Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : burak363
29 Nisan 2006 20:18  


çarpım tablosu nasıl öğretilir??

4.sınıf öğretmeniyim. öğrencilerim hala çarpım tablosunu öğretemedim.dolayısıyla ne çarpma işlemi ne de bölme işlemi yapabiliyorz .sınıfa tablo hazırladım bununla ilgili ama hala bişey yok ben ne yapacağııııım??

29 Nisan 2006 20:26

izimir

ezber ile başka yolu yok.

29 Nisan 2006 21:33

roviss

Umarım bilgisayar kullanma imkanınız vardır. Eğitsel 4 işlem oyunu: http://members.aol.com/hecnor/mq.exe

~Saygılar~

29 Nisan 2006 21:41

hibsa

Ritmik sayma ve bol işlemle..

29 Nisan 2006 21:50

Blackice
Yasaklı

SAYIN HOCAM. TEK VE GEÇER YOLU VAR. RİTMİK SAYMA

MUTLAKA RİTMİK SAYMA YAPTIRIN. AMA ÖYLE TEK DÜZE DEĞİL. MESELA 3 TEN BAŞLAYIP 83 E KADAR 5 ER 5 ER GİBİ. KOLAY GELSİN.

29 Nisan 2006 21:53

prat

Tekerlemelerle öğretilebilir.

30 Nisan 2006 01:02

gulsaaah

teşekkür ederim fikirleriniz için

30 Nisan 2006 01:08

murat_124
Kapalı

Öncelikle çarpmanın ve ritmik saymaların toplamanın kısa hali olduğunu çocuğa iyi kavratmak gerekir. Bu mantığı kavradıktan sonra da illaki ezber.

02 Mayıs 2006 21:29

AHY03

ben de ezberletiyorum.çok zorlananlara sembolik hale getirp anlatıyorum ya da büyük kartonlara yazıp evine gönderiyorum ve sınıfımdada var.

02 Mayıs 2006 21:36

alpaslanzafer

küçükken kolay oluyor 1. sınıf öğrencim kendi konusu olmamasına rağmen 5 lere kadar ezbeledi 3 ler ezberleyemiyor bi türlü yapmadığım şebeklik kalmadı hani derler ya ağaç yaşken eğilir diye

02 Mayıs 2006 23:55

hmut

Gulsah hocam bende 4.sınıf öğretmeniyim.41 öğrencim var yarıdan fazlası çarpım tablosunu bilmiyordu şimdi hepsini öğrendiler hem de ezberlemeden.

Önce öğrencilerinize bir ritim aleti yapmalarını söyleyin cam şişelere veya kola kutularına mercimek, nohut, pirinç vb. koymalarını isteyin, sonrada şişenin kapağını kapatıp, dışını da renkli malzemeyle süslesinler. 2 şer 2 şer 20'ye kadar dans ederek ve ritim aletiyle ritim tutarak saymalarını isteyin. Hatta şarkı yazmalarını, şiir yazmalarını, tekerleme yazmalarını isteyin(ikişer ikişer)göreceksiniz beklemediğiniz çalışmalar çıkacak. Öğrenciler zevk alarak bu uygulamayı yapacaklardır. Sonra 3,4,5,6,7,8,9 ve 10 ilk başta zorlanabilirler sakın bırakmayın.

Ben uyguladım 1 ayda çarpım tablosunu öğrendiler hatta üç basamaklı bir sayıyla iki basamaklı sayıyı zihinden çarpabiliyorlar,bölebiliyorlar...

02 Mayıs 2006 23:58

metin63

ritmik saymayı tavsiye ederim.

03 Mayıs 2006 21:48

Savaşçı

Çarpma ve bölme işlemlerini öğretmek istiyorsanız

1. öncelikle daha kolay olan çarpma işlemini öğretmeyi hedef edinin

2. Öğrencilerin öğrenme sitillerini de gözeterek 2"şer ritmik saymayı öğretin (Bu konuda forumda bir konu başlığı açıp anlatmıştım, mutlaka okuyun)

3. (tane) kelimesini kullanarak örneklerle işlemler yapın.

Örnek: Günde 2 ekmek yiyen Ali 3 günde kaç tane ekmek yer? Pazartesi 2, Salı 2, Çarşamba 2 ekmek, üç tane 2 sayarak (iki, dört, altı) çözümü kavratın.benzer örnekler çözün.

4. (Defa)kelimesini kullanarak alıştırmalar yapın

örnek: Günde iki defa dişini fırçalayan bir öğrenci 4 günde keç defa dişini fırçalamış olur) dört defa 2 sayarak çözümü bulun benzer örnekler verin.

5. 2 ile çarpma işlemi kavratıldıktan sonra, kolaydan zora doğru 5 ile çarpma, 3 ile çarpma işlemlerini öğretin.

6. Bölmeye geçtiğinizde yine bir sayıyı 2 ye kalansız bölme örnekleriyle işe başlayın (Örnek: 8 bardak sütü günde 2 bardak içerek kaç günde bitiririz? 8"e kadar gün ismiyle 2 şer sayarak 4 günde bitireceğimizi bulunuz. 8 in içinde kaç tane 2 olduğunu saydırarak bulmalarına yönelik pekiştirici çalşmalar yapınız, benzer örneklerle dveam ediniz...

artık öğrencileriniz çarpma-bölme işlemi problemi olmayacak.

Toplam 12 mesaj
ANKET
Sizce mülakatla, daha liyakatli okul müdürleri mi atanıyor?