Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : cihan27incir.receli
11 Eylül 2009 12:49  


Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi İçin Kefalet Sandığına Kesinti

Gözümüz aydın idarecilerin özlük haklarının iyileşitirilmesiyle açtığım konu başlığına uygun bir hak gaspı daha.

ilgi:a)İstanbul MEM 28/08/2009 tarih ve 08,852/87986 sayılı yazısı.

B)Taşınır kayıt ve kontrol yetkileri

Muhesabat genel müdürlüğünün duyurusu ile deftardarlık muhasabe müdürlüğünün yazıları

"Kurumunuzda görevli Taşınır Kayıt ve kontrol yetkilisinin 2489 sayılı kefalet Kanunu gereğince kefalete tabi olması gerekmetedir denmektedir" konuyla ilgili yazının detayı ve kefalet matbu formunu ilgili idareciler mesajmatikten alabilirler.Olayın kısaca özü "okulda taşınır mal işleriyle ilgilenen müdür yada yardımcısından maaşından her ay kefalet ücreti olarak 20 TL kesilerek maliyeye ödencektir (İlk kez kefilli göreve göreve başlayanlar için hemde ilk ay maaşın yarısını beş taksitle alacaklar) .Allah bereket versin hem devletin işini yap hem de devlet bunu yaptığın için senden para kessin.O zaman bunu maliye veya mal müdürlüğü yapsın neden bunuda idarecinin üstüne yıkıp birde üzeriden kefalet ücreti kessin.

11 Eylül 2009 13:05

özgürcan_34

İstanbul milli eğitimde görevli iadreci arkadaşlar; ilgi mesajmatik yazısı büyük ihtimalle sizinde mesajtiğinde mevcuttur.Maliye Bakanlığının göndermiş olduğu matbu evrak(kefalet göreve başlayanlar için ve bu görevi devam ettirenler için) dolduralarak İlçe Mem 'lere zorunlu olarak doldurulup gönderilmesi gerekmektedir.

Bununla ilgili görüşleriniz paylaşırsanız sevinirim.

Sendikalara yine iş düşüyor bir an önce bu haksız uygulamanın kaldırılması için gerekli çalışmayı yaparak idareciye yüklenen bu uygulamanın kaldırılması gerekmektedir.

11 Eylül 2009 13:50

özgürcan_34

Son söz olarak kimse birşey yazmadığına göre,herkes durumndan memnun demek ki.Maliyeye buradan teşekkür ederim.Bundan sonra maliye ile ilgili işlerinizi okul idarecilerine rahatlılıkla verebilirsiniz.20 TL az bunu 100 tl ye çıkartıp,sınıf zimmet işlerini öğretmenlere verebilirsiniz üsütünede para alabilirsiniz.siz yeterki isteyin..olurr olurrr

11 Eylül 2009 16:32

özgürcan_34

İŞTE YAZININ KENDİSİ VE EK BELGESİ,FAZLA YORUMA GEREK YOK

TÜM RESMİ OKUL VE KURUM MÜDÜRLÜKLERİNE

Muhasebat Genel Müdürlüğünün duyurusu ile Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğünün yazıları ile İl Milli Eğitim Müdürlüğünün yazı örnekleri ekte gönderilmiştir.

Kurumunuzda görevli Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkilisinin 2489 Sayılı Kefalet Kanunu gereğince kefalete tabi olması gerekmektedir.

Ekte gönderilen yazılar doğrultusunda örneği gönderilen kimlik belgesinin doldurularak nüfus cüzdanı fotokopisi ile ......2009 tarihine kadar 2 şer suret gönderilmesi hususunda;

Gereğini rica ederim.

EKİ: 1 ADET MATBU FORM

T.C

MALİYE BAKANLIĞI

KEFALET SANDIĞI BAŞKANLIĞI

KEFİLLİ GÖREVE YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN

KİMLİK BELGESİ

SAYI : : T.C. Kimlik NO:

ADI VE SOYADI :

DOĞUM YERİ VE TARİHİ :

BABA ADI :

GÖREV :TAŞINIR KAYIT KONTROL YETKİLİSİ

KEFİLLİ GÖREVE BAŞLADIĞI TARİH :......./......./2009

BAĞLI BULUNDUĞU SAYMANLIĞIN ADI :

BAĞLI BULUNDUĞU SAYMANLIĞIN İLİ : İSTANBUL

BAĞLI BULUNDUĞU SAYMANLIĞIN İLÇESİ :

İLGİLİ DAHA ÖNCE KEFİLİ GÖREVDE

İSE GÖREV YERİ VE AYRILIŞ TARİHİ : İLK DEFA

KEFİLLİ GÖREVE BAŞLAYANLAR İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

1- Saymanlığınızda ilk defa kefilli göreve başlayan memurlara kefalet cüzdanı düzenlenmek üzere kefalet aidatının kesildiği tarihte Kimlik Belgesi düzenlenerek gönderilecektir.

2-Kefilli göreve ara vererek üç yıldan az bir sürede tekrar kefilli göreve dönenler ile bir muhasebe biriminde memur iken muhasebe biriminizdeki kefilli bir göreve naklen (Muhasebe biriminizce geldiği yerden Kefalet Cüzdanı temin edilecek) atananlar için yeni bir Kefalet Cüzdanı istenmeyecektir.Bunların önceki cüzdanları kullanılacak ve Sandığımıza, kefilli göreve başladığına ilişkin bilgi verilecektir.

3-Kefalet Cüzdanı dolan kefilli memurlara aynı numara altında yeni cüzdan düzenlenmek üzere, önceki Kefalet Cüzdanı bir yazı ile birlikte Sandığımıza gönderilecek ve bunlar için Kimlik Belgesi düzenlenmeyecektir.

4-İlk defa kefilli göreve atananların; kefilli göreve başladığı tarihten sonraki ilk aylığının yarısı (Beş taksit halinde) giriş aidatı, takip eden aylarda da aylığının %2?si Kefalet aidatı olarak kesilecektir.Üç yıldan az bir sürede ara verip tekrar kefilli göreve başlayan, yani yeni cüzdan düzenlenmeyenler için giriş aidatı kesilmeyecek, bunlardan yalnızca %2 aidat kesilecektir.

12 Eylül 2009 00:29

fetih58

Çok

Üzüldüm

Şaşırdım...

12 Eylül 2009 12:22

Kumpiter

Kesintiyi savunanlar da var, olabilir, kişisel görüşleridir, ancak:

Zamanında KEY denilen bir kesinti yapıldı, sıkıntısı hala devam ediyor (25 yıllık devlet memuru babam, 1 kuruş bile alamadı henüz). Akabinde işçi ve memurlardan, zorunlu tasarruf için kesinti yapıldı (namı diğer nema). Sonra geri ödemesi yapıldı (tıpkı KEY gibi para, pul olunca). Misal, benden de kesinti yapıldı ama kurum kapandı, evraklar ortada yok, sıfır çektim neticede...

Yapılan bu tarz kesintiler, yersiz. Kefalet olayı filan hikaye. Ben idareci değilim ama kesintiye karşıyım. Bugün bir idareci, hükümetin dayatmacı zamcık (zam diyemiyorum, ancak zamcık olur küçük bir oran olduğundan) anlayışı nedeniyle, 25-30 lira zam alacak ama zammı devlete iade edecektir bu mantıkla. Eğer zimmet çıkartılacaksa, çıkartırsın, yaparsın tahsilini adam gibi (araya giren hatırlı kişileri ne yapar eder bertaraf edersin), zarar filan kalmaz. Kesintinin esas nedeni, hükümetin beş kuruş parasının kalmamasıdır. Dikkat etmiyor musunuz, bütün ödemeler (maaş ve ekdersler hariç) gecikiyor. Yolluklar bir yıldır yok, eğitim öğretim yardımı 12 gün geçti Eylül başlayalı, yok ortalarda. 1 gün yatırmasam karlıyım anlayışı sürüyor. Bu anlayışı savunmak da kendi cebini yırtmakla denktir.

12 Eylül 2009 12:55

özgürcan_34

Memuriyette özellikle eğitim öğretim hizmetleri sınıfında, bir çekememezlik bir içten içe ben yandım sende yan,beter ol oh olsun,"bana gelen sana da gelsin" şarki sözü gibi,son zamanların zihniyetinin slogan lafı da "şikayet etme ,istifa et",mantığı sürdükçe devam eder gider bu sorunlar silsilesi.

Asıl sorunlar daha geriden geliyor ayak seslerini duymuşşunuzdur.örneğin sayın Denizli valisinin yapmış olduğu açıklama "öss de başarısız olanları görevden alma" sayın Balıbeyin açıklaması "belirli periyotlarla yapılacak sınavlarla öğretmen yeterliliğin ölçülmesi ile ilgi açıklaması" burdan çıkarılacak sonuç üzerinde çalışılan Kamu Personel Yasasına uygun ifadelerdir.Performansa dayalı sistem buna mukabil ücretlerin belirlenmesi ve iş akdinin devamı veya feshi. Kamu Personel Yasasıyla daha detaylı bilgiye sahip olan arkadaşların açıklamalarını bekliyorum

12 Eylül 2009 14:43

aşiyan3

Özgürcan 34 arkadaşım,

bu bahsettiğin durum, acaba sadece İstanbul için mi uygulanıyor; yoksa tüm Türkiye için geçerli mi? Ankara'da böyle bir şey söylenti ya da uygulama yok..

12 Eylül 2009 15:31

egitimist
Kapalı

Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi Okul Müdürleridir. Okulumuza kefaler sistemiyle ilgili bir yazı geldi ancak ne kadar para ve nekadar süreyle kesileceği bildirilmedi. O zaman Kaymakamdan Validen Başbakandan ve bakanlarından da para kesilsin.

12 Eylül 2009 16:09

özgürcan_34

Bu yazı Muhasebat Genel Müdürlüğünün duyurusu ile Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğünün yazıları ile İl Milli Eğitim Müdürlüklerine gönderilmiştir,büyük ihtimalle birçok MEM' e ulaşmış yada ulaşacaktır çünkü tüm ülke genelinde okullar taşınır mallarını ilsis üzerinden yapmaktadır.Bunları girişini yapan yapan idarecide Kurumda görevli Taşınır Kayıt ve kontrol yetkilisini sıfatı kazanıp 2489 sayılı kefalet Kanunu gereğince kefalete tabi olması gerekmektedir denerek bunu yapan idareciden kefalet ücreti istenmektedir.Sakarya_54 rumuzlu arkadaşın söylediğine göre ?yapılan araştırmalar ve görüşmeler neticesinde Sakarya?da İlinde hiç bir okul idarecisinden bu kefalet aidatı kesilmemektedir. İlçe MEM Şube Müdürü İlçe Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi olarak bu görevi ve kesintiyi üzerine almıştır.?Ama İstanbul?da bunların girişini yapan idarecilerin ekteki formu doldurularak kefaleti üstlerine almaları istenmiştir .Diğer illerde aynı şekilde istenebilir.Eğer üstünde durulmazsa idarecinin üstünde kaldığı gibi birçok problem yaratır, kimse durduk yere ilkez başuvuru yapacaksa ,ilk ay maaşın yarısını sonraki aylarda maaşın %2 si kefalet ücreti diye vermez....

(Gerçi kanunda yeri var vermem diyemezsin zaten keserler)

12 Eylül 2009 17:54

00_yetqili

BU DURUMA MÜDÜR YETKİLİLERDE DAHİLMİ ARKADAŞLAR???

12 Eylül 2009 22:08

Vanngölü

İstemeden kesmeleri mümkün mü bilmiyorum ancak eğitimciyiz kadromuz öğretmen bu işin eğitiminizde almadık.

Halbuki kadromuz muhasebe veya konuyla ilgili bir birim elemanı görevlisi olsaydı rahatlıkla olabilirdi.

Ben formu doldurmayacağım buyursun soruşturma açsınlar. sevgili kamuran lütfen konuyu provoke etme. Sen diğerlerinden fazla olarak hakkını istiyorsun halbuki burada tamamiyle farklı http://forum.memurlar.net/topic.aspx?id=746555
12 Eylül 2009 23:19

mmatematika

Vanngölü arkadaşıma katılıyorum bende formu doldurmam soruşturma açarlarsa da açsınlar..

13 Eylül 2009 00:11

özgürcan_34

Problem Maliye'den kaynaklanıyor,okullarda basit ususlde yapılan bu işlemleri sanki banka veznedarı yada vergi dairesinin parasal işleri gibi düşünüp,okullarada aynı sistemi getirerek;bu işlerle görevli idareciyi önce Taşınır Kayıt ve kontrol yetkilisini sıfatı kazandırarak dolayısıyla 2489 sayılı kefalet Kanunu tabi oluyorsunuz.

Böylesi bir önemli bir konuya arkadaşlar pek önemsemiyorlar sanırım olayın pek ciddiyetinde değil arkadaşlar sanırım form başlığında idareciler'den kesilecek diye ibare var ondan sanırım,şuan için bunu idareci yapıyor ama;ARKADAŞLAR AŞAĞIYI DİKKATLİ OKURLARSA NE DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLARLAR

Yönetmelikten bir kaç alıntı yapmamda bir sakınca yok sanırım

TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ

Bakanlar Kurulu Kararı

: 28/12/2006-2006/11545

Resmî Gazete

: 18.1.2007/26407

Sorumluluk ve Görevliler bölümüne şöyle bakarsak;

(5) Taşınırların muhafazasından ve yönetilmesinden sorumlu olanların, gerekli tedbirlerin alınmaması veya özenin gösterilmemesi nedeniyle taşınırın kullanılmaz hale gelmesi veya yok olması sonucunda sebep oldukları kamu zararları hakkında, 27/9/2006 tarihli ve 2006/11058 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.

(6) Kullanılmak üzere kendilerine taşınır teslim edilen kamu görevlilerinin kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlik ya da dikkatsizlikleri nedeniyle oluşan kamu zararı, değer tespit komisyonu tarafından tespit edilecek rayiç bedeli üzerinden, ilgili mevzuat hükümleri uygulanmak suretiyle tahsil edilir.

Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri

MADDE 6 ? (1) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri, harcama yetkililerince, memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, taşınır kayıt ve işlemlerini bu Yönetmelikte belirtilen usule uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir. Dış temsilciliklerde taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri misyon şefleri tarafından görevlendirilir. Taşınır işlemleri yoğun olan harcama birimlerinde birden fazla taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi görevlendirilebilir

(Kısacası Müdür isterse-kaldı ki bu şartlar içinde istemez- size bu görevi, görevlendirme olarak verir,özellilke beğenmeyen istifa etsin diyen arkadaşım müdürle aranı iyi tut derim)

Yönetmelik için http://mevzuat.meb.gov.tr/html/26407_0.html bakabilirsiniz

13 Eylül 2009 00:53

f1979

tif işlerine elimi sürmem.müdürüm yapsın bu işi.ben anlamam tif ten.ama e -okul ilsis ten iyi anlarım:)

13 Eylül 2009 01:25

özgürcan_34

müdürün umarım bu yazılanları okumuyordur:))))) yoksa seni görevlendirir,ben yanacağıma sen yan der:))) birde ilkez olacağından maaşın ilk ay için yarısı gitti,birde geri kalan aylar içinde maaşın %2 si,burada süre belirtilmediğinden bu görevde olduğun sürece kesilir.ama geri bu kesintileri öderler mi onunla ilgili birşeyde yok.

Birde eğer okulun üzerinize zimettli mallardan birisine zarar gelirse,uğraş dur.

13 Eylül 2009 12:47

f1979

özgürcan_34

ben e okuldan ve ilsisten anladığımı yazdım.bilmediğim bir konuda(tif ten ) birşey yapamam.işin özü budur.

13 Eylül 2009 14:26

özgürcan_34

Bilmemek ayıp değil ,öğrenmemek,ayıp:))))) öğretmen öğreten olduğu kadar öğrenen de olsun ki,kendini geliştirsin,

13 Eylül 2009 18:10

Stanbull

İLKSAN gibi bi şeyse kesilmesinde yarar var, tabi geri ödenecekse. ne de olsa para biriktiremiyoruz belki sonuç itibariyle faydalı olur.

-ilk maaşın yarısı kesilmesi kötü. buna bir çare bulmaları gerekir.

13 Eylül 2009 20:18

özgürcan_34

SORUN SÖYLEYELİM

1.Bu iş kimsenin canını yakar mı?Evet,Bu iş çok kişinin canın yakacak gibi duruyor herşeyden önce okul atmosferini bozacak;müdüründen öğretmenine kadar herkes bu görevi üstünden atmaya çalışacak çünkü ilgili yönetmelik te memur olan herkes diye bir ibare görevine ve statüsüne bakılmaksızın denilmektedir.

2.Kefalet cüzdanı gerekli mi?Evet,Bugüne kadar bu işlem yapılırken kimsenin kefalet cüzdanı diye birşeyi yoktu.Dolayısıyla bundan sonra bu işlemlerin yapılabilmesi için mecburen kefalet cüzdanı alınacağından ;ilgi madde gereği görev alındıktan sonraki ilk ay maaşın yarısını kefalet ücreti olarak kesilecektir.İsterseniz ilk kesintiyi taksit olarak ödeyebilirsiniz nede olsa memursun paran filan olmaz diye onu da düşünmüşler sağolsunlar.

Sonraki aylar maaşın yüzde 2 olarak kesilecektir.

3.Zarar ziyanda ne olcak?Yönetmeliğe göre okulun malları zimmetti alanın sorumluluğunda dır.Herhangi bir zarar ziyanda ödersiniz.

4.Peki bu kadar sorumluluk ve iş için görev tazminatı vb birşey alıyor muyuz? Hayır, başka bir kurumda bu işlemleri yapanlar görev tazminatı alıyorlar çünkü sorumluluğu var.Biz üstüne para vereceğiz, böyle bir görevi almanın haklı gururunu yaşacağız daha ne istiyorsunuz.

4.Peki ne zamana kadar sürer bu kesinti?Görevi devredene kadar

5.Kesilenleri geri alacak mıyız yasal faiziyle? onunla ilgili birşeyde yok,büyük ihtimal alamazsınız

14 Eylül 2009 00:16

Vanngölü

Laboratuvarda bozulan kırılan herşeyden anında haberdar olma şansımız yok.Belkide bir yıl sonra belkide daha kısa sürede öğrenebiliriz. Sorumlusunu nereden bulacağız.Fen bilgisi öğretmeninemi fatura keseceğiz bozulan bilgisayar yazıcı vb. araçların bozulması kırılması kime fatura edilecek net bir biçimde ödetme yöntemide belli değil bazen sorumlusunuda bulamıyacağınız durumlar olacaktır.

Başkası kıracak sen ödeyeceksin.

Toplam 212 mesaj
ANKET
MEB'in politika üretebilmesi için, öğretmen atamalarının taşraya devredilmesini ister misiniz?