Sayın Aylinur arkadaşın yorumlarını okudum. Benim bu konudaki görüşlerim aşağıda:
Şahsa bağlı hakların hukuken korunacağı, Anayasanın 5. Maddesiyle , Devlete yüklenen, ?vatandaşların refah, huzur ve mutluluk içinde yaşamalarını sağlama, maddi ve manevi varlıklarını geliştirmek için gerekli ortamı hazırlama?görevinin olduğu, hukuka güvenin gelecektede devam etmesi gerektiği, devlete ve yasalara olan güven inancının sarsılmaması, belirtilmektedir.
Kanunun 22. Maddesinde de ilgililerin eski kurumları ile ilişiklerinin kesildiği tarihin esas alınması gerektiği, parasal hakların ise şahsa bağlı sayarak üç yıl ile sınırlandırdığı anlaşılmaktadır.
Belirtmiş olduğunuz Anayasa Mahkemesi kararı Telekomdan önce özelleştirilen Ziraat ve Halk Bankası için düzenlenmiş bir kararın onaylanması için olduğunu görmekteyiz.
Telekom için ise Maliye Bakanlığının 14.02.2006 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan tebliğinde c maddesinde, Türk Telekomdan nakledilen personel için 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Kanunun ek 29 uncu maddesinde belirlenen tarih, baz alınarak üç yıl değil fark tazminatının fark kapanıncaya kadar ödenmesi esas alınmıştır.
TELGRAF VE TELEFON KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN
Kanun No. 5457 Kabul Tarihi : 9.2.2006
MADDE 1 - 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesinin birinci fıkrasının üçüncü cümlesinde yer alan "otuz" ibaresi, "doksan (yüzseksen günlük aylıksız izin süresi aşılmamak kaydıyla ve 15 Ocak 2006 tarihindeki üçüncü fıkraya göre hesaplanan ücretleriyle)" şeklinde, aynı fıkranın son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
04.02.1924 tarihli ve 406 sayılı Kanuna 12.5.2001 tarihli ve 4673 sayılı Kanunla eklenen ( 16.06.2004 tarihli ve 5189 sayılı Kanunla değişik) Ek 29 uncu madde :
EK MADDE 29- Türk Telekom hisselerinin satışı sonucu kamu payının %
50'nin altına düşmesi durumunda; Türk Telekomda ek 22 nci maddenin??????.
Birinci fıkra kapsamına giren personelden, sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ve kapsam dışı personel statüsünde çalışanlar hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında, Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki unvanları esas alınarak Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla bu unvana göre belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar dikkate alınır. Kapsam dışı personelden Devlet Personel Başkanlığına bildirilenlerin 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanlarına göre ücretinin belirlenmemiş olması durumunda, benzer görevlerde bulunanlar dikkate alınarak bu tarih için ücret ve diğer malî hakları tespit etmeye Yönetim Kurulu yetkilidir. Ek 22 nci maddenin (a) bendinin bu Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri uyarınca belirlenen aslî ve sürekli görevlerde çalışan personel hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanları için belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar, anılan maddenin altıncı fıkrası hükümlerinin uygulanmasında ise 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki (I) sayılı cetvele tâbi emsali personel için belirlenmiş olan aylık ve diğer malî haklar esas alınır?????????..
İbareleri vardır. Benim anladığım sizin gösterdiğiniz Anayasa Mh. Kararı telekomdan önce özelleştirilen kuruluşlar icin geçerli. Ek maddede ise 1 sayılı cetvele tabi emsali personel için belirlenmiş aylık ve diğer mali hakların esas alınması gerektiği bildirilmekte.
Kanaatımca bizlerin yani Araştırmacıların bu yönde çalışması gerektiği.
Tüm arkadaşlara saygılarımla.
Sayın Aylinur arkadaşın yorumlarını okudum. Benim bu konudaki görüşlerim aşağıda:
Şahsa bağlı hakların hukuken korunacağı, Anayasanın 5. Maddesiyle , Devlete yüklenen, ?vatandaşların refah, huzur ve mutluluk içinde yaşamalarını sağlama, maddi ve manevi varlıklarını geliştirmek için gerekli ortamı hazırlama?görevinin olduğu, hukuka güvenin gelecektede devam etmesi gerektiği, devlete ve yasalara olan güven inancının sarsılmaması, belirtilmektedir.
Kanunun 22. Maddesinde de ilgililerin eski kurumları ile ilişiklerinin kesildiği tarihin esas alınması gerektiği, parasal hakların ise şahsa bağlı sayarak üç yıl ile sınırlandırdığı anlaşılmaktadır.
Belirtmiş olduğunuz Anayasa Mahkemesi kararı Telekomdan önce özelleştirilen Ziraat ve Halk Bankası için düzenlenmiş bir kararın onaylanması için olduğunu görmekteyiz.
Telekom için ise Maliye Bakanlığının 14.02.2006 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan tebliğinde c maddesinde, Türk Telekomdan nakledilen personel için 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Kanunun ek 29 uncu maddesinde belirlenen tarih, baz alınarak üç yıl değil fark tazminatının fark kapanıncaya kadar ödenmesi esas alınmıştır.
TELGRAF VE TELEFON KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN
Kanun No. 5457 Kabul Tarihi : 9.2.2006
MADDE 1 - 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesinin birinci fıkrasının üçüncü cümlesinde yer alan "otuz" ibaresi, "doksan (yüzseksen günlük aylıksız izin süresi aşılmamak kaydıyla ve 15 Ocak 2006 tarihindeki üçüncü fıkraya göre hesaplanan ücretleriyle)" şeklinde, aynı fıkranın son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
04.02.1924 tarihli ve 406 sayılı Kanuna 12.5.2001 tarihli ve 4673 sayılı Kanunla eklenen ( 16.06.2004 tarihli ve 5189 sayılı Kanunla değişik) Ek 29 uncu madde :
EK MADDE 29- Türk Telekom hisselerinin satışı sonucu kamu payının %
50'nin altına düşmesi durumunda; Türk Telekomda ek 22 nci maddenin??????.
Birinci fıkra kapsamına giren personelden, sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ve kapsam dışı personel statüsünde çalışanlar hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında, Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki unvanları esas alınarak Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla bu unvana göre belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar dikkate alınır. Kapsam dışı personelden Devlet Personel Başkanlığına bildirilenlerin 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanlarına göre ücretinin belirlenmemiş olması durumunda, benzer görevlerde bulunanlar dikkate alınarak bu tarih için ücret ve diğer malî hakları tespit etmeye Yönetim Kurulu yetkilidir. Ek 22 nci maddenin (a) bendinin bu Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri uyarınca belirlenen aslî ve sürekli görevlerde çalışan personel hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanları için belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar, anılan maddenin altıncı fıkrası hükümlerinin uygulanmasında ise 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki (I) sayılı cetvele tâbi emsali personel için belirlenmiş olan aylık ve diğer malî haklar esas alınır?????????..
İbareleri vardır. Benim anladığım sizin gösterdiğiniz Anayasa Mh. Kararı telekomdan önce özelleştirilen kuruluşlar icin geçerli. Ek maddede ise 1 sayılı cetvele tabi emsali personel için belirlenmiş aylık ve diğer mali hakların esas alınması gerektiği bildirilmekte.
Kanaatımca bizlerin yani Araştırmacıların bu yönde çalışması gerektiği.
Tüm arkadaşlara saygılarımla.