Editörler : oto-danisman-expert
25 Aralık 2011 22:09

km düşürüldüğü nasıl anlaşılr,,,,kesin çünkü 450.000 de 3 yıllık araba görmüşler

...


kralexx
Yasaklı
25 Aralık 2011 23:01

ancak servıs bakımlarından anlasılır...


ta1i_caiz
Memur
25 Aralık 2011 23:27

Bir alıntı:

-----------------------

Herkese Selamlar,

Otomobile ve otomobillerin elektronik ve mekaniğine çok meraklı olan ve dünyanın en prestijli markalarından birinin distribütöründe çalışan biri olarak aşağıdaki açıklamalarımın doğruluğundan emin olabilirsiniz.

1) Öncelikle araçta kilometrenin düşürülüp, düşürülmediğinin otomobilin yetkili veya özel servislerde bulunan diyagnoz cihazlarına (halk tabiriyle test cihazına) bağlanarak anlaşılması kesinlikle mümkün değildir. Yani araca kilometre düşürme cihazları yada uygun aparatlar bağlanarak bir kilometre düşürme işlemi yapılmışsa herhangi bir arıza tespit yada diyagnoz cihazıyla anlaşılması imkansızdır. Çünkü kilometre düşüm işlemi yapılırken aracın gösterge panelinde kilometre bilgisinin yazıldığı eproma müdahale edilerek eski kilometre cihaz tarafından siliniyor ve istenilen yeni kilometre yazılıyor.

2) Bazı arkadaşlar yeni nesil araçlarda kilometre bilgisinin birden fazla yerde yazıldığı yada depolandığı için herhangi bir kilometre düşürme işleminin yapılamayacağı yada yapılsa bile bazı cihazlarla tespit edilebileceğini söylemişler. Ne yazık ki tamamen yanlış.

Kilometre bilgisi birden çok yerde tutuluyor bu doğru. Ancak siz sadece gösterge panelinden düşürürseniz araç zaten yeni kilometreyi yazmaz. Ya kontağı açınca eski kilometreyi tekrar yazar, yada hata vererek hiç kilometre bilgisi göstermez. Fakat piyasada kilometre düşürme işlemi yapanlar hangi arabanın gösterge paneli dışında kilometre bilgisini nerelere kaydettiğini bilir ve bu iş için yapılmış özel cihazlar ve aparatlar ile kilometre bilgisinin depolandığı tüm ünitelere müdahale eder ve kilometreyi düşürür.

Zaten işin bedelide yapılan işin zorluğuna göre değişiyor. Eski araçlar için işlem zaten çok kolay. Birçoğunda hiçbir yer sökülmüyor. Araç OBDII portundan bir cihaza bağlanıyor, istenen kilometre yazılıyor ve işlem tamam.

Ancak yukarıda bahsettiğim gibi kilometre bilgisi gösterge paneli dışında başka modüllerdede bulunuyorsa ilgili parçalar sökülüyor ve dışarıda bu iş için uygun aparatlara bağlanarak hepsine yeni kilometre yazılıyor. Bazı arabalarda buna arabanın anahtarlarıda dahil.

3) Kilometrenin düşürüldüğü ancak ve şanslıysanız arabanın yetkili servis kayıtlarına bakılarak anlaşılabilir. Ancak araç biraz yaşlıysa epey bir süredir servise gitmiyor olabilir ve sizde bir şey öğrenemeyebilirsiniz. Yada araç 4 yaşındadır ilk 2 yıl ilk sahibinde kalmış ve 30.000 km. yapmıştır. Sonra ikinci sahibi aracın bakımlarını özel servislerde yaptırmış ve 1 yıl kullanıp aracı 90.000 km.'ye getirmiştir. Araç galeriye satılmıştır, aracı alan galericide yetkili servis kayıtlarını inceletip kilometreyi ona göre düşürtmüştür. Galericiler kilometre düşürteceği zaman aracın yetkili servisteki kilometre durumunu mutlaka kontrol ettirirler.

4) Aracın direksiyonundaki yada pedallardaki yada içindeki ve dışındaki yıpranmalara bakarak kilometrenin düşürülüp düşürülmediğini anlamak hem mümkündür hemde değildir. Eğer araba 30.000'den 5.000 yada 10.000'e düşürülürse bu anlaşılabilir. Ancak 70.000'den 40.000'e yada 35.000'e inerse yada 130.000'den 60.000'e inerse bunu aracın direksiyon vs. gibi trim aksamına bakarak anlamak hemen hemen imkansızdır.

5) Kilometreyi genelde galericiler yada ayak üstü araba alım - satımı yapanlar düşürüyor. Kilometresi orjinal bir araba almak için arabayı sahibinden değil, kullanıcı sahibinden alın. Aracın ruhsatında görünen kişi aracı 2 ay yada 2 hafta önce almış bu işin ayaküstü ticaretini yapan biri olabilir. Bu nedenle arabayı kullanıcı sahibinden hatta ilk kullanıcı sahibinden almaya çalışın.

6) Çok fiyat odaklı olmayın. Aracın piyasası 20.000 ise 19.000'e yada 20.000'e almaya çalışmayın. Arabaya sadece bir yıl binecek olsanız bile 21.000'e alın iyi araba alın. Kafanız rahat eder. Genelde kilometresi düşürülmüş yada masraflı yada kaza geçirmiş araba alanlara bakın ya aracı piyasa değerine yada kendince mükemmel bir pazarlık yaparak yada uyanıklılık göstererek piyasasının altında almıştır, ama tabiri caizse kazığı yemiştir.

7) Çok kilometre odaklı olmayın. Önce aracın genel durumuna bakın. Hor kullanılmış mı ona bakın. İç aksamı temiz mi? Sigara yanıkları yada sigara kokusu ne alemde? Aracın kıyısına köşesine bakın. Dışında çok taş izi varmı? Jantlara bakın çok sürtme yada eğik var mı? Kilometreyi bunlardan sonra değerlendirin. Devamlı şehiriçi dur kalk trafikte kullanılan ve arabadan hemen hiç anlamayan biri tarafından kullanılmış 30.000 'deki bir arabadansa devamlı uzun yol yapmış ve arabasını severek, anlayarak ve bakımlı olarak kullanmış birinden alıcak 45.000'deki araba daha iyidir.

Zaten insanlar araba alırken direk kilometreye baktığı için bu kilometre düşürme işi bu kadar yaygınlaştı.

Eskiden bilgisayar alırken insanlar sadece bilgisayarın işlemcisinin ne olduğunu soruyorlardı. Bilgisayarcılarda iyi bir işlemciyi en kötü kalite markasız boardlara takarak ve markasız ram'ler ve yavaş harddiskler kullanarak markasız ekran kartlarıyla toplayıp satıyorlardı. Ancak artık toplama bilgisayar alanlar içndeki tüm bileşenleri soruyor.

İnsanlar arabalar konusunda bilinçlendikçe kilometre düşürme işlemide bitecektir.

8) Filo kiralamadan çıkan arabaların hemen hepsinin kilometresi düşürülüyor. Çünkü bu araçlar kısa zamanda çok kilometre (gerçekten çok) yapıyorlar. Bundan bir ay kadar önce tesadüfen filo kiralama yapan bir şirketin kiradan dönen 2006 model Ford Fiesta TDCI araçlarını incelemiştim (Hepsine tek tek bakmadım tabii listeden inceleyip dikkatimi çekenlere baktım). Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 90 tane araç vardı. Hepsi aynı zamanda plakalanmıştı ve aynı şirkete kiraya verilmişti. Şimdi sıkı durun tam 3 yıl kullanılmış bu araçlardan en düşük kilometrelisi tam 280.000 'deydi. En yüksek kilometrelisi 430.000 'deydi.

Bunların tamamı en az 5 tane olmak şartıyla galerilere satıldı. Galerilerin bu araçların kilometrelerini 80.000 ile en fazla 150.000 aralığında düşürdüğünden emin olabilirsiniz. Zaten bir çok bireysel kullanıcı binek bir arabanın helede minik bir arabanın 430.000 yazan kilometre sayacını hayal bile edemez. Görse yanlışlık bile olduğunu düşünebilir. :-)

-------------------

alıntı


ARABAM MAZOTLU
Müsteşar Yardımcısı
26 Aralık 2011 00:10

Araç zaten kendini belli eder km si düşük ama direksiyon simidi yıpranıksa yada iç akşamda çok kullanılan yerler iç kapı açma kolları direksiyon vitez topuzu el freni gibi pedal lastıkleri yani anlaşılır.

Mesela kapıları tek tek kapatıp açın bakın sesleri tok sesmi geliyor yada daha rahatsız edici bir sesmi...

Kesinlikle servis yetkilide olsa usta vs kimseye güvenmeyin km konsusunda.

Son olarak alabiliyorsanız 0 km alamıyorsanız eş dost dan 2 el almaya bakın.

20 bin kusur tl verip sonra km sinin düşük olduğunu anlamak çok koyar sonradan...


serbest-deli
Müsteşar Yardımcısı
26 Aralık 2011 00:50

kilometrenin düşürülmesi hiç ahlaki değil yalnız çokta kafaya takılacak bir husus değil psikolojik olarak yüksek km insanı rahatsız ettiği için hep düşük km olsun istiyoruz ama aracı yetkili serviste motor ekpertizine sokun size motorun performansı hakkında bilgi verilir 300.000 de olup %90 performans verilen motorlar var yeni nesil motorlarda zamanında bakımla 500.000 km anahtar vurulmama kapak açılmama güveni veriyor artık motor üreticileri bence aracınız motor testinden alnının akıyla çıkarsa mis gibi kullanın aracınızı kafanızı böyle şeylere takmayın.


Metin_Çimen
Genel Müdür
26 Aralık 2011 22:37

Tüm yorumları okudum..

Tek kelimeyle harikalar..

Teşekkürler..


el.san.z.e.ö.
Müsteşar
26 Aralık 2011 23:51

forumdonanimhaber.com'dan OBK üyesinden birebir alıntılanmıştır.

Hiç köpürmeye gerek yok.

Sadece otomobil işine mi has bu şerefsizler? Hayır. Yediğiniz içtiğiniz gıdadan tutun da yaktığınız akaryakıta kadar heryerde, herşeyde var hile hurda dalavere...

Ne mi yapacaksınız? Akıllı olacaksınız. Sorgulayacaksınız. Araştıracaksınız. Otomobil deyince gözünüzü km saatine dikmeyeceksiniz. Arabadan anladığınız tek nokta KM saati olmayacak. Nette araç ararken KM'sine göre sıralamayacaksınız. Motoruna, yürürüne, aracın genel kondüsyonuna bakacaksınız.

Siz basit bir noktaya, km saatine odaklanırsanız şeref yoksunları da oraya odaklanır. Siz pedala, vites topuzuna, direksiyona odaklanırsanız, bu parçalar pahalı parçalar değil, onlar da bu parçaları yeniler, ona göre yaparlar işlerini.

Aracın geneline bakacaksınız. Motorun durumuna, komprasyonuna, gerekirse bujilerin anlattıklarına bakacaksınız. Döşemenin geneline, yürüyen aksama bakacaksınız. Aracı lifte alacaksınız. Altına üstüne heryerine bakacaksınız. KM'si nerede ne şartlarda yapılmış ona bakacaksınız. Kullanan adama bakacaksınız.

Yoksa hırsızla başedilmez...


uglykidjoe
Müsteşar
27 Aralık 2011 10:00

Birini tanıyorum.Asıl işi bu değil.Ama sürekli olarak İstanbul'a gidip yüksek km araç alıyor. Sonra da çıkma vites topuzu, direksiyon, pedal takımı takıp, detaylı temizlik, cila sonrası biraz kullanıp satıyor.

Daha önce de yazdım: Binlerce filo aracı yollarda. Herhalde adamlar bunları çöpe atmıyorlardır.

En basit örnek: 2008 de Derindere'nin elinde 10 000 adet araç vardı. Birazı premium, çoğu Corolla, Focus ve Linea...Şu anda ''100 000km'' üstü araç alınmaz diyen sizlerden biri, bunların birini kullanıyor olabilir...:)

Ensesi kalın bir adam, sıfır 2.0TDİ Passat Full alıp eşek niyetine kullanırmış. 2-3 sene içinde km si abartı rakamlara çıkarmış. Bu arada hiç servis yüzü görmez , bakımlarını da diyelim ki 15 000 yerine 25 000 de bir yaptırıp gezermiş. Sonra servise girer mesela 80 000 de bakım işletirmiş.

Satın alan adam da 3 yaşında 80 000km de Passat diye gönlü rahat alır geçer.


alkarkan2
Şef
27 Aralık 2011 20:24

bir tüyo yağ karterini criminal incelemeden geçirin kaç yağ değiştiği anlaşılıyormuş,


okumamyok-iyiyazarım
Daire Başkanı
28 Aralık 2011 09:26

ne yani birisi öyle gördü diye her araba öyle olacak değil ya binersin bakarsın 450 binde bir araba kendini belli eder.Mesela bende 5 yaşında 20 binde araba gördüm dayımın şimdi nollcak.


mdenizli
Daire Başkanı
28 Aralık 2011 13:41

ben 2006 model aracımı 220000 km de aldım düşürülmüş km si 119000 km

dizel astra ama memnunum araba yıpranmamış sadece vites topuzu ve körüğü aşınmış ama takmıyorum tamirci motor durumunun süper olduğunu söyledi kaportası da bana göre güzel 2 parça boya var. aracı 2 yıldır kullanan bir öğretmenden aldım bakımlarını zamanında yaptırmış ondan önce kullanan da iyi kullanmış 2 parça da boya var dedim o da renk tutmadığı için belli ama takmıyorum.

sonuçta gönlüm rahat ayrıca satılık mı diye soranlara da satılık ama km si 200 bin deyince hemen kaçıyorlar. ben de işyerinde hava mı atıyorum satılmasa ne olur biner giderim.zaten emsallerinden 4000 tl ucuz almışım.

millet km sine bakacağına kaportasına baksın bence motor durumu 3 yıl biner yeni motor yaptırır geçerim ve 3 yıllık araba kiram derim ama kaporta ve boya ne kadar para versen dahi sıfır gibi olmaz.önemli olan da budur bana göre.


phantom25
Müsteşar
28 Aralık 2011 15:46

3 yıllık araba 450 bin km yol...bu araç yolcu otobüsü mü?


el.san.z.e.ö.
Müsteşar
28 Aralık 2011 21:23

hocam ben titiz bir kullanıcıyım ama aslında kaporta durumu da çok kafaya takılacak birşey değil. yeterki aracın ayarını bozacak darbeli bir kazası olmasın bence..

neden böyle diyorum: alırsın 2-3 fazla verip bir hasarsız arac, gece bırakırsın yola, sabah bakarsın andavalın ahlaksızın biri vurmuş kaçmış,,, kapı çamurluk tampon yerde... verdiğin fazla paranında hiçbir kıymeti kalmaz, arabadanda soğursun.

sadece kazasız diye bakımsız masraflı bir araç almakta saçma. tamam kaporta temiz ve hiç çarpılmamış ama adam bugune kadar ne ön düzen ne arka düzen ne rot ne lastik ne fren ne akü ne baskı balata, hakgetire, yağı suyu dışında hiçbir şeye para harcamamış. bu arabada kazasız diye pahalı fiyata alınmaz çünkü yakın zamanda en az 2000 tl masrafı vardır.

o nedenle bence arabanın tümünün genel kondusyonu ve alacağın şahsın kişilik profili çok daha önemli.


brera-2
Müsteşar Yardımcısı
28 Aralık 2011 21:31

urfa da bu iş çok tuhaf yeterki boya olmasın lastik,motor kimsenin umrunda değil


el.san.z.e.ö.
Müsteşar
28 Aralık 2011 21:45

:)) ilginç..


brera-2
Müsteşar Yardımcısı
28 Aralık 2011 21:55

urfa da boyasız 96-97 broadway 13-14 bin..

ben hatay dan 93 brodwayi 6.700 e aldım, başka araç alaacam diye acil olarak 7 000 e sattım. sattığım arkdaş bu sene 8.500 e sattı


eabluesky5
Memur
29 Aralık 2011 18:05

5 HANELİ KM GÖSTERGESİ OLAN FORD ESCORT'LARDA 10 senelik arabaya pişkin pişkin 45000 km vs. yazanlara sinir oluyorum....


alkarkan2
Şef
29 Aralık 2011 18:21

aldım ben bu aracı geçen yıl kazık yedim galiba...hem de lpg de yoktu 1000 tl ye de lpg takdırdım..

14.000 e mal oldu......


oldmen
Aday Memur
04 Ocak 2012 17:18

190D 2.5 mersedes dizel kullanıyorum.316000 km.de. 15 senedir ayni arabayı kullanıyorum, hiç bir sıkıntım yok ve çok ta memnunum.5000 km de yağ değiştiririm. 6 ayda bir hava filtresi değişir.Hiç yağ ve su ilavesi yapmadığım gibi, senede 10000 km.den az yol yapmam. Yani km takıntısı olan kişiler için yazıyorum eğer binicisinden,sahibinden alırsanız rahatlıkla binebilirsiniz.

Araçlarınızı iyi günlerde ve dikkatli kullanmanız dileğiyle..


erdalsoz
Şube Müdürü
04 Ocak 2012 18:27

insanlarda km takıntısı var bu da satıcıları km düşürme gibi bir iş yapmaya itiyor

örneğin dizel araç arıyor ve yüz bini geçmeyecek diyor.

düşünürsek insan neden dizel araç alır? ya işi gereği çok km yapıyordur ya da gezmeyi çok seviyordur bu durumda 3 yıllık bir araç 100 bini rahat geçer 6-7 yıllık bir araç rahat 200 bin üzerinde olur. fakat galerilere ya da internet sitelerine bakınca hep 80 90 bin km de araçlar olduğunu görüyoruz senede 10 bin yapacaktın niye dizel aldın ki? düşürüldüğü çok açık belli

tabi araçtan anlayan insan kmye takılmaz fazla şehir içinde 30 bin kullanılmış bir araç uzun yolda 100 bin kullanılmış araçtan daha temiz değildir hele ki bakımları yapılmışsa anlaşılamaz bile

aracınızda sorun yoksa km bence önemli değil çünkü kötü bir sürücü 50 binde de motoru bitirebilir km ye bakarak iyi araçtır diyemeyiz


tudiş
Kapalı
06 Ocak 2012 12:39

hocam 6-7 yaşındaki arabaya 200000 den fazla km çok değilmi yahu o zaman 9-10 yaşındaki araba alınmaz daha eski modeli kimse almaz en güzeli bildiğin arabaya (DOSTUN, AKRABAN VS)1000-1500 fazla verip alacaksın iş bitecek abi.İnsanın kafasının rahat olması en güzeli arabana zevkle binersin kafanı takarak değil.

Toplam 24 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi