arkadaşlar sigorta şirketinde çalışan biri olarak konuya açıklık getirmek istiyorum.
eğer aracınız trafik sigortasından işlem görecekse trafik sigortası genel şartlarına tabiisiniz.genel şartlar hazine müsteşarlığı tarafından belirlenmişdir.ilgili madde de hazine tarafından konulduğundan şirketlerin yasal hakkıdır.
ayrıca gelen parçalar "eşdeğer" parçalardır.TSE tarafından teknik özellikleri onaylanmış türkiye geneli çalışan distribütör firmalarca temin edilir.bu firmaların internet adreslerinde gerekli olan kalite belgeleri mevcuttur.
servislerinde gelen "eşdeğer parçayı" kabul etmeme hakkı bulunmadığından "ben bu araca yan sanayı takmam" diyemezler.ancak gelen eşdeğer parça araca uyum sağlamaz ise eksperi çağırıp onaylatırsa şirket orjinal göndermek zorundadır.
ayrıca servisin kestiği fatura kuruşu kuruşuna ödenir diye bir kuralda yoktur.bende servisde çalışdım ve elimizden geldiği kadar faturayı şişirirdik.bu sebeble dosya yöneticisi makul oranda işçilikde kesinti yapabilir.yedek parçada ise orjinal parça kullanıldı ise servis faturası ile şirketin ödeyeceği rakam arasında fark çıkacaktır.bu şirketin yaptığı bir kesinti değildir.iligili maddeden doğan bir farktır.bunun için ya servis şirketin kendisine bildirdiği iskonto oranını kabul etmeli yada bu fark araç sahibine kalır.bu durum herkes için geçerlidir.daha geçen hafta askeriye aracına 1537 tl farkla ödemeyi onayladım.
ayrıca ilgili madde iki yönlüdür.eski model bir araçda da parçanın eşdeğeri olmadığında orjinal takılıyor.bu durum aracın kıymetinde artışa sebeb olur ancak şirket bu artışdan dolayı kesinti yapamıyor.
otopark ücreti ödenmez.çekici faturası da aracın gerçekden yürümediğine kanaat getirilirse en yakın yetkili servis baz alınarak ödenir. buda yaklaşık 100-150 tl civarındadır.
birde yetkili servisler çizik olan her parça değiştirilmeye çalışılır.çünkü servisler en fazla karı yedek parçadan sağlar.ancak yüksek fatura "ADANA_1987" arkadaşın dediği gibi hem poliçelerinizde fazladan sürprim çıkmasına neden olur hemde aracınızı satacağınız zaman sıkıntı çıkarır.
velhasıl kelam aracını seven kasko yaptırsın.kaskonun mevzuatında bu madde bulunmadığından orjinal parça isteyebilirsiniz.kasko şirketiniz karşı tarafın trafik şirketine rücu yapacağından kaskonun delinmez.ikame araç vermeside cabası.
KANUN-46 arkadaşım hakem heyetinin kararını bana gönderebilir misin? neye istinaden böyle bir karar vermiş?
iligli madde:
KARAYOLLARI MOTORLU ARAÇLAR ZORUNLU MALİ SORUMLULUK SİGORTASI (TRAFİK SİGORTASI) GENEL ŞARTLARI:
B-HASAR VE TAZMİNAT
B2.-TAZMİNAT VE GİDERLERİN ÖDENMESİ
B-)HASAR HALİNDE, HASAR GÖREN PARÇA,ONARIMI MÜMKÜN DEĞİLSE VEYA EŞDEĞERİ PARÇA İLE DEĞİŞTİRİLME İMKANI YOK İSE YENİSİ İLE DEĞİŞTİRİLİR. BU DURUMDA TAŞITTA BİR KIYMET ARTIŞI MEYDANA GELSE DAHİ BU FARK TAZMİNAT MİKTARINDAN İNDİRİLEMEZ.
arkadaşlar sigorta şirketinde çalışan biri olarak konuya açıklık getirmek istiyorum.
eğer aracınız trafik sigortasından işlem görecekse trafik sigortası genel şartlarına tabiisiniz.genel şartlar hazine müsteşarlığı tarafından belirlenmişdir.ilgili madde de hazine tarafından konulduğundan şirketlerin yasal hakkıdır.
ayrıca gelen parçalar "eşdeğer" parçalardır.TSE tarafından teknik özellikleri onaylanmış türkiye geneli çalışan distribütör firmalarca temin edilir.bu firmaların internet adreslerinde gerekli olan kalite belgeleri mevcuttur.
servislerinde gelen "eşdeğer parçayı" kabul etmeme hakkı bulunmadığından "ben bu araca yan sanayı takmam" diyemezler.ancak gelen eşdeğer parça araca uyum sağlamaz ise eksperi çağırıp onaylatırsa şirket orjinal göndermek zorundadır.
ayrıca servisin kestiği fatura kuruşu kuruşuna ödenir diye bir kuralda yoktur.bende servisde çalışdım ve elimizden geldiği kadar faturayı şişirirdik.bu sebeble dosya yöneticisi makul oranda işçilikde kesinti yapabilir.yedek parçada ise orjinal parça kullanıldı ise servis faturası ile şirketin ödeyeceği rakam arasında fark çıkacaktır.bu şirketin yaptığı bir kesinti değildir.iligili maddeden doğan bir farktır.bunun için ya servis şirketin kendisine bildirdiği iskonto oranını kabul etmeli yada bu fark araç sahibine kalır.bu durum herkes için geçerlidir.daha geçen hafta askeriye aracına 1537 tl farkla ödemeyi onayladım.
ayrıca ilgili madde iki yönlüdür.eski model bir araçda da parçanın eşdeğeri olmadığında orjinal takılıyor.bu durum aracın kıymetinde artışa sebeb olur ancak şirket bu artışdan dolayı kesinti yapamıyor.
otopark ücreti ödenmez.çekici faturası da aracın gerçekden yürümediğine kanaat getirilirse en yakın yetkili servis baz alınarak ödenir. buda yaklaşık 100-150 tl civarındadır.
birde yetkili servisler çizik olan her parça değiştirilmeye çalışılır.çünkü servisler en fazla karı yedek parçadan sağlar.ancak yüksek fatura "ADANA_1987" arkadaşın dediği gibi hem poliçelerinizde fazladan sürprim çıkmasına neden olur hemde aracınızı satacağınız zaman sıkıntı çıkarır.
velhasıl kelam aracını seven kasko yaptırsın.kaskonun mevzuatında bu madde bulunmadığından orjinal parça isteyebilirsiniz.kasko şirketiniz karşı tarafın trafik şirketine rücu yapacağından kaskonun delinmez.ikame araç vermeside cabası.
KANUN-46 arkadaşım hakem heyetinin kararını bana gönderebilir misin? neye istinaden böyle bir karar vermiş?
iligli madde:
KARAYOLLARI MOTORLU ARAÇLAR ZORUNLU MALİ SORUMLULUK SİGORTASI (TRAFİK SİGORTASI) GENEL ŞARTLARI:
B-HASAR VE TAZMİNAT
B2.-TAZMİNAT VE GİDERLERİN ÖDENMESİ
B-)HASAR HALİNDE, HASAR GÖREN PARÇA,ONARIMI MÜMKÜN DEĞİLSE VEYA EŞDEĞERİ PARÇA İLE DEĞİŞTİRİLME İMKANI YOK İSE YENİSİ İLE DEĞİŞTİRİLİR. BU DURUMDA TAŞITTA BİR KIYMET ARTIŞI MEYDANA GELSE DAHİ BU FARK TAZMİNAT MİKTARINDAN İNDİRİLEMEZ.