Alıntıdır.Aynen katılıyorum.
"
Kuran'da tarikat ve mezhep yoktur.Kuran-ı Kerim bölücü değil bütünleştiricidir. Oysa bütün mezhepler ve tarikatlar bölücüdür,ayrı ayrı topluluklar oluştururlar ve insanlar arasında sınıflar yaratırlar.Yine tarikatlarda (Bazıları cemaat adını kullanır) kim olduğu bilinmeyen,Kuran'da ismi zikredilmeyen ne idüğü belirsiz şahıslara ibadet edilir,oysa Kuran'da sadece ve sadece Allah'a ibadet esastır.İslamiyet'in tek kitabı,tek rehberi Kuran-ı Kerim'dir ancak çoğu tarikatin kutsal kitapmışcasına inandığı kitapları vardır (Örn:Risale-i Nur) ve bu kitaplar tarikatlarda Kuran'ın yerini almaktadır.Kuran'da tüm peygamberler,Allah'ın tüm elçileri isim isim zikredilmişken,tarikat şeyhleri,kurucuları isimleri Kuran'da geçmediği halde kendilerini Allah'a yakın,Allah ile aracısız olarak bağlantı kuran şahıslar olarak tanıtır ve bu şekilde beyinleri yıkar.Kuran'da şekilcilik,üstünlük,lüks yoktur bilakis lüksten uzak durma,mütevazi olma öğütlenir.Oysa çoğu tarikat kurucusu afili kıyafetler,son derece pahalı asalar kullanır,yaşadıkları yerler de lüks yerlerdir,kısacası Kuran'da karşı çıkılan,İslamiyetle bağdaşmayan yaşam biçimleri edinmişlerdir.İslamiyette ve Kuran'da toplumsal ve dinsel sınıflar yoktur,oysa bazı tarikatlarda "talebe" "şıh" gibi sınıflandırmalar,"gerçek müslüman" gibi sıfatlandırmalar söz konusudur.Bu da hem İslamiyetle hem de Kuran'la taban tabana zıttır.İslam'da ibadet her ne kadar Allah ile kul arasında ise de,gizli mabetler,gizli toplantılar,dışarıya kapalılık söz konusu değildir,oysa tarikatler kendilerini ve ayinlerini herkesten gizlerler.İşte tarikatler ve özetle halleri.Sizce Kuran bunları kabul eder mi?Yorum sizin...
Bunları az çok aklı olan herkes bilir,bunların Kuran'a ve İslamiyete ne kadar uzak,ne kadar aykırı olduğunu az çok dini bilgisi olan herkes görebilir.Beyni yıkananlar ya da menfaat peşinde koşan simsarlar dışında tabi...
"
Alıntıdır.Aynen katılıyorum.
"
Kuran'da tarikat ve mezhep yoktur.Kuran-ı Kerim bölücü değil bütünleştiricidir. Oysa bütün mezhepler ve tarikatlar bölücüdür,ayrı ayrı topluluklar oluştururlar ve insanlar arasında sınıflar yaratırlar.Yine tarikatlarda (Bazıları cemaat adını kullanır) kim olduğu bilinmeyen,Kuran'da ismi zikredilmeyen ne idüğü belirsiz şahıslara ibadet edilir,oysa Kuran'da sadece ve sadece Allah'a ibadet esastır.İslamiyet'in tek kitabı,tek rehberi Kuran-ı Kerim'dir ancak çoğu tarikatin kutsal kitapmışcasına inandığı kitapları vardır (Örn:Risale-i Nur) ve bu kitaplar tarikatlarda Kuran'ın yerini almaktadır.Kuran'da tüm peygamberler,Allah'ın tüm elçileri isim isim zikredilmişken,tarikat şeyhleri,kurucuları isimleri Kuran'da geçmediği halde kendilerini Allah'a yakın,Allah ile aracısız olarak bağlantı kuran şahıslar olarak tanıtır ve bu şekilde beyinleri yıkar.Kuran'da şekilcilik,üstünlük,lüks yoktur bilakis lüksten uzak durma,mütevazi olma öğütlenir.Oysa çoğu tarikat kurucusu afili kıyafetler,son derece pahalı asalar kullanır,yaşadıkları yerler de lüks yerlerdir,kısacası Kuran'da karşı çıkılan,İslamiyetle bağdaşmayan yaşam biçimleri edinmişlerdir.İslamiyette ve Kuran'da toplumsal ve dinsel sınıflar yoktur,oysa bazı tarikatlarda "talebe" "şıh" gibi sınıflandırmalar,"gerçek müslüman" gibi sıfatlandırmalar söz konusudur.Bu da hem İslamiyetle hem de Kuran'la taban tabana zıttır.İslam'da ibadet her ne kadar Allah ile kul arasında ise de,gizli mabetler,gizli toplantılar,dışarıya kapalılık söz konusu değildir,oysa tarikatler kendilerini ve ayinlerini herkesten gizlerler.İşte tarikatler ve özetle halleri.Sizce Kuran bunları kabul eder mi?Yorum sizin...
Bunları az çok aklı olan herkes bilir,bunların Kuran'a ve İslamiyete ne kadar uzak,ne kadar aykırı olduğunu az çok dini bilgisi olan herkes görebilir.Beyni yıkananlar ya da menfaat peşinde koşan simsarlar dışında tabi...
"