fatih sultan mehmed kanunnamesinde, devletin bekası için kardeş kanı vaciptir denmiş. yani devlet geleneğinin sürmesi için kardeşini öldürebilirsin, bu durum hukuk kurallarına göre suç oluşturmayacağı gibi dinen de suç değildir, anlamı taşımaktadır.
(bkmynz.: devletin bekasi icin rte katli vaciptir) (witchorexia nervosa, 19.09.2006 03:46 ~ 03:46)
devletin bekasi icin kardes katlinin caiz olmasi çok da rahat bulunabilen bir başlık olmasına rağmen , başka başlık açılınca cümlenin orijinal hali hakkında şüpheye düşdüm . vacipdir hükmü sanki fiili güzelleştiriyor . caiz olduğu söylenince ise yapılan işin meşrûlaştırılmağa çalışıldığını anlıyoruz vesselam . *
ekleme : (bkz.: www.osmanli.org.tr) 'den kânunun orijinal hâlini buldum , ki şöyleymiş :
ve her kimesneye evlâdımdan saltanat müyesser ola, karındaşların nizâm-ı âlem içün katletmek münâsibdir. ekseri ulemâ dahi tecviz etmiştir. anınla âmil olalar
görüldüğü üzere burda vacib kelimesine zerre yaklaşılmamışdır . evladımdan kime saltanat erişirse âlemin nizamı için kardeşlerini katletmesi münasiptir ve ulemâ da buna cevaz vermiştir deniliyor . yani , yukarda da belirttiğim gibi fiil güzel gösterilmiyor , sâdece hükûmet yönetmek işinin ciddîliğine istinaden bu kânuna meşrûiyet veriliyor . katli vaciptir ibâresinin , zannederim , türkçe'de nerelerde kullanıldığını bilirsiniz . menfi mânâda bir ibâredir . en azından ilköğretim din dersinden vacibin mânâsını biliyoruz , değil mi ?
fatih sultan mehmed kanunnamesinde, devletin bekası için kardeş kanı vaciptir denmiş. yani devlet geleneğinin sürmesi için kardeşini öldürebilirsin, bu durum hukuk kurallarına göre suç oluşturmayacağı gibi dinen de suç değildir, anlamı taşımaktadır.
(bkmynz.: devletin bekasi icin rte katli vaciptir) (witchorexia nervosa, 19.09.2006 03:46 ~ 03:46)
devletin bekasi icin kardes katlinin caiz olmasi çok da rahat bulunabilen bir başlık olmasına rağmen , başka başlık açılınca cümlenin orijinal hali hakkında şüpheye düşdüm . vacipdir hükmü sanki fiili güzelleştiriyor . caiz olduğu söylenince ise yapılan işin meşrûlaştırılmağa çalışıldığını anlıyoruz vesselam . *
ekleme : (bkz.: www.osmanli.org.tr) 'den kânunun orijinal hâlini buldum , ki şöyleymiş :
ve her kimesneye evlâdımdan saltanat müyesser ola, karındaşların nizâm-ı âlem içün katletmek münâsibdir. ekseri ulemâ dahi tecviz etmiştir. anınla âmil olalar
görüldüğü üzere burda vacib kelimesine zerre yaklaşılmamışdır . evladımdan kime saltanat erişirse âlemin nizamı için kardeşlerini katletmesi münasiptir ve ulemâ da buna cevaz vermiştir deniliyor . yani , yukarda da belirttiğim gibi fiil güzel gösterilmiyor , sâdece hükûmet yönetmek işinin ciddîliğine istinaden bu kânuna meşrûiyet veriliyor . katli vaciptir ibâresinin , zannederim , türkçe'de nerelerde kullanıldığını bilirsiniz . menfi mânâda bir ibâredir . en azından ilköğretim din dersinden vacibin mânâsını biliyoruz , değil mi ?