Abdullah ibni Abbas hazretleri buyurdu ki: Resulullah ile otururken, bir köylü tavşan kebabı hediye getirdi. Bize (Yiyin) buyurdu. Muhammed bin Safvan dedi ki: İki tavşan yakaladım, kestim. Resulullah?a sordum. İkisini de yememi emretti. (Bedayi)
Hazret-i Enes anlatır: Avladığımız tavşanı Ebu Talha?ya getirdim. O da tavşanı keskin bir taşla kesti. (Şu budu Resulullah?a götür) dedi. Hemen götürdüm. Resulullah onu yedi. (Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai)
Hazret-i Cabir anlatır: Kavmimden biri, taşla kestiği tavşanı Resulullah?a soruncaya kadar bekletti. Efendimiz yemesini emretti. (Tirmizi)
Halid ibn-ül Huveyris hazretleri anlatır: Bir adam, avladığı tavşanı getirip Abdullah İbni Ömer?e, (Bunun eti yenir mi?) diye sordu. O da, (Bir tavşan Resulullah?a getirildi. Ne yedi, ne de yenmesini yasakladı) dedi. (Ebu Davud)
Bu hadis-i şerifler de, tavşanın helal olduğunu bildirmektedir. Fıkıh kitaplarında buyuruluyor ki:
Tavşan yemek helaldir. (Mülteka)
Tavşan eti yemek helaldir; çünkü tavşan, yırtıcı hayvan değildir. (Dürr-ül-münteka)
Her çeşit tavşan etini yemek helaldir. (Kuduri)
Tavşan etini yemek helaldir. Tavşan yırtıcı hayvan değildir ve leş yemez, geyik gibidir. (Cevhere)
Erneb, yani tavşan etinin mubah olduğu sözbirliği ile bildirilmiştir, çünkü tavşan yırtıcı hayvan değildir ve leş yemez. Geyik gibidir. Ot yer. Fıkıh kitapları, tavşanın helal olduğunu açıkça yazıyorlar. Böylece, haram diyenleri ret ediyorlar. (Dürer haşiyesi)
az çok anlamışsındır,
haram olduğuna dair nasıl bir delil buldun? kardeşim şek ile yakîn zaîl olmaz
Abdullah ibni Abbas hazretleri buyurdu ki: Resulullah ile otururken, bir köylü tavşan kebabı hediye getirdi. Bize (Yiyin) buyurdu. Muhammed bin Safvan dedi ki: İki tavşan yakaladım, kestim. Resulullah?a sordum. İkisini de yememi emretti. (Bedayi)
Hazret-i Enes anlatır: Avladığımız tavşanı Ebu Talha?ya getirdim. O da tavşanı keskin bir taşla kesti. (Şu budu Resulullah?a götür) dedi. Hemen götürdüm. Resulullah onu yedi. (Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai)
Hazret-i Cabir anlatır: Kavmimden biri, taşla kestiği tavşanı Resulullah?a soruncaya kadar bekletti. Efendimiz yemesini emretti. (Tirmizi)
Halid ibn-ül Huveyris hazretleri anlatır: Bir adam, avladığı tavşanı getirip Abdullah İbni Ömer?e, (Bunun eti yenir mi?) diye sordu. O da, (Bir tavşan Resulullah?a getirildi. Ne yedi, ne de yenmesini yasakladı) dedi. (Ebu Davud)
Bu hadis-i şerifler de, tavşanın helal olduğunu bildirmektedir. Fıkıh kitaplarında buyuruluyor ki:
Tavşan yemek helaldir. (Mülteka)
Tavşan eti yemek helaldir; çünkü tavşan, yırtıcı hayvan değildir. (Dürr-ül-münteka)
Her çeşit tavşan etini yemek helaldir. (Kuduri)
Tavşan etini yemek helaldir. Tavşan yırtıcı hayvan değildir ve leş yemez, geyik gibidir. (Cevhere)
Erneb, yani tavşan etinin mubah olduğu sözbirliği ile bildirilmiştir, çünkü tavşan yırtıcı hayvan değildir ve leş yemez. Geyik gibidir. Ot yer. Fıkıh kitapları, tavşanın helal olduğunu açıkça yazıyorlar. Böylece, haram diyenleri ret ediyorlar. (Dürer haşiyesi)
az çok anlamışsındır,
haram olduğuna dair nasıl bir delil buldun? kardeşim şek ile yakîn zaîl olmaz