sinava giren 13.000 kisinin tamaminin yanlis yaptigi sorular var: tarihi kavrama ile ilgili soru mesela, tarih programinin amaclari ilei oilgili soru mesela... aşagidaki linklerde ayrintili cevaplari yer aliyor ama oyle sorular ki hani sorulari hazitlayanlar kesinlikle şöyle dusunmustur: oyle bir soru hazirliyim ki herkes yanlis yapsin, bunun icin de mevcut şemalariyla tamamen ters bilgi sorulari olsun... buyrun inceleyin 40+cılar...
TARİHİ KAVRAMA sorusunun kesin cevabi: metnin yazarini ve tarihi
belirtir seklindeki secenek. nersinden bakarsan bak bloom taksonomisine gore bilgi duzeyi ancalk tarihi kavrama taksonomisine gore degil :)
TARİH DERS PROGRAMININ AMAÇLARI sorusunun kesin cevabi ise:
milli degerleri ogrenip saygi duyarak evrensel degerlere de saygili olma
seklindeki secenektir. tarih programinin amaclari metnini okumamis hatta ezberlememis biri kesinlikle bu secenegi isaretlemez cunku bu vicdani olarak dogru bir tespit ve ayni zamanda resmi litrraturde tarih dersinin gorevlerinden biri, yani gorev baska amac baska baslikta toplanmis adamlar gorev basliginda yer alan bilgiyi "amaclar icinde yer almaz" seklinde sormus, butun zamanlarin en zor sorusu diyebiliriz :) kendi cevaplarim diye yazmiyorum, muğlak
sorular olduklari icin arastirdim biraz ve ne yazikki ikisini de atmis ve
tutturamamisim. kaynaklar asagidaki linklerde yer aliyor...
http://www.tarihbilinci.com/forum/tarih-egitimi-ogretimi-stratejileri-
yontemleri-43/tarihsel-dusunme-becerileri-1875/
http://etarih.com/tarih/mufredat/Programlar/tarih_10.pdf
sinava giren 13.000 kisinin tamaminin yanlis yaptigi sorular var: tarihi kavrama ile ilgili soru mesela, tarih programinin amaclari ilei oilgili soru mesela... aşagidaki linklerde ayrintili cevaplari yer aliyor ama oyle sorular ki hani sorulari hazitlayanlar kesinlikle şöyle dusunmustur: oyle bir soru hazirliyim ki herkes yanlis yapsin, bunun icin de mevcut şemalariyla tamamen ters bilgi sorulari olsun... buyrun inceleyin 40+cılar...
TARİHİ KAVRAMA sorusunun kesin cevabi: metnin yazarini ve tarihi
belirtir seklindeki secenek. nersinden bakarsan bak bloom taksonomisine gore bilgi duzeyi ancalk tarihi kavrama taksonomisine gore degil :)
TARİH DERS PROGRAMININ AMAÇLARI sorusunun kesin cevabi ise:
milli degerleri ogrenip saygi duyarak evrensel degerlere de saygili olma
seklindeki secenektir. tarih programinin amaclari metnini okumamis hatta ezberlememis biri kesinlikle bu secenegi isaretlemez cunku bu vicdani olarak dogru bir tespit ve ayni zamanda resmi litrraturde tarih dersinin gorevlerinden biri, yani gorev baska amac baska baslikta toplanmis adamlar gorev basliginda yer alan bilgiyi "amaclar icinde yer almaz" seklinde sormus, butun zamanlarin en zor sorusu diyebiliriz :) kendi cevaplarim diye yazmiyorum, muğlak
sorular olduklari icin arastirdim biraz ve ne yazikki ikisini de atmis ve
tutturamamisim. kaynaklar asagidaki linklerde yer aliyor...
http://www.tarihbilinci.com/forum/tarih-egitimi-ogretimi-stratejileri-
yontemleri-43/tarihsel-dusunme-becerileri-1875/
http://etarih.com/tarih/mufredat/Programlar/tarih_10.pdf