GEÇİCİ GÖREVLENDİRME İLE VEKALETEN ATANMANIN AYNI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ AYNI DEĞERLENDİRİLEMEZ.
Ek derslere ilşikin kararın 21. maddesi " geçici görevlendirme" iptal edilmiş, Ancak 22. maddede ise geçici görevlendirmeler ile vekaleten atamalar farklı dedğerlendirilmiştir. Genelegedeki 14. maddeye göre ve Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 28.01.2010 tarih ve 6210 sayılı görüş yazılarına göre;
( http://www.memurlar.net/haber/162134/ )
geçici görevlendirilen bir idareci girevlendirildiği kurumda vekalet ettiği görevin karşılığı kaç saat ek ders olursa olsun genelgenin 14. maddesi ve özellikle 28.01.2010 tarih ve 6210 sayılı görüş yazılarına göre 18 saat ek ders alabilir, bunun 6 saatinin maaş karşılığında girmek zorunda isterse 6 saat daha derse girme karşılığında 24 saat en fazla ders alabilir. daha fazla ek ders alamaz.
Bir diğer husus da bu durumda olan geçici görevlendirme vekil idarecilerin ek derslerini vekalet ettikleri kurum yapar ancak ödeme onaylarını kadrolarının olduğu kurumlar yapar.
Genelgede 15. maddede arkadaşın alıntıladığı konu " Vekaleten boş bir kadroya atananlar için geçerli" maddenin tamamını okuduğumuzda geçci görevlendirme ile vekaleten atananlar aynı olarak değerlendirilmektedir.
Ve arkadaşın alıntıladığı kısmın hemen altında da buna yer vermiş.
------------------------------------------------------------------"Yukarıda belirtilen şartlardan herhangi birini taşımayanların vekâleten atanmaları mümkün olmadığından, bunların aslî kadrolarının dışındaki bir kadronun görevini yürütmek üzere görevlendirilmeleri geçici görevlendirme kapsamında değerlendirilecek ve bu durumda olanların ek ders ücreti ödemeleri bu Kararın 21?inci maddesi çerçevesinde yapılacaktır.
--------------------------------------------------------------------
Ancak 21 madde. kaldırılmıştır. Ama bahsedilen genlegenin tarihi 2007 yani daha eskidir. 21. Madde ise 2009 yılında kaldırılmıştır.
--------------------------------------------------------------------
Geçici görevlendirme
MADDE 21- (Yürürlükten Kaldırılmıştır: 23/01/2009 tarihli ve 2008/14575 sayılı B.K.K.) ile daha sonra kaldırılmıştır. Ancak 22. madde
---------------------------------------------------------------------
Şimdi genelgenin 15. maddesini komple buraya koyalım ve buna göre okuyup değerlendiriniz.
15- Vekâlet görevine bağlı olarak ödenecek ek ders ücretinin düzenlendiği Kararın 22?nci maddesinde; ?(1) Öğretmen yetersizliği nedeniyle ilköğretim okullarında görevlendirilen vekil öğretmenlerin aylık karşılığı ders, ek ders ve hazırlık ve planlama görevi saati sayısının tespitinde ve ek ders ücretinin ödenmesinde sınıf öğretmenlerinin tâbi olduğu hükümler uygulanır.
(2) Bunun dışındaki diğer görevlere asaleten atanma şartlarını taşıyanlardan, müşterek karar ile atama yapılması gereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro ve görevler için asili atamaya yetkili amir tarafından boş kadrolara vekâleten atananlara, yalnızca vekâlet edilen kadroya ilişkin ek ders ücreti vekâlet görevinde bulunduğu kurumca ödenir.? hükmüne yer verilmiştir.
Bu maddenin (2) numaralı fıkrasına göre yapılacak ek ders ücreti ödemelerine ilişkin olarak öncelikle ?boş kadro?, asaleten atanma şartlarının taşınması?, ?atamaya yetkili amir? ve ?vekâleten atama? gibi kavramların ne anlama geldiğinin açıklanmasında fayda görülmektedir.
a) Boş kadro: O ana kadar hiç atama yapılmamış veya atama yapılmış olmakla birlikte ölüm, emeklilik, istifa, memurluğuna son verilme, bir başka göreve atanma gibi nedenlerle boşaltılmış kadro demektir. Kadro sahibinin bir başka göreve vekâleten atanması veya geçici olarak görevlendirilmesi ile yıllık izin, hastalık raporu, aylıksız izin ve benzeri nedenlerle bir süre görevinin başında olamaması kadronun boş olduğu anlamına gelmemektedir. Zira söz konusu nedenler sona erdiğinde ilgilisinin kadrosuna geri döneceği açıktır.
b) Asaleten atanma şartlarının taşınması: Bir göreve vekâleten atanmak için o göreve asaleten atanacaklarda aranacak şartların tümünün taşınması gereği, genel kabul görmüş hukuk ilkelerindendir. Bu nedenle, vekâleten atanılacak göreve ilişkin olarak o göreve asaleten atanacaklar için ilgili mevzuatında öngörülen nitelik, hizmet süresi, en son bulunduğu görev, nüfus sayısına göre doğduğu veya belirli bir süre yaşadığı yerde bazı görevlere atanamama, bazı görevlere atanmak için belirli yerlerde belirli sürelerde görev yapmış olma ve benzeri şartların eksiksiz olarak tümünün taşınması gerekmektedir.
Sınav öngörülen görevler için sınavı kazanma veya sınava girmiş olma şartı vekâleten atanacaklarda aranmayacak; yukarıda belirtilenler de göz önünde bulundurularak sınava girme şartlarının eksiksiz olarak tümünün taşınması yeterli olacaktır.
c) Atamaya yetkili amir: Bakanlığımız personelinin atamaları, atama yapılacak görevler itibarıyla; müşterek karar ya da Bakan, Müsteşar, Personel Genel Müdürü veya valilik onaylarıyla yapılmaktadır. Bu çerçevede, vekâleten atamaların da atanılacak kadro itibarıyla atama yetkisine sahip makam tarafından yapılması gerekmektedir. Bunun tek istisnası, Kararın yukarıda sözü edilen 22?nci maddesinde de münhasıran belirtildiği gibi, müşterek karar ile atanılması gereken görevlere yapılacak vekâleten atamaların Bakan onayı ile yapılmasının yeterli olacağıdır.
ç) Vekâleten atama: Boş bulunan bir kadroya, o kadroya yukarıda belirtilenler sınırlılığında asaleten atama yapma yetkisine sahip makam tarafından ve yine yukarıda belirtilenler sınırlılığında o kadroya asaleten atanacaklarda aranan şartları taşıyanlardan birinin vekâleten atanmasıdır.
Görüleceği gibi, vekâleten atama ile asaleten atama arasında bazı nüanslar dışında hemen hiç fark bulunmamaktadır. Bu nedenle madde, o göreve asaleten atananlara ödenmesi öngörülen ek ders ücretlerinin vekâleten atananlara da aynı şekilde ödenmesini sağlayacak şekilde düzenlenmiştir.
Yukarıda belirtilen hususlar çerçevesinde yapılacak işlemler sonucunda bir göreve vekâleten atananlara, zaman içinde başkaca bir onay alınmasına gerek duyulmaksızın bu görevleri süresince vekâlet ettikleri kadroya ilişkin ek ders ücreti, vekâlet ettikleri kadronun bulunduğu birimce ödenecektir. Bu durumda olanlara, bu görevleri süresince aslî kadrolarına bağlı olarak ayrıca herhangi bir ek ders ücreti ödenmeyecektir.
Yukarıda belirtilen şartlardan herhangi birini taşımayanların vekâleten atanmaları mümkün olmadığından, bunların aslî kadrolarının dışındaki bir kadronun görevini yürütmek üzere görevlendirilmeleri geçici görevlendirme kapsamında değerlendirilecek ve bu durumda olanların ek ders ücreti ödemeleri bu Kararın 21?inci maddesi çerçevesinde yapılacaktır.
--------------------------------------------------------------------
ek derslere ilişkin kararın en son güncel hali için
http://personel.meb.gov.tr/daireler/mevzuat/mevzuatlar/meb_yonetici_ve_ogretmenlerinin_ders_ve_ek_ders_saatlerine_iliskin_karar.pdf
bakınız.
---------------------------------------------------------------------
Ancak bu konularda kazanılmış birçok dava bulunmakta ve oradaki karar gerekçelerinde " mahkemenin verdiği kararda bu kısım oldukça önemlidir.
'Bu durumda, davaci hakkında yapilan gorevlendirme, Milli Egitim Bakanlığı Yonetici ve Ogretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine ilişkin Karar'ın 21. maddesi uyarınca yapilmiş bir gorevlendirme niteliginde olmayip, anilan kadronun temsili işin yapilmiş oldugu dikkate almdigında, davacının asil kadrosu igin ongorulen haftalik ek ders ucretinin ödenmesi gerekirken, yapilan eksik odemede hukuka uyarlik bulunmamaktir."" denilmektedir.
buradaki temel sıkıntı GEÇİCİ GÖREVLENDİRME İLE VEKALETEN ATANMANIN AYNI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. ANCAK GÖRÜLÜYOR Kİ BU İKİSİ AYNI ŞEY DEĞİL FARKLI ŞEYDİR. Eğer vekaleten atanmış olsa o zaman asilde atanma şartını taşıyor ve boş kadroya vekaleten atansa da makamın ekdersini alır diyebiliriz. Ama böyle bir durum sözkonusu değil.
ÖZETLE : Geçici görevlendirme ile vekaleten atama aynı şey değildir. Geçici görevlendirme ile görevlendirilenlerin genelde görevlendirme yazılarında "vekaleten müdürlük görevini yürütmek üzere görevlendirilenler" diye geçer.18 saat alır 6 sati maaş karşılığı olmak üzere, isterse 6 saat daha girebilir en fazla 24 saat alabilir.
GEÇİCİ GÖREVLENDİRME İLE VEKALETEN ATANMANIN AYNI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ AYNI DEĞERLENDİRİLEMEZ.
Ek derslere ilşikin kararın 21. maddesi " geçici görevlendirme" iptal edilmiş, Ancak 22. maddede ise geçici görevlendirmeler ile vekaleten atamalar farklı dedğerlendirilmiştir. Genelegedeki 14. maddeye göre ve Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 28.01.2010 tarih ve 6210 sayılı görüş yazılarına göre;
( http://www.memurlar.net/haber/162134/ )
geçici görevlendirilen bir idareci girevlendirildiği kurumda vekalet ettiği görevin karşılığı kaç saat ek ders olursa olsun genelgenin 14. maddesi ve özellikle 28.01.2010 tarih ve 6210 sayılı görüş yazılarına göre 18 saat ek ders alabilir, bunun 6 saatinin maaş karşılığında girmek zorunda isterse 6 saat daha derse girme karşılığında 24 saat en fazla ders alabilir. daha fazla ek ders alamaz.
Bir diğer husus da bu durumda olan geçici görevlendirme vekil idarecilerin ek derslerini vekalet ettikleri kurum yapar ancak ödeme onaylarını kadrolarının olduğu kurumlar yapar.
Genelgede 15. maddede arkadaşın alıntıladığı konu " Vekaleten boş bir kadroya atananlar için geçerli" maddenin tamamını okuduğumuzda geçci görevlendirme ile vekaleten atananlar aynı olarak değerlendirilmektedir.
Ve arkadaşın alıntıladığı kısmın hemen altında da buna yer vermiş.
------------------------------------------------------------------"Yukarıda belirtilen şartlardan herhangi birini taşımayanların vekâleten atanmaları mümkün olmadığından, bunların aslî kadrolarının dışındaki bir kadronun görevini yürütmek üzere görevlendirilmeleri geçici görevlendirme kapsamında değerlendirilecek ve bu durumda olanların ek ders ücreti ödemeleri bu Kararın 21?inci maddesi çerçevesinde yapılacaktır.
--------------------------------------------------------------------
Ancak 21 madde. kaldırılmıştır. Ama bahsedilen genlegenin tarihi 2007 yani daha eskidir. 21. Madde ise 2009 yılında kaldırılmıştır.
--------------------------------------------------------------------
Geçici görevlendirme
MADDE 21- (Yürürlükten Kaldırılmıştır: 23/01/2009 tarihli ve 2008/14575 sayılı B.K.K.) ile daha sonra kaldırılmıştır. Ancak 22. madde
---------------------------------------------------------------------
Şimdi genelgenin 15. maddesini komple buraya koyalım ve buna göre okuyup değerlendiriniz.
15- Vekâlet görevine bağlı olarak ödenecek ek ders ücretinin düzenlendiği Kararın 22?nci maddesinde; ?(1) Öğretmen yetersizliği nedeniyle ilköğretim okullarında görevlendirilen vekil öğretmenlerin aylık karşılığı ders, ek ders ve hazırlık ve planlama görevi saati sayısının tespitinde ve ek ders ücretinin ödenmesinde sınıf öğretmenlerinin tâbi olduğu hükümler uygulanır.
(2) Bunun dışındaki diğer görevlere asaleten atanma şartlarını taşıyanlardan, müşterek karar ile atama yapılması gereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro ve görevler için asili atamaya yetkili amir tarafından boş kadrolara vekâleten atananlara, yalnızca vekâlet edilen kadroya ilişkin ek ders ücreti vekâlet görevinde bulunduğu kurumca ödenir.? hükmüne yer verilmiştir.
Bu maddenin (2) numaralı fıkrasına göre yapılacak ek ders ücreti ödemelerine ilişkin olarak öncelikle ?boş kadro?, asaleten atanma şartlarının taşınması?, ?atamaya yetkili amir? ve ?vekâleten atama? gibi kavramların ne anlama geldiğinin açıklanmasında fayda görülmektedir.
a) Boş kadro: O ana kadar hiç atama yapılmamış veya atama yapılmış olmakla birlikte ölüm, emeklilik, istifa, memurluğuna son verilme, bir başka göreve atanma gibi nedenlerle boşaltılmış kadro demektir. Kadro sahibinin bir başka göreve vekâleten atanması veya geçici olarak görevlendirilmesi ile yıllık izin, hastalık raporu, aylıksız izin ve benzeri nedenlerle bir süre görevinin başında olamaması kadronun boş olduğu anlamına gelmemektedir. Zira söz konusu nedenler sona erdiğinde ilgilisinin kadrosuna geri döneceği açıktır.
b) Asaleten atanma şartlarının taşınması: Bir göreve vekâleten atanmak için o göreve asaleten atanacaklarda aranacak şartların tümünün taşınması gereği, genel kabul görmüş hukuk ilkelerindendir. Bu nedenle, vekâleten atanılacak göreve ilişkin olarak o göreve asaleten atanacaklar için ilgili mevzuatında öngörülen nitelik, hizmet süresi, en son bulunduğu görev, nüfus sayısına göre doğduğu veya belirli bir süre yaşadığı yerde bazı görevlere atanamama, bazı görevlere atanmak için belirli yerlerde belirli sürelerde görev yapmış olma ve benzeri şartların eksiksiz olarak tümünün taşınması gerekmektedir.
Sınav öngörülen görevler için sınavı kazanma veya sınava girmiş olma şartı vekâleten atanacaklarda aranmayacak; yukarıda belirtilenler de göz önünde bulundurularak sınava girme şartlarının eksiksiz olarak tümünün taşınması yeterli olacaktır.
c) Atamaya yetkili amir: Bakanlığımız personelinin atamaları, atama yapılacak görevler itibarıyla; müşterek karar ya da Bakan, Müsteşar, Personel Genel Müdürü veya valilik onaylarıyla yapılmaktadır. Bu çerçevede, vekâleten atamaların da atanılacak kadro itibarıyla atama yetkisine sahip makam tarafından yapılması gerekmektedir. Bunun tek istisnası, Kararın yukarıda sözü edilen 22?nci maddesinde de münhasıran belirtildiği gibi, müşterek karar ile atanılması gereken görevlere yapılacak vekâleten atamaların Bakan onayı ile yapılmasının yeterli olacağıdır.
ç) Vekâleten atama: Boş bulunan bir kadroya, o kadroya yukarıda belirtilenler sınırlılığında asaleten atama yapma yetkisine sahip makam tarafından ve yine yukarıda belirtilenler sınırlılığında o kadroya asaleten atanacaklarda aranan şartları taşıyanlardan birinin vekâleten atanmasıdır.
Görüleceği gibi, vekâleten atama ile asaleten atama arasında bazı nüanslar dışında hemen hiç fark bulunmamaktadır. Bu nedenle madde, o göreve asaleten atananlara ödenmesi öngörülen ek ders ücretlerinin vekâleten atananlara da aynı şekilde ödenmesini sağlayacak şekilde düzenlenmiştir.
Yukarıda belirtilen hususlar çerçevesinde yapılacak işlemler sonucunda bir göreve vekâleten atananlara, zaman içinde başkaca bir onay alınmasına gerek duyulmaksızın bu görevleri süresince vekâlet ettikleri kadroya ilişkin ek ders ücreti, vekâlet ettikleri kadronun bulunduğu birimce ödenecektir. Bu durumda olanlara, bu görevleri süresince aslî kadrolarına bağlı olarak ayrıca herhangi bir ek ders ücreti ödenmeyecektir.
Yukarıda belirtilen şartlardan herhangi birini taşımayanların vekâleten atanmaları mümkün olmadığından, bunların aslî kadrolarının dışındaki bir kadronun görevini yürütmek üzere görevlendirilmeleri geçici görevlendirme kapsamında değerlendirilecek ve bu durumda olanların ek ders ücreti ödemeleri bu Kararın 21?inci maddesi çerçevesinde yapılacaktır.
--------------------------------------------------------------------
ek derslere ilişkin kararın en son güncel hali için
http://personel.meb.gov.tr/daireler/mevzuat/mevzuatlar/meb_yonetici_ve_ogretmenlerinin_ders_ve_ek_ders_saatlerine_iliskin_karar.pdf
bakınız.
---------------------------------------------------------------------
Ancak bu konularda kazanılmış birçok dava bulunmakta ve oradaki karar gerekçelerinde " mahkemenin verdiği kararda bu kısım oldukça önemlidir.
'Bu durumda, davaci hakkında yapilan gorevlendirme, Milli Egitim Bakanlığı Yonetici ve Ogretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine ilişkin Karar'ın 21. maddesi uyarınca yapilmiş bir gorevlendirme niteliginde olmayip, anilan kadronun temsili işin yapilmiş oldugu dikkate almdigında, davacının asil kadrosu igin ongorulen haftalik ek ders ucretinin ödenmesi gerekirken, yapilan eksik odemede hukuka uyarlik bulunmamaktir."" denilmektedir.
buradaki temel sıkıntı GEÇİCİ GÖREVLENDİRME İLE VEKALETEN ATANMANIN AYNI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. ANCAK GÖRÜLÜYOR Kİ BU İKİSİ AYNI ŞEY DEĞİL FARKLI ŞEYDİR. Eğer vekaleten atanmış olsa o zaman asilde atanma şartını taşıyor ve boş kadroya vekaleten atansa da makamın ekdersini alır diyebiliriz. Ama böyle bir durum sözkonusu değil.
ÖZETLE : Geçici görevlendirme ile vekaleten atama aynı şey değildir. Geçici görevlendirme ile görevlendirilenlerin genelde görevlendirme yazılarında "vekaleten müdürlük görevini yürütmek üzere görevlendirilenler" diye geçer.18 saat alır 6 sati maaş karşılığı olmak üzere, isterse 6 saat daha girebilir en fazla 24 saat alabilir.