Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : oto-danisman-expert
30 Mayıs 2010 01:50  


Yasaklı
reno kango mu? yoksa fiat doblomu ? yoksada peugeot partner mi ?

hem toprak (taşlı ) yollarda hem zifte hemde yük arabasi olacak bir araç,tamiri ucuz yakıtı ve vergisi az olan bir araç sizce bunlardan hangisidir ?

30 Mayıs 2010 02:01

alperdgal

yakıt ve vergı yonunden 1.3 Doblo daha uygun galıba

30 Mayıs 2010 10:39

EDEBALİNİN ÖĞÜDÜ
Kapalı

Konfor olarak Partner ve kango doblodan daha başarılıdır ancak doblonun 1.3 multijet olanları hem vergi yönünden hemde yük taşıma yönünden daha avantajlıdır anadolu illerinde 1.3 multijet doblolar peynir ekmek gibi gider yakıt yönünden de çok sıkıştırmadıkça normal kullanımda gayet ekonomiktir.

30 Mayıs 2010 12:38

ç.çağlar
Kapalı

yakıt ve vergi yönünden tabiki fıyat doblo 1.3 multıjet ama sağlamlık , kalite , performans ve genişlik arıyorsan ford connect ve volswagen caddy tabiki....özellikle ford connect her türlü yol şartlarında sorunsuz kullanılabilir 110ps liği ise performans yönünden mükemmel bir araç ama vergisi ve yakıtı dıgerlerıne gore fazla.bakım masrafları ise sınıfındaki araçlarla aynı hemen hemen..ford connect, 2009 yılının kendi segmentinde en çok satan aracı olmuştur ayrıca

30 Mayıs 2010 13:30

zip.kin

reno kango 100.000 der demez motor istiyor partnerin parçaları pahalı doblo senin için daha uygun sanayide ...ustaya bile bakımını yaptırabilirsin partnerde servise gitmen şart gibi bişey onun yapısı daha değişik çünkü göze alıp tamirine girişen az oluyor

30 Mayıs 2010 15:21

EDEBALİNİN ÖĞÜDÜ
Kapalı

Ya arkadaşlar "kangonun 100 binde motoru biter" sözü için el insaf ya bu kadar arabadan anlamadan yorum yazılır mı?Eşek niyetine kullanırsanız bakımlarını yapmazsanız 80 bindede biter.Link veriyorum kullanıcılarının düşüncelerini okuyun bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın.

http://forum.donanimhaber.com/m_23700440/tm.htm

30 Mayıs 2010 16:00

nerdennereye

harbiden el insaf. caddy vs araçları doblo, kangoo gibi kullanmaya kalkın bi kere, aracın belini doğrultamazsınız. o araçlar da kamyonet sınıfında ama konfor daha ön planda. bendeki araç kangoo. 2002 model. bugüne kadar zamanı gelen bakımını yaptırdım ve araç şu anda 172 binde ve kışın yarım metre karda tek kızdırmayla hiç ağlamadan çalıştı. bende kangoo olmasına rağmen bende diğer arkadaşlar gibi 1.3 doblo öneriyorum. hem vergi hemde dikkatli kullanmada yakıt yönünden size daha uygun olur düşüncesindeyim.

01 Haziran 2010 14:41

zip.kin

evet arabadan anlamıyorum:) bizde biliyoruz hor kullanınca arabanın haşat olacağını 172 bine gelene kadar nekadar masraf yaptınız merak ediyorum? o grup içinde en vasatı kango yenimodellerinin sadece makyajı güzel ben kesinlikle tercih etmem tevsiyede etmem

daha dün birisiyle görüştüm 60binde kangoya triger falan filan derken 1000tl masraf yapmış ve bu duyduğum kaçıncı şikayet nedense sorunların hemen hemen hepsi aynı yönde

Başka bir hususta bu araçlara ne diye binilir anlamam gerçekten hafif ticari için çok uygun ama az yolyapan ufak aileler için para tuzağı başka bişey değil araba hususi değilse

1.her yıl vize

2.Yüksek vergi

3.En az yakanı bile 6lt yakar buda kmde 180-190 yapar ciddi bir tasarruf değil

4.Bakım masrafları çok ağır

arabadan anlayan arkadaşlar bu yazdıklarımı cevaplasınlar bakalım merak ediyorum ne yazacaklar!

01 Haziran 2010 15:20

Powersaved
Yasaklı

doblo 1.3 multijet derim...

01 Haziran 2010 15:51

nerdennereye

sayın zip.kin forumdaşım, size kim 1000 lira dediyse o arkadaşı uyarın hiçbir masrafı o kadar çıkmıyor. benim bugüne kadar ki en büyük masrafım alt takımın komple yapılması oldu ki, oda işçilik dahil 185 lira tuttu. artık size söyleyen ya ciddi değil yada onu sağlam bi şekilde gazlamışlar. 60bin km ağır bakım için zaten üst limit. sizin arkadaş da bayaa limitini zorlamış arabanın.

01 Haziran 2010 16:27

zip.kin

artık arabaya ne yaptı bilmiyorum ama ne olursa olsun bu araca çok temkinli yaklaşıyorum zira araba almadan önce bende düşünüyordum ama artıları eksileri değerlendirince araştırınca vazgeçtim bir başka husus araçların ikinci el fiyatlarına bakarak bile araba hakkında çerçeve bir fikre sahip oluyorsunuz tutulup tutulmadığının neden bu şekilde olduğunu sorguluyorsun Fun cluplara zaten bakmayın çünkü bu ülkede doğana 10.500tl verenler bile var hastasıyım diye

01 Haziran 2010 17:31

EDEBALİNİN ÖĞÜDÜ
Kapalı

zip.kin sen harbi arabadan anlamıyorsun anlasan şuanki doblo ile kangolarda kullanılan dizel motorların aynısı binek sınıfta kullanıldığınıda bilirdin mesela fiat multijet 1.3 motor(doblo,albea,linea,grande punto)ile multijet 1.6(bravo,doblo) renault kango 1.5(85 dci ile 105 dci)motorları önceki megane 2 ile yeni fluance da kullanılıyor peki soruyorum motor sistemleri aynı olan iki araca nasıl fazla ödeme yapmayı başarıyorsunuz gelelim triger meselesine(kango için)bu konuda yetkili servisleri başından sonuna kadar eleştirmekte haklısınız ama sanayide bu bakım öyle 1000 lira gibi bir ücret tutmuyor en iyi malzemeyi kullansanız dahi 150 ile 200 civarına işçilik dahil yaptırıyorsunuz kulaktan dolma sözlerler burda paylaşımı yanlış buluyorum.Motorlu taşıtlar vergisi binek olarak kullanıldığında emsal modeldeki binek araçlar kadar ödüyorlar ödeyen bildiğim kişi var ama eski 1.9 D kango ile partner 1.9 ların(atmosferik motora sahip yüksek hacimli motorlar)vergileri motor hacminden dolayı yüksek olduğu doğrudur ama bugün 1.3 multijet doblo 1.6 benzinli binek otomobilden daha az vergi ödüyor.Diğer durum muayene konusunda haklısınız her yıl muayene bu konuda dezavantajdır ancak bu araca ihtiyacı olan şehirler arası ağır bagaj taşıma durumu olanların gözüne görükecek bişey değil bagaj hacmi genişliği için değil ağırlık için diyorum binek araca ağır yük yükleyemezsiniz.

01 Haziran 2010 18:43

yalın00

kangoo beş para etmez. para veripde alınacak araba değil.konfor güvenlik, yol tutuş sıfır. hidrolik direksiyonu çabuk bozuluyor hidroliği 1500tl hiç bulaşma kangoya pişman olursun elinde kalır istediğin fiyata satamazsın. connect yada partner, berlingo al ama asla kango alma

01 Haziran 2010 22:28

nerdennereye

anlaşılan bende sorun var. direksiyonun kasnağı kırıldı, açıklayayım, tersten anlayan çıkacaktır illaki. hidrolik direksiyonun ucunda bulunan 5 kanallı kasnak, kayışın geçtiği yani. bir başka araçtan 0.5 cm artı çaplı bir kasnak taktık ancak içime sinmedi. bende kasnak araştırmaya başladım, çıkmacılarda takım halinde vardı 250 lira istedi. ara tara ara tara derken ankarada orjinal reno mais hidrolik pompa kasnak dahil 285 liraya buldum. ancak ustamın "yav yürü git, amma pimpiriklisin. bişey olmaz." diyerek dükkandan çıkarması üzerine almaktan vakgeçtim. bu arada servise de fiyat sordum, 775 pompa 100 lira kasnak dediler. fiyat araştırmasını biraz daha iyi yaparsanız cebiniz rahatlayacaktır ;))

ayrıca direk şunu şunu al, bunu bunu alma demek bence pek faydalı olmayacaktır. misalen, ben memur olmamla birlikte ailem çiftçilik de yapıyor. haliyle araç ihtiyacı oluyor. komşudaki caddy i aldığım zaman içine 24 tane 10 kiloluk su koyduğumda(kaynaktan su alıyorum da:)) araba resmen göçüyor ama aynı şekilde bizdeki kangoo ya yükleme yaptığımda araba gidiyor abi. yani kangoo lar daha bi yüke yatkın. eğer ki kişi sadece gezme işine kullanacaksa niye caddy vs almasın, ama aynı zamanda arabasına sağlam yük yükleyecekse caddy vs lüks kaçacaktır...

10 Haziran 2010 18:18

serdengeçti_16
Yasaklı

kangoo, doblo ve connect'in üçünü de kullandım.

connecti tek geçerim.

connect yere daha sağlam basıyor, virajlarda doblo gibi savrulmuyor, içi daha ferah.

10 Haziran 2010 23:10

fireman_07

Arkadaşım saydığın araçların vergileri aynı, yakıt tüketimleri birbirine yakın, Ama en konforlusu ve güçlüsü partner sağlamlıkta kango, ucuz servis bakım yedek parça ve yüksek ikinci el doblo seçimini sen yap..

14 Haziran 2010 13:51

oxe06

Üçünüde fazlasıyla kullanmış biri olarak kesinlikle doblo.Ama şunuda söyleyim yük haricinde binek olarak kullanacakan hiçbirini alma hepsi kazık gibi araçlar hiç rahat degiller.

24 Haziran 2010 16:31

drkla85
Kapalı

bence opel combo en iyisi o tip araçlararasından ama bizim ülkede pek tutmadı ucuza alırsın ama ucuzada satarsı

02 Nisan 2014 19:32

goca usta

Bence kangoo 1.4 benzinli Neden ?

Bende 2001 1.9 dizel vardı hararet çok yapıyor biraz sıkıştır üst kapak contasını yakıyor.üst kapak açılmışken 3000 tl ye motor yaptırdım.randıman alamadım.700 tl pompaya masraf yaptım olmadı.enjektörlerden biri bobinli arızalandı.359 tl yenisi anlayın artık

satarken 13.000 tl aldığım arabayı 10.000 tl motor yapılı vaziyette güçlükle sattım.vergisi 530 tl filan .Gelelim 1.4 benzinliye süper hatta süper ötesiydi.Sıralı otogaz inanın izmir otobanda 110 sabir hız18 kr yakıyor birde 98 model yani altı yüksek bir yere vurmaz çalışmıcam demez 51 tl vergi birde benim şansıma tank istepnede idi direksiyon yormaz bir ara alttan yürürken takırtı geliyor diye tamirciye gittik !!Abi bu ön takım istiyor dedi komple 250 tl ye rot ,rotil, salıncaklar,viraj kolları balans ayarı işçilik hepsi içinde bana maliyeti.

Şimdi 1.9 dizelin acısı büyük oldu kartlara açıldık baktık kapatamıyoruz 8500 tl ye aldığım otomobil ruhsatlı 1.4 ü 9750 tl ye sattım kartları kapattım . Şimdilik Şahin biniyoz ama en kısa sürede yine 1.4 benzinli kangooo

04 Nisan 2014 19:58

yilmaz_tokat
Yasaklı

kesinlikle 1.3 doblo al en rahatı en ekonomiği o ben bir senedir kullanıyorum hiç bir masraf açmıyor

27 Nisan 2014 20:14

fl3988

Kango favorimdir.Kim diyor 100 bin de motor bitirir.Kafadan sallama yorumlar bunlar

Toplam 20 mesaj