Editörler : E.Kayı Han

ismail5633
Aday Memur
23 Mart 2017 22:34

hocam bunların amacı muska falan değil bunların amacı insanları islamdan soğutmaktır.

hatim indirmeyi şirk gören kişinin aklından şüphe ediyorum...

muharras, 7 yıl önce

Hatim indirmeyi şirk gören ve gösterenler de bana gore imanı zayiftir


ismail5633
Aday Memur
23 Mart 2017 22:38

bacım amacım doğru bildiğim bir şeyi anlatmaktır.

size yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

Berna akarsu, 7 yıl önce

Ben fikirlerinizi almak istedim evet zaten muallak bi konu çeşitli Fetvalar var .ama sizin gibi ilim sahibi insanlara birbirine hakaret etmek ve küçük düşürmeye çalışmayı yakistiramadim.bana laf düşmez ama sanki bu husus daha önemli gibi.çoğu kişi söyledikleride haklı ve ciddi kaynaklar gösteriyor gerçekten. Herkese teşekkür ederim Allah razı olsun beni aydinlattiginiz için .hayırlı günler


Berna akarsu
Aday Memur
23 Mart 2017 23:52

Saolun Allah razı olsun

ismail5633, 7 yıl önce

bacım amacım doğru bildiğim bir şeyi anlatmaktır.

size yardımcı olabildiysem ne mutlu bana


ismail5633
Aday Memur
23 Mart 2017 23:54

cümlemizden ALLAH razı olsun

Berna akarsu, 7 yıl önce

Saolun Allah razı olsun


ankebut06
Aday Memur
28 Mart 2017 21:38

Muskaya ne hacet

cep telefonunun içinde ayet dua vs. her şey var :)


ismail5633
Aday Memur
28 Mart 2017 22:40

herkeste android telefon yok malesef. olmayanlar ne yapsın :D

ankebut06, 7 yıl önce

Muskaya ne hacet

cep telefonunun içinde ayet dua vs. her şey var :)


alagoz-46
Kapalı
01 Nisan 2017 22:31

Peygamber efendimiz (sav) döneminde ne muska vardı ne de hatim indirme. Bu hurafeler daha sonra yorumlamalarla dine girmiş gibi görünsede kaynakları israliyattır.

Musaviler tevrattaki lafzın sürekli tekrarının mistik kapılar açtığını ve hatta harf sıralamalarındaki düzeninde aynı olduğunu iddia ederler.

Allah (cc); 'insanları hesap günü taktıklarına havale edeeğiz, bakalım taktıklarınız kurtarabilecek mi?' diyor.

'Sabır va namazla yalnız benden yardım isteyin.'

Din tüccarlarını dinlediğiniz kadar Kuran meali okusaydınız, neyin hurafe olduğunu bilirdiniz.

Maddenin cisimsel algılanması bilince sunulmuş varsayımsal durumdur. Maddede mekansal, zamanda önce-sonra durumu tamamen algısaldır. Varlık, zaman ve bilinçte bitişiklik durumu vardır. Kuantum deneyleri bu verileri doğrulamaktadır. Bundan çıkarılacak sonuç; Maddesel hiçbirşeyin kıymeti yoktur. Maddesel hiçbirşeyden varlık varsayımsal kudreti dışında güç adfedilemez, adfedilirse şirk olur.


ismail5633
Aday Memur
01 Nisan 2017 23:11

MUSKA: bazı hastalıkları ,kötülükleri ve nazarı uzaklaştırmak için boyna asılan veya üstte taşınan üçgen şeklinde katlanmış yazılı kağıda denir. Muskaya HAMAİL de denir. Arapçada muskaya RUKYE denir.

MUSKANIN CAİZ OLMASI

1- İçine ayetlerin hadislerin ve duaların yazılması

2- Anlaşılır şekilde yazılmış olması

3- Gelecek faydanın muskadan değil Allahtan olduğuna inanılması

4- Muska karşılığında herhangi bir ücret verilmemesi

5- Muskayı yazanın sırf Allah rızası için yazması, her ne şekilde olursa olsun muskayı yazan çıkar sağlarsa Allahın ayetini parayla sattığı için küfre girmiş olur. Nitekim

AYET: "Âyetlerimi az bir karşılık ile satmayın, yalnız benden korkun. Hakkı bâtıl ile karıştırmayın, bilip dururken hakkı gizlemeyin." (2/Bakara, 41-42)

Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davııd, Nesâî, Tirmizî

Kocasının sevmesi ve kendisine eziyet etmemesi için, bir kadına, Kuran-ı kerimden ve Selef-i salihinin bildirdikleri dualardan muska yazmak, karşılık olarak bir şey istememek şartıyla caizdir. Ne olduğu bilinmeyen şeyleri yazmak, okumak ve kendisine okutmak, bunları muska yapmak haramdır. (Fetava-yı hadisiyye)

( inanın muskanın şirk olmadığını benden çok biliyorsunuz fakat işinize gelmediği için doğru konuşmiyorsunuz. insanları dinden soğutmak için oğraşmayın. dini kolaylaştırın zorlaştırmayın ayetini iyi düşünmek gerekiyor helale haram harama helal diyenlerden oldunuz.

alagoz-46, 7 yıl önce

Peygamber efendimiz (sav) döneminde ne muska vardı ne de hatim indirme. Bu hurafeler daha sonra yorumlamalarla dine girmiş gibi görünsede kaynakları israliyattır.

Musaviler tevrattaki lafzın sürekli tekrarının mistik kapılar açtığını ve hatta harf sıralamalarındaki düzeninde aynı olduğunu iddia ederler.

Allah (cc); 'insanları hesap günü taktıklarına havale edeeğiz, bakalım taktıklarınız kurtarabilecek mi?' diyor.

'Sabır va namazla yalnız benden yardım isteyin.'

Din tüccarlarını dinlediğiniz kadar Kuran meali okusaydınız, neyin hurafe olduğunu bilirdiniz.

Maddenin cisimsel algılanması bilince sunulmuş varsayımsal durumdur. Maddede mekansal, zamanda önce-sonra durumu tamamen algısaldır. Varlık, zaman ve bilinçte bitişiklik durumu vardır. Kuantum deneyleri bu verileri doğrulamaktadır. Bundan çıkarılacak sonuç; Maddesel hiçbirşeyin kıymeti yoktur. Maddesel hiçbirşeyden varlık varsayımsal kudreti dışında güç adfedilemez, adfedilirse şirk olur.


E-qEhAn
Yasaklı
02 Nisan 2017 11:58

alagoz-46;

Kaş yapayım derken göz çıkaranlardansın. Hem de parmağı soka soka çıkaranlardansın...

Bunu neden yazıyorum? Çün ki,

Muskayı hem hurafe olarak nitelendirmişsin, ki kısmen haklısın, ama ne tuhaftır ki meal okumayı da bir ibadet olarak addetmektesin!

Muska, Rasulullah'ın bizzat kendisi öyle birşey yapmadığı için hurafe olduğunu ifade edebildiğin kadar,

Rasulullah'ın 63 yıllık yaşantısında, 40 yaşından itibaren kur'an'ın indirilmesiyle hangi gün, hangi toplantı da ve hangi sohbet ortamında,

Kur'an meali dersi yaptığını söyleyebilir veya sahabesini Kur'an meali için teşvik ettiğini zikredebilirsin?!

Kişi,

Şerr'den, kötülüklerden, fenalıktan, fesatlıktan ve vesveseden sakınmak istiyorsa, bu hastalığın şifası belli, reçetesi belli!

Şifası, Allah'a her daim sığınmak, reçetesi ise, kur'an ve Rasulullah'ın yaşantısını örnek almaktır!

İsmail5633;

"Dini zorlaştırmayın, kolaylaştırın." sözü altında bazı insanlar, ki bu insanlar genelde art niyetli insanlar oluyor, insanlar namaz kılmadan Allah'ın affedebileceğine sığınmaları ve helalleri haram sayarak yaşadıkların doğru olduğunu zannetmektedirler.

Bizim burada yapmamız gereken şey, insanlığı muska kullanmaya veya tedaviyi bu tür yollarla çözüm bulmaya teşvik değil,

Veren de alanda Allah diyerek, her şeyde Allah'ı hatırlamak ve Allah'a yönelmektir!

Şu örnek ki, Rasulullah, sahabe ve Allah dostlarının başlarına bir sıkıntı geldiğinde, veya kötülüklerden sığınmanın önüne geçmek için,

Muska mı yaptırdılar?

Yoksa sabırla, tevekkürle Allah'ı sığınıp Allah'dan mı şifa beklediler?

Bu hassas konuya hassasiyetle bakma ve yaşama arzusuyla, selametle...


ismail5633
Aday Memur
02 Nisan 2017 14:38

konu baya bi dağıldı toparlicam.

1. eğer direk beklentimiz muskadan sa şirk olur o eğer beklentimiz ALLAHtan sa muskayı sebep olarak görüyorsan bu şirke girmez.

2.eğer para karşılığında muska yapılırsa ki bazıları öle yapiyor buda din tüccarları sınıfına girer doğru değildir. ama karşılıksız muska yapılırsa şirke girmez ve günahta olmaz.

3. Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davııd, Nesâî, Tirmizî ( bu hadiside unutmamak lazım )

eğer muskayı şirk olarak görürsek doktora gitmeyide şirk olarak görmek dorumunda kalırız.

velhasıl bunlar çok zor ve vebali olan sorulardır size tafsiyem hocalar bilmediğiniz emin olmadığınız hiçbir şeye şirk demeyin. kuran mealiyi bile şirk diyorsunuz kuranı hatmetmeyi bile şirk görüyorsunuz

E-qEhAn, 7 yıl önce

alagoz-46;

Kaş yapayım derken göz çıkaranlardansın. Hem de parmağı soka soka çıkaranlardansın...

Bunu neden yazıyorum? Çün ki,

Muskayı hem hurafe olarak nitelendirmişsin, ki kısmen haklısın, ama ne tuhaftır ki meal okumayı da bir ibadet olarak addetmektesin!

Muska, Rasulullah'ın bizzat kendisi öyle birşey yapmadığı için hurafe olduğunu ifade edebildiğin kadar,

Rasulullah'ın 63 yıllık yaşantısında, 40 yaşından itibaren kur'an'ın indirilmesiyle hangi gün, hangi toplantı da ve hangi sohbet ortamında,

Kur'an meali dersi yaptığını söyleyebilir veya sahabesini Kur'an meali için teşvik ettiğini zikredebilirsin?!

Kişi,

Şerr'den, kötülüklerden, fenalıktan, fesatlıktan ve vesveseden sakınmak istiyorsa, bu hastalığın şifası belli, reçetesi belli!

Şifası, Allah'a her daim sığınmak, reçetesi ise, kur'an ve Rasulullah'ın yaşantısını örnek almaktır!

İsmail5633;

"Dini zorlaştırmayın, kolaylaştırın." sözü altında bazı insanlar, ki bu insanlar genelde art niyetli insanlar oluyor, insanlar namaz kılmadan Allah'ın affedebileceğine sığınmaları ve helalleri haram sayarak yaşadıkların doğru olduğunu zannetmektedirler.

Bizim burada yapmamız gereken şey, insanlığı muska kullanmaya veya tedaviyi bu tür yollarla çözüm bulmaya teşvik değil,

Veren de alanda Allah diyerek, her şeyde Allah'ı hatırlamak ve Allah'a yönelmektir!

Şu örnek ki, Rasulullah, sahabe ve Allah dostlarının başlarına bir sıkıntı geldiğinde, veya kötülüklerden sığınmanın önüne geçmek için,

Muska mı yaptırdılar?

Yoksa sabırla, tevekkürle Allah'ı sığınıp Allah'dan mı şifa beklediler?

Bu hassas konuya hassasiyetle bakma ve yaşama arzusuyla, selametle...


E-qEhAn
Yasaklı
02 Nisan 2017 20:03

Şirk meselesine girmedim zaten, "kullanılabilir" diye iddia ettiğimiz bir olayı,

Örnek aldığımızı zikrettiğimiz,

O'nun her getirdiğine iman ettiğimizi ifade ettiğimiz,

Yaşantısına ve bizlere hitap ettiği nasihatlarına baktığımızda,

Peygamber Efendimizin böyle bir uygulaması var mıdır yok mudur?

Ümmetine böyle bir nasihatı var mıdır yok mudur?

Bu iki sorunun cevabı, ümmeti Muhammed'in yaşantısında muskanın caizliği veya yeri net bellidir.

Çözüm, muska taşımak veya yaptırmak değil, Allah'a teslim olup inanarak "felak ve nas" surelerini okumak, insana gösterecektir ki, hastalıkta Allah'tandır, şifa da Rabb'imizdendir.


ismail5633
Aday Memur
02 Nisan 2017 22:32

zaten kuranı bilenler okuması daha güzel ve daha makbuldur.

siz şirk dediniz demiyorumki internet hocaları şirk diyor. malesef yorumların hepsine baktığın zaman beni anlarsın.

caiz değildir demek normal ama direk şirk demek vebali ağırdır.

ALLAH bizleri hidayet etsin. vesselam.

E-qEhAn, 7 yıl önce

Şirk meselesine girmedim zaten, "kullanılabilir" diye iddia ettiğimiz bir olayı,

Örnek aldığımızı zikrettiğimiz,

O'nun her getirdiğine iman ettiğimizi ifade ettiğimiz,

Yaşantısına ve bizlere hitap ettiği nasihatlarına baktığımızda,

Peygamber Efendimizin böyle bir uygulaması var mıdır yok mudur?

Ümmetine böyle bir nasihatı var mıdır yok mudur?

Bu iki sorunun cevabı, ümmeti Muhammed'in yaşantısında muskanın caizliği veya yeri net bellidir.

Çözüm, muska taşımak veya yaptırmak değil, Allah'a teslim olup inanarak "felak ve nas" surelerini okumak, insana gösterecektir ki, hastalıkta Allah'tandır, şifa da Rabb'imizdendir.

02 Nisan 2017 23:49

Bayan bir soru sordu siz konuyu uzattıkça uzattınız bu konuyu üstte görmek zorunda mıyız?

Konuyu kapatın gitsin artık herkes biliyor neyin ne olduğunu


E-qEhAn
Yasaklı
03 Nisan 2017 00:23

Rabia ne alaka şimdi? Her neyse, burası sizin olsun, varsın dediğiniz olsun. İyi geceler.


alagoz-46
Kapalı
03 Nisan 2017 17:12

Çok güldüm ya.

Peygamber(sav) niye meal tavsiye etsin. Zaten arapça konuşmuyorlar mı?

Allah(cc); 'Eğer arapça değilde başka bir dilde konuşsaydın, Kuranı o dilde indirirdik.' buyurmuyor mu? Önemli ola arapça lafzı değil verilen mesajdır. Arapça okuyunca verilen mesajı anlamıyorsan arapça okumanın anlamı ne?

Ayrıca Peygamber Efendimiz (sav) yöre farklılığından dolayı insanların farklı anlamaması için bazı harflerin telafuzunu farklı yörelerde farklı telafuz edilmesine izin vermiştir. Bu farklılık Hz. Osman tarafından kaldırılmıştır. Bu da bize önemli olan lafzının değil ne aanlaşıldıığının önemli olduğunu gösteriyor.

Arıca Allah(cc); 'Kuranı sana kolay gelen yerden tane tane oku' diyor. Yani Kuranı hatmeyi emretmek yerine kapasitenin kaldırabileceği yerlerden oku diyor. Okudukça kapasite genişleyecek, diğer yerlerde okunmaya başlanacaktır.

Kuranı lafzını telafuz etmek için değil Allah'ın emir ve yasaklarını doğru anlayıp uygulamak içindir.

Maddeye kıymet yükleyip kutsallaştırmak materyalizmdir. Muskada; Allah'ın varlığını anlayışının üstünde ve yüceliğinde oluşunu kabullenemeyen nefsin Allah'a bağlılığı aracı kavram ve nesnelere yükleyerek putperesliğini meşrulaştırma yollarından biridir.

E-qEhAn, 7 yıl önce

alagoz-46;

Kaş yapayım derken göz çıkaranlardansın. Hem de parmağı soka soka çıkaranlardansın...

Bunu neden yazıyorum? Çün ki,

Muskayı hem hurafe olarak nitelendirmişsin, ki kısmen haklısın, ama ne tuhaftır ki meal okumayı da bir ibadet olarak addetmektesin!

Muska, Rasulullah'ın bizzat kendisi öyle birşey yapmadığı için hurafe olduğunu ifade edebildiğin kadar,

Rasulullah'ın 63 yıllık yaşantısında, 40 yaşından itibaren kur'an'ın indirilmesiyle hangi gün, hangi toplantı da ve hangi sohbet ortamında,

Kur'an meali dersi yaptığını söyleyebilir veya sahabesini Kur'an meali için teşvik ettiğini zikredebilirsin?!

Kişi,

Şerr'den, kötülüklerden, fenalıktan, fesatlıktan ve vesveseden sakınmak istiyorsa, bu hastalığın şifası belli, reçetesi belli!

Şifası, Allah'a her daim sığınmak, reçetesi ise, kur'an ve Rasulullah'ın yaşantısını örnek almaktır!

İsmail5633;

"Dini zorlaştırmayın, kolaylaştırın." sözü altında bazı insanlar, ki bu insanlar genelde art niyetli insanlar oluyor, insanlar namaz kılmadan Allah'ın affedebileceğine sığınmaları ve helalleri haram sayarak yaşadıkların doğru olduğunu zannetmektedirler.

Bizim burada yapmamız gereken şey, insanlığı muska kullanmaya veya tedaviyi bu tür yollarla çözüm bulmaya teşvik değil,

Veren de alanda Allah diyerek, her şeyde Allah'ı hatırlamak ve Allah'a yönelmektir!

Şu örnek ki, Rasulullah, sahabe ve Allah dostlarının başlarına bir sıkıntı geldiğinde, veya kötülüklerden sığınmanın önüne geçmek için,

Muska mı yaptırdılar?

Yoksa sabırla, tevekkürle Allah'ı sığınıp Allah'dan mı şifa beklediler?

Bu hassas konuya hassasiyetle bakma ve yaşama arzusuyla, selametle...


E-qEhAn
Yasaklı
03 Nisan 2017 23:27

"Zaten arapça konuşmuyorlar mı?" demen gerçektende gülünç ama ben gülecek değilim. Selametle.


Berna akarsu
Aday Memur
03 Nisan 2017 23:30

Ben aslında bub konuyu araştırdım çeşitli görüşleri okudum. sorularla islamiyet e de yazmıştım ama nasil olur yorumlanır mi bilemedim. Sizlerin de ilmine güvenerek tüm samimiyetimle sordum ama görüyorum ki tartışma ortami oluşturmuşum. Bazen kırıcı bi ortam oluşmuş hatta.ne diyeyim Allah affetsn beni böyle bi platform oluşturmak istemedim.siz bilirsiniz ama bence de bu konuda daha fazla yorum yapılmasa iyi olur gibi geldi bana.herkese hayırlı geceler .yardimci olmak isteyen tüm kardeşlerimden de Allah razı olsun

Toplam 37 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi