Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : a_durmazasayginhopali
18 Haziran 2010 16:07  


Eğitim soruları

Nörofizyolojik öğrenme kuramında yer alan 'eşit güçlülük' ilkesi, aşağıdaki süreçlerden hangisini açıklamaktadır?

A)Beynin her iki lobu da aynı işlevleri gerçekleştirebilir

B)Biri diğerinden daha zor olan iki problemle karşılaşan birey daha kolay olanı seçer

C)Beyin kabuğunun bir parçası hasar görünce diğer parça onun etkinliğini üstlenir

D)Çocukluk yıllarında meydana gelen beyin hasarları, yetişkinlik yıllarında telafi edilir

E)Uyarıcı açısından yoksun çevrede yaşayan çocuklar hayal güçleri sayesinde eksikliklerini giderir

18 Haziran 2010 16:09

16_rossi

c derdim mantıken

18 Haziran 2010 16:12

pin_33

eşit güçlülük ne demek hocam açıklayabilirmisiniz

18 Haziran 2010 16:13

morduman
Yasaklı

c olmALI

18 Haziran 2010 16:13

karakartalım88

ben b derdim

18 Haziran 2010 16:14

pin_33

cevap c anlatabilecek biri varmı

18 Haziran 2010 16:18

karakartalım88

aslında rossi hocamnın dediği gibi mantıken c gibi duruyor ; fakat ben b derken beyin kabuğunun öyle bir işlevi olduğunu bilmiyordum. bilen varsa açıklasın :)

18 Haziran 2010 16:18

16_rossi

hocam bende bilmiyorum ama yorumla c dedim doğrumu ki

şöyle beynin her iki lobu aynı işlevi görmez sağ lob sol tarafı

sol lob sağ tarafı kontrol eder

çocukluk yıllarında meydana gelen beyin hasarları ilerde telafi edilmez.çünkü kendini yenilemeyen tek hücre sinir hücresidr.

b ve e şıkkıda bana göre doğru gelmedi.c dedim mantıken bu kadar

18 Haziran 2010 16:21

16_rossi

yani hasar gören parçanın kendini yenileyememesi başka

onun görevini üstlenebilmesi başka.ben böyle düşündüm

18 Haziran 2010 16:25

sınıf_38

bende çok merak ettim bu eşit güçlülük ilkesini tam olarak bilen var mı?

18 Haziran 2010 16:29

pin_33

teşekkür ederim hocam bir de şu sorum vardı

Markete gidip kilosu 3 lirada peynir alan ve bu peynirden memnun kalmayan bir kişi aynı marketten kilosu 10 liradan peynir aldığında bu peynirden memnun kalır.Davranışçı kuramcılara göre bu kişi '3 liralık peynir almamayı, 10 liraliık peynir almaya öğrenmiş' iken, gestalt kuramcılara göre gerçekleşen öğrenme bu kadar basit değildir.Gestalt kuramcılar burada bireyin 'pahalı peynir, ucuz peynirden daha iyidir' şeklinde genel bir kural öğreneceğini belirtir.Hatta gestalt kuramcılarına göre bu birey evine televizyon alacağı zaman peynirde gerçekleşen yaşantısına dayanarak, televizyonda da gücü ölçüsünde daha pahalı olanı almaya çalışacaktır.

Parçada açıklanan durum, gestalt kuramda yer alan aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanabilir?

A)İçgörü kazanma

B)Uyarıcı-tepki bağı kurma

C)Davranım-uyarıcı bağı kurma

D)Yer değiştirme

E)İçsel pekiştirme

18 Haziran 2010 16:33

morduman
Yasaklı

B mi

18 Haziran 2010 16:38

pin_33

hocam cevap olarak d demiş

18 Haziran 2010 16:55

16_rossi

yer değiştirme(trasfer)

Bir problemin çözümünde kullanılan ilkenin benzer bir başka problemin çözümünde kullanılmasına gestaltçılar yer değiştirme demektedirler.

Deneyin 1. aşamasında civcivlerin açık ve koyu gri kartonlara yaklaşması sağlanmış ancak sadece koyu gri kartondan beslenmişlerdir.Bu eğitimden sonra civcivlerin iki gri kartondan hangisini seçerek yaklaştıkları test edilmiş davranışçıların beklediği gibi civcivler daha koyu gri kartonu seçmişlerdir.

Deneyin 2. aşamasında bu civcivler 1. aşamada üstüne yiyecek konan gri karton ve ondan daha koyu gri olan verilmiştir.ancak civcivler

deneyin bu aşamasında 1. aşamada beslendikleri gri kartona değil ondan daha koyu olan griye yönelmişlerdir.Bu durumda civcivler davranışçıların iddia ettiği gibi uyarıcı transferi değil

gestatlçıların düşündüğü gibi ilke trasferi yapmışlardır. Çünkü deneyin 1. aşamasında koyu gri kartondan beslenmişlerdi.2. aşamada da 1. aşamada beslendikleri kartona değil daha koyu griye yönelmişlerdir.

nuray senemoğlu gelişim ve öğrenme sayfa:254 alıntıdır:)

18 Haziran 2010 17:08

pin_33

16_rossi hocam teşeşkkür ederim

Gestalt kuramcıları problemle karşılaşan organizmanın fiziksel bir deneme-yanılma yerine bilişsel deneme-yanılma yaptıklarına inanmaktayken, davranışçı kuramcılar bilişsel deneme yanılma yerine fiziksel deneme- yanılma yapıldığına inanırlar.

Gestalt kuramcılarına göre, organizmanın fiziksel bir deneme-yanılma yapmaktansa zihinsel deneme-yanılma yapmasının temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir?

A)Zihinsel deneme yanılma yapmanın, fiziksel deneme yanılma yapmaktan daha kolay olması

B)Zihinsel deneme yanılma yapmanın içsel pekiştirme sağlarken, fiziksel deneme yanılmanın dışsal pekiştirme sağlanması

C)Zihinsel deneme yanılma yapılmasını sağlayan tüm araç gereçin zaten ortamda var olması bu nedenle fiziksel deneme yanılmaya ihtiyaç duyulmaması

D)Organizmanın zihinsel deneme yanılma yapabilecek potansiyele sahip olduğu için fiziksel deneme yanılma yapmaya ihtiyaç duymaması

E)Organizmanın zihinsel deneme yanılma yapmaya doğuştan daha yatkın olması

18 Haziran 2010 17:15

pin_33

cevaplayacak kimse yok mu

18 Haziran 2010 17:21

16_rossi

e diyom??

18 Haziran 2010 17:22

pin_33

c diyor

18 Haziran 2010 17:25

16_rossi

hocam gestaltçı yaklaşım doğuştancı davranışçı yaklaşım çevreci.

bu sorular çok detay sizde galiba benm gibi detaycısınız ama soru yukarıdaki felsefeye göre yorumlanırsa cevaplar çok yakın.

18 Haziran 2010 17:27

pin_33

şimdi hııı diyorum ama sınav anında böyle bir soru gelse yine yanlış yapardım sanırım

18 Haziran 2010 17:30

16_rossi

beyaz kalem mi bu yoksa 7iklim mi hocam?

Toplam 33 mesaj
ANKET
Sizce mülakatla, daha liyakatli okul müdürleri mi atanıyor?