Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : a_durmazasayginhopali
22 Haziran 2009 12:43  


Ve diyagramı nedir?

arkadaşlar kısaca ve diyagramı gördüğümüz zaman ne gelmeli aklımıza bilgisi olan arkadaşalr bilgilendirirlerse çok sevinirim.

22 Haziran 2009 12:54

anti-sosyalci

ve diyagramıfen alanında yapılan deneyleri netleştirmek amacıyla yapılan kayıtların yorumlandığı bir teknik.deney değil ama amaç öğrencinin öğrenip öğrenmediğini yoklamak değil özümseyip özümsemediğine bakmak.saçma birşey aslında bir halta benzemiyor hoş bence herkes birşeyler uydurup teknik buldum diye atlayabilir.7 iklim yeni yaklaşımlarda var okuyun öneririm beklenen bir soru

22 Haziran 2009 12:55

mvkr50
Yasaklı

ve diyagramı değil V diyagramı:D

22 Haziran 2009 13:08

KaPiSS

Tam tersini düsünüyorum. Eğitim bilimlerinde en çok şişirilen ama bence soru gelme olasılıgı en düsük olan konu bosuna kasmayın bence.. Yapılandırılmış Gridle dallanmış ağaça bakın yeter..

22 Haziran 2009 13:24

musaunlu

V diyagramı doğru niye Ve dediysem dalgınlığıma gelmiş :) bu arada tşk.e derim açıklaman için anti-sosyalci hocam

22 Haziran 2009 13:27

fen_fen1

özel öğretim yöntemleri dersinde konuyu vee diyagramı tekniğini kullanarak anlatmıştık. fen dersi için deneylerde muhteşem bir teknik. deney raporuna çok iyi bir alternatif.

----------------------------------------

V DİYAGRAMI

Öğrenme- öğretme sürecinin başında, süreç esnasında ve süreç sonunda, bazı kritik soruları cevaplandırarak, bilişsel düzeyde, daha anlamlı, derin ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşeceği varsayımına dayanan bir tekniktir.

V ? diyagramı, kendi başına bir etkinlik olmayıp sınıf içi veya sınıf dışı bir etkinliğin daha iyi özümsenmesi ve anlamlandırılması için yardımcı bir araç gibi düşünülmelidir.

V diyagramları öğrencilerin araştırmalarını daha kapsamlı hâle getirmesini sağlayan bir değerlendirme tekniğidir.

V diyagramları, hemen her düzeydeki bütün etkinliklerde rahatça kullanılabilmesi, hazırlanma kolaylığının olması, etkinlik öncesi öğrencileri araştırmaya sevk etmesi, kavram öğretimine yardımcı olması ve kavram yanılgılarını tespit etme amacıyla kullanılır.

Öğrencilere bilgilerini daha iyi organize etme, daha etkili bir biçimde araştırma yapma ve öğrenmelerini sağlama için kullanılan bir ölçme değerlendirme uygulamasıdır.

V diyagramları etkinlikle birlikte hazırlanan aynı zamanda etkinliğin raporu olarak da kullanılabilen bir eğitim aracıdır.

V DİYAGRAMI

Bir araştırma konusunu (etkinliği) planlama, uygulama ve değerlendirme basamakları, başlama ? konunu içine dalma ? elde edilen verileri yorumlayıp bir sonuca vararak hayat ile ilişkilendirme şeklinde yorumlanarak, sürecin tamamı, bir V harfine benzetildiği için

? V ? diyagramı? adı uygun görülmüştür.

1-Vee diyagramı hazırlığına büyük bir ?V? harfinin çizimiyle başlanır.

2-Etkinliğe başlamadan önce kavramsal kısım (bildiklerimiz) hazırlanır.

A-Bu amaçla çeşitli ders kitaplarından yaralanılabilir.

B-Bildiklerimiz kısmının altına, etkinlik sonucuna ulaşmada yardımcı olacak teori ve ilkeler belirlenerek öğrencinin yazılı ifade etmesi sağlanır.

3-İlköğretim düzeyinde anahtar soru öğretmen tarafından belirlenir.

V DİYAGRAMI HAZIRLAMA

V ? diyagramları, belli bir konuyu verimli şekilde işlemek için, öğretmen tarafından sınıfa girmeden önce hazırlanıp eğitim kalitesine katkı için kullanılabileceği gibi, etkinlik sırasında öğrenciler tarafından da kullanılabilir.

Hatta, kitabın sınırlı bir bölümü veya bilimsel bir makale okurken de bu diyagram kullanılabilir.

Diyagramı doldurup tamamlamak için, etkinliğin niteliğine bağlı olarak, aşağıda verilen sorulara cevap aranır:

V DİYAGRAMLARINDA kavramsal ve etkinlik bölümlerinde bulunan başlıklar: Anahtar soru Araç ve gereçler Teoriler İlkeler Kavramlar neyi araştırıyoruz ve kayıtlar yer alır.

4-Etkinlik öncesinde etkinlikte kullanılacak araç ve gereçler diyagramdaki yerine yazılır.

A-Araç gereçlerin yazılacağı yer ?V? harfinin alt sivri ucudur.

5-Etkinlik yapılır ve bu etkinlik sırasında yapılacak ölçümler gözlemler ve sonuçlar etkinlik kısmında yer alan kayıtlar kısmına not edilir.

6-Kayıtlardan yararlanarak etkinlikte elde edilen sonuçlar ve yorumlar kayıtlar kısmının alt bölümüne yazılabilir.

DEĞERLENDİRME

Öğrencilerin hazırladığı V diyagramını değerlendirmek amacıyla;

Öğretmen;öğrencilerin seviyesine uygun cevap anahtarı olarak kullanılacak V diyagramı hazırlar.

Not kriterlerini belirler.

Hazırlamış olduğu cevap anahtarı ile öğrencilerin diyagramlarını karşılaştırır.

Öğrencinin çalışma sürecindeki performansını da göz önüne alarak değerlendirme yapar.

22 Haziran 2009 20:08

musaunlu

saol hocam bu iyi bir açıklama oldu

27 Eylül 2009 08:12

Resim-iş_38

şu hale bakın çıkmaz demişsiniz ama çıktı işte....ah o kitabı alıpta basaydım şu vee diyagramına:(((

Toplam 7 mesaj