e-yanardağ;
0 km clio fiyatına 0 km avrupa araç ( fransız otolar hariç) alınmaz. biraz daha fazla para vermek gerekir. ama ınanın verdiğiniz o fazla para, satın aldığınız kaliteye değiyor. ama ülkemizde araba ile duygusal bir bağ kurulduğu için onu aileden biri olarak görüyoruz ve elimizden geldiğince 0 km araba almaya çalışıyoruz. sonuçta o araba bir mekanik alet, para veririsin alırsın, para verirler satarsın. bu kadar basit. olaya bu açıdan bakılınca bir arsa yada bilgisayardan farksızdır.
piyasa da o kadar çok temiz 2. el oto varki. sadece biraz bakmak yeterli.kendimden bir örnek vermek gerekirse, babam 1999 da 2. el temiz bir otomobil aldı. geçenlerde aracın km sine baktım; 10 yılda sadece 40.000 km yol gitmiş araba. kaldı ki babam arabasıona düşkün biri değildir. pek çok komşumuzda bizim gibi.
şu pahalılıkta benzinli araç kullanmak her baba yiğidinin harcı değil. dizel yada lpg kullanmak lazım. tamam kapalı otoparklara lpg li araçları almıyorlar. burada eskilerin bir sözünü hatırlatmak isterim " her nimetin bir külfeti, her külfetin bir nimeti vardır".
fiyat konusuna gelince;
tabi ki o fiyata vw , ford yada diğer markalar araç üretmezler. maliyeti kurtamazlar. fiyatı düşük tutmak için; kalite ve malzemeden ödün vermeniz gerekmektedir. clionun fiyatının yüksek olmasının tek sebebi talebin fazla olmasıdır. şahsen ben renault'un sahibi olsam clio ları 40.000 tl den satarım. nasıl olsa satılıyor. son yıllarda otomobil bayileri parayı oto satışından değil, servis araç alım satımından kazanmaktadır. her marka için geçerlidir bu. 0 km araç satışından elde ettikleri kar oldukça düşüktür ve bu para personel , elektrık masrafları ve vergılerı ancak karşılamaktadır.
son olarak;
eğer ülkemizde 4 yaşındaki volvo s40'a 30.000 tl ye sahip olunabiliyorsa clio sayesindedir.
e-yanardağ;
0 km clio fiyatına 0 km avrupa araç ( fransız otolar hariç) alınmaz. biraz daha fazla para vermek gerekir. ama ınanın verdiğiniz o fazla para, satın aldığınız kaliteye değiyor. ama ülkemizde araba ile duygusal bir bağ kurulduğu için onu aileden biri olarak görüyoruz ve elimizden geldiğince 0 km araba almaya çalışıyoruz. sonuçta o araba bir mekanik alet, para veririsin alırsın, para verirler satarsın. bu kadar basit. olaya bu açıdan bakılınca bir arsa yada bilgisayardan farksızdır.
piyasa da o kadar çok temiz 2. el oto varki. sadece biraz bakmak yeterli.kendimden bir örnek vermek gerekirse, babam 1999 da 2. el temiz bir otomobil aldı. geçenlerde aracın km sine baktım; 10 yılda sadece 40.000 km yol gitmiş araba. kaldı ki babam arabasıona düşkün biri değildir. pek çok komşumuzda bizim gibi.
şu pahalılıkta benzinli araç kullanmak her baba yiğidinin harcı değil. dizel yada lpg kullanmak lazım. tamam kapalı otoparklara lpg li araçları almıyorlar. burada eskilerin bir sözünü hatırlatmak isterim " her nimetin bir külfeti, her külfetin bir nimeti vardır".
fiyat konusuna gelince;
tabi ki o fiyata vw , ford yada diğer markalar araç üretmezler. maliyeti kurtamazlar. fiyatı düşük tutmak için; kalite ve malzemeden ödün vermeniz gerekmektedir. clionun fiyatının yüksek olmasının tek sebebi talebin fazla olmasıdır. şahsen ben renault'un sahibi olsam clio ları 40.000 tl den satarım. nasıl olsa satılıyor. son yıllarda otomobil bayileri parayı oto satışından değil, servis araç alım satımından kazanmaktadır. her marka için geçerlidir bu. 0 km araç satışından elde ettikleri kar oldukça düşüktür ve bu para personel , elektrık masrafları ve vergılerı ancak karşılamaktadır.
son olarak;
eğer ülkemizde 4 yaşındaki volvo s40'a 30.000 tl ye sahip olunabiliyorsa clio sayesindedir.