Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : Adversarykonserwatifkjhu
16 Eylül 2009 15:14  


duzenli ders çalışma teknikleri+ders programı örnekleri

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

I Çalıştığınız yer, fazla soğuk yada sıcak olmamalı iyi havalandırılmalı ve sessiz olmalıdır.

II Çalışma odasındaki poster, afiş ve resimler dikkatinizi dağıtır.

III Çalışmaya başlamadan önce çalışma sırasında lâzım olabilecek bütün malzemelerin el altında bulunması, dikkatinizin dağılmasına mâni olur.

IV Çalışırken müzik dinlemek, televizyon seyretmek verimli ders çalışmanıza mâni olur. Zihniniz iki işi aynı mükemmellikte yapamaz.

V Yazarak ders çalışın öğrenme daha kalıcı olur.

VI Kendinize bir ders çalışma programı yapın ve daima tatbik edin.

VII 40 dakika çalışıp 10 dakika tekrar ettikten sonra 10 dakika ara vermek gerekir. Böylece hatırlama daha iyi olur. Bu dinlenme sırasında televizyondan uzak durun.

VIII Hiç tekrar yapılmazsa öğrenilenlerin % 30?u unutulur.

IX Problem çözerken çözüme ulaşıncaya kadar ara vermemek lazımdır.

X Dersi dinledikten sonra imtihana kadar hiç tekrar edilmemesi imtihan akşamı o ders ile ilgili hiçbir şey öğrenilmemiş gibi yeniden çalışma anlamına gelir.

XI İlk tekrar dersi öğrendikten sonra, ikinci tekrar hafta sonu, üçüncü tekrar imtihandan bir hafta önce, dördüncü tekrarda imtihan akşamı yapılırsa öğrenme tam gerçekleşir.

XII Dinlerken sürekli gözlerinizle onu takip edin, bu sizin dersi dinlerken dikkatinizin dağılmasını önler.

XIII Dersi dinlerken, hocanın imtihanda çıkacak sorular üzerinde daha çok durduğuna dikkat edin.

XIV Anlamadığınız yerleri tekrar anlatması için, hocanıza başvurmaktan çekinmeyin.

XV Hayal kurmak çalışmanıza mâni olur. Hayal kurmaya başladığınızı fark ederseniz, bunu çalışma sonrasına erteleyin yada hayal kurmaya devam edin ve tamamlayınca derse dönün.

bunları heryerde bulabiliriz fakat içimizde rehberlik mezunları ya da bu sınavda gerçekten mükemmele yakın puan çıkaran arkadaşlar nasıl bır teknik kullandılar.

Hadi bunları geçtik ders prohramı yapmak istiyorum ama hiç bi fikrim yok yardıma muhtacım umarım birbirmize faydalı bilgiler veririz herkese kolay gelsin

17 Eylül 2009 10:34

hülya71

Kendinize Sormanız Gereken Sorular

"Neden kamu kurum sınavlarına hazırlanmalıyım?"

"Neden ders çalışmam gerekiyor?"

"Etkin bir çalışma için bir planım var mı?"

Bu soruların yanıtı üzerinde düşünmeli ve yanıtlarınızı bir kağıda yazmalısınız. Nedenleriniz o kadar gerçekçi ve çok olmalıdır ki, ders çalışma isteğinizi kaybettiğiniz anlarda bu yazdığınız nedenleri okuyup harekete geçebilesiniz, Nedenleriniz hem mantığınıza hem de duygularınıza hitap etmelidir ki, sizi motive etsin...

"Neden"lerinizi belirledikten sonra, üçüncü sorunun cevabı için elinize farklı bir kağıt alarak kendinize en uygun programı yapmaya başlayabilirsiniz. Hedefleri belli olan bir çalışma programında motivasyon daha yüksek olacağı için kendinize başlangıçta günlük hedefler verebilirsiniz.

Günlük hedefleri; günlük soru çözümü, günlük ders çalışma saati ve günlük konu tekrarı olmak üzere 3 kategoride yapabilirsiniz.

Günlük Soru Çözümü

Konu tarama testlerini bu aşamada kullanabilirsiniz. Ancak, bir test bittikten sonra mutlaka yanıtları değerlendirilmeli, yanlışlar gözden geçirilmeli ve çözülemeyen ve anlaşılamayan sorular kesinlikle bir bilene sorulmalıdır. Soruların cevaplanamama nedenleri üzerinde durmalısınız. Eğer neden konu eksiği ise daha çok konu anlatımına, konu eksiği az olduğu halde soru çözme pratiği gerekliliği var ise daha çok test çözümüne vakit ayırmalısınız.

Başlangıç için performansa göre 50-100 soru sayısı yeterli olabilir. Çalışırken bu hedef aşılmaya çalışılmalı ve haftalık ya da aylık ortalama alınarak devam edilen günlerde bulunan ortalama yeni hedef olmalıdır. Örneğin; hedefim günde 80 soru idi, 4 gün 90, 3 gün de 100 soru çözdüm. Haftalık ortalamam; 4x90+3x100 / 7= 94,2 edecektir. Buna göre bir sonraki hafta için soru çözümü hedefimi 94 olarak belirleyebilirim (Bu hesaplama aylık olarak da yapılabilir).

Günlük Ders Çalışma Saati

Ders çalışma saati, gün içerisinde kaç saatimizi konu tarama testleride dahil olmak üzere ders çalışarak geçireceğimizi belirleyecektir. Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi konu eksiği fazla ise bu vaktin çoğunu konu anlatımına, konu eksiği az ise bu vaktin çoğunu konu tarama test çözümüne ayırmak gerekebilir. Başlangıç için günlük ders çalışma saati, kurs ya da okula devam edenler için 4, kurs yada okula devam etmeyenler ve devam edenlerinse devam etmediği günler için 6 saat idealdir. Bir iki ay içinde bu rakamlar, kurs ya da okula devam edenler için 5, kurs yada okula devam etmeyenler ve devam edenlerinse devam etmediği günler için 8 saate ulaşmalıdır.

Ders çalışma süreleri 50 dakikayı geçmemeli ve 50 dakika sonra mutlaka 10-15 dakika ara verilmelidir. Aralarsa 15 dakikayı kesinlikle geçmemelidir. Konsantrasyonunuz çok erken dağılıyorsa 40 dk. ders 10 dk. dinlenme şeklinde kısa aralarla devam edebilirsiniz.

Günlük ders çalışma vaktinin hepsi ardarda olmamalı ve 2-3 ya da 4 oturumdan sonra mutlaka 1-2 saatlik ara verilmelidir. Bu aralar fiziksel hareket ,gezi, sosyal ve basit sportif etkinliklerle değerlendirilebilir.

Not: Bu çalışma saatleri dahil olduğunuz gruba göre (sabah 09-13, öğleden sonra 14-18, Akşam 18-22 ve hafta sonu 09-18) yeniden dağıtılmalıdır. Günlük programda değişiklik olsa dahi haftalık toplam ders çalışma saatinden kesinlikle taviz verilmemelidir.

Günlük Konu Tekrarı

Günlük konu tekrarı, gün içerisinde çalışılan konuların gözden geçirilmesidir. Okul ve kursa devam eden öğrenciler eve geldiklerinde verdikleri aradan sonra ilk çalışmaları tekrar olabileceği gibi yatmadan önceki yarım saat de tekrar vakti olabilir. Kolay unutuyor iseniz akşamki ev programına tekrarla başlamanız gerekebilir.Yatmadan yarım saat öncesini tekrarla geçirirseniz unutmanız azalır. Çünkü beyin uyumadan önceki bilgileri gece boyunca düzenlemekte ve tekrarlamaktadır.

Tekrar etmek çok önemlidir, çünkü öğrendiklerimizin %70"ini ilk bir saat, %80" ini de bir gün içinde unutmaktayız. Mutlaka günlük tekrar yapılmalı hatta hafta sonu programımızda haftalık tekrar yer almalıdır. Ayrıca ayda bir aylık tekrar yapmak da unutmamızı azaltacağı gibi konuları özümsememizi artıracaktır.

Hedeflerimizi ve kategorilerimizi belirledikten sonra bunların günlük dağılımını yapmanız gerekir. Unutulmamalıdır ki verimli ve planlı çalışma çok ya da hep çalışma değildir. Planlı ve programlı çalışma ne zaman, neyi ve ne kadar yapacağımızı bilmek demektir. İyi bir program öğrencinin bütün ihtiyaçlarına belirli oranlarda vakit ayırmalıdır. Programımızda spor ve sosyal etkinlikler için , TV ya da bilgisayar için de vakit olmalı fakat aşırıya kaçılmamalıdır. Günlük dağılımı yapmak için bir kağıt üzerine 09-10 gibi saat saat vakitleri yazıp karşılarına aktiviteleri yazabilirsiniz.

Verimli Ders Çalışmanın Püf Noktaları

Öğrencilerin genel şikayetlerinin başında çok ders çalışmalarına rağmen istedikleri başarıyı elde edememek yatar. Ancak amaç çok ders çalışmak değil, etkili ve verimli çalışmayı gerçekleştirebilmektir. Programlı çalışmak hem öğrencinin verimini arttırır hem de kendisine zaman ayırabileceği için hobileriyle de ilgilenebilir. Ders çalışmayı engelleyen en önemli şeylerden biri öğrencinin ürettiği bahanelerdir. O nedenle bu bahanelerden uzaklaşmak ders çalışmaya başlamayı kolaylaştırır.

Ders çalışmada veriminizi arttırabilecek 10 ilke

1. Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır Derse başlamak ve bitirmek için belirli bir zaman yoktur. Oluşturduğunuz çalışma planınızı, o günün derslerine, koşullarına ve ihtiyaçlarınıza göre arttırabilir veya azaltabilirsiniz.

2. Çalışma süresinin uzunluğunu çalıştığınız derse ve konuya göre belirlemelisiniz. Aralarda mutlaka küçük dinlenme aralıkları vererek çalışmalısınız.

3. Aniden çıkan bir işin planınızı aksatmaması için çalışma saatlerini değiştirerek uygulama yapabilirsiniz.

4. Konuyu nasıl çalışacağınızı belirlemek de önemli bir noktadır. Öğrenmek için konu çalışmaya mı, konu tekrarı yapmaya mı yoksa soru çözmeye mi ihtiyacınız olduğunu belirleyerek çalışmaya başlayın.

5. Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır

6. Hemen her derste bütün konular çalışılmalı, konular arasında önemli önemsiz ayrımı yapılmalıdır

7. İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir

8. Çalışırken bir cevabı ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin çözümü yolunu öğrenmeyi seçmelidir.

9. Ders çalışmanızın verimli olabilmesi için hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Belli bir amaca hizmet etmeyen çalışmalardan verim elde edebilmek pek mümkün değildir.

10. Ders çalışmaya başlarken dikkatinizi toplamış olmanız önemli bir noktadır. Dikkat olmadan öğrenme sağlanamaz. Dikkat zihinsel bir çaba gerektirir. Dikkatinizi çalışacağınız konu üzerine yoğunlaştırmadan ders çalışmak için direnmeniz, boşuna zaman kaybetmekten başka bir işe yaramaz. Dikkatinizi toplayabilmeniz için çalışmaya başlamadan önce vücut ve zihninizin yeterince dinlenmiş olması gerekir

güzel başlık verimli ve planlı çalışmak çok çalışmaktan daha önemli

herkese başarılar

17 Eylül 2009 11:28

bulume mat

güncel

Toplam 2 mesaj
ANKET
Her il'de bir üniversite açılmasını;