Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : burak363
22 Mart 2006 21:37  


Ritmik Sayma Öğretimi ve Önemi...

Öğretime yönelik konuların açılması dileğiyle... bu konuyu açıyorum.

RİTMİK SAYMA

Öğretmen arkadaşlarımızın öğrencilere kolay kazandırdıklarını düşündükleri bir öğrenme alanıdır. Ancak kendimce önemli gördüğüm birkaç püf noktasını paylaşmak istiyorum.

1. sınıfta 1'er, 10'ar, 5'er ve 2'şer ritmik saymalar yeralmaktadır. Burada ikişer ritmik saymayı ele alalım.

Öğretmen sınıfa ikişerli grup oluşturan varlıklar ve bu varlıkların resimlerini hazırlayarak girmelidir.

Sınıfta, çoklu zeka kuramının da dikkate alarak;

Bir insanın 2 kulağının olduğunu belirterek, bir grup öğrencinin kaç kulağının olduğunu saydırabilir. Örneğin tahtaya 5 öğrenci kaldırıp bunların kulaklarını saydırabilir. Eğlenceli kılmak için kulağı sayılan öğrenciler kulaklarını tutabilir..

Aynı şekilde öğrencilerin ellerini saydırabilir

ayaklarını saydırabilir

gözlerini saydırabilir.

ayakkabılarını saydırabilir

Bu saymalar yapılırken öğrenciler sayılan organlara ilişkin hareketler yabilirler, gözleri sayarken gözleri kapatma, elleri sayarken elleri çırpma gibi... Bu dersi eğlenceli kılar dikkatleri toplar.

Sonra sınıfa getirilen ikili varlıklar saydırılabilir. Bu varlıklar sayılırken bir kutu içine konulup, tekrar sayılarak çıkartılabilir.

Görsel zekası yüksel olan öğrenciler için sınıfa getirilen resimler ve çalışma kitapları yardımıyle ikişer ritmik sayma yaptırılabilir.

Ritmik zekası yüksek olanlara saymalar bir ritm eşliğinde veya ezgi olarak verilebilir.

Sözel zekası yüksek olanlara tekerleme şeklinde verilebilir.

Dokunsal zekası yüksek olanlar için varlıkları ikişer olarak alma, biryere taşıma gibi etkinlikler yapılabilir...

RİTMİK SAYMADA EZBERLEME DEĞİL KAVRAMA ÖNEMLİDİR!

Bu yüzden ritmik saymayı kavramaya yönelik alıştırmalar yapılmalıdır.(Genelde bu bölüm ihmal edilir)

Öğretmen tarafından yukarıdaki çalışmalardar yapıldıktan sonra;günde 2 bardak süt içen bir çocuk 5 günde kaç bardak süt içer? sorusu sorulmalı tahtaya resimleri çizilmeli ve 5 tane 2 bardağın sayma yoluyla 10 olduğu buldurulmalıdır. Çarpma işlemi 2. sınıfta olduğu için burada çarpma verilmemeli, sayma yoluyla sonuç buldurulmalıdır.

Örnek:

Günde 2 defa dişini fırçalayan bir çocuk 7 günde kaç defa dişini fırçalar?

Örnek:

Günde 2 ekmek yiyen bir aile 10 günde kaç ekmek yer?

gibi öğrencinin günlük hayatında yeralan ve önbilgilerine uygun olan sorularla kavrama sağlanmalıdır.

Ritmik saymalar öğrencilerin ikinci sınıfta öğrenecekleri çarpma ve bölme işlemlerine de temel teşkil edeceğinden üzerinde hassasiyetle durulmalıdır.

İyi bilinmelidir ki ritmik sayma yapamayan bir öğrenci toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemi yapma becerisinden yoksun kalır...

Eğer arasınıf okutuyorsanız öğrencileriniz çarpma ve bölme yapamıyorsa onlara önce ritmik saymayı öğretmeniz gerekir ama papagan gibi ezberleterek değil kavratarak...

başarılar diliyorum.

22 Mart 2006 22:35

metin63

ritmik saymanın önemi konusunda size katılıyorum hocam

22 Mart 2006 22:42

sercem

Savaşçı hocam,ellerinize sağlık.Örnekleriniz ezberden uzak.

Dediklerinizin bazısını ben de uyguluyorum.Ancak eksikliklerimi gördüm.Teşekkür ederim:)

26 Mart 2006 13:53

Savaşçı

Ritmik saymalarda ileriki sınıflarda mutlaka gerçek yaşamlada karşılaşılan örneklere dayalı saymalar yaptırılmalıdır.

Örnek: 7'şer sayma yaptırılırken, sadece "Hadi 7'şer sayma yapalım" diyerek sayma yaptırılmamalıdır. Gerçek hayatta 7'li grup olan varlık veya olguların sayılması sağlanmalıdır.

7'şer sayma için haftalardan yararlanabilirsiniz. Bir hafta 7 gündür. iki haftalık tatile giden aile kaç gün tatil yapmış olur? vb sorularla 7'şer saymalar yapılabilir.

Toplam 3 mesaj
ANKET
Her il'de bir üniversite açılmasını;