Editörler : crops35
«656667686970717273747576»

sağtekk
Şef
01 Şubat 2012 15:08

KENDİNİZ İÇİN İSTEMİYORSANIZ BUNU ÇOCUKLARINIZIN RIZKI İÇİN YAPIN

ÇÜNKÜ BU BİZİM HAKKIMIZ

YUKARIDAKI METNİ GÜNCELLEDİM

http://edilekce.tbmm.gov.tr/Login.aspx ÖZELLİKLE BURAYA

ULAŞABİLDĞİNİZ HERYERE GÖNDERİN SNDİKALAR BASIN VB HERYER


mrsln12
Memur
01 Şubat 2012 15:53

http://www.mudender.org/etkinlik-ve-faaliyetlerimiz/internetten-alintilar/712-memur-statusunde-calisan-609-personel-aylik-350-tl-zam-aldi.html


sağtekk
Şef
01 Şubat 2012 17:31

" KAMUDA GENEL İDARE HİZMETLERİ PERSONELİNİN ÖZLÜK HAKLARININ EĞİTİM DURUMUNA GÖRE DÜZENLENMESİ"

Genel idari hizmetler sınıfında görev yapan memur, veri hazırlama kontrol işletmeni, vb. unvanlarında bulunan memurların eğitim durumları dikkate alınmamakta ve yüksek okul mezunu, fakülte mezunu, yüksek lisans mezunu memurla aynı Ünvan ve sınıftaki ortaokul mezunu memurla arsında, eğitim durumuna istinaden özlük haklarında bir farklılık bulunmamaktadır bu kişiler görmüş oldukları eğitimin karşılığını alamamaktadır, adeta negatif ayrımcılık uygulanmaktadır.

Ayrıca diğer hizmet sınıflarının (Teknik Hizmetler,Sağlık Hizmetleri), hizmetlerine göre üst öğrenimleri belirlenmiş. Belirlenen yüksek okul veya Fakültelerini bitiren sağlık hizmetleri. pers, teknik hizmetleri. pers. din hizmetleri personeli vb. sınıflara mensup memurlar üst öğrenim olarak kabul edilen yüksek okul ve fakülteleri bitirmeleri halinde görev ünvanı değişmeden,Görevde yükselme veya Ünvan değişikliği sınavına tabi tutulmadan üst öğrenimi bitirerek, diploma ve ya çıkış belgelerini kurumlarına verenlerin intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın , zam ve tazminatlarının (özel hizmet tazminatı, ek gösterge, yan ödemeleri vb)belgelerin kuruma verildiği tarihten itibaren ödenmesini istenirken; (160 nolu DMK tebliği)

Ama her nedense bu uygulama Genel idari hizmetlerde çalışan memurlarda, Gih. sınıfla ilgili fakülteleri veya yüksekokulları bitirenler için uygulanmamakta ve eğitimlerine istinaden kazanımları olmamaktadır.Yukarıdaki diğer hizmet sınıflarında olduğu gibi, eğitim durumuna göre özel hizmet tazminatı yan ödeme ve ek göstergelerden vb. özlük haklarından faydalandırılmamaktalar.Çifte standart uygulanmaktadır

G.i.H sınıfı memurarın özel hizmet tazminatlarının belirlenmesinde eğitim durumlarının dikkate alınmaması büyük bir adaletsizliktir. Aynı kurumda görev yaptığı sağlık ve Teknik hizmetler. çalışanı arkadaşının eğitim düzeyi dikkate alınıp maaşında (özel hizmet tazmınatı vb.) bir iyileştirme olurken, memurun bundan mahrum bırakılması son derece hakkaniyetsiz bir uygulamdır.

Genel idare hizmetleri sınıfı personelleri ile sağlık hizmetleri ve Teknik Hizmetler sınıfında yer alan personeller arasında özel hizmet tazminatları bakımından bir eşitsizlik ve adaletsizlik ortaya çıkmaktadır. Söz konusu eşitsizliğin, Anayasanın kanun önünde eşitlik, ücrette adalet sağlanması gibi hükümlerine aykırılık teşkil etmektedir

ortada büyük bir adaletsizlik olduğunu herkes bildiği halde adalet tecelli etmemektedir.

ÖRNEK: 1-) 4/1 Derecesindeki Lisans Vb. Mezunu GİH sınıfı memur ile

4/1 Derecesindeki Lisel mezunu GİH sınıfı memur aynı özlük ve mali haklara sahiptir. Maaş ve ek ödemelerinde eğitim durumuna istinaden farklılık yoktur.

2-) 160 nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinin E- Uygulamaya İlişkin Ortak hükümleri Bölümünde yer alan karara göre kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunan personelden bulundukları sınıflara atanabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirerek, diploma ve ya çıkış belgelerini kurumlarına verenlerin intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın , zam ve tazminatlarının (özel hizmet tazminatı, ek gösterge, yan ödemeleri vb)belgelerin kuruma verildiği tarihten itibaren ödenmesini istenirken;

Genel idare hizmetleri memurları bu uygulamanın dışında bırakılmıştır. Adeta G.İ.H memurlarının bitirmiş olduğu yüksek okullar hiçe sayılmış ve eğitimin özendirildiği dünyamızda adeta bu sınıflara fazla eğitim görmeyin nasıl olsa işinize yaramaz denilmektedir.

ÇÖZÜM ÖNERİ:1- Hangi fakültelerin veya yüksek okulların genel idare hizmetlerinde üst öğrenim olduğunun belirlenmesi ve bu kişilerinde belirtilen okulları bitirmeleri halinde diğer hizmet sınıflarında olduğu gibi özlük haklarından yaralandırılması.( özel hizmet tazminatı yan ödeme ve ek gösterge vb.)

2- Genel idare hizmetleri sınıfında iktisadi ve idari bilimler fakültelerinin bölümleri (işletme fakültesi, kamu yönetimi vb.) fakülte ve ilgili yüksekokulların GİH sınıfının üst öğrenimi sayılması.

3-Önlisans, Lisans, Yüksek lisans öğrenimi görmüş memurlara adeta ceza gibi uygulanan bu anlayıştan vazgeçilerek, Hizmet sınıfları arasında adaletsizliğin ve haksızlığın giderilerek bu güne kadar haksızlığa uğramış adeta üvey evlat muamelesi görmüş Genel İdare hizmetleri sınıfı personelinin eğitim ve öğrenim durumuna göre haklarının diğer sınıflarda olduğu gibi verilmesi Genel idare himetleri Personelini Memurların mağduriyetini gidrecektir.

4- Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararının Genel idare hizmetleri memurlarının yüzde 55 olan özel hizmet tazminatının iptal edilerek eğitim düzeylerine göre yeniden belirlenmesi mağduriyeti gidrecektir.

Bu nedenlerden dolayı konunun çözüme kavuşması haksızlığın gidERİLMESİ haksızlığın çözüme kavuşturulması HUSUSUNU SAYGILARIMLA ARZ EDERİM.

sağtekk

KENDİNİZ İÇİN İSTEMİYORSANIZ BUNU ÇOCUKLARINIZIN RIZKI İÇİN YAPIN

ÇÜNKÜ BU BİZİM HAKKIMIZ

YUKARIDAKI METNİ GÜNCELLEDİM

http://edilekce.tbmm.gov.tr/Login.aspx ÖZELLİKLE BURAYA

ULAŞABİLDĞİNİZ HERYERE GÖNDERİN SNDİKALAR BASIN VB HERYER


YIL2023
Kapalı
02 Şubat 2012 09:00

Fakslarımızı çektik,maillerimizi attık...

Atmaya ve çekmeye devam edeceğiz.


MatRaXs_05
Daire Başkanı
02 Şubat 2012 21:10

herkesin taşın altına elini koyması lazım yoksa bir yere varamayız herkes dilekçe,mail göndersin.Sendika üyesi olan arkadaşlar sendikalarını sıkıştırsın,sendikalar için 1 üye bile önemli ve gih kamuda en fazla sayıya sahip kesim bunu unutmayalım toplu sözleşmede öncelikli maddelerden biri bu olmalı...


sağtekk
Şef
03 Şubat 2012 10:09

" KAMUDA GENEL İDARE HİZMETLERİ PERSONELİNİN ÖZLÜK HAKLARININ EĞİTİM DURUMUNA GÖRE DÜZENLENMESİ"

Genel idari hizmetler sınıfında görev yapan memur, veri hazırlama kontrol işletmeni, vb. unvanlarında bulunan memurların eğitim durumları dikkate alınmamakta ve yüksek okul mezunu, fakülte mezunu, yüksek lisans mezunu memurla aynı Ünvan ve sınıftaki ortaokul mezunu memurla arsında, eğitim durumuna istinaden özlük haklarında bir farklılık bulunmamaktadır bu kişiler görmüş oldukları eğitimin karşılığını alamamaktadır, adeta negatif ayrımcılık uygulanmaktadır.

Ayrıca diğer hizmet sınıflarının (Teknik Hizmetler,Sağlık Hizmetleri), hizmetlerine göre üst öğrenimleri belirlenmiş. Belirlenen yüksek okul veya Fakültelerini bitiren sağlık hizmetleri. pers, teknik hizmetleri. pers. din hizmetleri personeli vb. sınıflara mensup memurlar üst öğrenim olarak kabul edilen yüksek okul ve fakülteleri bitirmeleri halinde görev ünvanı değişmeden,Görevde yükselme veya Ünvan değişikliği sınavına tabi tutulmadan üst öğrenimi bitirerek, diploma ve ya çıkış belgelerini kurumlarına verenlerin intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın , zam ve tazminatlarının (özel hizmet tazminatı, ek gösterge, yan ödemeleri vb)belgelerin kuruma verildiği tarihten itibaren ödenmesini istenirken; (160 nolu DMK tebliği)

Ama her nedense bu uygulama Genel idari hizmetlerde çalışan memurlarda, Gih. sınıfla ilgili fakülteleri veya yüksekokulları bitirenler için uygulanmamakta ve eğitimlerine istinaden kazanımları olmamaktadır.Yukarıdaki diğer hizmet sınıflarında olduğu gibi, eğitim durumuna göre özel hizmet tazminatı yan ödeme ve ek göstergelerden vb. özlük haklarından faydalandırılmamaktalar.Çifte standart uygulanmaktadır

G.i.H sınıfı memurarın özel hizmet tazminatlarının belirlenmesinde eğitim durumlarının dikkate alınmaması büyük bir adaletsizliktir. Aynı kurumda görev yaptığı sağlık ve Teknik hizmetler. çalışanı arkadaşının eğitim düzeyi dikkate alınıp maaşında (özel hizmet tazmınatı vb.) bir iyileştirme olurken, memurun bundan mahrum bırakılması son derece hakkaniyetsiz bir uygulamdır.

Genel idare hizmetleri sınıfı personelleri ile sağlık hizmetleri ve Teknik Hizmetler sınıfında yer alan personeller arasında özel hizmet tazminatları bakımından bir eşitsizlik ve adaletsizlik ortaya çıkmaktadır. Söz konusu eşitsizliğin, Anayasanın kanun önünde eşitlik, ücrette adalet sağlanması gibi hükümlerine aykırılık teşkil etmektedir

ortada büyük bir adaletsizlik olduğunu herkes bildiği halde adalet tecelli etmemektedir.

ÖRNEK: 1-) 4/1 Derecesindeki Lisans Vb. Mezunu GİH sınıfı memur ile

4/1 Derecesindeki Lisel mezunu GİH sınıfı memur aynı özlük ve mali haklara sahiptir. Maaş ve ek ödemelerinde eğitim durumuna istinaden farklılık yoktur.

2-) 160 nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinin E- Uygulamaya İlişkin Ortak hükümleri Bölümünde yer alan karara göre kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunan personelden bulundukları sınıflara atanabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirerek, diploma ve ya çıkış belgelerini kurumlarına verenlerin intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın , zam ve tazminatlarının (özel hizmet tazminatı, ek gösterge, yan ödemeleri vb)belgelerin kuruma verildiği tarihten itibaren ödenmesini istenirken;

Genel idare hizmetleri memurları bu uygulamanın dışında bırakılmıştır. Adeta G.İ.H memurlarının bitirmiş olduğu yüksek okullar hiçe sayılmış ve eğitimin özendirildiği dünyamızda adeta bu sınıflara fazla eğitim görmeyin nasıl olsa işinize yaramaz denilmektedir.

ÇÖZÜM ÖNERİ:1- Hangi fakültelerin veya yüksek okulların genel idare hizmetlerinde üst öğrenim olduğunun belirlenmesi ve bu kişilerinde belirtilen okulları bitirmeleri halinde diğer hizmet sınıflarında olduğu gibi özlük haklarından yaralandırılması.( özel hizmet tazminatı yan ödeme ve ek gösterge vb.)

2- Genel idare hizmetleri sınıfında iktisadi ve idari bilimler fakültelerinin bölümleri (işletme fakültesi, kamu yönetimi vb.) fakülte ve ilgili yüksekokulların GİH sınıfının üst öğrenimi sayılması.

3-Önlisans, Lisans, Yüksek lisans öğrenimi görmüş memurlara adeta ceza gibi uygulanan bu anlayıştan vazgeçilerek, Hizmet sınıfları arasında adaletsizliğin ve haksızlığın giderilerek bu güne kadar haksızlığa uğramış adeta üvey evlat muamelesi görmüş Genel İdare hizmetleri sınıfı personelinin eğitim ve öğrenim durumuna göre haklarının diğer sınıflarda olduğu gibi verilmesi Genel idare himetleri Personelini Memurların mağduriyetini gidrecektir.

4- Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararının Genel idare hizmetleri memurlarının yüzde 55 olan özel hizmet tazminatının iptal edilerek eğitim düzeylerine göre yeniden belirlenmesi mağduriyeti gidrecektir.

Bu nedenlerden dolayı konunun çözüme kavuşması haksızlığın gidERİLMESİ haksızlığın çözüme kavuşturulması HUSUSUNU SAYGILARIMLA ARZ EDERİM.

sağtekk

KENDİNİZ İÇİN İSTEMİYORSANIZ BUNU ÇOCUKLARINIZIN RIZKI İÇİN YAPIN

ÇÜNKÜ BU BİZİM HAKKIMIZ

YUKARIDAKI METNİ GÜNCELLEDİM

http://edilekce.tbmm.gov.tr/Login.aspx ÖZELLİKLE BURAYA

ULAŞABİLDĞİNİZ HERYERE GÖNDERİN SNDİKALAR BASIN VB HERYER


halk cephesi
Kapalı
03 Şubat 2012 10:45

teşekkürler sağtekk,

Alenen ortada olan bu haksız ve adaletsiz durumu çok güzel açıklamışsınız. Umuyorum tüm ilgililer duyar da, bu haksızlığa bir son vermek için gereğini yaparlar. Bu arada Tüm GİH personelini de boş durmamalı ve sesini duyurmalı!


@tt@maN
Şube Müdürü
04 Şubat 2012 23:42

malesef toplu sözleşmedede ek gösterge taminatlar v.s Yıllık zam harici tüm mali konular toplu sözleşmede yer almayacakmış...

siz durun daha sendikanızda....


Aksaç
Memur
06 Şubat 2012 11:09

Bu konu ile ilgili kaç konu başlığı açıldı, kaç bin yorum yapıldı, konu kaçbin GİH sınıfı çalışanı ilgilendiriyor ama sendikalar sağır, kör ve dilsiz olarak devam ediyor. Bizim arkadaşlarımız da hala üyeliğe devam ediyor. Bazıları da savunmaya geçiyor ben kurumumda ki yetkililere durumumu çatır çatır anlattım diye. Ama çatır çatır dinleyen o sendikalardan hala bir ses yok. Sanırım sağlık sendikalarından birinin bir girişimi olmuş ama o konuda da hiç bir bilgi yok. Anlaşılan bu konu sendikaların gücünü aşan bir konu. GİH sınıfı olarak en büyük problemimiz bu iken hiç birşey yapmayan yapamayan, bu konuda güçsüz sendikalara üyeliğe hala devam eden arkadaşlar bilmelisiniz ki bu problemler sizin yüzünüzden çözülmüyor. Sizler çantada keklik pozisyonunda göründüğünüz müddetçe bizim sıkıntılarımız çözülmez. Sayımız hiç te azınsanamayacak kadar çok. Bizden çok o sendikaların bize ihtiyacı var. Bırakın onlar sizin peşinizden koşsun. Ama lütfen bırakın.


lutay
Aday Memur
06 Şubat 2012 12:04

OKULU İDARİ TEKNİK

Derece /Kademe Ek Gösterge Derece /Kademe Ek Gösterge

Lise/Dengi 2 / 6 1.100 2 / 6 1.100

2 Yıllık 1 / 4 2.200 1 / 4 2.200

4 Yıllık 1 / 4 2.200 1 / 4 3.600

657 sayılı yasanın 43 maddesine göre uygulanan ek gösterge tablosunun I sayılı cetveline istinaden düzenlenen yukarıdaki Ek Gösterge Tablosu incelediğinde Lise ve dengi okul mezunu Kamu Personelinin (Lise-Endüstri Meslek ?Ticaret Lisesi vb.) Yükselebileceği Derece kademe 2/6, alabileceği ek gösterge 1100 dür

Lise üstü iki yıl okuyan Kamu personelinin (2.yıllık Meslek Yüksek okulu ister teknik isterse idari olsun) Yükselebileceği Derece kademe 1/4; alabileceği ek gösterge 2200 dür

Lise üstü Teknik okul dışında dört yıl okuyan Genel İdari Hizmetler sınıfındaki Kamu personelinin Yükselebileceği Derece kademe 1/4, alabileceği ek gösterge 2200 dür.

Lise üstü Teknik okul bölümlerinde dört yıl okuyan Teknik Hizmetler Sınıfındaki Kamu personelinin Yükselebileceği Derece kademe 1/4, alabileceği ek gösterge 3600 dür.

Dört yıllık fakülte mezununa kadar (lise-2 yıllık MYO)yükselebileceği derece ve alabileceği ek göstergede idari- teknik olarak herhangi bir ayrıcalık bulunmamaktadır. Ancak Fakülte mezunları arasında (idari-teknik) ayrıcalık yapılarak, Dört yıllık idari okul mezunu iki yıllık okul mezununda gelebileceği derece ve kademe ile alabileceği ek göstergeyi almaktadır. Görüldüğü gibi Dört yıl İdari Okuldan mezun olmanın 2 yıllık yüksek okul mezunu olma arasında herhangi bir ayrıcalığı kalmamaktadır.

1982 TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI

X. Kanun önünde eşitlik

MADDE 10.? Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.

(Ek fıkra: 7/5/2004-5170/1 md.) Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür. (Ek cümle: 7/5/2010-5982/1 md.) Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.

(Ek fıkra: 7/5/2010-5982/1 md.) Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.

Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.

Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde (?)* kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.

VII. Ücrette adalet sağlanması

MADDE 55.? Ücret emeğin karşılığıdır.

Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.

(Değişik: 3.10.2001-4709/21 md.) Asgarî ücretin tespitinde çalışanların geçim şartları ile ülkenin ekonomik durumu da göz önünde bulundurulur.

Anayasa Mahkemesinin 2006/53 esas sayılı ve Resmi Gazetede yayınlanan 28.03.2009 tarih ve 27183 sayılı kararında;

Anayasa Mahkemesi'nin 09.04.1991, E:1990/36, K:1991/8 sayılı kararında "...Yasa önünde eşitlik ilkesi benzer nitelikte ve durumda olanlar arasında farklı uygulama yapılmamasını amaçlar. Ayrı nitelik ve durumda olanların aynı kurallara bağlı tutulması zorunluluğu yoktur..." denilmektedir.

Anayasa Mahkemesi'nin 27.04.1993, E:1992/37, K:1993/18 sayılı kararında; "...Anayasa Mahkemesi'nin pek çok kararında da belirtildiği gibi Anayasa'nın 10 uncu maddesi ile aynı hukuksal durumda bulunan kişiler arasında haklı bir nedene dayanmayan ayırım yapılmasının önlenmesi amaçlanmaktadır. Maddede yer alan eşitlik ilkesi eylemli değil hukuksal eşitliği ifade etmektedir. Hukuksal durumları aynı olan kişiler arasında haklı bir nedene dayanmayan ayırımları önlemeyi amaçlayan eşitlik ilkesi, eylemli değil, hukuksal eşitliği öngörür. Kimi yurttaşların değişik kurallara bağlı tutulmaları haklı bir nedene dayanmakta ise eşitliğe aykırılıktan söz edilemez. Bu ilke, benzer nitelik ve durumda olanlar arasında farklı uygulamaya engel olup tüm yurttaşların aynı nitelik ve durumda olanların mutlaka, her yönden aynı kurallara bağlı tutulmaları zorunluluğunu içermez. Mutlak bir kavram olmayan eşitlik, öncelikle Anayasanın 10 uncu maddesinin birinci fıkrasında sayılan ve benzeri nedenlerle yasa önünde ayırımı yasaklamaktadır. Bunların dışında Anayasanın uygun bulduğu gereklerle ve ayrı durumlar için ayrı işlem ve uygulamalar eşitlik ilkesiyle çelişmez. Haklı bir nedenle, Anayasal bir gereğe dayanmayan, aynı durum ve nitelikler için ayrı düzenlemeler, ayrı uygulamalar, eşitlik ilkesini zedeleyen, önlenmesi zorunlu oluşumlardır..." denilmektedir.

Anayasa Mahkemesi'nin yukarıda yer verilen kararlarında da belirtildiği üzere; Hukuk Devletinde Yasama Organınca yapılan kanunların ve Yasama Organının verdiği yetkiye dayanılarak çıkarılan kanun hükmünde kararnamelerin dava konusu ile bağlantılı olarak Anayasanın eşitlik kuralına uygun olmaları zorunludur

2709 Sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 10. maddesinde; "Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayrım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür. Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik incesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar." denilmektedir. Bu yasak, birbirinin aynı durumunda olanlara ayrı kuralların uygulanmasını, ayrıcalıklı kişi ve toplulukların yaratılmasını engellemektedir. Aynı durumda olanlar için farklı düzenleme, eşitliğe aykırılık oluşturur. Anayasa'nın amaçladığı eşitlik, mutlak ve eylemli eşitlik değil hukuksal eşitliktir. Aynı hukuksal durumlar aynı, ayrı hukuksal durumlar ayrı kurallara bağlı tutulursa Anayasa'nın öngördüğü eşitlik çiğnenmiş olmaz. Başka bir anlatımla, kişisel nitelikleri ve durumları özdeş olanlar arasında yasalara konulan kurallarla değişik uygulamalar yapılamaz.denilmektedir.

Anayasamızın 10. maddesine göre ve Anayasa Mahkemesinin Bu kararına da göre;

Ek Gösterge tablosunu yeniden düzenlenmesi ile ?I- GENEL İDARE HİZMETLERİ SINIFI i) Bu sınıfa dahil olup ta yukarıda sayılanların dışında kalanlardan ibaresinin , II- TEKNİK HİZMETLER SINIFI a,b,c de yapılan sınıflandırma gibi 4 yıl ve 2 yıl okuyanları ayrılması hususunda düzenleme yapılması Adaleti sağlayacaktır

Bir çok kuruluş ta olduğu halde ;Kit ler de çalışan İl Müdürleri,İl Müdür yardımcıları,ve Şube Müdürlerinin tanımlanması yapılmamış ve Genel İdari Hizmetleri Sınıfının Bu sınıfa dahil olup da yukarıda sayılanlar dışında kalanlardan 1.derece de olup Yüksek öğrenim görenler 2200 ek gösterge ile diğerlerinden 1.derece de olanlara 1500 ek gösterge verilmektedir.Kit lerin dışında bulunan tüm kurumlar sayılmış unvan karşılığı belirtilmiş ve en az 3000 ek gösterge verilmiştir.

Teknik Hizmetler Sınıfında ise Unvan belirlenmeden Bitirdiği okul esas alınarak 1.derece de olanlara 3600 ek gösterge verilmiştir.

Aynı uygulama mevcut ek ödeme sisteminde de devam etmekte teknik ve idari kamu çalışanı arasında uçurum açılmaya devam etmektedir.


pegaipanderma
Yasaklı
07 Şubat 2012 11:00

Ey, hala körükörüne sendikalara üye olan GİH sınıfı memurlar!...

Bu üyelerden aşağıda dile getirilen haklı taleplerimizi gerekçe göstererek bir an önce kararlı bir şekilde ,geç olmadan istifa etmelerini istiyoruz.

***En az din hizmetleri sınıfındakiler kadar olması koşulu ile GİH Sınıfını Memurların Özlük Haklarının EĞİTİM-ÖĞRENİM Durumuna Göre Düzenlenmesini derhal istiyoruz.

Memurluğu ilk girişte yüksek lisans,lisans,ön lisans mezunu olarak KPSS ile kazananlar,memuriyete girdikten sonra,(bedavadan KPSS'siz kadro verilenler,"fahri" olanlar hariç tabii) bitirilen yüksek okullar,fakülteler,enstitüler ( ki vizeleri finalleri test usulü olan açıköğretim fakülteleri farklı değerlendirilmeli ve bir dersten bile geçmek için ömründen yıllarının gittiği,1-3,2-4 sınıf barajlarının bulunduğu,geçme notunun 60-70 olduğu zor bölümlerle asla bir tutulmamalı) için hakça bir düzenleme mutlaka yapılmalı!

***Hiçbir bahaneye sığınmadan SINAVSIZ UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ istiyoruz.

Yetkililer tarafından sadece ilgili yönetmeliğin değiştirilmesi-düzenlenmesi sonucunda çalıştığımız (ilk girişte ya da sonradan) kurumlarda; üniversite diplomamızı aldığımızda almaya hak kazandığımız;

MATEMATİKÇİ(ki 4001 koduyla değil 4513 kodu şartını yerine getirip memuriyeti kazanan benim gibiler ve durumu bizim düşürüldüğümüz hale çok benzeyen farklı sorunlar var),FİZİKÇİ,KİMYAGER,BİYOLOG,MÜHENDİS,İKTİSATÇI,İSTATİSTİKÇİ,KÜTÜPHANECİ,PROGRAMCI,BİLGİSAYAR TEKNİKERİ,LABORANT,... vs kadrolarına , kurumlarda söz konusu unvanın bulunması durumunda hemen sınavsız geçiş yaptırılabilir.Bu kişilerin birçoğu ÖSS+ÖYS+LES+KPSS aşamalarını zaten başarıyla geçmişler.Kaldı ki geçmiş uygulamalar ortada.Bunun yapılmaması için hiçbir neden yok!

***Üç dönemlik bir tezli ya da tezsiz yüksek lisans yapan bir kişiye hiç olmazsa 1 DERECE verilmesini istiyoruz.

Tezli veya tezsiz yüksek lisanslıya maalesef sadece 1 kademe veriliyor.

***2005 yılında tüm memurlara verilen 1 dereceden yararlanmayan veya 2005 yılından sonra memur olanlar için bu 1 derecelik hakkın bir an önce verilmesini istiyoruz.

***Konuyla ilgili 2 yıl önce açıldığı söylenen ve şu an Danıştay'da son aşamada olduğu belirtilen davalara tüm GİH sınıfı memurların sahip çıkmasını;televizyon,radyo,gazete,internet ortamlarında da etkin bir şekilde sorunlarımızın yer alması için çalışıp haklı isteklerimize kamuoyu oluşturulması adına destek olunmasını bekliyoruz.


ahkam2
Genel Müdür
07 Şubat 2012 21:39

Bizim ülkemizde memur kanunlarında aslolan eğitim durumu değil;kıdem ve hizmet süresidir.

Kimseyi incitmek istemem ama 20 yıllık lise mezunu memur, yeni işe başlamış doktoralı memura iş öğretir. İcabında onun amiri bile olur.

Zamanında uzman ünvanı alan lise mezunları vardır.

Yaşlı egemen toplumdan eğitim egemen topluma geçmek en büyük dileğimiz.Yaşlandıkça saygı kazanılan yerlerden biri memuriyet diğeri de şeyhliktir(!)


pegaipanderma
Yasaklı
08 Şubat 2012 10:05

Döner Sermaye Yönetmeliği değişikliğinden (08.02.2012)galiba çoook büyük kazancınız oldu ey GİH sınıfı memurlar!..

Keyfiniz yerinde,hala sesiniz çıkmıyor ve hala sendikalara boşuboşuna aidat ödemek çok hoşunuza gidiyor anlaşılan!

Yoksa;GİH sınıfı memurların özlük hakları da din hizmetleri sınıfındakiler gibi düzenlendi,sınavsız unvan değişikliği hakkı herkese tanındı(en azından memuriyete ilk girişte bitirdiği bölüm dışında farklı unvanda memurluk kazanmak zorunda bırakılanlara),yüksek lisanslılara 1 derece verildi,2005 sonrasında memur olanlara da yine ayrıca 1 derece verildi ve bu kazanımlarda o çok değerli gördüğünüz,peşinden koştuğunuz ama sizleri takmayan,haklı isteklerimizi (belki binlerce e-postamıza rağmen) dile getirmek istemeyen malum sendikaların çoook etkisi oldu da benim mi haberim yok?

Neyse ben sizi hiç rahatsız etmeyim;siz hala mışıl mışıl uyumaya devam edin... Ey GİH sınıfı memurlar!..


pegaipanderma
Yasaklı
08 Şubat 2012 11:28

Lütfen aşağıdaki adreslere kopya-yapıştır ile bağlanın.

Bu başlıklardaki konulara yazılarınızla, yorumlarınızla,beğenmelerinizle,haberi-konuyu-yorumu puanlamalarınızla destek olun.

Hiç olmazsa memur sitelelerindeki bu haberlerin,konuların,haklı isteklerimizin sürekli gündemde tutulabilmesi adına bunu yapın lütfen!

http://forum.memurlar.biz/genel-idare-hizmetleri/85-gih-sinifi-memurlarin-ozluk-haklari-egitim-ogretim-durumlarina-gore-duzenlenmeli.html

http://www.memuruz.net/forum/gih-sinifi-memurlarin-ozluk-haklari-egitim-ogrenim-durumlarina-gore-duzenlenmeli...-9246.htm?PR_startPage=0

http://www.memuruz.biz/sayfa-haber-isim-genel-idare-hizmetleri-ozluk-haklarinin-egitim-durumuna-gore-duzenlenmesi.htm

http://www.memuruz.biz/sayfa-haber-isim-gih-sinifi-memurlar-29-12-2011.htm

http://www.memuruz.biz/sayfa-haber-isim-gih-sinifi-personelin-ozluk-haklari.htm


tubaktas
Aday Memur
08 Şubat 2012 14:56

güncel konu olarak kalsın


sağtekk
Şef
09 Şubat 2012 08:42

" KAMUDA GENEL İDARE HİZMETLERİ PERSONELİNİN ÖZLÜK HAKLARININ EĞİTİM DURUMUNA GÖRE DÜZENLENMESİ"

Genel idari hizmetler sınıfında görev yapan memur, veri hazırlama kontrol işletmeni, vb. unvanlarında bulunan memurların eğitim durumları dikkate alınmamakta ve yüksek okul mezunu, fakülte mezunu, yüksek lisans mezunu memurla aynı Ünvan ve sınıftaki ortaokul mezunu memurla arsında, eğitim durumuna istinaden özlük haklarında bir farklılık bulunmamaktadır bu kişiler görmüş oldukları eğitimin karşılığını alamamaktadır, adeta negatif ayrımcılık uygulanmaktadır.

Ayrıca diğer hizmet sınıflarının (Teknik Hizmetler,Sağlık Hizmetleri), hizmetlerine göre üst öğrenimleri belirlenmiş. Belirlenen yüksek okul veya Fakültelerini bitiren sağlık hizmetleri. pers, teknik hizmetleri. pers. din hizmetleri personeli vb. sınıflara mensup memurlar üst öğrenim olarak kabul edilen yüksek okul ve fakülteleri bitirmeleri halinde görev ünvanı değişmeden,Görevde yükselme veya Ünvan değişikliği sınavına tabi tutulmadan üst öğrenimi bitirerek, diploma ve ya çıkış belgelerini kurumlarına verenlerin intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın , zam ve tazminatlarının (özel hizmet tazminatı, ek gösterge, yan ödemeleri vb)belgelerin kuruma verildiği tarihten itibaren ödenmesini istenirken; (160 nolu DMK tebliği)

Ama her nedense bu uygulama Genel idari hizmetlerde çalışan memurlarda, Gih. sınıfla ilgili fakülteleri veya yüksekokulları bitirenler için uygulanmamakta ve eğitimlerine istinaden kazanımları olmamaktadır.Yukarıdaki diğer hizmet sınıflarında olduğu gibi, eğitim durumuna göre özel hizmet tazminatı yan ödeme ve ek göstergelerden vb. özlük haklarından faydalandırılmamaktalar.Çifte standart uygulanmaktadır

G.i.H sınıfı memurarın özel hizmet tazminatlarının belirlenmesinde eğitim durumlarının dikkate alınmaması büyük bir adaletsizliktir. Aynı kurumda görev yaptığı sağlık ve Teknik hizmetler. çalışanı arkadaşının eğitim düzeyi dikkate alınıp maaşında (özel hizmet tazmınatı vb.) bir iyileştirme olurken, memurun bundan mahrum bırakılması son derece hakkaniyetsiz bir uygulamdır.

Genel idare hizmetleri sınıfı personelleri ile sağlık hizmetleri ve Teknik Hizmetler sınıfında yer alan personeller arasında özel hizmet tazminatları bakımından bir eşitsizlik ve adaletsizlik ortaya çıkmaktadır. Söz konusu eşitsizliğin, Anayasanın kanun önünde eşitlik, ücrette adalet sağlanması gibi hükümlerine aykırılık teşkil etmektedir

ortada büyük bir adaletsizlik olduğunu herkes bildiği halde adalet tecelli etmemektedir.

ÖRNEK: 1-) 4/1 Derecesindeki Lisans Vb. Mezunu GİH sınıfı memur ile

4/1 Derecesindeki Lisel mezunu GİH sınıfı memur aynı özlük ve mali haklara sahiptir. Maaş ve ek ödemelerinde eğitim durumuna istinaden farklılık yoktur.

2-) 160 nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinin E- Uygulamaya İlişkin Ortak hükümleri Bölümünde yer alan karara göre kadroları teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarında bulunan personelden bulundukları sınıflara atanabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirerek, diploma ve ya çıkış belgelerini kurumlarına verenlerin intibak işlemlerinin yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın , zam ve tazminatlarının (özel hizmet tazminatı, ek gösterge, yan ödemeleri vb)belgelerin kuruma verildiği tarihten itibaren ödenmesini istenirken;

Genel idare hizmetleri memurları bu uygulamanın dışında bırakılmıştır. Adeta G.İ.H memurlarının bitirmiş olduğu yüksek okullar hiçe sayılmış ve eğitimin özendirildiği dünyamızda adeta bu sınıflara fazla eğitim görmeyin nasıl olsa işinize yaramaz denilmektedir.

ÇÖZÜM ÖNERİ:1- Hangi fakültelerin veya yüksek okulların genel idare hizmetlerinde üst öğrenim olduğunun belirlenmesi ve bu kişilerinde belirtilen okulları bitirmeleri halinde diğer hizmet sınıflarında olduğu gibi özlük haklarından yaralandırılması.( özel hizmet tazminatı yan ödeme ve ek gösterge vb.)

2- Genel idare hizmetleri sınıfında iktisadi ve idari bilimler fakültelerinin bölümleri (işletme fakültesi, kamu yönetimi vb.) fakülte ve ilgili yüksekokulların GİH sınıfının üst öğrenimi sayılması.

3-Önlisans, Lisans, Yüksek lisans öğrenimi görmüş memurlara adeta ceza gibi uygulanan bu anlayıştan vazgeçilerek, Hizmet sınıfları arasında adaletsizliğin ve haksızlığın giderilerek bu güne kadar haksızlığa uğramış adeta üvey evlat muamelesi görmüş Genel İdare hizmetleri sınıfı personelinin eğitim ve öğrenim durumuna göre haklarının diğer sınıflarda olduğu gibi verilmesi Genel idare himetleri Personelini Memurların mağduriyetini gidrecektir.

4- Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararının Genel idare hizmetleri memurlarının yüzde 55 olan özel hizmet tazminatının iptal edilerek eğitim düzeylerine göre yeniden belirlenmesi mağduriyeti gidrecektir.

Bu nedenlerden dolayı konunun çözüme kavuşması haksızlığın gidERİLMESİ haksızlığın çözüme kavuşturulması HUSUSUNU SAYGILARIMLA ARZ EDERİM.

sağtekk

KENDİNİZ İÇİN İSTEMİYORSANIZ BUNU ÇOCUKLARINIZIN RIZKI İÇİN YAPIN

ÇÜNKÜ BU BİZİM HAKKIMIZ

YUKARIDAKI METNİ GÜNCELLEDİM

http://edilekce.tbmm.gov.tr/Login.aspx ÖZELLİKLE BURAYA

ULAŞABİLDĞİNİZ HERYERE GÖNDERİN SNDİKALAR BASIN VB HERYER


Mutlumsu
Daire Başkanı
09 Şubat 2012 10:46

Hak aramaya devam..


Mutlumsu
Daire Başkanı
09 Şubat 2012 10:58

Hak aramaya devam..


raksit
Şef
09 Şubat 2012 11:01

devammm....


talaz4478
Memur
10 Şubat 2012 14:00

bu sayfa neden 2 sayfaya düşürdük hata bendede var ben bir aydır v.h.k,i takıldım durdum ardaşlar özür dilerim

Toplam 2522 mesaj
«656667686970717273747576»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi