EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMLERİ OLAN;
EĞİTİM PROGRAMLARI ve ÖĞRETİM
EĞİTİM YÖNETİMİ ve PLANLAMASI
EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİ
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
HALK EĞİTİMİ
Bölümlerinden mezun olan yüzlerce sınıf öğretmeni 2004 yılında rehber öğretmenliğe geçmiş fakat 350 tanesi ise bu haktan yararlanamamıştı. EĞİTİM PROGRAMLARI ve ÖĞRETİM bölümünün derslerinin %60? rehberlik ve psikoloji derslerinden oluşmaktaydı. Diğer bölümlerde de bu oran %40?ın altına düşmemiştir.
Yukarıda saydığım eğitim bilimleri bölümlerinden mezun olan sınıf öğretmenlerimizin transkriptlerine bakıldığında çok yoğun olarak rehberlik ve psikoloji derslerinin yer aldığını ve rehber öğretmenlik yeterliliği konusunda son derece donanımlı oldukları açık bir şekilde görülecektir.
Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ömer DİNÇER LYS sonrası yaptığı yazılı açıklamada en çok açığın Rehber Öğretmenlik branşında olduğunu ifade etmiştir.
Bu açıktan dolayı yetişmiş 350 tane sınıf öğretmenliği yapan Eğitim bilimleri mezunu pedagogların rehber öğretmenliğe geçişleri sağlanmalıdır.
Böylece sınıf öğretmenliğindeki norm fazlalığının giderilmesi kısmen de olsun giderilebilir.
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMLERİ OLAN;
EĞİTİM PROGRAMLARI ve ÖĞRETİM
EĞİTİM YÖNETİMİ ve PLANLAMASI
EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİ
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
HALK EĞİTİMİ
Bölümlerinden mezun olan yüzlerce sınıf öğretmeni 2004 yılında rehber öğretmenliğe geçmiş fakat 350 tanesi ise bu haktan yararlanamamıştı. EĞİTİM PROGRAMLARI ve ÖĞRETİM bölümünün derslerinin %60? rehberlik ve psikoloji derslerinden oluşmaktaydı. Diğer bölümlerde de bu oran %40?ın altına düşmemiştir.
Yukarıda saydığım eğitim bilimleri bölümlerinden mezun olan sınıf öğretmenlerimizin transkriptlerine bakıldığında çok yoğun olarak rehberlik ve psikoloji derslerinin yer aldığını ve rehber öğretmenlik yeterliliği konusunda son derece donanımlı oldukları açık bir şekilde görülecektir.
Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ömer DİNÇER LYS sonrası yaptığı yazılı açıklamada en çok açığın Rehber Öğretmenlik branşında olduğunu ifade etmiştir.
Bu açıktan dolayı yetişmiş 350 tane sınıf öğretmenliği yapan Eğitim bilimleri mezunu pedagogların rehber öğretmenliğe geçişleri sağlanmalıdır.
Böylece sınıf öğretmenliğindeki norm fazlalığının giderilmesi kısmen de olsun giderilebilir.