrencilerine getirilmiştir.Yeni nesli, teknolojik tasarıma, düşünmeye ve üretmeye yönelten bir derstir.Ama ne acıdır ki; resim ve iş eğitimi dersi öğretmenlerine yüklenen bu ders amacından sapmış yıllar öncesi gibi klasik dikiş, kesme yapıştırma etkinliklerinin dışına taşınamamıştır. Bu durum karşısında ders içeriğini bilmeyen, bu doğrultuda eğitim almamış resim öğretmeleri sıkıntı çekmekte bu dersi plana uygun işliyormuş gibi göstermektedir.Bu uygulama, hem özel hem de devlet okullarında böyledir. Bu ders içeriği itibariyle iş teknik dersi değildir Resim öğretmenleri dersi eski iş eğitimi dersi gibi işlemeye çalışmakta yada hiç işlemeden bir şekilde not vermek durumunda bırakılmıştır..Küçük bir araştırmayla bu durumun gerçeğini denetimde bulunan okul müfettişlerinden öğrenebilirsiniz.Layığıyla bu dersin işlendiği okullarda geleceğin mucitleri, tasarımcıları olmaya aday ilköğretim öğrencileri yetiştirilmektedir (endüstriyel teknoloji öğretmenliği mezunu dersi işliyorsa tabi) . Özel okullarda da teknoloji tasarım dersi öğretmeni bulunamadığı için ders yapılıyormuş gibi hayali not verilerek işlendiği gösterilmektedir.Size Teknoloji ve Tasarım Dersinin içeriğini daha ayrıntılı olarak şöyle sıralamak isterim;
Teknoloji ve Tasarım Dersinin İçeriği:
Dersin amacı: Malzemeyi tanıma, fiziksel ve kimyasal şartlar göz önüne alınarak tasarım çizimi ve üretmedir.Dersin içeriğini teknoloji tasarım dersi yıllık planına göre daha da açmak gerekirse;
-Malzemeyi tanıma, teknik olarak tasarlama ve öğrenci kademesine uygun ürün üretme.
-Biçim,işlev,kullanışlılık sorularına cevap arayarak tasarımı; estetik,boyut,renk,vb. açısından belirleme.
-Taslak tasarım çizimini yapma.(teknik odaklı çizim)
-Tasarımı; malzeme, doku,ağırlık,taşınabilirlik vb. özelliklere göre inceleme.Yapım resmine son şeklini verme,.Tasarımı araç-gereç-yöntem ve teknikler açısından planlama.
-Öğrenci, tüm işlemler bittiğinde yapıma başlar ama önce alet ve araçları tekniğine uygun,güvenli kullanmayı öğretmeni rehberliğinde öğrenir.Uygulamasını yapar.Yaptığını işlev ve estetik açıdan değerlendirir ve test eder.TEKNOLOJI VE TASARIM ÖĞRETMENLİĞİNE 1.DERECEDEN ATANAN ENDÜSTRİYEL TEKNOLOJI ÖĞRETMENLİĞİNİN DERS İÇERİĞİ
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Mesleğin eğitimi süresince genel kültür ve pedagojik formasyon derslerinin yanı sıra;
- Endüstriyel Malzeme Teknolojisi Eğitimi Anabilim Dalı,
- Enerji ve Ulaşım Teknolojisi Eğitimi Anabilim Dalı,
- Elektrik-Elektronik ve Telekomünikasyon Eğitimi Anabilim Dalı,
- Teknik Çizim ve Bilgisayar Destekli Tasarım Eğitimi Anabilim Dalı olmak üzere 4 ayrı anabilim dalına ilişkin alan dersleri vardır.
Dersler, teorik ve uygulamalı olarak verilmektedir. Uygulamalar; güç ve enerji, ağaç işleri, metal işleri, elektrik, elektronik, grafik, matbaa, seramik, serigrafi atölyeleri ve bilgisayar laboratuarında yapılan çalışmalarla desteklenmektedir. Öğrenciler bu süreç içerisinde öğretmenlik konusunda uygulamalar da yapmaktadır
bu durumda DERSIN İÇERİĞİ BU İSE TEF LILER ATANMALI......
GİYİMCİLER VE BESLENMECİLER ÖNCE OKUYUN DERSİN İÇERİĞİNİ VE 1. DERECEDEN ATANAN ENDÜSTRİYEL TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİNİN ALDIĞI EĞİTİMİ.. SONRA BIR BAKIN ALDIĞINIZ EĞİTİME HALA ATANMAK İSTİYCEKMİSİNİZ YADA ATANMALIMISINIZ O ZAMAN SÖYLEYİN
Teknoloji ve Tasarım dersi , iş eğitimi dersi yerine yeni ve farklı bir yapılandırmayla ilköğretim öğrencilerine getirilmiştir.Yeni nesli, teknolojik tasarıma, düşünmeye ve üretmeye yönelten bir derstir.Ama ne acıdır ki; resim ve iş eğitimi dersi öğretmenlerine yüklenen bu ders amacından sapmış yıllar öncesi gibi klasik dikiş, kesme yapıştırma etkinliklerinin dışına taşınamamıştır. Bu durum karşısında ders içeriğini bilmeyen, bu doğrultuda eğitim almamış resim öğretmeleri sıkıntı çekmekte bu dersi plana uygun işliyormuş gibi göstermektedir.Bu uygulama, hem özel hem de devlet okullarında böyledir. Bu ders içeriği itibariyle iş teknik dersi değildir Resim öğretmenleri dersi eski iş eğitimi dersi gibi işlemeye çalışmakta yada hiç işlemeden bir şekilde not vermek durumunda bırakılmıştır..Küçük bir araştırmayla bu durumun gerçeğini denetimde bulunan okul müfettişlerinden öğrenebilirsiniz.Layığıyla bu dersin işlendiği okullarda geleceğin mucitleri, tasarımcıları olmaya aday ilköğretim öğrencileri yetiştirilmektedir (endüstriyel teknoloji öğretmenliği mezunu dersi işliyorsa tabi) . Özel okullarda da teknoloji tasarım dersi öğretmeni bulunamadığı için ders yapılıyormuş gibi hayali not verilerek işlendiği gösterilmektedir.Size Teknoloji ve Tasarım Dersinin içeriğini daha ayrıntılı olarak şöyle sıralamak isterim;
Teknoloji ve Tasarım Dersinin İçeriği:
Dersin amacı: Malzemeyi tanıma, fiziksel ve kimyasal şartlar göz önüne alınarak tasarım çizimi ve üretmedir.Dersin içeriğini teknoloji tasarım dersi yıllık planına göre daha da açmak gerekirse;
-Malzemeyi tanıma, teknik olarak tasarlama ve öğrenci kademesine uygun ürün üretme.
-Biçim,işlev,kullanışlılık sorularına cevap arayarak tasarımı; estetik,boyut,renk,vb. açısından belirleme.
-Taslak tasarım çizimini yapma.(teknik odaklı çizim)
-Tasarımı; malzeme, doku,ağırlık,taşınabilirlik vb. özelliklere göre inceleme.Yapım resmine son şeklini verme,.Tasarımı araç-gereç-yöntem ve teknikler açısından planlama.
-Öğrenci, tüm işlemler bittiğinde yapıma başlar ama önce alet ve araçları tekniğine uygun,güvenli kullanmayı öğretmeni rehberliğinde öğrenir.Uygulamasını yapar.Yaptığını işlev ve estetik açıdan değerlendirir ve test eder.TEKNOLOJI VE TASARIM ÖĞRETMENLİĞİNE 1.DERECEDEN ATANAN ENDÜSTRİYEL TEKNOLOJI ÖĞRETMENLİĞİNİN DERS İÇERİĞİ
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Mesleğin eğitimi süresince genel kültür ve pedagojik formasyon derslerinin yanı sıra;
- Endüstriyel Malzeme Teknolojisi Eğitimi Anabilim Dalı,
- Enerji ve Ulaşım Teknolojisi Eğitimi Anabilim Dalı,
- Elektrik-Elektronik ve Telekomünikasyon Eğitimi Anabilim Dalı,
- Teknik Çizim ve Bilgisayar Destekli Tasarım Eğitimi Anabilim Dalı olmak üzere 4 ayrı anabilim dalına ilişkin alan dersleri vardır.
Dersler, teorik ve uygulamalı olarak verilmektedir. Uygulamalar; güç ve enerji, ağaç işleri, metal işleri, elektrik, elektronik, grafik, matbaa, seramik, serigrafi atölyeleri ve bilgisayar laboratuarında yapılan çalışmalarla desteklenmektedir. Öğrenciler bu süreç içerisinde öğretmenlik konusunda uygulamalar da yapmaktadır
bu durumda DERSIN İÇERİĞİ BU İSE TEF LILER ATANMALI......