http://forum.memurlar.net/konu/1792339/
Konu bu linkte devam etmektedir arkadaşlar.
İşte öneri yazısı ;
Okullarımız "Rehberlik Dersi veya Danışmanlığı için 'Gözlem" Konusunda Bimer'e Öneri Yazısı ;
İyi bilinmektedir ki okullarımızdaki rehberlik dersi; özel alan tanımlı bir ders olup, yine dersin genel ve özel alan amaçları doğrultusunda işlenebilmesi, haliyle; öğrencilere dönük hedef ve kazanımların gerçekleştirilebilmesinde yeterli vizyon elde edilememektedir. Sorunun altında yatan başlıca temel neden; özel alan tanımlı bir ders olmasına karşın, dersin yine kendi özel alan bilgisi öğretmeni tarafından verilememesinde yatmakta olup, buna imkan tanıyan düzenlemenin yoksunluğudur.
Öte yanda rehberlik ve danışmanlık hizmeti ; hassaten sadece sorunlu öğrencinin servis odasına çağrılması anlamına gelmekte ve getirilmekte olup, bu yönde yürütülen uygulamalar ise, yaygın kanaatle tasvip edilmemektedir. Çünkü öğrenci genelimizin tümünün derse dahli sağlanamamaktadır. Üstelik, hali-hazırdaki uygulama ile hizmetin; öğrencinin, teneffüs hakkı elinden alınarak veya dersten çağrılma yolu ile -dersten koparılarak- yürütülmeye çalışılması ise; öğretmene açtığı zorluğun yanısıra, öğrencinin hedef bütünlüğü ve motivasyon becerilerini bozan bir hizmet anlayışında sunumu anlamına gelen başlıca diğer temel nedenlerdir.
Özetle; Tüm öğrenci genelimizin rehberlik hizmeti ve danışmanlık alanına dahlini sağlayan bir süreç ayarlanması, gerekli öğretmen-öğrenci bireysel iletişiminin teşekkülü, ilaveten; rehber öğretmenin, öğrencisi ile gerçek zamanlı iletişim ve etkinlik olanağına imkan tanıyan ilkeli ve verimli bir "Rehberlik Ders Eğitimi" modülü yürütülebilmesi adına, okullarımızda rehberlik faaliyetinin; yine bizzat dersin kendi özel alan öğretmenince aktif derse katılım yolu ile gerçekleştirilmesine olan gereksinim ve düzenleme şarttır.
Çözüm önerisi ; Öğrenci ve eğitimin genel menfaatleri icabı, sorunun çözümü yolunda, 15 günde bir dönüşümlü olarak gelen ve anılan rehberlik dersleri için;
Odada yapılacak bireysel servis (öğrenci-veli özel iletişim ) görüşmelerinin yanısıra, dosya kapsamlı iş ve işlemlere en az 2 gün hafta içi planlı oda servisi ayrılmak kaydı-şartı ile, kalan diğer sürede danışmanlık ve rehberlik dersinin; derse aktif katılım yolu ile bizzat yine özel alan öğretmenince özel olmayan etkinlikler ve öğrenciyi gözlem amaçlı olarak işlenebilmesine olanak sağlayan düzenleme için,
Gereğini saygılarımla arz ederim.
Başvuru : :
BİMER : http://bimerapplication.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgApplication.aspx
AKİM : http://basvuru.akim.akparti.org.tr/vatandas/
SN. NABİ AVCI : [email protected]
NOT : Öneri modülü üzerinden gerçekleştirilen internet müracatlarında hiç bir sorun yaşanmadığı açıklığa kavuşmuştur. (çünkü şikayet değil ) O yüzden gönül rahatı ile gönderebilirsiniz arkadaşlar. Destek ve başvurular için tşklr. Her yenilik, eğitim ve öğrencilerimizin menfaati adınadır.
http://forum.memurlar.net/konu/1792339/
Konu bu linkte devam etmektedir arkadaşlar.
İşte öneri yazısı ;
Okullarımız "Rehberlik Dersi veya Danışmanlığı için 'Gözlem" Konusunda Bimer'e Öneri Yazısı ;
İyi bilinmektedir ki okullarımızdaki rehberlik dersi; özel alan tanımlı bir ders olup, yine dersin genel ve özel alan amaçları doğrultusunda işlenebilmesi, haliyle; öğrencilere dönük hedef ve kazanımların gerçekleştirilebilmesinde yeterli vizyon elde edilememektedir. Sorunun altında yatan başlıca temel neden; özel alan tanımlı bir ders olmasına karşın, dersin yine kendi özel alan bilgisi öğretmeni tarafından verilememesinde yatmakta olup, buna imkan tanıyan düzenlemenin yoksunluğudur.
Öte yanda rehberlik ve danışmanlık hizmeti ; hassaten sadece sorunlu öğrencinin servis odasına çağrılması anlamına gelmekte ve getirilmekte olup, bu yönde yürütülen uygulamalar ise, yaygın kanaatle tasvip edilmemektedir. Çünkü öğrenci genelimizin tümünün derse dahli sağlanamamaktadır. Üstelik, hali-hazırdaki uygulama ile hizmetin; öğrencinin, teneffüs hakkı elinden alınarak veya dersten çağrılma yolu ile -dersten koparılarak- yürütülmeye çalışılması ise; öğretmene açtığı zorluğun yanısıra, öğrencinin hedef bütünlüğü ve motivasyon becerilerini bozan bir hizmet anlayışında sunumu anlamına gelen başlıca diğer temel nedenlerdir.
Özetle; Tüm öğrenci genelimizin rehberlik hizmeti ve danışmanlık alanına dahlini sağlayan bir süreç ayarlanması, gerekli öğretmen-öğrenci bireysel iletişiminin teşekkülü, ilaveten; rehber öğretmenin, öğrencisi ile gerçek zamanlı iletişim ve etkinlik olanağına imkan tanıyan ilkeli ve verimli bir "Rehberlik Ders Eğitimi" modülü yürütülebilmesi adına, okullarımızda rehberlik faaliyetinin; yine bizzat dersin kendi özel alan öğretmenince aktif derse katılım yolu ile gerçekleştirilmesine olan gereksinim ve düzenleme şarttır.
Çözüm önerisi ; Öğrenci ve eğitimin genel menfaatleri icabı, sorunun çözümü yolunda, 15 günde bir dönüşümlü olarak gelen ve anılan rehberlik dersleri için;
Odada yapılacak bireysel servis (öğrenci-veli özel iletişim ) görüşmelerinin yanısıra, dosya kapsamlı iş ve işlemlere en az 2 gün hafta içi planlı oda servisi ayrılmak kaydı-şartı ile, kalan diğer sürede danışmanlık ve rehberlik dersinin; derse aktif katılım yolu ile bizzat yine özel alan öğretmenince özel olmayan etkinlikler ve öğrenciyi gözlem amaçlı olarak işlenebilmesine olanak sağlayan düzenleme için,
Gereğini saygılarımla arz ederim.
Başvuru : :
BİMER : http://bimerapplication.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgApplication.aspx
AKİM : http://basvuru.akim.akparti.org.tr/vatandas/
SN. NABİ AVCI : [email protected]
NOT : Öneri modülü üzerinden gerçekleştirilen internet müracatlarında hiç bir sorun yaşanmadığı açıklığa kavuşmuştur. (çünkü şikayet değil ) O yüzden gönül rahatı ile gönderebilirsiniz arkadaşlar. Destek ve başvurular için tşklr. Her yenilik, eğitim ve öğrencilerimizin menfaati adınadır.