Editörler : F16 Gökçen
25 Mart 2010 12:33

sizce Mevlana'nın Şems için yazdığı bu şiir fazla cüretkar değil mi

Duydum ki Bizi Bırakmaya Azmediyorsun Etme

Duydum ki bizi bırakmaya azmediyorsun etme

Başka bir yar başka bir dosta meylediyorsun etme

Sen yadeller dünyasında ne arıyorsun yabancı

Hangi hasta gönüllüyü kasdediyorsun etme

Çalma bizi bizden bizi gitme o ellere doğru

Çalınmış başkalarına nazar ediyorsun etme

Ey ay felek harab olmuş alt üst olmuş senin için

Bizi öyle harab öyle alt üst ediyorsun etme

Ey makamı var ve yokun üzerinde olan kişi

Sen varlık sahasını öyle terk ediyorsun etme

Sen yüz çevirecek olsan ay kapkara olur gamdan

Ayın da evini yıkmayı kastediyorsun etme

Bizim dudağımız kurur sen kuruyacak olsan

Gözlerimizi öyle yaş dolu ediyorsun etme

Aşıklarla başa çıkacak gücün yoksa eğer

Aşka öyleyse ne diye hayret ediyorsun etme

Ey cennetin cehennemin elinde olduğu kişi

Bize cenneti öyle cehennem ediyorsun etme

Şekerliğinin içinde zehir zarar vermez bize

O zehiri o şekerle sen bir ediyorsun etme

Bizi sevindiriyorsun huzurumuz kaçar öyle

Huzurumu bozuyorsun sen mavediyorsun etme

Harama bulaşan gözüm güzelliğinin hırsızı

Ey hırsızlığa da değen hırsızlık ediyorsun etme

İsyan et ey arkadaşım söz söyleyecek an değil

aşkın baygınlığıyla ne meşk ediyorsun etme

Mevlana Celaleddin Rumi

NOT : Ben bir şey demeye götürmüyorum şiiri, düşünen akıl için ilginç bir şiir sems için yazılmış şiir fazlası ile, nasıl derler ask motifi işlenmiş !!!


tanya80
Kapalı
25 Mart 2010 12:37

sadece bu şiir değil kitapta sapkın haller var bana kalırsa

rölantide okumak gerek;

tamam ilahi aşka giden yol cismaniden de geçebilir-ki gerçekten bence de böyledir-

ama bu kitapta abartı

tasavvufa vakt-i zamanında yapılan eleştirileri doğrular nitelikte bu roman.


...adobem...
Kapalı
25 Mart 2010 13:12

haklısın fazla cüretkar gibi görünüyor ama ben herhangi kötü birşey düşünerek helede 2 muhterem şahısla ilgili, cesaret edemem.

neticede onların aşkın ilahi aşk olduğu ve gönüldaş, birbirlerinin aynası olduğu yönde öğretilere inanırken, farklı bir düşünceyle suizana girmek istemem.

tasavvufda, sufilikde, dinimizin bazı öğretileriyle çelişen haller var ama doğrumudur yanlışmıdır bilemem.

neticede yol Allaha gidiyorsa, gidilen yol önemlimidir buda tartışılır.

o yüzden tasavvufu daha derin araştırıp, bilgi sahibi olmadan konuşmakda yanlış.

25 Mart 2010 13:23

on kişi bir resme bakar

on değişik şey görür

içinde ne varsa sende onu görürsün

aşk varsa aşkı

sapkınlık varsa sapkınlığı

abartı varsa abartıyı

içinde olmayanı göremessin

şemş değilsinki mavlananın iltifatına lütüf olasın

mevlana değilsinki o güzelliği böyle dile getiresin

abı hayatta su içip idrar çıkaran mahluk

suyu içip anne sütü üretende aynı mahluk

içinde nasıl işlediğin önemli

için önemli için

<:)


...adobem...
Kapalı
25 Mart 2010 13:48

üçuçucurma benivurma,

çok iyi özetlemişsiniz.


Sevdam83
Aday Memur
25 Mart 2010 14:17

ama süper bi şiir

nasıl bi duygu, nasıl bi ruh haliyle yazılmış...

Anlamaktan bile acizim...


*melodi*
Aday Memur
25 Mart 2010 14:34

UCUCUÇURMA BENİ VURMA


gaban
Şef
25 Mart 2010 15:53

psikolojik tahlillerin ötesinde tarihsel yanınıda göz ardı ederek bir noktaya çıkarak edebiyati tat vermeye çalışanlar için bir iki şey söylemek gerekiyor ...

- şiir şemsi için yazılmış kalkıp binlerce yorum yapma pozisyonundan uzağız bir tarita adamının özlemi için oldukça duygusal

- bir dost için oldukça meşki

- sırdaş için oldukça sevgi yüklü

- ilahi aşk için oldukça somut

sonuç itibari karşımızda yoruma açık konusuz bir konu yok yani bir picasso resmi olsa dedikleriniz doğru lakin böylede değil kime yazıldığı belli şekli şemali belli iki yönlü olacak kadarda girdaplı...

bunu sizin dikkatinize sunanın içinde varki öyle görüyor diyecek olursanız buyrun deyin benim şeyim (duygularım):)) kız gördümü ayağa kalkıyorda diğeri için kalkmıyor, sadece ben fazla ezotorik buluyorum bunda haklısınız ama fazlasına ulaşmak isteyen bir normal insan içinde kafada soru işaretleri bulunduran maddi bir yan var ilahi sos bu şiirde çok cılız ama maneviyatla maddi bir biçim örtülmüş gibi sadece sosyal bilimci olarak merak uyandırdı bende beni suçlama kolaylığına girecekseniz buyrun girin...

mevlana benim için gerçekten muhteşem bir zattır, düşünür olarak ileri ve çağına göre oldukça demokrat...


apple*
Kapalı
25 Mart 2010 16:09

mükemmel bi şiir

25 Mart 2010 16:44

Tasavvufta mevlana döneminde problem yoktur. islam dışı unsurların islam'a giriş tarihi Mevlana Halid-i Bağdadi ile başlar. tasavvuf un kirlendiği dönemde bundan sonrasıdır. zaten daha önce zühd dönemi vardı. şimdiki tahrikatları ise (özellikle nakşi) tam bir felaket.


cok-o-prens
Daire Başkanı
25 Mart 2010 16:44

Bu gönül ilişkisini anlamak için kafa yordunuz ve aşkla karıştırdığınız şehvet güdülerinizle yorumlar yapmaya kalktınız. Sonra da cürretkar ifadeler(şiirler) olarak yargıladınız.

Durumunuzu şu örnek gayet iyi açıklayacak. Siz sayma sayılarını 10'a kadar tanıyorsunuz. Yani ancak 10'a kadar sayıyorsunuz ve trilyonla sonsuzu topluyorsunuz. Sonuç kaç? Sizin için tabii ki 10. Çünkü ötesini zaten tanımıyorsunuz. Sonra da 5+5 ,7+3 ,8+2 ve tirilyon+sonsuz = 10 çıkıyor normal olarak yanılıyorsunuz.

Biz o aşkı tanımıyoruz. Ahmet +Ayşe = Aşk diyoruz Sonra da Mevlana + şems = Aşk olunca kafamız karışıyor.

Öyleyse o okyanusu anlamak için saymayı öğrenmek lazım.

Ahmet + Ayşe= Aşk( Şehvet)

Mevlana + Şems = Aşk (ALLAH)

Okumadan üzerinde düşünmeden yorum yapmayın lütfen!

25 Mart 2010 21:38

aşk kitabını okuyan biri daha


2.birbir.620
Yasaklı
18 Mayıs 2010 03:20

Öyleyse o okyanusu anlamak için saymayı öğrenmek lazım.

Ahmet + Ayşe= Aşk( Şehvet)

Mevlana + Şems = Aşk (ALLAH)

Okumadan üzerinde düşünmeden yorum yapmayın lütfen!


2.birbir.620
Yasaklı
18 Mayıs 2010 03:31

Aşkı kul ile niye kavramaya çalışıyorsunuz ki

Aşk bir gönül işi,gönlünüzle kavrayın ve önce gönlünüze yol alın

18 Mayıs 2010 07:56

üç uçurma beni vurma..çok güzeldi..sana katılıyorum

Toplam 14 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi