Editörler : Lanet
27 Mart 2007 22:10

Asaf Halet Çelebi

bu şairin cüneyd adlı şiirinde ki anlatılam istenen nedir bilen varsa ve bana yardımcı olursa gerçekten çok ama çok sevineceğim.şimdiden teşekkürler.


bakseeen
Şef
29 Mart 2007 00:11

ASAF HALET ÇELEBİ

(1907-1958)

CÜNEYD

bakanlar bana

gövdemi görürler

ben başka yerdeyim

gömenler beni

gövdemi gömerler

ben başka yerdeyim

aç cübbeni cüneyd

ne görüyorsun

görünmeyeni

cüneyd nerede

cüneyd ne oldu

sana bana olan

ona da oldu

kendi cübbesi altında

cüneyd yok oldu


ferraikkonen
Genel Müdür
29 Mart 2007 01:56

Malesef en az anlaşılır şairlerimizden biri olan Asaf Halet Çelebi'yi anlamak için onun şiir tarzını,neleri yazdığını bilmek gerekir.İslam Tasavvufu ve Budizm hakkında bilgili olmak gerekir.

bu şiirde anlatılmak istenen aslında açıktır.tasavvufda "vahdid-i vücud" kavramı vardır.Bu kavram kendini Allah yoluna adayanların kendiyle Allahın tek vücut olduğunu,tek kaynaktan geldiğini,Ona ulaştığını anlatır.

bu şiirde Asaf halet Cüneyid-i Bağdadi'ye gönderme yapar.

şiirde geçen "bana bakan gövdemi görür ben başka yerdeyim" cümleleri Cüneyid-i Bağdadi'nin sözleri gibi yazılmıştır.çünkü o,Allaha ulaşmıştığını,Onunla bir olduğunu anlatmak için "cübbemin altında Allah'tan başkası yokktur" demiştir.ama Asaf halete göre tasavvuf düsturuna aykırı gelerek sırrını açıklamış ve böylelikle kendi kendini yok etmiştir.


bakseeen
Şef
30 Mart 2007 15:01

ferraikkonen arkadaşım cevabın için çok teşekkür ederim sağol...


ferraikkonen
Genel Müdür
30 Mart 2007 15:07

önemli değil:)

umarım yardımcı olabimişimdir...


ben uğraşamam
Aday Memur
31 Mart 2007 15:15

cüneyd bağdadi sır falan açıklamış değildir, çünkü açıkça söylese bile bizim gibi bilmeyenler bu ve benzer sözleri anlayıp bi yere oturtamaz

hem söylenmemesi gereken sırrı söylemiş ve kendi kendini yok etmiştir gibi sözler bu işe basit bi korku filmi havası katıyor


ferraikkonen
Genel Müdür
31 Mart 2007 15:54

gerçekten komik bir benzetme!oysa benim söylediklerim gayet açıktı.

arkadaşım tasavvufda "bilen söylemez,söyleyen bilmez" düsturu vardır.cüneyid bağdad-i de "cübbemin altında Allah'tan başkası yoktur" derken bununla çeliştiği için kendi dediklerini de çürütmüş oluyor.

yani senin anladığın gibi kendi kendini gerçekten yok etmiyor.şiirde anlatılanlar bu,üzgünüm yapacak birşey yok!!!


ben uğraşamam
Aday Memur
31 Mart 2007 18:02

aaa ben kendi kendini gerçekten yok ediyor sanıyordum, öyle değilmiş, bak ne güzel anlatmışsın, sağol

bu şekilde hafta içi mecburen çalışarak hafta sonu da bize kalan beş dakikada böyle saçma sapan şeylerle geçerken ne olacak sonumuz

onu da anlatır mısın


ferraikkonen
Genel Müdür
31 Mart 2007 18:07

arkadaşım senin sorunun kiminle bilemem ama ben sadece şiirde anlatılanları söyledim.yani onları kafamdan uydurmadım.ne yapmaya da çalıştığını anlamadım.

bu arada saçma sapan şeylerle uraştığın için üzüldüm.gerçekten...


ben uğraşamam
Aday Memur
31 Mart 2007 18:15

aferin


ferraikkonen
Genel Müdür
31 Mart 2007 18:17

memleketimden insan manzaraları...


neranka
Genel Müdür
05 Nisan 2007 23:59

Tasavvufa göre insanın müstakil bir varlığı yoktur.İnsanın varlığı bir zandan ibarettir.Tasavvufi yolculukta insan bir takım mertebelerden geçerek nefsini terbiye eder ve sonunda özüne ulaşır.Denizde bir damla olduğunu kavrar, sonrada var olanın deniz olduğunu anlar. İşte Cüneyt de denizde damlanın kaybolduğunu anlamış.


ferraikkonen
Genel Müdür
06 Nisan 2007 03:11

hocam sizin tasavvuf ve cüneyd hakkında dedikleriniz doğru ama asaf halet'in bu şiirinde anlatmak istediğiyle çelişiyor.

ki sizin dediğiniz gibi olsa;

"sana bana olan

ona da oldu" dizeleri açıklanamazdı.


neranka
Genel Müdür
07 Nisan 2007 01:03

sana bana olan

ona da oldu

Hocam, ben bu sözleri herkes birgün ölüp toprağa girecek,Hakk'a kavuşacak; ama Cüneyt ölmeden evvel ölmek sırrına kavuşmuş anlamında yorumladım.Zaten yaşarken aslında var olmadığını anlayarak yok olmuş.


ferraikkonen
Genel Müdür
07 Nisan 2007 02:52

Hocam sizin dediğiniz gibi Cüneyid ölmeden önce ölmek sırrına kavuşmuştur.ya da Allah ile bir olduğunu anlamıştır.işte tam da bu yüzden onun yaşadıkları senin benim başıma gelecek şeyler değildir.yani böyle bir durumda "sana bana olan ona da oldu" denilemez herhalde.

burda asaf halet'in ince dokundurması onun bu mertebeye ulaştıktan sonra "cübbemin içinde Allah'tan başkası yoktur" diyerek" neden bunu açıklamış olmasıdır.yukarıda da dediğim gibi "bilen konuşmaz,konuşan bilmez" düsturundan yola çıkarak senin düştüğün,benim düştüğüm yanlışa o da düşmüştür.yani sana bana olan ona da olmuş demektedir.

bana bu şekilde yorumlamak daha doğru geliyor hacam.


neranka
Genel Müdür
08 Nisan 2007 15:37

Cüneydi Bağdadi istiğrak hâlinde, kendi varlığından eser kalmamış bir durumdayken bu sözü söylediği için onun dilinden zuhur eden bu sözler kendine ait değil, Hakk'a aittir.Dolayısıyla sır falan açıklamış değildir.Kendi var mı ki sır açıklasın? Peygamber Efendimiz de:" Beni gören Hakk'ı gördü" demiştir. Bu nedenle ;

"sana bana olan

ona da oldu"

mısralarında herkesin başına gelecek olan tabii ölümden söz edilmiştir; fakat tevhid ehlinin bu hâli, zaten ölmeden önce yaşadığı ima edilmiştir.


belkiçıkar
Kapalı
02 Mayıs 2007 23:27

bak

bilmeyenler nasıl da seyri süluk olayına girmiş gibi

söyledikleri nasıl da tecrubeyle sabit gibi

halbuki açıkça söyle işte, ben de senin gibiyim, sadece tasavvuf üzerine biraz okudum ama başımdan bi hal geçmedi, elimde de kayda değer bir sır yok, bilmiyorum diye başla anlatmaya


ben uğraşamam
Aday Memur
02 Mayıs 2007 23:47

eski hesabımla yazmışım


neranka
Genel Müdür
23 Mayıs 2007 00:47

sen kimle uğraşıyosun anlayamadım, hangimize söyledin bunu?:)


çeşm-i giryan
Müsteşar Yardımcısı
14 Kasım 2008 23:39

Hala da üzerinde çalışılan bir şairdir.Gizemin ve mistik unsurların akla gelen ismi olmuştur.

Toplam 19 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi