"Yedi Yeni Eğitim Fakültesi Kurulurken Sayıları 400 Bine Yaklaşan İşsiz Öğretmen Gerçeği Gözetilmiş Midir?
(05-08-2010)
Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu?nun?Yedi Yeni Eğitim Fakültesi Kurulurken Sayıları 400 Bine Yaklaşan İşsiz Öğretmen Gerçeği Gözetilmiş Midir?? başlıklı açıklama metni.
Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, sadece eğitim kurumu olmakla kalmayıp sosyal hayat alanı da olan okulları, çocukların daha mutlu olduğu mekanlara dönüştürmeye çalıştığını ifade etmektedir. Bu tanımın hem mekansal hem niteliksel olarak gerçekleşebilmesi ve çocukların okullarda mutlu olabilmelerinin gereklerinden biri ise yeterli sayıda nitelikli öğretmen istihdamının gerçekleştirilmesidir. Bu kapsamda nitelikli bir eğitimin gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlerin yetiştirilme ve atanmaları sürecinin planlı şekilde işlemesi de oldukça önemlidir. Eğitim Fakülteleri bünyesinden mezun olan yaklaşık 400 bin ataması yapılmayan öğretmen, mesleğini icra edilebilmek için KPSS barajını geçmeye çalışmaktadır. Bununla birlikte hızla artan ataması yapılmayan öğretmen sayısına, yeni kurulan üniversitelerin eğitim fakültelerinden mezun olacak gençlerimizin de ekleneceği gerçeği, ?öğretmen yetiştirilmesi? ve ?öğretmenlerin iş güvenceli, kadrolu olarak istihdam edilmesi? konusunda hiçbir planlamanın olmadığını göstermektedir. Her ilde, bir nevi meslek lisesi kurgusuyla yeni kurulan üniversitelerle övünen AKP hükümeti, üniversitelerden mezun işsizleri görmezden gelerek çözümden ziyade çözümsüzlük üretmektedir. Türkiye?de, vakıf üniversiteleri ile birlikte 146 üniversiteye ek olarak, biri vakıf olmak üzere toplam sekiz üniversite daha yakın zamanda kurulmuş ve Türkiye?deki üniversite sayısı 154?e çıkarılmıştır. Bu yıl içerisinde kurulan yedi üniversitenin bünyesinde de Eğitim Fakülteleri bulunmaktadır.
2005 yılında mezun sayısı 44 bin iken KPSS?ye müracaat eden işsiz öğretmen sayısı 173 bin olmuştur. 2009 yılında mezun sayısı 49 bin iken KPSS?ye müracaat edenlerin sayısı 244 bine çıkmıştır. 2002 yılında 42 bin kadrolu öğretmen ataması yapıldıktan sonra iktidara gelen AKP Hükümeti döneminde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan öğretmen atamaları, ihtiyacın ve beklenen rakamların çok altında kalmış, öğretmen adayları sürekli bir beklenti içerisine sürüklenerek sorun çözülememiştir.
2007 yılında kadrolu atanan öğretmen sayısı 19.029 olarak gerçekleşmiş, bunların 4.330?ü sözleşmeliyken kadroya geçmiştir. Yine 2008 yılında 20.093 kadrolu öğretmen atanmış ancak bunlardan da 7.255 tanesi sözleşmeliyken kadroya geçmiştir.
2009 yılında ise 12 bin civarında öğretmen kadrolu olarak atanmış, bunların da 7.037 tanesi sözleşmeliyken kadroya geçmiştir. Bütün bu rakamlar Bakanlık tarafından açıklanan kadrolu ataması yapılan öğretmen sayısının yanıltıcı olduğunu bir kez daha açığa çıkarmıştır.
Öğretmen atamaları konusunda şimdiden gerekli önlemler alınmazsa yarın hem eğitim sistemimiz, hem de öğretmen adayları açısından çok geç olabilir. Öğretmen açığını kapatacak yeterli atamanın yapılmaması eğitimin niteliğini düşürürken aynı zamanda binlerce öğretmen adayını işsizliğe, umutsuzluğa ya da düşük ücretle, iş güvencesinden yoksun olarak çalışmaya itmektedir."
http://www.egitimsen.org.tr/haberarsivi.php?id=1580
"Yedi Yeni Eğitim Fakültesi Kurulurken Sayıları 400 Bine Yaklaşan İşsiz Öğretmen Gerçeği Gözetilmiş Midir?
(05-08-2010)
Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu?nun?Yedi Yeni Eğitim Fakültesi Kurulurken Sayıları 400 Bine Yaklaşan İşsiz Öğretmen Gerçeği Gözetilmiş Midir?? başlıklı açıklama metni.
Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, sadece eğitim kurumu olmakla kalmayıp sosyal hayat alanı da olan okulları, çocukların daha mutlu olduğu mekanlara dönüştürmeye çalıştığını ifade etmektedir. Bu tanımın hem mekansal hem niteliksel olarak gerçekleşebilmesi ve çocukların okullarda mutlu olabilmelerinin gereklerinden biri ise yeterli sayıda nitelikli öğretmen istihdamının gerçekleştirilmesidir. Bu kapsamda nitelikli bir eğitimin gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlerin yetiştirilme ve atanmaları sürecinin planlı şekilde işlemesi de oldukça önemlidir. Eğitim Fakülteleri bünyesinden mezun olan yaklaşık 400 bin ataması yapılmayan öğretmen, mesleğini icra edilebilmek için KPSS barajını geçmeye çalışmaktadır. Bununla birlikte hızla artan ataması yapılmayan öğretmen sayısına, yeni kurulan üniversitelerin eğitim fakültelerinden mezun olacak gençlerimizin de ekleneceği gerçeği, ?öğretmen yetiştirilmesi? ve ?öğretmenlerin iş güvenceli, kadrolu olarak istihdam edilmesi? konusunda hiçbir planlamanın olmadığını göstermektedir. Her ilde, bir nevi meslek lisesi kurgusuyla yeni kurulan üniversitelerle övünen AKP hükümeti, üniversitelerden mezun işsizleri görmezden gelerek çözümden ziyade çözümsüzlük üretmektedir. Türkiye?de, vakıf üniversiteleri ile birlikte 146 üniversiteye ek olarak, biri vakıf olmak üzere toplam sekiz üniversite daha yakın zamanda kurulmuş ve Türkiye?deki üniversite sayısı 154?e çıkarılmıştır. Bu yıl içerisinde kurulan yedi üniversitenin bünyesinde de Eğitim Fakülteleri bulunmaktadır.
2005 yılında mezun sayısı 44 bin iken KPSS?ye müracaat eden işsiz öğretmen sayısı 173 bin olmuştur. 2009 yılında mezun sayısı 49 bin iken KPSS?ye müracaat edenlerin sayısı 244 bine çıkmıştır. 2002 yılında 42 bin kadrolu öğretmen ataması yapıldıktan sonra iktidara gelen AKP Hükümeti döneminde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan öğretmen atamaları, ihtiyacın ve beklenen rakamların çok altında kalmış, öğretmen adayları sürekli bir beklenti içerisine sürüklenerek sorun çözülememiştir.
2007 yılında kadrolu atanan öğretmen sayısı 19.029 olarak gerçekleşmiş, bunların 4.330?ü sözleşmeliyken kadroya geçmiştir. Yine 2008 yılında 20.093 kadrolu öğretmen atanmış ancak bunlardan da 7.255 tanesi sözleşmeliyken kadroya geçmiştir.
2009 yılında ise 12 bin civarında öğretmen kadrolu olarak atanmış, bunların da 7.037 tanesi sözleşmeliyken kadroya geçmiştir. Bütün bu rakamlar Bakanlık tarafından açıklanan kadrolu ataması yapılan öğretmen sayısının yanıltıcı olduğunu bir kez daha açığa çıkarmıştır.
Öğretmen atamaları konusunda şimdiden gerekli önlemler alınmazsa yarın hem eğitim sistemimiz, hem de öğretmen adayları açısından çok geç olabilir. Öğretmen açığını kapatacak yeterli atamanın yapılmaması eğitimin niteliğini düşürürken aynı zamanda binlerce öğretmen adayını işsizliğe, umutsuzluğa ya da düşük ücretle, iş güvencesinden yoksun olarak çalışmaya itmektedir."
http://www.egitimsen.org.tr/haberarsivi.php?id=1580