Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : SevkiSevilesin
31 Ağustos 2009 13:39  


Yasaklı
Tavsiye Edilecek Aşırlar Sizce Nelerdir?

4-5 aşır bilmekteyim, bazen yetmiyor genişletmem gerekiyor, sizin bildiğiniz veya tavsiye edeceğiniz aşırlar hangileridir? Sure ve ayet numaraları verirseniz sevinirim.

12 Ocak 2010 23:32

Caferi Tayyar
Kapalı

bakara 151

13 Ocak 2010 01:03

vahdeddinn

bir taziyedeydim yasin den başladım kısa surelerle kısa bir hatim yaptım dua edip bitirdim.

peşpeşe 2-3 imam arkadaş daha geldi birisi başladı bu bakara 152 fezkuruni den

neyse bitti

diğeri 2dk sonra aynı yeri okudu oda bitirdi

diğeri şaka yapıyor gibi aynı yeri okumazmı?

meslektaşlarımın bu huylarını bildiğim için Allahtan farklı oumuşum.

inanın cemaat arkadan laf ediyor bütün hocalar aynısını okudu diye

13 Ocak 2010 10:50

Caferi Tayyar
Kapalı

bu bakara ifadesi yanlış olmuş. imamların hepsinin aynı yeri okuması imamların bilmediğindendir ama sonuçta güzel mesajlar veren bir bölümdür. ben bakara 151 den başlarım daha isabetli olur.

ve devamla fetih suresi son ayette olur

yusuf suresi ilk sayfada olur.

isra 77 de olur bakara ilk 5 ayet olur

yer çok yanii

13 Ocak 2010 13:29

samar63

kehf 107den sonuna kadar

tevbe son ayetler

şuara 91 den aşağı da olur

13 Ocak 2010 14:38

mustafa_kaya_vekil_i

bence imam niteliği olan kişi en az 5 aşır bilmesi gerek,böyle imamlar bilmesede bence kendini geliştirmeli yatmammalı,aldıkları paranın bir nebze olsun hakkını allah huzurunda vermelidir,saygılar.

14 Ocak 2010 00:16

hafız_ımam

MUSTAFA HOCAM 5 OLURMU VALLA AYIP OLUR BI IMAMMIN 5 AŞIR BILMESI AYDA BI TANE EZBERLESIN İŞİ NE HER YIL 10 AŞIR YAPSA GERİSİNİ ARTIK SEN DUSUN NE KADAR OLUR

14 Ocak 2010 14:39

mustafa_kaya_vekil_i

ben en az 5 dedim hocam,bu kadarınıda bilmeyen hocalarımızı tanıyorum hocam,siz ne diyosunuz.

14 Ocak 2010 21:53

hafız_ımam

YANDI O ZAMAN CEMAAT HERGUN AYNI AŞIR TABI ONUDA OKURSA

14 Ocak 2010 22:24

zeynelhadi
Yasaklı

Bakara 214,215,216.ayetler, Kasas;83-85.ayetler, Ahzab 23-27. ayetler. Bu ayetleri ezberlerken Mutlaka mealini de ezberlemek gerekir. Çünkü ancak o zaman Kur'an'ın tadına varılır.

15 Ocak 2010 22:34

HACI OSMAN HOCA

HİKAYE...............

İMAMIN BİRİ NAKİL SINAVINA GİRMİŞ

MÜFTÜ SORMUŞ HOCAEFENDİ KAÇ YILLIK GÖREVLİSİN ?

17 YIL OLDU HOCAM DEMİŞ.

KAÇ SAYFA EZBERİN VAR ?

10 SAYFA

MÜFTÜ KIZMIŞ BUNCA YILLIK GÖREVLİSİN 10 SAYFAYLA İMAMLIK YAPILIRMI ?

İMAM HOCAM ADEM(A.S) 10 SAYFAYLA PEYGAMBERLİK YAPTIYSA BENDE 10 SAYFAYLA İMAMLIK YAPARIM DEMİŞ :))

ŞAKA BİTARAFA 10-15 SAYFA EZBERİ OLANLAR ACİLEN İSTİFA ETMELİ BENCE.ÇÜNKÜ CEMEATİN DAHA FAZLA EZBERİ VAR.

ÇOK MERAK EDİYORUM 5 AŞIRI OLAN ARKADAŞLAR SABAH NAMAZINDA NE OKURLAR ACABA.

15 Ocak 2010 22:51

Caferi Tayyar
Kapalı

osman hoca senin tavsiye edeceğin aşır varmı. ben 5,6 tane yazdım ama . bence bir imam(hafız olmayan) amme cüzünü bilmeli yanında 10 aşır bilmeli. birde zaten fetih hucurat errahman mülk var klasik. bunların yanında bende birde cuma saf münafigun var hedefim er rahmanın altını komple ezberlemektir. inşallah bunun için uğraşıyrum

17 Ocak 2010 01:26

HACI OSMAN HOCA

KURANI KERİMİN TAMAMI AŞIR OLARAK OKUNABİLECEĞİNE GÖRE ÖZELLİKLE DİN GÖREVLİLERİNE AŞIR TAVSİYE ETMEYİ DÜŞÜNMEM.

ARKADAŞLAR HAFIZ OLMAK YETMİYOR CENABI HAK HAFIZ ÖLMEYİ NASİP EYLESİN İNŞAALLAH.

GEÇENLERDE BİR HOCAMIZ GÜNDE BİR SAATİNİ DÜZENLİ OLARAK KURANA AYIRAN BİR ARKADAŞIMIZ HAFIZ DEĞİLSE 3 YILDA HAFIZ OLABİLECEĞİNİ HAFIZSA MÜKEMMEL BİR HAFIZ OLACAĞINI SÖYLEDİ.

HAFIZ OLMAYAN BİR ARKADAŞIMIN MEALİYLE BERABER 60 AŞIRI OLDUĞUNU SÖYLESEM NE DERSİNİZ.

MÜTEAHHİTLİK YAPAN BİRİYLE TANIŞTIM KURRA OLDUĞUNU SÖYLEDİ ŞAŞIRDIM.NASILLIĞINI ŞÖYLE AÇIKLADI 40 YILDIR SABAH 1 CÜZ YÜZÜNDEN,AKŞAM BİR CÜZ YÜZÜNDEN,AĞIR AĞIR OKUYORMUŞ.BUNU HİÇ BİR GÜN İHMAL ETMEMİŞ HASTAYIM OKUMAYIM YOK.BU GÜN BAYRAM YOK.MİSAFİRİM VAR OKUMAYIM YOK.ARTIK ÖYLE BİR HALE GELMİŞ Kİ YORGUN OLUP OKUMADAN YATTIĞI ZAMAN GECE UYKU TUTMUYOR KALKIP BİR CÜZ KURAN OKUYORMUŞ.BİR CÜZ OKUMADAN KAHVALTISINI YAPAMIYORMUŞ.

KONU FARKLI YÖNLERİYLE İLGİ ALANIM OLDUĞU İÇİN YAZMA GEREĞİ HİSSETTİM İNŞAALLAH BAŞLIK DIŞINA ÇIKMAMIŞIMDIR.A.E.O

17 Ocak 2010 11:47

Caferi Tayyar
Kapalı

eyvallah

18 Ocak 2010 12:03

önder_reis

hocam sizlere tavsiyemm..

Zaman Ve Zeminin müsadesine göre ölçüyü iyi ayarlamak lazım.

Adabına uygun olarak latif bir seda ve olgun bir eda ile okunan Kur'an Sesi Hiç Bir Müslümanı Kaçırmaz..

Kuranı kerimde benim şahsen yaptığım ölçtüler şu şekilde..

''Tı'' ve ''Mim'' secavedi olan yerlerde kesmek münasip olur.

veya Kuranı Kerimin Herhangi bir yerinden iki '' ayn'' secavedi arasında miktar okunabilir..

Aşır-ı Şerif on ayete alem olmuştur. ve bu ayet sayısında okumak müstehaptır. Ancak Her Okunuşta On Ayeti Okumayabilirsin..

Şimdi Bahsedeceğim Yerlerde Yazacağım Ayetleri Okumak Daha Efdaldir..

_____________________________________________________________

1-) Peygamberimizi Amma meclislerinde şu sure ve ayetlerden başlanır..

Ahzap 38. Ayet, Ahzap 45.Ayet, Tevbe 127.Ayet, Feth 27.Ayet

İsra 1. Ayet, Araf 157.Ayet, Necm 1.Ayeti Kerimeden Başlanır Yukarda Yazdığım Şekil Uygulanır..

___________________________________________________________

2-)Nikah,Düğün ve Zifaf Meclislerinde..

Ahzap 50.Ayeti, Rum 20. Ayet, EzZariyat 49. Ayet, En Nur 32. Ayet, El Hucurat 13.Ayeti Kerime.

___________________________________________________________

3-)İlim, Kur'an, Dini Sohbet Ve İcaze Merasiminde..

Bakara 31.Ayet, Fatır 29.Ayet, Mücadele 11.Ayet Fatır 27.Ayet

Enfal 2.Ayet, ElVakia 75-76. Ayet, El Hıcr 87 Ayeti Kerimelerden Başlanır Yukardaki Metod Uygulanır Sayın Hocam..

___________________________________________________________

İnşa-ALLAH Yardımcı Olabilmişimdir Hayırlı Vazifeler..

08 Temmuz 2012 11:47

barboros447

arkadaşlar bu konuya müdahil olmadan geçemedim ama inanın öyle imamlar var ki özellikle şehir merkezlerinde cemaatin yoğun olduğu vakitlerde adam bir kaç ayet aşrı şerif okumadan namazı tamamlıyor.kardeşim sen merkezdeki camide görev yapıyorsan hem sesin güzel olacak hem kıraatın güzel olacak hemde öğle ve ikindide namazdan sonra cemaati coşkulandıracak kuran tilaveti yapacaksın.il müftülüklerimizden istirham ediyorum bu konuya hassasiyet göstersinler.

10 Haziran 2013 20:57

ismiyy

Gerçekten üzerinde durulması gereken bir konu ama pek ciddiye alan olmamış.Kendini bilen müslüman kendini geliştirir hadiste demiyor mu ? ''İki günü eşit olan ziyandadır.''

Toplam 16 mesaj
ANKET
1 Mayıs sizce Taksim'de kutlanmalı mı?



Grup Vizyon